Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Izboljšanje kognitivnih sposobnosti starejših zaposlenih z računalniškim kognitivnim treningom : doktorska disertacija študijskega programa tretje bolonjske stopnje Socialna gerontologija
Zdenka Milič Kavčič, 2025, doctoral dissertation

Abstract: Uvod: Pospešeno staranje svetovnega prebivalstva bo vodilo do povečanja deleža starejših v delovni sili. Računalniški kognitivni trening (RKT) je učinkovit pri izboljšanju kognitivnih sposobnosti, vendar kljub temu njegove koristi za starejše delavce ostajajo premalo raziskane. Preverjali smo učinkovitost RKT v realnem okolju, na delovnem mestu, s poudarkom na zaposlenih, starih 50+ let, iz javnega sektorja. Metode: referenti za izvajanje zavarovanj (n = 82) so bili randomizirani bodisi v intervencijsko skupino (24 45-minutnih vadb RKT dvakrat na teden) bodisi v pasivno kontrolno skupino. Meritve kognitivnih sposobnosti, dobrobiti (well-being), zadovoljstva pri delu in produktivnosti so bile zbrane in ocenjene pred in po-RKT. Rezultati: Udeleženci, ki so opravljali RKT, so izboljšali izvršilne sposobnosti (p = 0,04). Opaziti je trend spremembe delovne produktivnosti po-RKT (p = 0,09), pri čemer je kontrolna skupina pokazala znaten upad (p = 0,02), medtem ko je intervencijska skupina ostala stabilna. Zaključek: RKT med delovnim časom pisarniških delavcev pozitivno vpliva na kognicijo in ohranjanje dobrobiti brez padca produktivnosti (kljub porabi 5 % delovnega časa za RKT). Ob novih izzivih in zahtevah spreminjajočih se delovnih mest bi RKT lahko bil preventivna in podporna intervencija za pomoč starejši delovni sili pri ohranjanju in izboljšanju kognitivnih in vedenjskih sposobnosti.
Keywords: starejši zaposleni 50+, računalniški kognitivni trening (RKT), dobro počutje (well-being), produktivnost
Published in ReVIS: 27.03.2025; Views: 316; Downloads: 9
.pdf Full text (9,64 MB)

2.
3.
4.
Zadovoljstvo študentov s študijem na daljavo : diplomska naloga
Zdenka Travižan, 2016, undergraduate thesis

Keywords: zadovoljstvo, študij na daljavo, e-izobraževanje, tutor, kakovost, uspešnost
Published in ReVIS: 20.08.2021; Views: 1768; Downloads: 0
This document has many files! More...

5.
Izboljšanje kakovosti procesa obvladovanja dokumentacije : diplomska naloga
Zdenka Lunar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovalno vprašanje: Raziskovalno vprašanje je, kakšne so možnosti za izboljšavo kakovosti procesa obvladovanja dokumentacije v organizaciji. Namen: Namen raziskave je, da organizacija pridobi obvladljiv proces dela z dokumentacijo in arhiviranje podatkov v skladu z zakonodajo. Pripravljena bodo notranja pravila in klasifikacijski načrt, ki sta pogoj za prehod na brezpapirno poslovanje. Metoda : Teoretičen del naloge temelji na podlagi že napisane literature. Uporabljena je strokovna literatura s področja kakovosti, procesnih pristopov in procesa obvladovanja dokumentacije. Praktičen del naloge temelji na metodi opazovanja in metodi pisnih virov. Rezultati: Rezultati raziskave kažejo, da je interes vodstva i n interes zaposlenih, da se spremeni način procesa obvladovanja dokumentacije v organizaciji in da so potrebne izboljšave sistema vodenja dokumentacije s prehodom na elektronsko poslovanje. Organizacija: Za organizacijo je ta raziskava pomembna, saj se bo organizacija lažje odločila, ali bo spremenila način dela in prešla na elektronsko poslovanje in s tem izboljšala kakovost procesa obvladovanja dokumentacije. Družba: Za družbo je ta raziskava pomembna, saj bo s prehodom na brezpapirno poslovanje potekalo poslovanje elektronsko, kar pomeni prihranek pri tiskanju dokumentov in papirju ter s tem tudi prispevek k varovanju okolja. Z bolj sistematično urejeno dokumentacijo se zmanjšuje čas čakanja uporabnikov za pridobitev dokumentov. Originalnost: Organizacija dobi povratno informacijo, na podlagi katere bo oblikovala učinkovitejši sistem obvladovanja in arhiviranja dokumentacije. Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Omejitev raziskave je v tem, da zaposleni niso najbolj seznanjeni, kaj prinaša sprememba elektronskega arhiviranja, in so v spremembo vključeni zaradi nujnosti sprememb v procesu obvladovanja dokumentacije. Dodatno vrednost elektronskega arhiviranja bodo razumeli, ko bodo morali vzpostaviti urejenost dela z dokumentacijo in ko bodo morali upravljati z elektronsko aplikacijo.
Keywords: dokumentacija, arhivi, procesi, kakovost, e-poslovanje, e-registrator, notranja pravila, klasifikacijski načrt
Published in ReVIS: 20.08.2021; Views: 2297; Downloads: 59
.pdf Full text (1,12 MB)

6.
Vpliv spletnih socialnih omrežij na medosebne odnose med mladimi : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Tjaša Peršič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Predmet diplomske naloge so spletna socialna omrežja in njihov vpliv na medosebne odnose mladih. Z nalogo smo želeli ugotoviti, ali mladi poznajo in uporabljajo spletna socialna omrežja, njihove motive za uporabo le-teh, ter kako le-ta vplivajo na njihove medosebne odnose v resničnem svetu. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi, kot so spletna socialna omrežja, računalniško posredovana komunikacija in medosebni odnosi. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo nekaterih dosedanjih ugotovitev raziskav, ki so bile izvedene na področju uporabe interneta med mladimi. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in ključne ugotovitve kvantitativne ter kvalitativne raziskave. Iz opravljenih raziskav smo prišli do zaključka, da se ugotovitve empiričnega dela skladajo z ugotovitvami teoretičnega dela. Ugotovili smo, da mladi zelo dobro poznajo spletna socialna omrežja, saj so skoraj vsi uporabniki spletnih socialnih omrežij, da jih najpogosteje uporabljajo z namenom preganjanja dolgčasa ter ohranjanja že vzpostavljenih medosebnih odnosov v resničnem življenju. Vendar, kljub veliki uporabi spletnih socialnih omrežij, rezultati kvantitativne raziskave kažejo na to, da se današnja mladina še vedno zaveda, da je osebni stik kvalitetnejši in pristnejši, ker omogoča prave in pristne medosebne odnose, kar pa spletna socialna omrežja ne morejo omogočiti. Z opravljeno kvalitativno raziskavo, pa smo prišli do ugotovitve, da spletna socialna omrežja tako pozitivno kot negativno vplivajo na mladostnikove medosebne odnose, odvisno pa je od tega, kako jih posameznik uporablja.
Keywords: spletna socialna omrežja, mladi, medosebni odnosi, vpliv
Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 5793; Downloads: 532
.pdf Full text (765,00 KB)

7.
Komunikacija in reševanje konfliktnih situacij med starši in otroki v družini : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Tanja Tominec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času je za starše pomembno predvsem kakovostno družinsko življenje. Pri tem imata bistveno vlogo dobra komunikacija in uspešno reševanje konfliktov. Diplomska naloga opredeljuje družino, pogovore, komunikacijo, konflikte in strategije reševanja konfliktov. Kvantitativna in kvalitativna raziskava sta pokazali, da je komunikacija med starši in otroki dobra, da se z mamo in očetom bolje razumejo sinovi kot hčere, da ni razlik v komunikaciji med starši in otroki iz ruralnega ali mestnega okolja, da na komunikacijo z mamo vpliva zaupanje staršem, občutek, da me imajo starši radi in počutje doma. Današnji starši se več pogovarjajo z otroki, vendar menijo, da je pogovorov premalo. V družinah se pogovarjajo o svojih potrebah, željah, o doživljanju in čustvih. Komunikacija je raznovrstna in se razlikuje od družine do družine. Konflikti med starši in otroki se pojavljajo na področju šolanja, socialnih dejavnosti, družinskih odnosov in obveznosti. Načinov za reševanje konfliktov je veliko, eni so uspešni, drugi ne. Starši in otroci večinoma konflikte rešujejo konstruktivno, s sklepanjem kompromisov in pogajanjem. Iz ugotovitev so izpeljani predlogi za uspešno reševanje konfliktnih situacij med starši in otroki v družini.
Keywords: družina, komunikacija, pogovori, konflikti, reševanje konfliktov
Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 2602; Downloads: 154
.pdf Full text (1,37 MB)

8.
Prostovoljstvo in analiza prostovoljske dejavnosti vodnikov reševalnih psov v Sloveniji : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Marin Marasovič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Prostovoljno delo predstavlja enega od osnovnih odzivov civilne družbe na njene potrebe in brani interese ogroženih, prikrajšanih, marginaliziranih in izključenih posameznikov in skupin. Prostovoljno delo opravlja posameznik, v dobro drugih ali v splošno korist, po svoji svobodni volji in brez pričakovanja plačila ali drugih materialnih koristi zase. V naši diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo prostovoljnega dela vodnikov reševalnih psov, ki delujejo v okviru sil za zaščito, reševanje in pomoč. S pomočjo analize odgovorov na naš anketni vprašalnik, ki jih je podalo osemdeset vodnikov, smo orisali temeljne karakteristike njihovega prostovoljnega udejstvovanja in pokazali, da s svojim trenutnim položajem niso zadovoljni.
Keywords: prostovoljstvo, solidarnost, logoterapija, vodniki reševalnih psov, reševalne akcije
Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1839; Downloads: 54
.pdf Full text (1,53 MB)

9.
Organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Katja Godnič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje brez zaposlenih je mrtvo. Podjetje brez zadovoljnih zaposlenih ne funkcionira, kot bi moralo. Iz navedenega dejstva izhaja naše področje raziskovanje te naloge. V delu smo obravnavali dimenzije zadovoljstva zaposlenih in organizacijske klime, ter kako zaposleni občutijo svoje zadovoljstvo in organizacijsko klimo v podjetju X. Ker so nas zanimale razširitev znanja s področja organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih, povezanost med navedenimi dejavniki ter osvetlitev preučevanega področja še na praktičnem primeru, smo nalogo razdelili na več delov. Najprej smo v nalogi teoretično osvetlili ključne pojme pri obravnavanju organizacijske klime in značilne lastnosti, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih ter organizacijsko klimo. V empiričnem delu naloge smo ugotavljali, kako dimenzije (medosebni odnosi, komunikacije med zaposlenimi, vodenje, delovne razmere) vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in organizacijsko klimo v podjetju X. V ta namen smo uporabili strukturiran intervju, ki smo ga izpeljali s sedmimi zaposlenimi v podjetju X. Teoretične razlage se z našimi ugotovitvami strinjajo in dopolnjujejo, namreč rezultati so pokazali,, da so v podjetju X medosebni odnosi, komuniciranje med zaposlenimi in delovne razmere najpomembnejši dejavniki zadovoljstva zaposlenih in organizacijske klime, zaposleni pa dajo tem elementom največji poudarek za svoje zadovoljstvo in posledično organizacijsko klimo. Rezultati, ki smo jih dobili, so pokazali, da so zaposleni v podjetju X zadovoljni, organizacijska klima v podjetju X pa je ugodna in zaželena.
Keywords: medosebni odnosi, komunikacija, vodenje, zadovoljstvo zaposlenih, organizacijska klima
Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 3646; Downloads: 86
.pdf Full text (1,21 MB)

10.
Ocena učinkovitosti pedagoškega procesa v osnovni šoli, s poudarkom na analizi timskega dela : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Blanka Černe, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava področje timskega dela in profesionalnega razvoja učiteljev. Poklic učitelja v osnovni šoli zahteva stalen proces učenja in profesionalno rast vsakega posameznika. Ena od možnosti profesionalnega razvoja je timsko delo med učitelji. Učitelji, ki sodelujejo v timu, se med seboj dopolnjujejo, saj imajo različna znanja in sposobnosti, motivacijo za delo v timu in željo po osebni rasti. V smeri teh dognanj se je leta 1996 spremenila šolska zakonodaja v slovenskih osnovnih šolah, kar je privedlo do velikih sprememb v načinu poučevanja. Poudarja se elemente timskega dela, načrtovanje, sodelovanje, poučevanje in v prvi triadi tudi opisno ocenjevanje. V nalogi smo ugotavljali, kako pogosto učitelji izvajajo elemente timskega dela ter ali so pri tem uspešni in učinkoviti. Posebej smo se osredotočili na prvi razred devetletne osnovne šole. Zanimalo nas je, ali učitelji menijo, da timsko delo veča zaupanje med sodelavci in gradi dobre medsebojne odnose ter kakšen je njihov splošen občutek ob spremembi zakona o osnovni šoli. Rezultati raziskav s kvalitativno in kvantitativno metodo so pokazali, da je timsko delo v osnovni šoli prisotno in učinkovito na več področjih. Odraža se tako na sodelovanju, kot poučevanju in načrtovanju. Timsko delo spodbuja zaupanje med sodelavci in ustvarja dobre medsebojne odnose, ki včasih prerastejo v prijateljstvo, kar je za učitelje zelo pomembno. Negativno mnenje imajo učitelji do opisnega ocenjevanja; velika večina jih meni, da je le-to primerno samo za prvi in drugi razred devetletke.
Keywords: timsko delo, timsko poučevanje, timsko sodelovanje, timsko načrtovanje, opisno ocenjevanje, medsebojni odnosi
Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 2273; Downloads: 124
.pdf Full text (1,32 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top