Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Pravice pacientov v zdravstvu
Diana Dević, 2016

Abstract: Človekove pravice so pravice vseh nas. Zapisane so v Splošni deklaraciji človekovih pravic, raznih mednarodnih aktih, konvencijah in tudi v Ustavi Republike Slovenije. Najdemo jih tudi v posameznih zakonih. Omogočajo nam, da si življenje krojimo sami,gledano teoretično. Pred zakonom smo vsi enaki, imamo pravico do socialne varnosti, do zdravstvenega varstva. V vsakdanjem življenju se večkrat srečamo z zdravstvenimi ustanovami, zdravniki, pacienti. Zgodi se, da pride tudi do napak pri zdravljenju. Žal, ljudje niso vedno seznanjeni s svojimi pravicami in možnostmi varstva le-teh. V nalogi bom opredelila,kaj so pravice na področju zdravstva, kdo nam jih omogoča, na kakšen način jih uveljavljamo oz uresničujemo. Z nalogo želim prikazati, ali je sistem naravnan tako, da dejansko ščiti paciente. Ali je korupcija, ekonomija močnejša od osnovnih pravic, katere bi morale biti venomer spoštovane in cenjene. Ljudi želim seznaniti s pojmom pacientove pravice, kajti nikoli ne vemo, kdaj bomo označeni z besedo pacient. V takšnih primerih je bolje vedeti,kaj sploh spada v to skupino pravic, kako se obvarujemo pred kršitvami, kako postopamo v primeru nespoštovanja pravic.
Found in: ključnih besedah
Keywords: pravice pacientov, zdravstvo, napake v zdravstvu, odgovornost v zdravstvu
Published: 12.07.2018; Views: 3143; Downloads: 266
.pdf Fulltext (1,29 MB)

3.
4.
Model varnostne kulture na področju varnosti pacientov
Simona Hotujec, 2014

Abstract: Raziskovalno vprašanje (RV): V današnjem času se v zdravstveni dejavnosti čedalje več pozornosti namenja zmanjšanju varnostnih incidentov med zdravstveno obravnavo, saj ti predstavljajo veliko tveganje za pac iente. Pri tem ima veliko vlogo varnostna kultura v zdravstveni ustanovi. V magistrski nalogi poskušamo odgovoriti na raziskovalno vprašanje, kateri dejavniki vplivajo na varno vedenje zaposlenih zdravstvenih delavcev v zdravstveni ustanovi. Namen: Namen in cilji raziskave so prepoznati dejavnike vpliva na varno vedenje zdravstvenih delavcev v zdravstveni ustanovi in jih povezati v model varnostne kulture na področju varnosti pacientov, ki bo vodstvu zdravstvene ustanove v pomoč pri izboljševanju varnostne kulture v njihovi organizaciji. V raziskavo smo vključili zdravstveno osebje ene izmed specializiranih bolnišnic v Sloveniji. Metoda: V raziskavi je sodelovalo 165 zdravstvenih delavcev in sodelavcev. Za testiranje hipotez smo uporabili standardizirani an ketni vprašalnik organizacije AHRQ (Agency for Healthcare Research and Quality), ki meri varnostno kulturo v bolnišnicah. Podatke smo obdelali s pomočjo različnih statističnih metod. Uporabili smo metode deskriptivne in inferenčne statistike. Rezultati: Re zultati raziskave so pokazali, da na varno vedenje zdravstvenega osebja vpliva jo njihova osebna pripravljenost na varno vedenje, subjektivne norme, ki se izražajo kot pričakovanja vodstva , ter samonadzor posameznika nad lastnim vedenjem, pri čemer je pomem bno, da delovno okolje zagotavlja sredstva in priložnosti za varno vedenje ter odpravlja ovire za takšno vedenje. Na osnovi pridobljenih rezultatov smo definirali model varnostne kulture na področju varnosti pacientov v zdravstveni ustanovi. Organizacija: Model varnostne kulture na področju varnosti pacientov bo vodstvu zdravstvene ustanove v pomoč pri oblikovanju programa varnostne kulture, saj zajema bistvene elemente vpliva na prepričanja zdravstvenega osebja glede varnosti v zdravstveni ustanovi, ki so temelj varnega vedenja. Model je za vodstvo uporaben povsod, kjer želijo vplivati na vedenje zdravstvenega osebja, zato je koristen tudi pri načrtovanju in uvajanju izboljšav na katerem koli področju, ne le na področju varnosti pacientov. Družba: Menimo, d a je model varnostne kulture na področju varnosti pacientov uporaben v prav vseh zdravstvenih ustanovah, saj se povsod soočajo s tveganjem nastanka varnostnih incidentov. Z uporabo modela bo vsaka zdravstvena ustanova lahko izboljšala varno vedenje zdravst venega osebja, zmanjšala število varnostnih incidentov in povečala varnost za paciente ter tako dvignila kakovost zdravstvenih storitev. Originalnost: V zdravstveni dejavnosti enake ali podobne raziskave o varnem vedenju zdravstvenih delavcev v okviru varn ostne kulture na področju varnosti pacientov med domačo in tujo literaturo nismo zasledili. Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Raziskava je bila izvedena le na področju ene zdravstvene ustanove, na vzorcu 165 zaposlenih zdravstvenih delavcev. Zanimivo bi bil o v enako raziskavo vključiti več slovenskih zdravstvenih ustanov. V prihodnosti bi bilo dobro raziskati vpliv na varno vedenje med posameznimi profili v zdravstvu, saj predpostavljamo, da med njimi obstajajo razlike.
Found in: ključnih besedah
Keywords: zdravstvena oskrba, varnostna kultura, varnost pacientov, varnostni incident, napake v zdravstvu, varno vedenje, magistrske naloge
Published: 19.08.2021; Views: 1035; Downloads: 0
.pdf Fulltext (1,35 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top