Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporaba spletnega nakupovanja na področju Bele Krajine
Maja Lisec, 2014

Abstract: Z vse hitrejšim razvojem interneta in tehnologij je postalo elektronsko poslovanje podjetij neizbežno, saj jim to prinaša številne prednosti in priložnosti, ki se prikažejo na celotni učinkovitosti poslovanja podjetja. Ena od zelo razširjenih oblik elektronskega poslovanja, katere se poslužuje vse več podjetij v današnjem času, je spletna trgovina. Slednja prinaša spletnim potrošnikom velike ugodnosti, od udobja do cenejših nakupov in lažjega primerjanja cen. Za spletno nakupovanje se odloča čedalje več posameznikov, saj z »učenjem« tovrstnega nakupovanja gradijo zaupanje v spletne trgovine, ki jim omogočajo nakup različnih vrst artiklov ne glede na oddaljenost. Glede na to, da na področju Bele krajine ni velikih nakupovalnih centrov, sem na podlagi lastne raziskave analizirala uporabo spletnega nakupovanja pri Belokranjcih. Raziskava je pokazala, da na področju te regije uporablja tovrstno nakupovanje 78 % anketiranih. Podrobnosti in razlogi za takšen rezultat pa so prikazani v diplomski nalogi.
Found in: ključnih besedah
Keywords: internet, elektronsko poslovanje, spletna trgovina, izgradnja spletne trgovine, spletno nakupovanje, spletno plačevanje, proces spletnega nakupa
Published: 20.08.2018; Views: 2201; Downloads: 116
.pdf Fulltext (2,29 MB)

2.
Optimizacija procesa od prejema naročila do dostave spletnim kupcem v izbranem podjetju
Katja Krabonja, 2019

Abstract: Diplomsko delo se nanaša na analizo poslovnega procesa podjetja Orbico, d. o. o., in sicer na proces od prejema naročila do dostave spletnim kupcem. V današnjem času spletno nakupovanje postaja vse večji trend po celem svetu, saj imamo zaradi hitrega tempa življenja vse manj prostega časa, ki ga želimo izkoristiti čim bolj učinkovito in ne s pohajanjem po trgovinah. Prav tako se trend spletnega nakupovanja povečuje tudi v Sloveniji, saj indeks rasti spletne trgovine v letu 2017 po izračunih SURS-a že tri leta zapored kaže od 30 do 40 % letno rast. Glede na te podatke lahko rečemo, da spletna trgovina predstavlja ogromen potencial na trgu. Ravno na tem področju smo v podjetju Orbico, d. o. o., zaznali priložnost za rast podjetja, vendar smo na poti zaznali kar nekaj izzivov, saj je celotni proces dela trenutno nastavljen na 48 urno dostavo. Če želimo slediti trendom na trgu in postati še bolj konkurenčni, bi morali dostavo skrajšati na 24 ur. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, na kakšne načine lahko skrajšamo proces od prejema do dostave naročila spletnega kupca in kaj ga podaljšuje ter cilj potrditi z našo hipotezo, ki pravi, da proces od prejema do dostave naročil spletnih kupcev lahko skrajšamo z reorganizacijo celotnega procesa. Dejanski rezultati so v skladu s pričakovanji, vendar to pomeni, da se podjetje teh izzivov zaveda in se želi z njimi soočiti ter jih premagati.
Found in: ključnih besedah
Keywords: analiza, poslovni proces, spletno nakupovanje, digitalizacija, rast podjetja, trend, trend spletnega nakupovanja, konkurenčnost
Published: 23.11.2019; Views: 1453; Downloads: 84
.pdf Fulltext (1,01 MB)

3.
Analiza vedenja slovenskih spletnih porabnikov
Nataša Svete, 2020

Found in: ključnih besedah
Keywords: spletno nakupovanje, elektronsko poslovanje, nakupno vedenje, internet, magistrsko delo
Published: 15.06.2020; Views: 1080; Downloads: 80
.pdf Fulltext (1020,79 KB)

4.
Odnos Slovencev do spletnega nakupovanja
Barbara Leben, 2012

Abstract: Ta magistrska naloga se posveča odnosu Slovencev do spletnega nakupovanja. Tema me je pritegnila, saj je v Sloveniji področje spletnega nakupovanja v zadnjih letih naraščalo, kar kaže na veliko potenciala, ki ga tovrsten nakup ima. To sem tudi podrobneje raziskala. V teoretičnem delu je predstavljen pojem elektronskega poslovanja, razvoj in področja elektronskega poslovanja, pojem spletnega nakupovanja, razvoj spletnega nakupovanja, generacije potrošnikov, vrste artiklov, sestavni deli spletne trgovine, zaupanje potrošnikov, prednosti in slabosti spletnega nakupovanja ter pravice in navodila za spletno nakupovanje. V svoji raziskavi sem izvedla osem polstrukturiranih intervjujev med slovenskimi spletnimi kupci. Vsak izmed njih je dobil deset enakih vprašanj, ki so se nanašala na razloge za spletni nakup, najpogostejši razlog za spletni nakup, pogostost nakupa, internetno varnost, zaupanje v spletno nakupovanje, kraj nakupa, izdelke ter način plačila. Na koncu sledi empirični del. V tem delu so predstvaljeni razultati analize, kjer lahko vidimo, da slovenski kupci raje nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah. Število nakupov je zelo različno. Nekateri nakupujejo občasno, spet drugi bolj pogosto. Slovenski kupci prav tako dobro sami skrbijo za varnost spletnega nakupovanja.
Found in: ključnih besedah
Keywords: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, internet, svetovni splet, nakupovanje, izdelek, stranka
Published: 07.06.2021; Views: 628; Downloads: 33
.pdf Fulltext (1,18 MB)

5.
Spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19
Lea Uršič, 2021

Abstract: Glavni namen diplomske naloge je bil raziskati spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19. Epidemija je s seboj prinesla številne spremembe, na katere so se potrošniki morali prilagoditi. Ena od sprememb zadeva tudi nakup oblačil, saj so bile trgovine z oblačili v času epidemije daljše obdobje zaprte in je bilo nakupovanje preko spleta edina možna opcija. V empirični raziskavi smo s pomočjo spletne ankete raziskali, kako so se pri slovenskih potrošnikih v času epidemije in v spremenjenih okoliščinah spremenile nakupne navade oblačil. Ugotovili smo, da so potrošniki v času epidemije oblačila nakupovali redkeje ter za njih zapravili manj denarja kot običajno, po epidemiji pa se nameravajo vrniti k starim nakupovalnim navadam. Potrošnikom so najpomembnejši dejavniki nakupa oblačil kvaliteta, cena in vrednost za denar. Ti dejavniki so v času epidemije postali še pomembnejši. Prednosti spletnega nakupovanja potrošniki vidijo predvsem v prihranku časa in boljši cenovni ponudbi, največjo slabost pa v nemožnosti pomerjanja oblačil in pomanjkanju informacij. Za prodajalce oblačil so ti izsledki lahko v pomoč pri pripravi prave ponudbe in učinkovitih trženjskih aktivnosti.
Found in: ključnih besedah
Keywords: potrošnik, nakupne navade, nakupne navade oblačil, sprememba nakupnih navad, spletno nakupovanje, spletna trgovina, koronavirus, epidemija, covid-19
Published: 16.07.2021; Views: 734; Downloads: 115
.pdf Fulltext (1,37 MB)

6.
Varstvo potrošnikov pri spletnem poslovanju
Ema Kobal, 2021

Abstract: Z razvojem tehnologije postaja spletno nakupovanje blaga in storitev vse bolj priljubljeno med potrošniki. Pri tem je ključno varovanje njihovih pravic, saj takšen način poslovanja ne prinaša samo prednosti, temveč tudi slabosti. Pri pisanju so nam bile v pomoč deskriptivna, statistična, aksiološka metoda, metoda analize, metoda kompilacije in metoda sinteze. Namen magistrskega dela je ugotoviti najpogostejše kršitve, učinkovitost reševanja potrošniških sporov in kako varno je spletno poslovanje za potrošnike. Ugotovili smo, da prihaja do največ kršitev potrošnikov prav s seznanjanjem le teh z njihovimi pravicami, ki jih imajo pred sklenitvijo prodajne pogodbe. Podjetja še vedno zelo pomanjkljivo obveščajo potrošnike o njihovih pravicah. Prav tako smo ugotovili, da potrošniki težko rešujejo spore s prodajalci, saj v Sloveniji ni vzpostavljenega učinkovitega sistema za reševanje potrošniških sporov. Potrošnik ima na voljo več poti reševanja, vendar nobena od njih ni dovolj učinkovita, da bi se spor lahko razrešil. Poleg tega smo prišli prav tako do ugotovitve, da lahko spletno poslovanje v določenih okoliščinah predstavlja nevarnost za potrošnike. Varnost poslovanja je odvisna predvsem od njihove ozaveščenosti in previdnosti pri uporabi spleta. Potrošnik lahko za svojo varnost največ poskrbi kar sam. Ugotovitve magistrskega dela so uporabne tako za potrošnike kot tudi za podjetja. Pomembno je, da so potrošniki seznanjeni s tem kakšne pravice imajo in kam se lahko obrnejo po pomoč v primeru kršenja le teh. Podjetja oziroma prodajalci se lahko seznanijo s trenutno veljavno zakonodajo. Obravnava najpogostejših kršitev pa bo podjetja odvračala od uporabe praks, ki so sporne.
Found in: ključnih besedah
Keywords: varstvo potrošnikov, spletno poslovanje, spletne goljufije, spletno nakupovanje, reševanje potrošniških sporov
Published: 30.11.2021; Views: 314; Downloads: 31
.pdf Fulltext (1,19 MB)

7.
Black friday - fenomen črnega petka
Aleš Simončič, 2022

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na značilnosti nakupovanja (predvsem spletnega) in vedenja kupcev na črni petek ali s tujko Black Friday. Črni petek velja za začetek sezone prazničnih nakupov. Vse več ljudi nakupuje po spletu, še posebej v času, ko je bila in je še večina trgovin zaprtih zaradi pandemije koronavirusne bolezni covid-19. Glavni namen diplomske naloge je ugotoviti, kakšni motivacijski nagibi vodijo kupce, da čedalje bolj nakupujejo na črni petek. Med drugim nas je zanimalo tudi, ali so artikli na črni petek res znižani ali nas trgovci le zavajajo. Podatke bomo primerjali z nakupi na črni petek v ZDA in v nekaterih evropskih državah. Kupcem želimo podati napotke za nadaljnje nakupovanje in vedenje pri nakupih na črni petek, trgovcem pa nekaj priporočil za spletno oglaševanje. Da bi si odgovorili na vsa vprašanja, bomo izvedli raziskavo, s katero bomo med drugim ugotovili, koliko so potrošniki zapravili za nakupe na črni petek, s kakšnim namenom so nakupovali in ali je v zadnjih letih opazen porast nakupov.
Found in: ključnih besedah
Keywords: črni petek, spletno nakupovanje, vedenje kupca, motivacijski dejavniki, varno nakupovanje, zavajanje kupcev
Published: 25.02.2022; Views: 146; Downloads: 8
.pdf Fulltext (2,09 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top