Title: | Izobraževanje v "senci" na Goriškem : primer inštrukcij |
---|
Authors: | ID Perozzi, Evelina (Author) ID Raspor, Andrej (Mentor) More about this mentor... |
Files: | RAZ_Perozzi_Evelina_i2018.pdf (4,06 MB) MD5: B63716B242B5185337311B75927752C6
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
---|
Abstract: | V magistrski nalogi, ki je razdeljena na šest poglavij smo želeli raziskati vzroke za porast
privatnih inštrukcij v zadnjih letih na goriškem. Po teoretičnem delu kjer smo opredelili
izobraževanje, inštrukcije in razlike med generacijami smo opravili tudi kvantitativno in
kvalitativne raziskave in iz rezultatov raziskav je razvidno, da lahko vzroke za porast privatnih
inštrukcij iščemo v družbenih spremembah, ki so vzrok hitrega razvoja individualizma in
vplivajo na spremembe v sistemih formalnega izobraževanja. Želja družbe in gospodarstva je
večje število visoko izobraženega kadra, ki bo učinkovit, tekmovalen a hkrati tudi poslušen. To
spodbuja težnje novejših generacij po izobraževanju, medtem ko njihov individualizem, v
smislu lastne odgovornosti in ambicioznosti, spodbuja tekmovalnost, neučakanost in
materializem. V formalnem izobraževanju se tako razvijata vzporedno individualizem in
konformizem, kot posledici prilagajanja izobraževanja za produktivni kapitalizem.
Največji porast inštrukcij je zaznati, glede na raziskave, v srednjih šolah zaradi velike razlike v
načinu izobraževanja med osnovno in srednjo šolo, kjer je zaznati velika odstopanja glede
individualnega pristopa, priprav na preizkuse znanja in obsega domačih nalog. Preko raziskave
je bilo tudi zaznati, da postajajo otroci v času šolanja, zaradi velike tekmovalnosti, oropani moči
razmišljanja, ustvarjalnosti in spretnosti za reševanje problemov, saj v svoji želji po uspešnosti
v izobraževalnem sistemu, živijo v neprestani tekmi brez časa za samozadovoljstvo.
Inštrukcije tako postajajo večplastne in se koristijo tako za posredovanje znanja kot tudi za
gradnjo samozaupanja in motivacijo, predstavljajo sredstvo za gradnjo temeljev pri krepitvi
samopodobe in jim hkrati omogočajo doseganje lastnih ciljev, želenega nivoja znanja, kot tudi
pričakovanj družbe in njih samih po uspehu v tekmi med vrstniki. V družbi velja neko obče
prepričanje, da znanje in uspešnost odpirata poti za nadaljevanje izobraževanja po srednji šoli,
kar posledično omogoča boljšo zaposlitev, boljšo plačo, ter večjo sprejetost v družbi. |
---|
Keywords: | konformizem, individualizem, inštrukcije, izobraževanje, motivacija, magistrske naloge |
---|
Place of publishing: | Nova Gorica |
---|
Place of performance: | Nova Gorica |
---|
Publisher: | [E. Perozzi] |
---|
Year of publishing: | 2018 |
---|
Year of performance: | 2018 |
---|
Number of pages: | 126 str., [77] str. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-7900 |
---|
COBISS.SI-ID: | 20021251 |
---|
UDC: | 374 |
---|
Publication date in ReVIS: | 26.07.2021 |
---|
Views: | 1175 |
---|
Downloads: | 89 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |