Naslov: | Vloga organizacijske kulture kot dejavnika kakovosti osnovne šole v Republiki Sloveniji : magistrska naloga študijskega programa druge stopnje |
---|
Avtorji: | ID Pahor Bizjak, Nadja (Avtor) ID Vehovar, Urban (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | RAZ_Pahor_Bizjak_Nadja_i2012.pdf (2,05 MB) MD5: D96B00DF0FBE29BFD798F1532E08AB81
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
---|
Opis: | Organizacijska kultura šole in njen razvoj v smeri izboljševanja kakovosti sta v
zadnjem desetletju v središču pozornosti strokovne javnosti, ki se ukvarja z razvojem šol.
Šolska kultura, neločljivo povezana z nacionalno kulturo in vpeta v individualnost
posameznikov, ki jo sestavljajo, je tista neotipljiva, nevidna, a mogočna sila, ki določa
organizacije in njihovo delovanje. Tudi zavedanje o nujnosti in potrebnosti spremljanja,
obvladovanja in izboljševanja kakovosti vzgojno izobraţevalnih ustanov počasi prodira v
vsakdanje ţivljenje osnovnih šol. Šolska kultura v veliki meri odloča, kako uspešno bodo
spremembe, tudi v smislu izboljševanja kakovosti, zaţivele v praksi.
V mednarodni raziskavi poučevanja in učenja TALIS, ki je potekala leta 2008, so
zbrali in preučili podatke, ki so povezani s poučevanjem, prepričanji in stališči učiteljev o
poučevanju ter s pedagoškimi, vodstvenimi in upravnimi vprašanji v zvezi z delom ravnatelja.
Ker so ta področja sestavni del šolske kulture in procesa izboljševanja kakovosti, smo v
empiričnem delu s pomočjo sekundarne analize podatkov izpostavili dejavnike organizacijske
kulture, ki lahko vplivajo na kakovost osnovnih šol.
Rezultati empirične raziskave so potrdili, da elementi šolske kulture osnovnih šol v
Sloveniji še vedno niso prerasli okvirov tradicionalne šole v celoti, vendar določena
prepričanja in sodelovalne prakse kaţejo na premike proti procesno-razvojni in sodelovalni
kulturi.
|
---|
Ključne besede: | organizacijska kultura, šolska kultura, osnovna šola, nacionalna kultura, izboljšanje kakovosti, raziskava TALIS |
---|
Kraj izida: | Novo Gorica |
---|
Kraj izvedbe: | Novo Gorica |
---|
Založnik: | [N. Pahor Bizjak] |
---|
Leto izida: | 2012 |
---|
Leto izvedbe: | 2012 |
---|
Št. strani: | 122 str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-7927 |
---|
UDK: | 005.73:373.3(497.4) |
---|
COBISS.SI-ID: | 1024481601 |
---|
Opomba: | Nasl. na ov.: Magistrska naloga : študijskega programa druge stopnje;
|
---|
Datum objave v ReVIS: | 27.07.2021 |
---|
Število ogledov: | 1775 |
---|
Število prenosov: | 61 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |