Repository of colleges and higher education institutions

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Vpliv socialnega kapitala na regionalno inovacijsko zmogljivost : doktorska disertacija
Authors:ID Gojkovič, Maja (Author)
ID Adam, Frane (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf RAZ_Gojkovic_Maja_i2016.pdf (2,99 MB)
MD5: 33EF38705D20FDAA82126A38E00F1668
 
Language:Slovenian
Work type:Doctoral dissertation
Typology:2.08 - Doctoral Dissertation
Organization:FUDS - School of advanced social studies
Abstract:Sodobne študije, ki proučujejo razvojno, pa tudi ekonomsko učinkovitost različnih sistemov in okolij, kot so regije, ob diskusiji, kaj določa razvojno uspešnost, razvijajo tudi smernice za podporna okolja ter metodologije za identifikacijo in spodbujanje človeškega kapitala, intelektualnega kapitala, socialnega kapitala in drugih dejavnikov. Socialni kapital je pri tem velikokrat obravnavan samostojno ter predstavlja posebno obliko družbene moči znotraj proučevanja sociokulturnih dejavnikov razvojne uspešnosti in dejavnikov spodbujanja konkurenčnosti. Pričujoča doktorska disertacija pojem socialnega kapitala postavlja v okvir regionalne inovacijske zmogljivosti, pri tem ugotavlja umeščenost, vrednost in pomen socialnega kapitala za doseganje inovativnega preboja na eni strani ter na drugi strani ponuja strukturirano obravnavo elementov in komponent pojma inovacijske zmogljivosti v regionalnem kontekstu. Identifikacija pojmov s statistično zadostno, preverljivo determinanto socialnega kapitala in determinanto inovacijske zmogljivosti z razvojem novih metodologij oziroma reinterpretacijo obstoječih, je ključni in najbolj kompleksni del naloge. Ob ugotovitvi smiselnosti povezovanja in vzročno-posledične korelacije določilnic obeh pojmov je mogoče tudi ugotavljanje pogojenosti inovacijske zmogljivosti s koncentracijo socialnega kapitala v izbrani regiji. Tako doktorska disertacija preizkusi pozitivni in negativni vpliv povezovalne, premostitvene in združevalne oblike socialnega kapitala na segmente inovacijske zmogljivosti, kot so prenos in dostopnost tihega znanja, povezovanje gospodarstva z akademsko sfero, pretok in ustvarjanje delovnih mest ter absorpcijsko zmogljivost in odprtost relevantnih deležnikov, kar sicer velja za kreativna, učeča se okolja. Skozi temeljit teoretični premislek ter kombinacijo kvantitativne in kvalitativne analize na nacionalni ravni in ravni slovenskih kohezijskih regij smo v pričujoči doktorski disertaciji podali argumente o nedvomni povezanosti ravni socialnega kapitala z inovacijsko zmogljivostjo nekega območja. Doktorska disertacija ob povezovanju pojmov socialnega kapitala in regionalne inovacijske zmogljivosti ponuja tudi kritični premislek o celovitem modelu in indikatorjih razvojne uspešnosti ter ponudi tudi smernice za aplikativni razvojni model kot skupek dolgoročno usmerjenih in ustrezno raziskovalno-analitično podprtih nacionalnih strategij, iz njih izhajajočega interdisciplinarnega, medresorskega oblikovanja mrežnih organizacij in povezav, pri čemer se dotakne tudi vprašanja nujnosti in pomembnosti obstoja podpornih institucij. Inovativni preboj je skupek več dejavnikov, katerih optimalnega prepletanja in delovanja zagotovo ne moremo doseči zgolj s strukturiranjem formalnih upravljavskih in administrativnih okvirjev, niti ne zgolj z osredotočenostjo na socialni kapital – ta mora nastajati, se krepiti in uporabljati ob drugih pogojih in dejavnikih.
Keywords:socialni kapital, inovacije, regije, inovacijske zmogljivosti, inovacijsko okolje, razvojni modeli, disertacije
Place of publishing:Ljubljana
Place of performance:Ljubljana
Publisher:[M. Gojkovič]
Year of publishing:2016
Year of performance:2016
Number of pages:218 str., [91] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-8040 New window
COBISS.SI-ID:4722939 New window
UDC:316.334:001.895(043.3)
Publication date in ReVIS:28.07.2021
Views:1145
Downloads:50
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:English
Abstract:Modern studies exploring the developmental, including the economic efficiency of different systems and environments, such as regions, are, in addition to the discussion of what constitutes developmental performance, also developing guidelines for supportive environments and methodologies for the identification and promotion of human capital, intellectual capital, social capital, and other factors. In this context, social capital is often discussed individually and represents a special form of social power within the study of the sociocultural factors of developmental performance and the factors promoting competitiveness. The present doctoral dissertation places the concept of social capital in the framework of regional innovation capacity, and thereby ascertains the situatedness, value and importance of social capital to achieve innovative breakthroughs on the one hand, and on the other hand offers a structured treatment of the elements and components of the concept of innovation capacity in a regional context. The identification of concepts with a statistically adequate, verifiable determinant of social capital and the determinant of innovation capacity through the development of new methodologies, respectively the reinterpretation of existing ones, is the crucial and most complex part of the task. By ascertaining the reasonableness of connecting and the cause-effect correlation of the determinants of both concepts, it is also possible to determine the conditionality of the innovation capacity by a concentration of social capital in the selected region. Thus the doctoral dissertation tests the positive and the negative influence of the linking, bridging and bonding forms of social capital on segments of the innovation capacity, such as the transfer and accessibility of tacit knowledge, the connecting of the economy with the academic sphere, the movement and creation of jobs, and the absorption capacity and openness of the relevant stakeholders, which are otherwise characteristic of creative environments that are also open to learning.


Back