1. Položaj mladih na trgu dela v Goriških Brdih : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeKristina Brašnić, 2013, diplomsko delo Opis: Vstop mladih na trg dela je ključna faza prehoda iz obdobja mladosti v obdobje odraslosti.
Mladi se v današnjih časih srečujejo z veliko težavami, ki se dotikajo vstopa na trg dela in
ustvarjanja kariere. Iz tega izhaja naše področje raziskovanja. V diplomski nalogi smo
obravnavali naslednja področja: trg dela mladih, brezposelnost mladih, možnosti razvoja
kariere mladih iz Goriških brdin dejavnike, ki vplivajo na razvoj kariere.
Ker so nas zanimala tako teoretična znanja s področja trga dela, brezposelnosti in kariere
mladih v Sloveniji kot tudi konkreten primer mladih iz Goriškihbrd, smo diplomsko nalogo
razdelili na več delov. V prvem delu smo se seznanili s teoretičnimi dejstvi pri obravnavi
ključnih pojmov diplomske naloge. Obravnavali smo tako trg dela, brezposelnost mladih na
trgu dela in kariero. Najprej smo splošno obrazložili trg dela, priložnosti in tveganja na trgu
dela, delovanje trga dela, opisali smo trg dela v Sloveniji ter položaj mladih na trgu dela. V
naslednjem koraku smo definirali pojem brezposelnosti in opisali splošno stanje
brezposelnosti v Sloveniji ter stanje mladih na področju brezposelnosti v Sloveniji. Kot zadnje
smo obravnavali pojem kariere, opisali njen postopek razvijanja in načrtovanja. V
empiričnem delu naloge smo ugotavljali splošno oceno mladih iz Goriških brd glede
njihovega položaja na trgu dela RS,njihovo presojo o kariernih možnostih na trgu dela v RS
in njihovo oceno o vplivu izobrazbe, delovnih izkušenj in kraja bivanja na razvoj njihove
karierne poti. Uporabljali smo strukturirane intervjuje, ki smo jih opravili med osmimi
mladimi iz Goriških brd.
Rezultati, pridobljeni z intervjuji, so nam pokazali, da je splošna ocena mladih glede
njihovega položaja na trgu dela zelo negativna, kljub temu pa vidijo neko možnost
napredovanja in ustvarjanja kariere. Ključne besede: mladi, Goriška brda, trg dela, brezposelnost, kariera Objavljeno v ReVIS: 29.07.2021; Ogledov: 1331; Prenosov: 72 Celotno besedilo (1,01 MB) |
2. Žensko podjetništvo na Goriškem : motivi za vstop v podjetništvo in ovire na potiIrena Polanc, 2015, magistrsko delo Opis: Žensko podjetništvo je v Sloveniji vse bolj prisotno in vsakdanje. Ženske podjetnice
srečujemo na vsakem koraku, le redko pa se sprašujemo, kako so podjetnice postale in s čim
vse se morajo na svoji podjetniški poti srečevati. Naloga se osredotoča na ženske podjetnice
na Goriškem, natančneje na motive, zaradi katerih se odločajo za podjetništvo, in na ovire, s
katerimi se na svoji podjetniški poti srečujejo. Obravnavana regija je majhna in o vlogi
podjetnic v njej v literaturi ni veliko zapisov. Sedem goriških podjetnic je odgovarjalo na
vprašanja, ki so nas pripeljala do končnih ugotovitev. Na podjetniško pot jih večinoma vodi
močna želja in tako je vstop v podjetništvo posledica zavestne odločitve. Čeprav podjetnice
na samostojno pot včasih vodi tudi nuja zaradi brezposelnosti ali težav z zaposlitvijo, pa
večina dobro ve, kaj si želi in se temu tudi popolnoma preda. Pri tem vztrajno premagujejo
ovire, ki se vedno pojavljajo. Tako morajo uspešno usklajevati družinsko in podjetniško sfero,
saj ženski delež v družinskem življenju še vedno ni enak moškemu. Družina je lahko včasih
precej ovirajoč faktor, zaradi katerega ženski podjetnici zmanjka energije za podjetništvo, kar
ima lahko negativne posledice. Pomembno je, da jo družina razume in podpira ter ji tudi
pomaga, predvsem je tu pomembna partnerjeva vloga. Ženske podjetnice pogrešajo tudi večjo
spodbudo države in okolja, v katerem živijo, ter možnost organiziranega povezovanja. Prav to
pomanjkanje spodbude in podpore je ena izmed ovir, saj morajo tako same iskati rešitve in
priložnosti, ki jih s skupno organizacijo mogoče ne bi bilo treba, vedno znova pa se spopadajo
tudi s finančnimi težavami. Kljub vsemu pa so ženske podjetnice s svojo odločitvijo zelo
zadovoljne in svoje odločitve ne obžalujejo. Ključne besede: žensko podjetništvo, Goriška, motivi za podjetništvo, ovire v podjetništvu, ženska podjetnica Objavljeno v ReVIS: 26.07.2021; Ogledov: 1073; Prenosov: 59 Celotno besedilo (404,94 KB) |
3. Brezposelnost mladih terciarno izobraženih v Goriški regiji : magistrska naloga študijskega programa druge stopnjeAneja Marinič, 2018, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga je namenjena podrobnejšemu raziskovanju brezposelnosti terciarno
izobražene mladine iz goriške regije ter njihove (ne)aktivnosti pri procesu iskanja zaposlitve
na trgu delovne sile. V prvem delu podrobneje preučimo teoretična
izhodišča, kjer predstavimo ključne pojme brezposelnosti terciarno izobražene mladine, ki
smo jih definirali s pomočjo različnih avtorjev in že opravljenih raziskav na to temo, kar
pomeni, da smo s tem še dodatno obogatili magistrsko nalogo. Najprej predstavimo vpliv
sodobne, postmoderne družbe na življenje mladih, kjer izpostavimo tudi pojme, ki imajo velik
vpliv na mlade, in sicer individualizacija, socialna izključenost ter socialni, kulturni in
ekonomski kapital. V nadaljevanju predstavimo tudi prehod mladih terciarno izobraženih iz
izobraževanja v sfero dela, brezposelnost terciarno izobražene mladine, dejavnike, ki vplivajo
na hitrost prehoda iz izobraževanja v sfero dela ter metode iskanja zaposlitve. Za konec
teoretičnega dela predstavimo še trg dela za mlade terciarno izobražene.
Drugi del naloge sestavlja empirični del, kjer predstavimo rezultate in ključne ugotovitve
kvantitativne raziskave. Ugotovili smo, da se brezposelni terciarno izobraženi mladi iz goriške
regije, ne glede na neugodno situacijo na trgu dela ter ne glede na dejavnike, ki vplivajo na
njihovo brezposelnost, še naprej trudijo in vztrajajo, da bi vstopili na trg delovne sile.
Zavedajo se, da morajo biti čim bolj samostojno aktivni na vseh področjih, ki jih zahteva
proces iskanja zaposlitve, saj je to njihova edina možnost, ki jim omogoča hitrejši in lažji
prehod na trg dela ter pridobitev zaposlitve. Ključne besede: brezposelnost, terciarno izobražena mladina, Goriška regija, trg dela, samostojna aktivnost, iskanje zaposlitve, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 12.01.2021; Ogledov: 1295; Prenosov: 110 Celotno besedilo (2,02 MB) |
4. Poslovni načrt za izgradnjo modela KarinkaMatjaž Komel, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen poslovni načrt za izgradnjo motela. Proučeval in analiziral sem ponudbo nastanitvenih zmogljivosti v Severno Primorski statistični regiji (Goriška), kjer bo stal motel. V Goriški statistični regiji je zaradi igralniškega turizma povečano število obiskovalcev in posledično nočitev. Veliki igralniški kompleksi v svoji verigi ponujajo tudi nastanitve, vendar sodijo v višji cenovni razred. Preučil sem ponudbo hotelskih verig v Goriški regiji in analiziral gradnjo motela za obdobje petih let, poleg tega pa tudi predstavil priložnosti, nevarnosti, prednosti in slabosti odprtja motela.
Na podlagi proučitve sekundarnih virov, analize razpoložljivih podatkov, raziskovanja in poznavanja domačega kraja sem v diplomskem delu skušal dokazati in utemeljiti ter ugotoviti, ali potrebujemo tudi manjše hotele in motele srednje kategorije. Načrtovani projekt želim prijaviti na razpis Ministrstva za gospodarstvo. V poslovnem načrtu vsi kazalniki kažejo na to, da gre za rast podjetja, kar potrjuje pravilno odločitev o odprtju motela. Ključne besede: Motel, goriška regija, poslovni načrt, turizem, nočitve, gosti Objavljeno v ReVIS: 10.08.2017; Ogledov: 3907; Prenosov: 144 Celotno besedilo (2,15 MB) |