Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Smernice in orodja za pogovor o podnebnih spremembah in ekosistemskih storitvah v šoli
Liliana Vižintin, 2022, strokovni članek

Opis: Ekosistemske storitve ali usluge so vse dobrine in koristi, ki jih zagotavljajo ekosistemi in so pomembne za ohranjanje blaginje družbe ter njen trajnostni obstoj. Podnebne spremembe in drugi antropogeni pritiski povzročajo številne kumulativne učinke na ekosisteme, kažejo pa se tako v degradaciji ekosistemskih procesov kot tudi v izgubi biotske pestrosti in spreminjanju habitatov, posledično pa še v manjši zmogljivosti ekosistemov za zagotavljanje ekosistemskih storitev. Cilja projekta ECO-SMART, ki je sofinanciran s programom Interreg V-A Slovenija- Italija, sta bila: a) analiza vplivov podnebnih sprememb na ekosistemske storitve izbranih obalnih območij Nature 2000, ki so še posebej izpostavljena podnebnim spremembam, b) priprava načrtov za prilagajanje na podnebne spremembe prek sonaravnih rešitev za zaščito ekosistemskih storitev in biotske pestrosti teh območij. V vse dejavnosti projekta pa je umeščena celostna strategija krepitve zmogljivosti skupnosti. Pomembna ciljna skupina za aktivnosti krepitve zmogljivosti so tudi lokalne šole, ki so jim posvečene prilagojene projektne aktivnosti, na primer smernice za učitelje in spletni izobraževalni portal za učence. S tem se krepi sodelovanje med raziskovalci in šolami, prav tako pa se omogočata soustvarjanje inovativnega izobraževalnega okolja in podpiranje družbeno odgovornega izobraževanja.
Ključne besede: ekosistemske storitve, projekti, čezmejno sodelovanje, ECO-SMART
Objavljeno v ReVIS: 25.01.2023; Ogledov: 702; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (597,32 KB)

2.
Ozelenitev izobraževanja v viziji vseživljenjskega učenja
Liliana Vižintin, 2020, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Razvoj zelenega gospodarstva bo zahteval vse več delovne sile, ki bo imela nova zelena znanja in veščine. Predvideva se nastanek novih zelenih delovnih mest in pa tudi ozelenitev obstoječih. Če se izobraževani sistem ne bo prilagodil zahtevam spreminjajočega se gospodarstva, kjer bo prišlo do vnosa zelenih tehnologiji in inovacij, bo pomanjkanje zelenega znanja in veščin v skupnosti lahko predstavljalo eno od ključnih potencialnih ovir za prehod v nizkoogljično družbo in gospodarstvo. Še posebej je to pomembno za ključne sektorje za prehod v nizkoogljično gospodarstvo. V prispevku smo predstavili ozadje ozelenitve izobraževanja v viziji vseživljenjskega učenja, torej kot proces, ki bo zajemal tako formalno, kot tudi neformalno izobraževanje in priložnostno učenje. Poudarili smo pomen širjenja znanja in veščin o podnebnih spremembah in nizkoogljični družbi, ki bi vodile do večje prilagodljivosti in zaposljivosti delovne sile, okrepljene z zelenim znanjem in veščinami, ter tudi širjenja okoljske ozaveščenosti v skupnosti. Ozelenitev izobraževanja smo opredelili kot celostni proces uvajanja sistemskih sprememb v izobraževalni sistem, ki bo na podlagi tega lahko zadostil zahtevam razvoja nizkoogljične, krožne, zelene družbe in gospodarstva.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, izobraževanje, ozelenitev izobraževanja, zeleno gospodarstvo
Objavljeno v ReVIS: 12.11.2021; Ogledov: 1088; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (8,27 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Podnebne storitve : nove priložnosti za opolnomočenje mladih glede podnebnih sprememb
Liliana Vižintin, 2020, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Pri soustvarjanju družbe, ki je odporna na podnebne spremembe, je bistveno okrepiti medgeneracijsko sodelovanje, in sicer preko pravičnega ter enakovrednega vrednotenja potreb vseh generacij. Mlade generacije pri tem zahtevajo posebno pozornost, saj jih bodo podnebne spremembe nedvomno najbolj prizadele. Hkrati bodo prav mladi imeli ključno vlogo v procesih prehoda v nizkoogljično družbo, s tem tudi uvajanja sistemskih tehnoloških in družbenih sprememb ter inovacij. Zato si mladi želijo aktivnega sodelovanja v procesu oblikovanja podnebnih politik, so pobudniki in podporniki ukrepanja in inovacij. Prispevek se osredotoča na opolnomočenje mladih in na priložnosti, ki se zanje pojavljajo v obdobju podnebnih sprememb, predvsem na področju izobraževanja in zaposlitve. Z analizo stanja ugotavljamo, da se na trgu že uveljavljajo številne podnebne storitve, ki zagotavljajo podnebne informacije in podatke, s tem pa so v podporo posameznikom in organizacijam iz različnih področij pri sprejemanju odločitev in ukrepov za prilagajanje. Na osnovi tega znanja in orodij se predvidevajo tudi nova zelena delovna mesta in okolju prijazne storitve. Trg podnebnih storitev se bo v prihodnje še okrepil, vključno z vse številnejšimi priložnostmi za izobraževanje in zaposlovanje mladih.
Ključne besede: učenje, izobraževanje, podnebne storitve, podnebne spremembe
Objavljeno v ReVIS: 12.11.2021; Ogledov: 1027; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (8,27 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
5.
Oplojenost samic divjih prašičev v Sloveniji v letu 2016/17 : diplomska naloga
Anja Novak, 2021, diplomsko delo

Ključne besede: divji prašič, razmnoževalni potencial, oplojenost, zarodki
Objavljeno v ReVIS: 25.08.2021; Ogledov: 1371; Prenosov: 99
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Analiza ozaveščenosti skupnosti o ekosistemskih storitvah Nature 2000 : diplomska naloga
Urban Nagode, 2020, diplomsko delo

Ključne besede: ekosistemske storitve, Natura 2000, ozaveščanje skupnosti
Objavljeno v ReVIS: 07.12.2020; Ogledov: 1537; Prenosov: 105
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh