1. "Študirati ali delati?" - profil mladih, ki opravljajo študentsko deloJerca Mladenović, 2023, not set Abstract: Študentsko delo je zelo razširjena atipična oblika zaposlitve, namenjena mladim, ki se šolajo oziroma študirajo. S statusom dijaka ali študenta dobijo dovoljenje, da se vključijo na trg dela in tako že zelo zgodaj začnejo pridobivati prve delovne izkušnje ter oblikovati svojo karierno pot. Mladi so posebej ranljiva skupina, zato jih na trgu dela skrbno varujejo zakoni in predpisi, ki onemogočajo kakršno koli zlorabo. Najpogostejši razlog, da se mladi odločijo za delo v času izobraževanja je možnost, da pričnejo služiti svoj denar in nemalokrat je to celo edini vir, s katerim si pokrivajo stroške študija, študijske literature, morebitne nastanitve in bivanja v katerem od študijskih središč ter eksistence nasploh.
Za lažje razumevanje smo najprej obširno preučili slovenski izobraževalni sistem, ki na sekundarnem in terciarnem nivoju daje mladim podlago za udeležbo na trgu dela. Ugotovili smo, da lahko mladi že pri dopolnjenih petnajstih letih, vzporedno z izobraževanjem, pričnejo tudi s študentskim delom, zato je prvi del naloge namenjen podrobnejšemu spoznavanju tega področja. Ugotovili smo, da gre za priljubljeno in pogosto obliko začasnega oziroma občasnega dela dijakov in študentov, ki ima številne prednosti, vendar tudi nekaj slabosti.
Rdeča nit naloge je glavno raziskovalno vprašanje, ki ugotavlja, kakšne so značilnosti oseb, ki se poslužujejo študentskega dela. Zanimalo nas je kako status, smer, stopnja izobrazbe ter spol in starost vplivajo na izbiro študentskega dela. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kakšen profil mladega človeka se najpogosteje odloča za študentsko delo. Analizirali smo 372.280 anonimiziranih napotnic študentskega servisa Mjob, ki smo jih ustrezno razvrstili glede na spol, starost, status, vrsto, smer ter stopnjo izobraževanja, nato pa s statistično analizo preverjali dane hipoteze in iskali odgovore na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da se za študentsko delo v času izobraževanja najpogosteje odloča ženska, starejša od 20 let, redna študentka na dodiplomskem študiju, naravoslovne smeri. Keywords: izobraževanje, delo, trg dela, študent, dijak, študentsko delo Published in ReVIS: 01.07.2023; Views: 596; Downloads: 36 Full text (1,74 MB) |
2. Vpliv medijev na zaznavo varnosti : magistrska nalogaDamjan Jarc, 2021, master's thesis Abstract: V omenjeni nalogi smo v raziskovalnem vprašanju iskali odgovor, ali mediji vplivajo na zaznavo varnosti.
Delo smo razdelali na dva dela: najprej smo na podlagi deskriptivne analize virov razdelili vprašanje v dve kategoriji. Prva je bila kategorija varnosti, kjer smo razložili pojem in definicijo varnosti. Hkrati smo analizirali, kaj vse prinašajo varnostna vprašanja v sodobnem času in kakšen je varnostni vidik v Sloveniji. V nadaljevanju smo se posvetili kategoriji medijev, kjer smo se osredinili na tehnično sestavo medijev ter poskušali razložiti kompleksnost delovanja današnjega informiranja uporabnikov. Obenem smo opisali filtrirni mehurček in povratno zanko, ki jo pri tem ustvarja uporabnik sam.
V drugem delu smo raziskovalna vprašanja razčlenili ter postavili pet hipotez ter za iskanje ustreznih odgovorov opravili kvantitativno analizo. Rezultati so pokazali, da je danes uporabnik medijsko vodljiv, živi v svojem filtrirnem mehurčku in na varnostna vprašana ni občutljiv. Zaveda se medijskega spremljanja in se v določeni meri s tem tudi strinja. Stvari se obrnejo, ko pride do objave izrednih novic, ki ga neposredno prizadenejo. Takrat postavi varnost na prvo mesto in zasebnost potisne v ozadje. Zaključimo lahko, da imajo mediji večji nadzor, če je uporabnik podvržen sistemu obveščanja, kjer je tok informiranja o izrednih dogodkih bolj pogost. Takrat medijem tudi bolj zaupa. Vendar pri tem trpi njegova zasebnost. To pa si lahko povrne nazaj, tako da se opolnomoči v smislu informacijske tehnologije ter se informira iz različnih medijskih virov.
Keywords: mediji, varnost, internet, občutki varnosti, kvantitativna analiza, magistrske naloge Published in ReVIS: 05.05.2022; Views: 874; Downloads: 64 Full text (2,51 MB) |
3. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v času pandemije covida-19 : diplomska nalogaUroš Černilec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Marca 2020 je bila v Sloveniji razglašena epidemija covida-19. Za zajezitev širjenja okužb je
država sprejela ukrepe, ki so bili vezani na omejevanje osebnih stikov, meje, zaprtje šol, vrtcev
in organizacij, delo od doma itd. Protikoronski ukrepi, katerih namen je bil omiliti posledice
epidemije, so močno vplivali na zaposlene in ostalo prebivalstvo. Varstvo pri delu in
zagotavljanje varnega delovnega okolja sta dolžnosti vsakega delodajalca, pri čemer
preprečitev možnosti širjenja okužb na delovnem mestu ni izjema. Treba je poudariti, da so bili
delodajalci popolnoma nepripravljeni na takšno grožnjo. Izkazalo se je, da v Republiki
Sloveniji skoraj ni delodajalca, ki bi imel ustrezno izdelano oceno tveganja, s čimer je bilo
onemogočeno hitro in uspešno ukrepanje delodajalcev.
Namen diplomske naloge je podrobno opisati in opredeliti odnos zaposlenih do protikoronskih
ukrepov, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v času epidemije in njihovo soočanje z
izzivi v času epidemije covida-19. Praktični del diplomske naloge je temeljil na anketnem
vprašalniku, ki smo ga oblikovali s pomočjo obstoječe literature in ga sestavili z brezplačno
aplikacijo 1KA.
Na osnovi raziskave smo ugotovili, da je kar 70% anketirancev povedalo, da se preventivni
ukrepi pred epidemijo niso izvali in da organizacija ni imela izdelane ocene tveganja. Prav
tako smo ugotovili, da je 59% anketirancev povedalo, da korona dodatek na njih vpliva
pozitivno/motivacijsko. Keywords: epidemija covida-19, protikoronski ukrepi, zaposleni, motivacija na delovnem mestu, zadovoljstvo zaposlenih, diplomske naloge Published in ReVIS: 05.05.2022; Views: 1356; Downloads: 78 Full text (1,69 MB) |
4. |
5. Obvladovanje komunikacijskih veščin v politiki : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeRobin Vuga, 2015, undergraduate thesis Abstract: Zdrav temelj kateregakoli uspešnega razmerja med nami in okolico je dobra komunikacija. Za
vsakega človeka je pomembno, da zna najprej pri sebi prepoznati, kako neverbalno
komunicira in kakšne signale pošilja ljudem okoli sebe, kajti najglasneje govori prav zunanja
podoba - naša obrazna mimika, gestikulacija, očesni stik, postava, ton glasu ... Sposobnost
razumeti in uporabiti neverbalno komunikacijo oziroma govorico telesa je močno orodje, ki
nam pomaga povezati se z drugimi, in tudi izraziti, kaj dejansko čutimo, in nam na takšen
način pomaga graditi boljša razmerja. Nenazadnje naša prava občutja najbolj iskreno izrazimo
prav v neverbalni obliki in to velja za vsa področja v naši civilnodružbeni sferi. Pobliže smo
spoznali, kako lahko te elemente komunikacije prenesemo v politiko. So določene oblike
komuniciranja res boljše kot druge ter privedejo do pozitivnejših rezultatov? Smo z
drugačnim videzom lahko res prepričljivejši? Vsekakor so odgovori na takšna vprašanja
dobrodošli za ljudi, ki so profesionalno vpleteni v politiko, kajti biti politik ni le sprejemanje
odločitev, ki bodo vplivale na ljudstvo, temveč je tudi prepričevanje le-tega. Prav s takšnimi
vprašanji smo se ukvarjali v diplomskem delu. Pobliže smo spoznali teoretsko ozadje
nekaterih elementov neverbalne komunikacije, iz katerih smo izpeljali tudi štiri hipoteze. V
empiričnem delu pa smo preko anketiranja poizkušali te hipoteze bodisi potrditi ali ovreči. Keywords: neverbalna komunikacija, govorica telesa, politika, politični marketing, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1080; Downloads: 66 Full text (1,36 MB) |
6. Učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi na primeru humanitarne organizacije : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeLjudmila Bajc, 2015, undergraduate thesis Abstract: V nalogi obravnavamo odnose z javnostmi s študijo primera nevladne humanitarne organizacije Rdeči križ Slovenije Območno združenje Novo mesto (krajše OZRK Novo mesto). Neprofitne organizacije potrebujejo funkcijo odnosov z javnostmi, saj so soodvisne z okoljem in morajo vzpostaviti mehanizme, ki jim omogočajo komuniciranje z javnostmi. V diplomski nalogi ugotavljamo, kaj naredi organizacijo učinkovito in uspešno pri odnosih z mediji in ostalimi javnostmi. Raziščemo ali pri OZRK Novo mesto dovolj dobro poznajo orodja za upravljanje odnosov, ali jih pravilno izbirajo, ali načrtujejo strategijo izvajanja odnosov ter ali preverjajo in merijo doseganje zastavljenih ciljev. Z empirično raziskavo preverimo ali so poznavanje orodij za upravljanje odnosov z javnostmi, pravilen izbor orodij, načrtovana strategija in preverjanje in merjenje ciljev bistveni dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost upravljanja.
V teoretičnem delu predstavimo teoretski koncept odnosov z javnostmi, v empiričnem pa predstavimo Rdeči križ Slovenije OZRK Novo mesto in izvedemo raziskavo, s katero skušamo prikazati uspešnost njihovega izvajanja odnosov z javnostmi in predstaviti, kateri dejavniki so bistveni za učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi. Z raziskovalnimi metodami: vprašalnikom, družboslovnim intervjujem in analizo primarnih virov pridobimo podatke za analizo novinarske konference, sporočila za medije in medijskega dogodka- dobrodelne akcije ter jih primerjamo s teoretskim konceptom.
Na podlagi zbranih analiz ugotovimo, da v OZRK Novo mesto poznajo orodja odnosov z javnostmi in jih pravilno uporabljajo. Pri načrtovanjih strategije se držijo ustaljenih postopkov, vendar pa ne preverjajo in ne merijo doseganja zastavljenih ciljev, ki so nujni za učinkovito upravljanje. Zaradi tega dosegajo slabše rezultate od zastavljenih, zlasti pri organizaciji medijskega dogodka. Razlog je pomanjkanje denarja za strokoven kader in odsotnost izobraževanja na tem področju. Ugotavljamo kako izrednega pomena je sprotno merjenje programov odnosov z javnostmi za doseganje zastavljenih ciljev in učinkovito upravljanje.
Keywords: odnosi z javnostmi, učinkovitost, orodja, odnosi z mediji, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1142; Downloads: 16 Full text (1,00 MB) |
7. Upravljanje kickboxing dogodkov v Sloveniji : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeIvo Vodopivec, 2015, undergraduate thesis Abstract: Amaterski šport je v primerjavi s profesionalnim v nezavidljivem položaju. Velika večina dela
je opravljenega na prostovoljni bazi, kadri so velikokrat manj strokovno izobraženi, imajo
časovne omejitve, ker so zaposleni drugje, kar pa se seveda pozna tudi pri trženju in
prepoznavnosti določene športne panoge, ne pa nujno tudi pri športnih dosežkih. Ta problem
se še izraziteje kaže pri medijsko manj izpostavljenih športih, med katerimi je tudi kickboxing.
Raziskava se ukvarja s problematiko kickboxinga in njegove krovne organizacije v Sloveniji,
Kickboxing zveze Slovenije. Poudarek je predvsem na predstavitvi kickboxinga na splošno,
Kickboxing zveze Slovenije, prepoznavnosti, načinu obveščanju, sami organizaciji in tehnični
izvedbi športnega dogodka.
Glavno raziskovalno vprašanje je: Kakšna je učinkovita organizacija športnega dogodka na
primeru kickboxinga? Poleg glavnega raziskovalnega vprašanja imamo še tri dodatna
vprašanja: Kolikšna je najprimernejša cena za vstopnico za ogled kickboxing dogodka? Kateri
so najpomembnejši kanali za obveščanje o takih dogodkih? Kako povečati prepoznavnost
kickboxinga in Kickboxing zveze Slovenije?
Glede na tematiko smo se odločili za kvantitativni pristop k raziskavi. Po preučitvi
razpoložljivih virov smo postavili šest hipotez, na katere smo dobili odgovore s pomočjo dveh
anketnih vprašalnikov. Prvi zajema 200 naključnih anketirancev s pomočjo spletnih anket,
drugi pa 200 anketirancev znotraj Kickboxing zveze Slovenije. Anketi se med seboj le delno
razlikujeta, se pa dopolnjujeta. Vsaka anketa ima po 11 vprašanj, saj smo želeli čim bolj
natančno odgovoriti na zastavljena vprašanja. Pri tem smo sledili načelu, da so vprašanja čim
jasnejša in nedvoumna ter da samo anketiranje anketirancem ne vzame preveč časa, da so lahko
pri izpolnjevanju anket maksimalno zbrani.
Keywords: športni dogodki, organizacija, kickboxing, obveščanje, prepoznavnost, tehnična izvedba, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1107; Downloads: 62 Full text (1,27 MB) |
8. Pomembnost prvega vtisa za kupca : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnjeDamjana Kosmač, 2017, undergraduate thesis Abstract: Prodaja blaga in storitev se je v zadnjih letih močno spremenila. V letih se je na trgu
razvilo veliko ponudnikov blaga in storitev, med katerimi lahko potrošniki izbirajo.
Zaradi močne konkurence na trgu je ponudnikom postalo pomembno, da kupcem
ponudijo nekaj več. Več kot le dobro ceno in kvaliteto. S kupcem se trudijo stkati
dolgotrajen odnos, saj bodo le na ta način preprečili, da bi potrošnik ob naslednjem
nakupu odšel k konkurenci. Pri prodaji je pomemben vsak korak prodajnega postopka, še
najbolj pa je pomemben prvi vtis poslovalnice in prodajnega osebja. Prvi vtis je
pomemben tako na poslovnem področju kot tudi v zasebnem življenju, saj ga je vedno
težko spremeniti. Raziskave so namreč pokazale, da si prvi vtis o nekom ustvarimo v
prvih sekundah, ko ga spoznamo, in ta vtis vpliva na to, ali ga želimo bolje spoznati ali
ne. Potrošnikom je všeč, če je prodajno osebje vizualno urejeno, izobraženo, prijazno ter
predano svojemu delu. Poleg prodajnega osebja pa jim je pomembna tudi zunanja in
notranja urejenost prodajalne. Zunanjost je tista, ki komunicira s potrošniki, da sploh
vstopijo v poslovalnico, notranjost pa mora biti načrtno urejena, saj mora biti oblikovana
tako, da pritegne pozornost kupca in ga opogumlja, da se začne zanimati za razstavljene
izdelke.
Cilj diplomske naloge je ugotovili, v koliko je kupcem pomemben prvi vtis, ki ga
ustvarita prodajalec in prodajalno mesto ter kolikšno vlogo ima urejenost prodajalcev in
prodajalne pri njihovem nakupnem odločanju. To smo z izvedeno raziskavo tudi
ugotovili. Rezultati so nas pripeljali do ugotovitev, da je kupcem pomemben pozdrav ter
urejenost prodajalca in prodajalne, ter da na nakupno odločanje najbolj vpliva nevljudnost
prodajalca ter slab prvi vtis. Keywords: prodajalci, potrošniki, prvi vtis, prodajni postopki, prodajni prostori, diplomske naloge Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1355; Downloads: 97 Full text (857,87 KB) |
9. Mediji in predšolski otroci : diplomska naloga visokošolskega univerzite(!)nega študijskega programa prve stopnjeBarbara Mavri, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se nanaša na medije, medijsko pismenost in vplivi teh dveh dejavnikov na
predšolskega otroka s poudarkom na vpliv medijev na nakupno obnašanje otrok in staršev. V
teoretičnem delu smo pojasnili in opredelili širši okvir vpliva medijev na predšolske otroke,
tako v izobraževalnih institucijah kot doma v družinskem krogu. Zajeli smo tudi strategije, ki
opredeljujejo medijsko pismenost na nacionalni in evropski ravni, ker smo želeli poudariti, da
se družba, kot taka zaveda pomembnosti vplivov medijev na ljudi. Če želimo osnovati na
znanju temelječo družbo je potrebna vzgoja za medije na vseh starostnih ravneh. Le dobro
medijsko opismenjen starš lahko suvereno in kvalitetno prenese svoje znanje na svoje otroke.
Empirični del diplomske naloge, s kvantitativno raziskavo med starši predšolskih otrok, nam
odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja in sicer: Ali se z večanjem starosti
predšolskega otroka povečuje vpliv medijev na predšolskega otroka in če obstaja povezava
med časovno uporabo medijev pri starših in njihovih otrocih, ter kako mediji vplivajo na
(nakupno) obnašanje predšolskih otrok in njihovih staršev? Poleg tega pa smo starše še
spraševali o mnenju glede vpliva televizijskih vsebin na otroke, ter glede njihove vloge pri
nadziranju, reflektiranju in omejevanju gledanja televizijskih vsebin z otroki. Keywords: predšolski otrok, mediji, medijska pismenost, IKT, nakupno obnašanje Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1999; Downloads: 105 Full text (1,34 MB) |
10. Odzivi potrošnikov na zunanje oglaševanje na primeru uporabe oglasnih sporočil izdelanih s tehnologijo lentikularnega tiska : doktorska disertacijaAndrej Kovačič, 2013, doctoral dissertation Abstract: V doktorski disertaciji smo raziskali razlike v odzivih potrošnikov na oglasna sporočila v
zunanjem oglaševanju tiskana z lentikularno (3D) in klasično (2D) tehniko tiska. Raziskave
na področju lentikularnega oglaševanja so zelo redke, zato je bilo potrebno razviti
raziskovalni model za primerjalno merjenje učinkov zunanjega oglaševanja. Doktorska
disertacija tako zajema teoretični del, katerega osnova je analitični pregled obstoječe
akademske literature in znanosti na področju oglaševanja. V okviru preučevanja učinkov
oglaševanja disertacija poglobljeno analizira teoretične modele procesiranja oglaševalskih
sporočil. Temelj teoretičnega dela predstavlja izbrani procesno hierarhični model obnašanja
potrošnikov. Le-ta postavlja vlogo emocij v ospredje in omogoča, da primerjamo odzive na
dva vsebinsko enaka oglasa tiskana z različnima tehnikama tiska.
Natančen pregled literature nam je omogočil analizo potencialno mogočih tehnik merjenja
učinkov oglaševanja, ki jih razvrščamo v skupino samoevalvacijskih metod, ekonometričnih
študij in avtonomnih merjenj. V teoretičnem okviru so prikazane prednosti in slabosti
posameznih tehnik, ki jasno nakazujejo izgradnjo kompleksne integrirane večstopenjske
metodologije merjenja tako racionalne komponente kot tudi emotivne komponente odziva na
oglasna sporočila. V okviru raziskovalnih možnosti je sestavljen raziskovalni model treh med
seboj neodvisno izvedenih raziskav, ki vključuje besedno samoevalvacijsko tehniko, vizualno
samoevalvacijsko tehniko in avtonomno tehniko. Podlaga za merjenje so lestvica CASC,
lestvica SAM, nakupna namera in merjenje pozornosti z opazovanjem. Uporabljena je bila
kvantitativna statistična analiza, ki pa je obsegala tako preproste kot zelo zapletene
parametrične teste, neparametrične teste in analizo zanesljivosti ocenjevalcev. Glede na to, da
analiziramo odzive potrošnikov izključno na vizualne dražljaje, je bila opravljena tudi
kontrolna analiza vpliva korekcije vida, ki je pokazala, da le-ta ne vpliva na ocenjevanje niti
klasično tiskanih (2D) niti lentikularno tiskanih oglasov (3D).
Rezultati potrjujejo zastavljene hipoteze glede boljše učinkovitosti 3D lentikularno tiskanih
oglasov v primerjavi s klasično 2D tiskanimi oglasi v zunanjem oglaševanju. Raziskave
odlikujejo veliki vzorci, ki so omogočili, da dokažemo statistično značilne razlike v korist
učinkovitosti lentikularne tehnike tiska tudi za večino izbranih demografskih podskupin. V
analizi smo uspeli primerjati tudi posamezne segmente glede na spol in starostne skupine med
seboj. Rezultati pridobljeni v raziskovalnem modelu nedvomno govorijo v prid večji
učinkovitosti oglasov tiskanih z lentikularno tehniko, zato sklepno poglavje zaključujemo z
etičnimi pomisleki vpeljave nove tehnologije tiska. Keywords: lentikularni tisk, učinkovitost, komunikacija, oglaševanje, spol, starost Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1516; Downloads: 54 Full text (4,78 MB) |