1. Ozaveščenost evropskih spletnih uporabnikov o kiberkriminaluVanja Pinterič, 2015 Opis: Kiberkriminal se vse bolj virozno širi po kibernetskem prostoru in predstavlja globalno naraščajočo grožnjo organizacijam in drugim uporabnikom spleta. V največji meri se kiberkriminal osredotoča na vladne organizacije, saj te predstavljajo vir najvrednejših informacij za izkoriščanje ter manipulacijo. Posledično takšen uspešen napad povzroči največjo možno škodo. Gre za sodobno obliko kriminala, ki vztrajno nadomešča njegove klasične oblike. Pojav vključuje različne načine zlorabe, vsem pa je skupna uporaba interneta ter omrežij. Internet je hekerjem omogočil, da se s svojimi tehnikami ter tehničnim znanjem hitro prebijejo do ključnih informacij na nelegalen način. Vsak informacijski sistem brez primerne zaščite in njenega ozaveščenega uporabnika je potencialno ogrožen. Tako predstavlja zagotavljanje varnosti in zasebnosti uporabnikov spleta največji izziv sodobne družbe. Najdeno v: osebi Ključne besede: kiberkriminal, kibernetski prostor, spletni uporabniki, grožnja, napad, zasebnost Objavljeno: 21.08.2018; Ogledov: 2381; Prenosov: 129
Celotno besedilo (2,37 MB) |
2. Soočanje mladih diplomantov z obdobjem brezposelnosti v PosavjuTadej Kožar, 2016 Opis: Brezposelnost je družbeni pojav, ki buri duhove po vsem svetu. Gospodarska kriza, kapitalizem in družbene spremembe so prinesli vprašanja, na katera se države borijo odgovoriti. Slovenija skupaj z Evropsko unijo kuje načrte glede zaposlovanja v prihodnosti in sestavlja programe, ki jih državne institucije uveljavljajo v svojih projektih za izboljšanje gospodarskega stanja. Diplomanti so skupina, ki je najbolj družbeno izpostavljena, kar se tiče brezposelnosti. To so ljudje, ki vstopajo na trg delovne sile, a imajo omejene možnosti pridobitve ustrezne zaposlitve. Pa vendar je potrebno mladega človeka spodbuditi, da postane aktiven in prevzame samoiniciativo pri procesu iskanja dela, saj je sam v največji meri odgovoren za svojo prihodnost. Najdeno v: osebi Ključne besede: brezposelnost, zaposlitev, delo, trg dela, diplomanti, Posavje Objavljeno: 22.08.2018; Ogledov: 2389; Prenosov: 116
Celotno besedilo (991,41 KB) |
3. Transformacija človeškega glasuLea Ardani, 2018 Opis: Človeški glas se nam zdi tako samoumeven, da ga cenimo, šele ko ga izgubimo. Nanaša
se na sposobnost osnovne komunikacije, da se lahko izražamo, vključimo v pogovor in
vplivamo na ključne odločitve. Tehnološka znanost se še vedno trudi proizvesti
računalniški glas, ki bi bil karseda podoben naravnemu človeškemu glasu. Skozi celotno
življenje živimo z glasom, ki pravzaprav ni naš pravi glas. Večina ljudi se ne zaveda ali
pa se preprosto ne zmeni za to, kako pomemben je njihov glas oziroma moč zvoka v
njihovem življenju. Glas nam prikazuje posameznikovo psihofizično naravo in kanal
njegove integritete. Naš ton, govor, kakovost artikulacije in modulacije, prenašajo naša
subtilna sporočila ter hkrati naše razpoloženje in čustva. Že Aristoteles je poudarjal, da je
glas tesno povezan z dušo. Kljub temu da se sicer ponovno vedno bolj uveljavljata pomen
retorike in javnega nastopanja, se pri vsem tem vselej pozablja na pomen človeškega
glasu.
Obravnavanega problema se pravzaprav večina ne zaveda, a je še kako aktualen in vedno
bolj potreben osvetlitve v današnji družbi. V magistrski nalogi smo raziskovali in
proučevali segment tehnik za izboljšanje glasu. Izhajamo iz predpostavke, da se
tragifoničen glas lahko transformira oziroma tehnika govorjenja izboljša. Rezultati
samega raziskovanja tako pripomorejo k prepoznavanju rešitvenih metod in tehnik za
izboljšanje kakovosti glasu. V samem raziskovanju smo podrobneje ocenjevali
profesionalne, amaterske in nešolane glasove ter jih primerjali. Na podlagi rezultatov
raziskave smo aplicirali tako imenovani model »ProVoice«, ki predstavlja ključne tehnike
za transformacijo človeškega glasu. Najdeno v: osebi Ključne besede: človeški glas, globinske tehnike, maska glasu, izboljšanje glasu, komunikacija, modeli, ProVoice, magistrske naloge Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 1009; Prenosov: 56
Celotno besedilo (1,27 MB) |
4. Etnocentrizem proti etikiAndrej Tomažin, 2017 Opis: V trgovini se ne zavedamo, od kod je prišel naš izdelek, kdo vse je sodeloval pri izdelavi le tega, v kakšnih pogojih je predelan in izdelan ipd. Vsi ti podatki nam niso potrebni, saj bomo izdelek pošteno plačali. Žal pa se ta poštenost plačila ne prenese naprej. V veliko primerih nekdo, ki je sodeloval pri izdelavi oziroma dobavi izdelka, ni plačan pošteno oziroma so mu bile kratene človekove pravice. Pogosto je ekološki vpliv pri izdelavi izdelka oziroma pridelavi surovine prevelik in se ga navadno niti ne zavedamo. Ker smo globalno povezani pa so to podatki, ki bodo morali biti vse bolj jasno označeni. Vse to so informacije, ki bi nas morale zanimati.
Čokolada je le eden od produktov, katere surovina prihaja iz držav v razvoju. Pridobivanje te surovine je v veliko primerih sporno in etnično oporečno. Naloga je namenjena raziskavi ali se ljudje zavedajo, iz kakšnih okoliščin prihajajo surovine za čokolado in ali vedo, kakšen ekološki vpliv ima pridelava surovine za le to. Raziskali smo ali je potrošniku bolj važno, da je izdelek narejen v njegovi državi in tako pokaže vpliv etnocentrizma, ali mu je bolj važno, da je izdelek etično neoporečen. V nalogi smo prikazali tudi vpliv certificiranja čokolade in nujnost le tega. Najdeno v: osebi Ključne besede: etnocentrizem, etika, ekologija, kakav, čokolada, placebo, certifikati, izbira produkta, magistrske naloge Objavljeno: 07.06.2021; Ogledov: 974; Prenosov: 62
Celotno besedilo (2,77 MB) |
5. Mladi in prostovoljstvoBarbara Cukjati, 2015 Opis: Magistrska naloga je namenjena raziskovanju področja prostovoljstva med mladimi in tega,
kaj jih navdihuje, da sploh postanejo prostovoljci. Predmet proučevanja so člani mladinske
organizacije Zveza tabornikov Slovenije. V magistrski nalogi se v prvem delu posvetimo
teoriji in razložimo, kaj taborništvo sploh je in razvoj katerih vrednot spodbuja, v
nadaljevanju pa več pozornosti namenimo mladim in prostovoljstvu: kaj vpliva na mlade in
razvoj njihove identitete v obdobju adolescence, kakšno vlogo ima lahko pri tem taborništvo
ter ob določeni starosti prevzemanje odgovornosti in nalog znotraj neprofitne organizacije
(prostovoljstvo). Teoretični del zaključimo s pregledom že opravljenih raziskav s
proučevanega področja.
Druga polovica naloge je namenjena analitičnemu delu, kjer najprej predstavimo rezultate
opravljene raziskave, v kateri je sodelovalo 425 anketirancev. V nadaljevanju se posvetimo
njihovi podrobni analizi in primerjavi z eno od prej opravljenih raziskav ter preverjamo
hipoteze, ki smo jih postavili v izhodišču. Na podlagi rezultatov in podatkov iz teoretičnega
dela magistrsko nalogo zaključimo s predlogi, kako lahko Zveza tabornikov Slovenije še bolj
navduši mlade, da se bodo v (še) večji meri odločali za prevzemanje nalog in odgovornih
funkcij znotraj organizacije. Najdeno v: osebi Ključne besede: mladi, prostovoljstvo, taborniki, razvoj identitete, adolescenca, magistrske naloge Objavljeno: 07.06.2021; Ogledov: 760; Prenosov: 70
Celotno besedilo (2,68 MB) |
6. Vpliv komunikacije posameznika na njegov uspeh v zasebnem in poslovnem svetuDušanka Rus, 2017 Opis: Življenje vsakega posameznika temelji na povezovanju in komunikaciji z drugimi ljudmi, saj na tak način zadovoljujemo svoje potrebe po stikih in sodelovanju z bližnjimi. S pomočjo komunikacije pridobivamo informacije in znanje, si izmenjujemo naše poglede na življenje, zato je pomembno, da je naša komunikacija uspešna. Človek potrebuje pogovor, saj se s tem povezuje z drugimi ljudmi, z njimi vzpostavlja in vzdržuje osebni odnos in stik. Pogosto v službi oziroma na delovnem mestu preživimo enako ali več časa kot doma, zato je naš način komunikacije v obeh sferah življenja izredno pomemben, saj le-ta vpliva na naše zadovoljstvo in osebno srečo, hkrati pa tudi na naš uspeh, tako v poslovnem, kot tudi v zasebnem življenju. Dejstvo pa je, da o komunikaciji pogosto ne razmišljamo in ji ne pripisujemo večjega pomena za naše osebno zadovoljstvo, ki lahko pomembno vpliva tudi na poslovni uspeh podjetij, v katerih delamo. V magistrski nalogi smo poskušali primerjati način komunikacije doma in na delovnem mestu, ter izvedeti, ali je le-ta povezan z osebno srečo, zadovoljstvom in uspehom, ter na kakšen način. Ob tem smo v prvem delu analizirali ključne pojme, opredelitve komunikacije in medosebnih odnosov, ter podrobneje predstaviti problematiko podjetij in domačih gospodinjstev, ki ne dajejo poudarka na način komuniciranja in izboljševanje odnosov. Izpostavili smo tudi ključne težave, s katerimi se na področju komunikacije srečujemo, jih raziskali in podali predloge za izboljšanje komunikacije in okoliščin, na katere le-ta vpliva, tako na osebni kot tudi na poslovni ravni. Rezultati magistrske naloge bodo v pomoč podjetjem, ki se srečujejo s poslovno neuspešnostjo in ovirami, ter posameznikom, ki so s svojim življenjem doma in na delu nezadovoljni zaradi slabih medosebnih odnosov. Najdeno v: osebi Ključne besede: komunikacija, poslovna komunikacija, osebna komunikacija, poslovni uspeh, medosebni odnosi, magistrske naloge Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 682; Prenosov: 91
Celotno besedilo (1,11 MB) |
7. Raziskava vpliva uporabe mobilnih telefonov na neposredno komuniciranje in medosebne odnoseMaja Blatnik, 2017 Opis: V zadnjih letih se je tempo življenja za mnoge posameznike močno spremenil. Ob obilici obveznosti
mnogokrat zgubljamo stike z našo bližnjo okolico in socialnim omrežjem. Ob pojavu mobilnih telefonov
in hitrem razvoju le teh smo glede ohranjanja stikov pridobili mnoge prednosti. Uporaba mobilnih
telefonov, nam je ob hitrem tempu življenja ki ga živimo, prinesla mnogo lažje usklajevanje tako
poslovnih kot tudi zasebnih obveznosti. Z leti uporabe so se pri mnogih posameznikih pojavile tudi manj
prijetne posledice, ki se jih večina niti ne zaveda. Sam proces komuniciranja se je v zadnjih dveh
desetletjih močno spremenil. Mnogo posameznikov, kljub temu, da imajo možnost vzpostaviti
komunikacijo v živo, uporabljajo za komuniciranje s svojo okolico predvsem svoje mobilne telefone.
Posledično pa je tudi sam komunikacijski prosec postal plitkejši, medosebni odnosi pa manj pristni.
Nove oblike komuniciranja pa so se zaradi uporabe mobilnih telefonov pričele pojavljati tudi na javnih
mestih. Mnogo posameznikov zaradi uporabe mobilnih telefonov in predvsem zaradi pregledovanja
svojega mobilnega telefona na javnih mestih izgublja možnost vzpostavljanja komunikacije z svojo
okolico. Kljub temu, da je porast mobilnih telefonov na trgu prisotna dobri dve desetletji so negativne
posledice že vidne in opravičeno se lahko sprašujemo kakšne razsežnosti posledic prinaša prihodnost.
Je prihod mobilnih telefonov prinesel novo komunikacijsko revolucijo? Kako se bo pot komuniciranja
nadaljevala? Najdeno v: osebi Ključne besede: mobilni telefoni, komunikacija, medosebni odnosi, posledice, magistrske naloge Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 796; Prenosov: 0 |
8. Medijska pismenostMaja Kuralt, 2017 Opis: Mediji se hitro spreminjajo. Svetovni splet je prevzel dominantno vlogo v načinu podajanja, ustvarjanju informacij in komuniciranju nasploh. Na spletu se poleg informacij, izobraževalni ali, zabavnih vsebin, dnevno spreminjajo v virtualne. Komunikacija poteka hitro, je bolj neosebna, poteka sočasno na več krajih, prav tak je tudi tok vsebin in informacij, ki se pretakajo preko njih. Prav zaradi vse te množice malodane vsega, je z druge strani pomembno, da znamo naravo spletnih medijev razumeti, jih pravilno ovrednostiti in razbrati, kakšen je cilj določenega medija oziroma medijskega sporočila. Spletni mediji, različne aplikacije, platforme, portali ter družbena omrežja nam zagotavljajo, da lahko hitro in enostavno dostopamo praktično do česarkoli, ponujajo nam orodja, da na njih tudi sami kreiramo, ustvarjamo in delimo različne spletne vsebine, od videoposnetkov, fotografij, glasbe do spletnih dnevnikov, spletnih časopisov in drugih vsebin ter jih plasiramo prek različnih, zgoraj naštetih kanalov. Kljub naštetim možnostim, ki jih splet ponuja, so uporabniki vedno manj kreativni oziroma so kreativni na popolnoma drugačne načine kot včasih. Vsem nam je v izziv, da tovrstne spletne aktivnosti jemljemo z zdravo mero, vendar kljub temu izkoristimo neverjeten in neizmeren potencial, ki ga ponujajo. Najdeno v: osebi Ključne besede: mediji, pismenost, medijska pismenost, svetovni splet, spletni mediji, magistrske naloge Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 727; Prenosov: 44
Celotno besedilo (2,65 MB) |
9. Prva pisna komunikacija s potencialnim delodajalcemMateja Novak Škorc, 2017 Opis: Z zavedanjem, da so vsa delovna mesta minljiva in da se v povprečju vsak iskalec zaposlitve
osemkrat znajde na trgu dela, smo v nalogi Prva pisna komunikacija s potencialnim
delodajalcem raziskovali načine pisanj, ki se jih poslužujejo posamezniki na trgu delovne sile.
V nalogi smo se podali skozi preteklost, v čas, ko so se pojavila prva pisanja prijav na delovna
mesta, vse do sodobnih, tehnološko obarvanih oblik in metod. Opisali smo razlike med
tradicionalnimi oz. pasivnimi načini iskanja zaposlitev ter prikazali načine kako se lotiti
aktivnega iskanja zaposlitve. Podrobneje smo predstavili razloge, zaradi katerih posamezniki
postanejo iskalci zaposlitve.
Razčlenili smo prvine dobrega spremnega pisma in življenjepisa, našteli nekaj najpogostejših
poimenovanj in različic, ki se trenutno pojavljajo ter jih podrobneje opisali. Nanizali smo tudi
nekaj primerov inovativnih pisanj.
Oprli smo se na nasvet, ki smo ga zasledili v enem izmed zaposlitvenih priročnikov, in sicer da
je zmeraj dosti delovnih mest. V kolikor ne moremo dobiti zaposlitve, moramo spremeniti
metodo iskanja oz. način, ki smo ga uporabljali do sedaj. Glede na to smo v praktičnem delu
naloge raziskovali metode, ki jih uporabljajo iskalci zaposlitve. Postavili smo 7 smiselnih
hipotez ter predstavili še nekaj dodatnih zanimivih ugotovitev.
Pridobljene ugotovitve smo ustrezno interpretirali in jih grafično prikazali. Ob koncu pa smo
navedli praktično uporabo pridobljenih rezultatov ter priporočila pri nadaljnjem razvoju dobrih
praks. Najdeno v: osebi Ključne besede: iskalec zaposlitve, zaposlitev, delodajalec, trg delovne sile, spremno pismo, življenjepis Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 771; Prenosov: 86
Celotno besedilo (2,26 MB) |
10. Mobbing v organizacijiZorica Pristov, 2015 Opis: Mobbing je področje medsebojnega komuniciranja, ki kaže negativne trende v ožji in širši
družbi. Zaradi dokazano škodljivih posledic na zdravje zaposlenih in posledično tudi na
delovanje podjetij je mobbing pomembno področje tudi akademskega raziskovanja. Večina
raziskav se ukvarja s proučevanjem mobbinga na večjih vzorcih in v splošni populaciji. Če
želimo resnično uvajati pozitivne spremembe v podjetjih, pa je smiselno pojav mobbinga
raziskovati tudi znotraj posameznih podjetij in iz ugotovitev raziskovanj narediti načrt
ukrepov za preprečevanje mobbinga v točno določenem podjetju. S tem omogočimo tudi
aplikativni prispevek raziskovalnega dela.
V pričujoči magistrski nalogi se bomo poglobili v pojavljanje in zaznavanje mobbinga v enem
proučevanem podjetju na primarnem nivoju zdravstvenega varstva. V teoretičnem delu so
predstavljeni ključni dejavniki, ki vplivajo na poslovanje podjetja kot so organizacijska
kultura in klima, pa tudi komunikacija med zaposlenimi vključno s konflikti in mobbingom.
Glavno raziskovalno vprašanje je bilo ali je v podjetju prisoten mobbing. V empiričnem delu
so predstavljeni rezultati raziskave o pojavu mobbinga v proučevanem podjetju. V zadnjem
delu naloge je predstavljenih nekaj pristopov k preprečevanju mobbinga iz domače in tuje
literature, v nadaljevanju pa tudi predlagane rešitve za proučevano podjetje. Naloga je
uporabna tako v akademskem kot aplikativnem smislu, saj je bil pripravljen lasten vprašalnik,
izvedena raziskava in pripravljeni predlogi ukrepov za preprečevanje mobbinga v podjetju. Najdeno v: osebi Ključne besede: komunikacija, konflikti, mobbing, organizacijska kultura, organizacijska klima, magistrske naloge Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 619; Prenosov: 70
Celotno besedilo (1,58 MB) |