Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
VERBALNA IN NEVERBALNA GOVORICA TELESA V JAVNEM NASTOPANJU
Pia Porenta, 2025, ni določena

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali vpliv verbalne in neverbalne govorice telesa pri posameznikih v javnem nastopanju. Poleg govorice telesa smo preučili tudi tehnike govora in druge dejavnike, s katerimi lahko govorec vpliva na svoje poslušalce. Ključni cilj naloge je bil ugotoviti pomen govorice telesa, govornih tehnik, očesnega stika, obrazne mimike in nasmeha na odziv občinstva. Raziskovali smo, kako telesna govorica vpliva na pozitiven ali negativen odziv na posameznikov nastop in kako se ljudje odzivajo glede na njihovo telesno govorico. Naš metodološki pristop je vključeval pet intervjujev z različnimi strokovnjaki s področja televizije, igralstva, vodenja prireditev, glasbe in politike. Intervjuji so vsebovali tako splošna kot specifična vprašanja o uporabi verbalne in neverbalne komunikacije v javnem nastopanju. Rezultati raziskave so pokazali, da ima neverbalna govorica telesa večji vpliv na percepcijo govorca kot verbalna komunikacija. Ugotovili smo, da govorci, ki uporabljajo odprto in samozavestno telesno držo, prejmejo bolj pozitiven odziv občinstva. Ton glasu in očesni stik sta se izkazala za ključna dejavnika, ki vplivata na prepričljivost govorca. Prav tako so govorci, ki uporabljajo tehnike za zmanjšanje stresa pred nastopanjem, kot so dihalne vaje in vizualizacija, bolj uspešni v svojih nastopih. Naša raziskava je tudi pokazala, da se telesna govorica med televizijskimi in radijskimi nastopi razlikuje, pri čemer televizijski nastopi zahtevajo bolj izrazito telesno govorico, kar je še posebej pomembno pri igralkah in voditeljicah prireditev. Zaključili smo, da je za pozitiven odziv občinstva in izboljšanje učinkovitosti javnega nastopanja ključna doslednost med verbalno in neverbalno komunikacijo.
Ključne besede: govorica telesa, nastopanje, verbalna, neverbalna, komunikacija, vpliv, strah pred javnim nastopanjem
Objavljeno v ReVIS: 10.01.2025; Ogledov: 462; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
"Študirati ali delati?" - profil mladih, ki opravljajo študentsko delo
Jerca Mladenović, 2023, ni določena

Opis: Študentsko delo je zelo razširjena atipična oblika zaposlitve, namenjena mladim, ki se šolajo oziroma študirajo. S statusom dijaka ali študenta dobijo dovoljenje, da se vključijo na trg dela in tako že zelo zgodaj začnejo pridobivati prve delovne izkušnje ter oblikovati svojo karierno pot. Mladi so posebej ranljiva skupina, zato jih na trgu dela skrbno varujejo zakoni in predpisi, ki onemogočajo kakršno koli zlorabo. Najpogostejši razlog, da se mladi odločijo za delo v času izobraževanja je možnost, da pričnejo služiti svoj denar in nemalokrat je to celo edini vir, s katerim si pokrivajo stroške študija, študijske literature, morebitne nastanitve in bivanja v katerem od študijskih središč ter eksistence nasploh. Za lažje razumevanje smo najprej obširno preučili slovenski izobraževalni sistem, ki na sekundarnem in terciarnem nivoju daje mladim podlago za udeležbo na trgu dela. Ugotovili smo, da lahko mladi že pri dopolnjenih petnajstih letih, vzporedno z izobraževanjem, pričnejo tudi s študentskim delom, zato je prvi del naloge namenjen podrobnejšemu spoznavanju tega področja. Ugotovili smo, da gre za priljubljeno in pogosto obliko začasnega oziroma občasnega dela dijakov in študentov, ki ima številne prednosti, vendar tudi nekaj slabosti. Rdeča nit naloge je glavno raziskovalno vprašanje, ki ugotavlja, kakšne so značilnosti oseb, ki se poslužujejo študentskega dela. Zanimalo nas je kako status, smer, stopnja izobrazbe ter spol in starost vplivajo na izbiro študentskega dela. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kakšen profil mladega človeka se najpogosteje odloča za študentsko delo. Analizirali smo 372.280 anonimiziranih napotnic študentskega servisa Mjob, ki smo jih ustrezno razvrstili glede na spol, starost, status, vrsto, smer ter stopnjo izobraževanja, nato pa s statistično analizo preverjali dane hipoteze in iskali odgovore na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da se za študentsko delo v času izobraževanja najpogosteje odloča ženska, starejša od 20 let, redna študentka na dodiplomskem študiju, naravoslovne smeri.
Ključne besede: izobraževanje, delo, trg dela, študent, dijak, študentsko delo
Objavljeno v ReVIS: 01.07.2023; Ogledov: 1012; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

3.
Vpliv medijev na zaznavo varnosti : magistrska naloga
Damjan Jarc, 2021, magistrsko delo

Opis: V omenjeni nalogi smo v raziskovalnem vprašanju iskali odgovor, ali mediji vplivajo na zaznavo varnosti. Delo smo razdelali na dva dela: najprej smo na podlagi deskriptivne analize virov razdelili vprašanje v dve kategoriji. Prva je bila kategorija varnosti, kjer smo razložili pojem in definicijo varnosti. Hkrati smo analizirali, kaj vse prinašajo varnostna vprašanja v sodobnem času in kakšen je varnostni vidik v Sloveniji. V nadaljevanju smo se posvetili kategoriji medijev, kjer smo se osredinili na tehnično sestavo medijev ter poskušali razložiti kompleksnost delovanja današnjega informiranja uporabnikov. Obenem smo opisali filtrirni mehurček in povratno zanko, ki jo pri tem ustvarja uporabnik sam. V drugem delu smo raziskovalna vprašanja razčlenili ter postavili pet hipotez ter za iskanje ustreznih odgovorov opravili kvantitativno analizo. Rezultati so pokazali, da je danes uporabnik medijsko vodljiv, živi v svojem filtrirnem mehurčku in na varnostna vprašana ni občutljiv. Zaveda se medijskega spremljanja in se v določeni meri s tem tudi strinja. Stvari se obrnejo, ko pride do objave izrednih novic, ki ga neposredno prizadenejo. Takrat postavi varnost na prvo mesto in zasebnost potisne v ozadje. Zaključimo lahko, da imajo mediji večji nadzor, če je uporabnik podvržen sistemu obveščanja, kjer je tok informiranja o izrednih dogodkih bolj pogost. Takrat medijem tudi bolj zaupa. Vendar pri tem trpi njegova zasebnost. To pa si lahko povrne nazaj, tako da se opolnomoči v smislu informacijske tehnologije ter se informira iz različnih medijskih virov.
Ključne besede: mediji, varnost, internet, občutki varnosti, kvantitativna analiza, magistrske naloge
Objavljeno v ReVIS: 05.05.2022; Ogledov: 1239; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

4.
Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v času pandemije covida-19 : diplomska naloga
Uroš Černilec, 2021, diplomsko delo

Opis: Marca 2020 je bila v Sloveniji razglašena epidemija covida-19. Za zajezitev širjenja okužb je država sprejela ukrepe, ki so bili vezani na omejevanje osebnih stikov, meje, zaprtje šol, vrtcev in organizacij, delo od doma itd. Protikoronski ukrepi, katerih namen je bil omiliti posledice epidemije, so močno vplivali na zaposlene in ostalo prebivalstvo. Varstvo pri delu in zagotavljanje varnega delovnega okolja sta dolžnosti vsakega delodajalca, pri čemer preprečitev možnosti širjenja okužb na delovnem mestu ni izjema. Treba je poudariti, da so bili delodajalci popolnoma nepripravljeni na takšno grožnjo. Izkazalo se je, da v Republiki Sloveniji skoraj ni delodajalca, ki bi imel ustrezno izdelano oceno tveganja, s čimer je bilo onemogočeno hitro in uspešno ukrepanje delodajalcev. Namen diplomske naloge je podrobno opisati in opredeliti odnos zaposlenih do protikoronskih ukrepov, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v času epidemije in njihovo soočanje z izzivi v času epidemije covida-19. Praktični del diplomske naloge je temeljil na anketnem vprašalniku, ki smo ga oblikovali s pomočjo obstoječe literature in ga sestavili z brezplačno aplikacijo 1KA. Na osnovi raziskave smo ugotovili, da je kar 70% anketirancev povedalo, da se preventivni ukrepi pred epidemijo niso izvali in da organizacija ni imela izdelane ocene tveganja. Prav tako smo ugotovili, da je 59% anketirancev povedalo, da korona dodatek na njih vpliva pozitivno/motivacijsko.
Ključne besede: epidemija covida-19, protikoronski ukrepi, zaposleni, motivacija na delovnem mestu, zadovoljstvo zaposlenih, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 05.05.2022; Ogledov: 1868; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

5.
6.
Obvladovanje komunikacijskih veščin v politiki : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Robin Vuga, 2015, diplomsko delo

Opis: Zdrav temelj kateregakoli uspešnega razmerja med nami in okolico je dobra komunikacija. Za vsakega človeka je pomembno, da zna najprej pri sebi prepoznati, kako neverbalno komunicira in kakšne signale pošilja ljudem okoli sebe, kajti najglasneje govori prav zunanja podoba - naša obrazna mimika, gestikulacija, očesni stik, postava, ton glasu ... Sposobnost razumeti in uporabiti neverbalno komunikacijo oziroma govorico telesa je močno orodje, ki nam pomaga povezati se z drugimi, in tudi izraziti, kaj dejansko čutimo, in nam na takšen način pomaga graditi boljša razmerja. Nenazadnje naša prava občutja najbolj iskreno izrazimo prav v neverbalni obliki in to velja za vsa področja v naši civilnodružbeni sferi. Pobliže smo spoznali, kako lahko te elemente komunikacije prenesemo v politiko. So določene oblike komuniciranja res boljše kot druge ter privedejo do pozitivnejših rezultatov? Smo z drugačnim videzom lahko res prepričljivejši? Vsekakor so odgovori na takšna vprašanja dobrodošli za ljudi, ki so profesionalno vpleteni v politiko, kajti biti politik ni le sprejemanje odločitev, ki bodo vplivale na ljudstvo, temveč je tudi prepričevanje le-tega. Prav s takšnimi vprašanji smo se ukvarjali v diplomskem delu. Pobliže smo spoznali teoretsko ozadje nekaterih elementov neverbalne komunikacije, iz katerih smo izpeljali tudi štiri hipoteze. V empiričnem delu pa smo preko anketiranja poizkušali te hipoteze bodisi potrditi ali ovreči.
Ključne besede: neverbalna komunikacija, govorica telesa, politika, politični marketing, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 29.07.2021; Ogledov: 1404; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi na primeru humanitarne organizacije : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Ljudmila Bajc, 2015, diplomsko delo

Opis: V nalogi obravnavamo odnose z javnostmi s študijo primera nevladne humanitarne organizacije Rdeči križ Slovenije Območno združenje Novo mesto (krajše OZRK Novo mesto). Neprofitne organizacije potrebujejo funkcijo odnosov z javnostmi, saj so soodvisne z okoljem in morajo vzpostaviti mehanizme, ki jim omogočajo komuniciranje z javnostmi. V diplomski nalogi ugotavljamo, kaj naredi organizacijo učinkovito in uspešno pri odnosih z mediji in ostalimi javnostmi. Raziščemo ali pri OZRK Novo mesto dovolj dobro poznajo orodja za upravljanje odnosov, ali jih pravilno izbirajo, ali načrtujejo strategijo izvajanja odnosov ter ali preverjajo in merijo doseganje zastavljenih ciljev. Z empirično raziskavo preverimo ali so poznavanje orodij za upravljanje odnosov z javnostmi, pravilen izbor orodij, načrtovana strategija in preverjanje in merjenje ciljev bistveni dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost upravljanja. V teoretičnem delu predstavimo teoretski koncept odnosov z javnostmi, v empiričnem pa predstavimo Rdeči križ Slovenije OZRK Novo mesto in izvedemo raziskavo, s katero skušamo prikazati uspešnost njihovega izvajanja odnosov z javnostmi in predstaviti, kateri dejavniki so bistveni za učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi. Z raziskovalnimi metodami: vprašalnikom, družboslovnim intervjujem in analizo primarnih virov pridobimo podatke za analizo novinarske konference, sporočila za medije in medijskega dogodka- dobrodelne akcije ter jih primerjamo s teoretskim konceptom. Na podlagi zbranih analiz ugotovimo, da v OZRK Novo mesto poznajo orodja odnosov z javnostmi in jih pravilno uporabljajo. Pri načrtovanjih strategije se držijo ustaljenih postopkov, vendar pa ne preverjajo in ne merijo doseganja zastavljenih ciljev, ki so nujni za učinkovito upravljanje. Zaradi tega dosegajo slabše rezultate od zastavljenih, zlasti pri organizaciji medijskega dogodka. Razlog je pomanjkanje denarja za strokoven kader in odsotnost izobraževanja na tem področju. Ugotavljamo kako izrednega pomena je sprotno merjenje programov odnosov z javnostmi za doseganje zastavljenih ciljev in učinkovito upravljanje.
Ključne besede: odnosi z javnostmi, učinkovitost, orodja, odnosi z mediji, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 29.07.2021; Ogledov: 1506; Prenosov: 20
.docx Celotno besedilo (1,00 MB)

8.
Upravljanje kickboxing dogodkov v Sloveniji : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Ivo Vodopivec, 2015, diplomsko delo

Opis: Amaterski šport je v primerjavi s profesionalnim v nezavidljivem položaju. Velika večina dela je opravljenega na prostovoljni bazi, kadri so velikokrat manj strokovno izobraženi, imajo časovne omejitve, ker so zaposleni drugje, kar pa se seveda pozna tudi pri trženju in prepoznavnosti določene športne panoge, ne pa nujno tudi pri športnih dosežkih. Ta problem se še izraziteje kaže pri medijsko manj izpostavljenih športih, med katerimi je tudi kickboxing. Raziskava se ukvarja s problematiko kickboxinga in njegove krovne organizacije v Sloveniji, Kickboxing zveze Slovenije. Poudarek je predvsem na predstavitvi kickboxinga na splošno, Kickboxing zveze Slovenije, prepoznavnosti, načinu obveščanju, sami organizaciji in tehnični izvedbi športnega dogodka. Glavno raziskovalno vprašanje je: Kakšna je učinkovita organizacija športnega dogodka na primeru kickboxinga? Poleg glavnega raziskovalnega vprašanja imamo še tri dodatna vprašanja: Kolikšna je najprimernejša cena za vstopnico za ogled kickboxing dogodka? Kateri so najpomembnejši kanali za obveščanje o takih dogodkih? Kako povečati prepoznavnost kickboxinga in Kickboxing zveze Slovenije? Glede na tematiko smo se odločili za kvantitativni pristop k raziskavi. Po preučitvi razpoložljivih virov smo postavili šest hipotez, na katere smo dobili odgovore s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov. Prvi zajema 200 naključnih anketirancev s pomočjo spletnih anket, drugi pa 200 anketirancev znotraj Kickboxing zveze Slovenije. Anketi se med seboj le delno razlikujeta, se pa dopolnjujeta. Vsaka anketa ima po 11 vprašanj, saj smo želeli čim bolj natančno odgovoriti na zastavljena vprašanja. Pri tem smo sledili načelu, da so vprašanja čim jasnejša in nedvoumna ter da samo anketiranje anketirancem ne vzame preveč časa, da so lahko pri izpolnjevanju anket maksimalno zbrani.
Ključne besede: športni dogodki, organizacija, kickboxing, obveščanje, prepoznavnost, tehnična izvedba, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 29.07.2021; Ogledov: 1455; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

9.
Pomembnost prvega vtisa za kupca : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnje
Damjana Kosmač, 2017, diplomsko delo

Opis: Prodaja blaga in storitev se je v zadnjih letih močno spremenila. V letih se je na trgu razvilo veliko ponudnikov blaga in storitev, med katerimi lahko potrošniki izbirajo. Zaradi močne konkurence na trgu je ponudnikom postalo pomembno, da kupcem ponudijo nekaj več. Več kot le dobro ceno in kvaliteto. S kupcem se trudijo stkati dolgotrajen odnos, saj bodo le na ta način preprečili, da bi potrošnik ob naslednjem nakupu odšel k konkurenci. Pri prodaji je pomemben vsak korak prodajnega postopka, še najbolj pa je pomemben prvi vtis poslovalnice in prodajnega osebja. Prvi vtis je pomemben tako na poslovnem področju kot tudi v zasebnem življenju, saj ga je vedno težko spremeniti. Raziskave so namreč pokazale, da si prvi vtis o nekom ustvarimo v prvih sekundah, ko ga spoznamo, in ta vtis vpliva na to, ali ga želimo bolje spoznati ali ne. Potrošnikom je všeč, če je prodajno osebje vizualno urejeno, izobraženo, prijazno ter predano svojemu delu. Poleg prodajnega osebja pa jim je pomembna tudi zunanja in notranja urejenost prodajalne. Zunanjost je tista, ki komunicira s potrošniki, da sploh vstopijo v poslovalnico, notranjost pa mora biti načrtno urejena, saj mora biti oblikovana tako, da pritegne pozornost kupca in ga opogumlja, da se začne zanimati za razstavljene izdelke. Cilj diplomske naloge je ugotovili, v koliko je kupcem pomemben prvi vtis, ki ga ustvarita prodajalec in prodajalno mesto ter kolikšno vlogo ima urejenost prodajalcev in prodajalne pri njihovem nakupnem odločanju. To smo z izvedeno raziskavo tudi ugotovili. Rezultati so nas pripeljali do ugotovitev, da je kupcem pomemben pozdrav ter urejenost prodajalca in prodajalne, ter da na nakupno odločanje najbolj vpliva nevljudnost prodajalca ter slab prvi vtis.
Ključne besede: prodajalci, potrošniki, prvi vtis, prodajni postopki, prodajni prostori, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 1881; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (857,87 KB)

10.
Mediji in predšolski otroci : diplomska naloga visokošolskega univerzite(!)nega študijskega programa prve stopnje
Barbara Mavri, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se nanaša na medije, medijsko pismenost in vplivi teh dveh dejavnikov na predšolskega otroka s poudarkom na vpliv medijev na nakupno obnašanje otrok in staršev. V teoretičnem delu smo pojasnili in opredelili širši okvir vpliva medijev na predšolske otroke, tako v izobraževalnih institucijah kot doma v družinskem krogu. Zajeli smo tudi strategije, ki opredeljujejo medijsko pismenost na nacionalni in evropski ravni, ker smo želeli poudariti, da se družba, kot taka zaveda pomembnosti vplivov medijev na ljudi. Če želimo osnovati na znanju temelječo družbo je potrebna vzgoja za medije na vseh starostnih ravneh. Le dobro medijsko opismenjen starš lahko suvereno in kvalitetno prenese svoje znanje na svoje otroke. Empirični del diplomske naloge, s kvantitativno raziskavo med starši predšolskih otrok, nam odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja in sicer: Ali se z večanjem starosti predšolskega otroka povečuje vpliv medijev na predšolskega otroka in če obstaja povezava med časovno uporabo medijev pri starših in njihovih otrocih, ter kako mediji vplivajo na (nakupno) obnašanje predšolskih otrok in njihovih staršev? Poleg tega pa smo starše še spraševali o mnenju glede vpliva televizijskih vsebin na otroke, ter glede njihove vloge pri nadziranju, reflektiranju in omejevanju gledanja televizijskih vsebin z otroki.
Ključne besede: predšolski otrok, mediji, medijska pismenost, IKT, nakupno obnašanje
Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 2672; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh