1. Analiza zaznavanja oglaševanja izbranih fitnesov pri mladihArdita Mazrekaj, 2023, undergraduate thesis Abstract: Pri izbiri medijev imajo oglaševalci pestro izbiro in posledično izberejo medij glede na potrebe ter finančne zmožnosti. Vedno bolj so prisotni fitnes oglasi, ki nas prepričujejo, da se odločimo za nekoga izmed njih. Ker so mladi tisti, ki prevladujejo v fitnesu, nas zanima, kako ti zaznavajo tovrstne oglase bodisi na družbenih omrežjih ali pa v resničnem svetu. Fitnesi se odločajo za različne vrste oglaševanja, zato smo želeli ugotoviti, katero najbolj pritegne ciljne skupine. Na nekatere vsebine podjetja niso pozorna, a jih ciljna skupina želi slišati, videti in prebrati. Namen diplomskega dela je bil raziskati zaznavnost fitnes oglasov in njihovo učinkovitost pri mladi slovenski populaciji. Keywords: fitnes, oglaševanje, mlada populacija, zaznavanje oglasov, mediji. Published in ReVIS: 14.07.2023; Views: 580; Downloads: 42 Full text (755,88 KB) |
2. |
3. |
4. Vpliv medijev na zaznavo varnosti : magistrska nalogaDamjan Jarc, 2021, master's thesis Abstract: V omenjeni nalogi smo v raziskovalnem vprašanju iskali odgovor, ali mediji vplivajo na zaznavo varnosti.
Delo smo razdelali na dva dela: najprej smo na podlagi deskriptivne analize virov razdelili vprašanje v dve kategoriji. Prva je bila kategorija varnosti, kjer smo razložili pojem in definicijo varnosti. Hkrati smo analizirali, kaj vse prinašajo varnostna vprašanja v sodobnem času in kakšen je varnostni vidik v Sloveniji. V nadaljevanju smo se posvetili kategoriji medijev, kjer smo se osredinili na tehnično sestavo medijev ter poskušali razložiti kompleksnost delovanja današnjega informiranja uporabnikov. Obenem smo opisali filtrirni mehurček in povratno zanko, ki jo pri tem ustvarja uporabnik sam.
V drugem delu smo raziskovalna vprašanja razčlenili ter postavili pet hipotez ter za iskanje ustreznih odgovorov opravili kvantitativno analizo. Rezultati so pokazali, da je danes uporabnik medijsko vodljiv, živi v svojem filtrirnem mehurčku in na varnostna vprašana ni občutljiv. Zaveda se medijskega spremljanja in se v določeni meri s tem tudi strinja. Stvari se obrnejo, ko pride do objave izrednih novic, ki ga neposredno prizadenejo. Takrat postavi varnost na prvo mesto in zasebnost potisne v ozadje. Zaključimo lahko, da imajo mediji večji nadzor, če je uporabnik podvržen sistemu obveščanja, kjer je tok informiranja o izrednih dogodkih bolj pogost. Takrat medijem tudi bolj zaupa. Vendar pri tem trpi njegova zasebnost. To pa si lahko povrne nazaj, tako da se opolnomoči v smislu informacijske tehnologije ter se informira iz različnih medijskih virov.
Keywords: mediji, varnost, internet, občutki varnosti, kvantitativna analiza, magistrske naloge Published in ReVIS: 05.05.2022; Views: 759; Downloads: 63 Full text (2,51 MB) |
5. Oglaševanje v digitalnih medijih : diplomska nalogaMerjema Kuduzović, 2021, undergraduate thesis Abstract: Ko svet vedno bolj napreduje in se tehnologija vedno bolj razvija, pridemo do tega, koliko se
oglaševanje razvija in napreduje. Zato je pred oglaševalci danes nov izziv, in sicer kako doseči
ciljno publiko na pravi način in z oglaševanjem doseči najboljše rezultate. Čeprav po eni strani
oglaševanje in napredek tehnologije prinašajo pozitivne učinke mlajši generaciji, se starejše
generacije težko soočajo s tem problemom in jim je vse težje slediti hitremu napredku
tehnologije. Diplomska naloga je prikazala, koliko oglaševanje v digitalnih medijih danes
dejansko napreduje in koliko je že napredovalo ter kako vpliva na današnje generacije. Tema
vključuje tudi pogled na tradicionalne medije in njihov vpliv na današnji čas ter na to, ali so
izgubili svoj pomen sredi tolikšnega napredka digitalnih medijev. Metoda klasifikacije je
pokazala, kaj literatura pravi o tradicionalnih in digitalnih medijih, metoda primerjave je
primerjala pomen digitalnih in tradicionalnih medijev, medtem ko je metoda raziskovanja
pokazala, kako ljudje danes gledajo na tradicionalne in digitalne medije ter kako se soočajo z
izzivi digitalizacije. Rezultati so pokazali, da so digitalni mediji v resnični prednosti, da so
ljudje nezavedno sprejeli, da živijo v digitalni dobi in so vse bolj odvisni od tehnologije, ter da
so tradicionalni mediji precej potlačeni in da v času, v katerem živimo, nimajo zelo svetle
prihodnosti. Keywords: oglaševanje, ciljne skupine, digitalni mediji, tradicionalni mediji, digitalizacija, diplomske naloge Published in ReVIS: 02.03.2022; Views: 1113; Downloads: 98 Full text (3,27 MB) |
6. Mediji in državnozborske volitve v Republiki Sloveniji v letu 2018 : magistrsko deloŠpela Rostan, 2020, master's thesis Abstract: Mediji s svojim poročanjem in posredovanjem informacij vplivajo na ravnanje ljudi na vseh področjih njihovega življenja. V magistrski nalogi preučujemo morebitni vpliv medijev na državnozborske volitve v Republiki Slovenji v letu 2018. Z uporabo kvantitativne in kvalitativne analize preučujemo uravnoteženost poročanja programov nacionalne televizije in dveh komercialnih televizij v Republiki Sloveniji na primeru državnozborskih volitev v Republiki Sloveniji v letu 2018. V raziskavo so zajeta poročanja v okviru informativnega programa, večja soočanja, intervjuji s kandidati in predsedniki političnih strank ter poročanja o državnozborskih volitvah na spletnih portalih, v obdobju od 1. maja 2018 do sestave Vlade Republike Slovenije. Namen raziskovalne naloge je tudi osvetliti problem volilnega sistema v Republiki Sloveniji, volilne abstinence in legitimnosti volitev. V magistrski nalogi je predstavljen politični sistem, zakonodaja na področju medijev in volitev, volilni sistem, delovanje medijev v okviru demokratičnega procesa in potek volilne kampanje. Predstavljeni so rezultati raziskave o poročanju določenih medijev v obdobju od 1. maja 2018 do sestave Vlade Republike Slovenije. Osvetljena je problematika polarizacije medijskega prostora v Sloveniji in vpliv lastniške strukture medijev na poročanje. Rezultati raziskave v nekaterih primerih kažejo na neuravnoteženo poročanje določenih medijev. Vse politične stranke, predvsem neparlamentarne, nimajo enakih možnosti za predstavitev svojih stališč. Ugotovljeni so bili primeri diskreditacij določenih političnih strank oziroma njihovih predsednikov tekom soočenj. Rezultati magistrskega dela so lahko zanimivi za strokovnjake in študente družboslovnih in tudi politoloških znanosti, hkrati pa predstavljajo izhodišče za nadaljnje raziskave na področju medijev in volitev. Keywords: mediji, medijsko okolje, medijsko poročanje, volitve, državnozborske volitve v Republiki Sloveniji 2018, politični sistem, volilna kampanja, volilni sistem Published in ReVIS: 09.02.2022; Views: 1438; Downloads: 111 Full text (1,57 MB) |
7. Učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi na primeru humanitarne organizacije : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeLjudmila Bajc, 2015, undergraduate thesis Abstract: V nalogi obravnavamo odnose z javnostmi s študijo primera nevladne humanitarne organizacije Rdeči križ Slovenije Območno združenje Novo mesto (krajše OZRK Novo mesto). Neprofitne organizacije potrebujejo funkcijo odnosov z javnostmi, saj so soodvisne z okoljem in morajo vzpostaviti mehanizme, ki jim omogočajo komuniciranje z javnostmi. V diplomski nalogi ugotavljamo, kaj naredi organizacijo učinkovito in uspešno pri odnosih z mediji in ostalimi javnostmi. Raziščemo ali pri OZRK Novo mesto dovolj dobro poznajo orodja za upravljanje odnosov, ali jih pravilno izbirajo, ali načrtujejo strategijo izvajanja odnosov ter ali preverjajo in merijo doseganje zastavljenih ciljev. Z empirično raziskavo preverimo ali so poznavanje orodij za upravljanje odnosov z javnostmi, pravilen izbor orodij, načrtovana strategija in preverjanje in merjenje ciljev bistveni dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost upravljanja.
V teoretičnem delu predstavimo teoretski koncept odnosov z javnostmi, v empiričnem pa predstavimo Rdeči križ Slovenije OZRK Novo mesto in izvedemo raziskavo, s katero skušamo prikazati uspešnost njihovega izvajanja odnosov z javnostmi in predstaviti, kateri dejavniki so bistveni za učinkovito upravljanje odnosov z javnostmi. Z raziskovalnimi metodami: vprašalnikom, družboslovnim intervjujem in analizo primarnih virov pridobimo podatke za analizo novinarske konference, sporočila za medije in medijskega dogodka- dobrodelne akcije ter jih primerjamo s teoretskim konceptom.
Na podlagi zbranih analiz ugotovimo, da v OZRK Novo mesto poznajo orodja odnosov z javnostmi in jih pravilno uporabljajo. Pri načrtovanjih strategije se držijo ustaljenih postopkov, vendar pa ne preverjajo in ne merijo doseganja zastavljenih ciljev, ki so nujni za učinkovito upravljanje. Zaradi tega dosegajo slabše rezultate od zastavljenih, zlasti pri organizaciji medijskega dogodka. Razlog je pomanjkanje denarja za strokoven kader in odsotnost izobraževanja na tem področju. Ugotavljamo kako izrednega pomena je sprotno merjenje programov odnosov z javnostmi za doseganje zastavljenih ciljev in učinkovito upravljanje.
Keywords: odnosi z javnostmi, učinkovitost, orodja, odnosi z mediji, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1004; Downloads: 12 Full text (1,00 MB) |
8. So slabe novice dobre novice? : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnjeKarin Podgornik, 2017, undergraduate thesis Abstract: Svet je danes vedno bolj usmerjen v nove informacije, »biti na tekočem« je nujno dejstvo, kar
ni skrajno ekstremno pa je brezpomensko. Živimo v času, ko se večina ljudi boji za prihodnost
in svet vidi kot slabo okolje. Zaradi tega sem se odločila za temo, vezano na negativno
usmerjene novice.
Na podlagi virov ugotavljam, da so kljub vsemu mediji eno izmed glavnih vodil družbe in
oblikovalci našega mišljenja. V splošnem velja, da v medijih prevladujejo negativne zgodbe,
vendar je na koncu tudi občinstvo tisto, ki spodbuja medije k pisanju in poročanju v določeni
smeri.
V teoretičnem delu diplomske naloge so opisani glavni pojmi, ki se navezujejo na medije,
novinarstvo in njihove objave. Zajeti so tudi dejavniki, ki lahko vplivajo na medijske objave ter
opredelitev negativno naravnanih novic, kar je pomembno za razumevanje pri nadaljnji
raziskavi. V empiričnem delu odgovarjam na vprašanje, ali prevladujejo negativno naravnane
izpostavljene novice dnevnih časopisov. Odgovor na to vprašanje sem pridobila preko analize
naslovnic dnevnih časopisov. Ker me zanima tudi vključenost, poznavanje in mnenje občinstva
o medijih, sem izvedla anketo. S pomočjo ankete, s krajevno opredeljenim priložnostnim
vzorcem, sem dobila odgovore, koliko ljudje spremljajo medije, kateri vir je največ uporabljen,
kako naravnani prispevki so bolj brani ter kakšen odnos imajo bralci do medijskih objav. Keywords: mediji, občinstvo, branost, negativnost, novice, časopisi, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 882; Downloads: 95 Full text (1,81 MB) |
9. Mediji in predšolski otroci : diplomska naloga visokošolskega univerzite(!)nega študijskega programa prve stopnjeBarbara Mavri, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se nanaša na medije, medijsko pismenost in vplivi teh dveh dejavnikov na
predšolskega otroka s poudarkom na vpliv medijev na nakupno obnašanje otrok in staršev. V
teoretičnem delu smo pojasnili in opredelili širši okvir vpliva medijev na predšolske otroke,
tako v izobraževalnih institucijah kot doma v družinskem krogu. Zajeli smo tudi strategije, ki
opredeljujejo medijsko pismenost na nacionalni in evropski ravni, ker smo želeli poudariti, da
se družba, kot taka zaveda pomembnosti vplivov medijev na ljudi. Če želimo osnovati na
znanju temelječo družbo je potrebna vzgoja za medije na vseh starostnih ravneh. Le dobro
medijsko opismenjen starš lahko suvereno in kvalitetno prenese svoje znanje na svoje otroke.
Empirični del diplomske naloge, s kvantitativno raziskavo med starši predšolskih otrok, nam
odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja in sicer: Ali se z večanjem starosti
predšolskega otroka povečuje vpliv medijev na predšolskega otroka in če obstaja povezava
med časovno uporabo medijev pri starših in njihovih otrocih, ter kako mediji vplivajo na
(nakupno) obnašanje predšolskih otrok in njihovih staršev? Poleg tega pa smo starše še
spraševali o mnenju glede vpliva televizijskih vsebin na otroke, ter glede njihove vloge pri
nadziranju, reflektiranju in omejevanju gledanja televizijskih vsebin z otroki. Keywords: predšolski otrok, mediji, medijska pismenost, IKT, nakupno obnašanje Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1682; Downloads: 102 Full text (1,34 MB) |
10. Motnje hranjenja : težava sodobnega svetaVanja Jelnikar, 2014, undergraduate thesis Abstract: Motnje hranjenja so danes zaskrbljujoč in obsežen problem. V hitrem ritmu vsakdana in pod
težo družbenih pritiskov se ljudje cenijo le po zunanjosti. Vitkost je postala zapoved, debelost
pa stigma. Takšna in podobna kulturna sporočila dobijo otroci že v družinah, kjer se jim po
eni strani hrano ponuja, po drugi strani pa opozarja, da morajo paziti, da ne bodo pojedli
preveč.
Motnje hranjenja izražajo konflikte in stiske nekega okolja, vendar lahko postanejo za
posameznika tako neznosne, da mobilizirajo njegove simptome in obrambne mehanizme.
Postanejo lahko izraz osvoboditve notranjih, bolečih in neprepoznavnih čustev, zato jih
uvrščamo med duševne bolezni in na žalost o njih govorimo očitajoče, nerazumevajoče in s
stigmo.
V teoretičnem delu naloga opredeljuje motnje hranjenja in njihove vrste, prikazuje pomen
hrane in pojasnjuje poglavitne vzroke, dejavnike in posledice motenj hranjenja ter opisuje
vpliv medijev in družbe na pojav motenj hranjenja.
Empirični del naloge, singularna študija primera, proučuje življenje družine in doživljanje
otroka z motnjo hranjenja. Keywords: motnje hranjenja, družina, družba, hrana, čustva, mediji Published in ReVIS: 27.07.2021; Views: 2315; Downloads: 174 Full text (696,87 KB) |