Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poznavanje avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Zdravstvene vede-Avtizem
Jana Ogris, 2025, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Poznavanje avtizma med pedagoškimi delavci v vzgojno-varstvenih zavodih ima ključno vlogo pri prepoznavanju in podpori otrokom z MAS-om. Cilj teoretičnega dela je bil ugotoviti, koliko pedagoški delavci v vzgoji in izobraževanju poznajo avtizem, v empiričnem delu pa, kako ga prepoznavajo pri svojem delu, kako pogosto se udeležujejo izobraževanj s področja MAS-a in kakšne so razlike glede seznanjenosti dela otrok z MAS-om. Metoda: V teoretičnem delu sem uporabila deskriptivno metodo pregleda literature, v empiričnem delu pa kvantitativno metodo, in sicer vprašalnik o poznavanju avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih. Pedagoškim delavcem je bil posredovan v elektronski obliki. Vprašalnik sem izvedla v koroški regiji, to je na Ravnah na Koroškem, v Dravogradu, Radljah ob Dravi in Slovenj Gradcu. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da se pedagoški delavci pri delu v vzgojnovarstvenih zavodih pogosto srečujejo z otroki z MAS-om. Boljše poznavanje MAS-a omogoča ustreznejšo izbiro pedagoških pristopov, ki prispevajo k uspešnejšemu razvoju in odzivanju otrok z MAS-om. Rezultati kažejo tudi na pomanjkanje izobraževanj, didaktičnih materialov ter prilagojenosti okolja otrokom z MAS-om. Pedagoški delavci so še poudarili pomen spremljevalcev otrok z MAS-om. Razprava: Kljub številni literaturi na temo MAS-a menim, da je na tem področju še vedno premalo znanja in zavedanja, da lahko že v predšolskem obdobju veliko naredimo s prepoznavanjem in pravilnim ukrepanjem. Menim, da bi morali pedagoški delavci z namenom zgodnjega odkrivanja MAS-a bolje poznati njegove znake in njegove posledice, saj bi s tem prispevali k uspešnejšemu razvoju in funkcioniranju otrok z MAS-om.
Ključne besede: avtizem, poznavanje avtizma, pedagoški delavci, vzgojno-varstveni zavodi
Objavljeno v ReVIS: 12.05.2025; Ogledov: 325; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

2.
Študija primera dvojčic z avtizmom : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Zdravstvene vede, Avtizem in sorodne motnje
Lejla Kahrić, 20234, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je študija primera enojajčnih dvojčic M. in A., pri katerih je bil diagnosticiran avtizem. Namen magistrskega dela je bil izvesti študijo, v katero so bili vključeni starši, vzgojiteljici in učiteljica dvojčic ter na podlagi vseh zbranih ugotovitev podati priporočila za izboljšanje diagnostike, pristopov obravnave in podpore družinam otrok z avtizmom. Raziskava je temeljila na intervjuju s starši ter analizi ocen, ki so jih podali starši, vzgojiteljici in učiteljica s pomočjo ocenjevalne lestvice ALDI. Rezultati so pokazali, da sta M. in A. imeli pomembne težave na področju komunikacije, socialnih interakcij ter prilagajanja fizičnemu okolju, vendar sta obe pokazali tudi znatne izboljšave po uvedbi specifičnih terapevtskih pristopov, kot je metoda Neurofeedback. Družina se je uspešno prilagodila življenju z avtizmom predvsem zaradi podpore specializiranih izobraževalnih programov in intenzivnih obravnav. Delo prispeva k stroki s predlogi za izboljšanje diagnostičnih postopkov, prilagoditev intervencij in podpore družinam, ki se soočajo z avtizmom. Delo poudarja pomen zgodnjega prepoznavanja in celostnega pristopa k obravnavi otrok z avtizmom.
Ključne besede: študija primera, avtizem, enojajčni dvojčki, pristopi v obravnavi, prilagoditve
Objavljeno v ReVIS: 18.12.2024; Ogledov: 492; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Osveščenost staršev o avtizmu pri otrocih : diplomska naloga
Darja Kozan Novak, 2023, diplomsko delo

Ključne besede: avtizem, otroci, starši, osveščenost, diplomska dela
Objavljeno v ReVIS: 04.01.2024; Ogledov: 3038; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

4.
NUDENJE PSIHOSOCIALNE PODPORE STARŠEM OTROK Z MOTNJO AVTISTIČNEGA SPEKTRA
Marinka Nedeljković, 2023, ni določena

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Nudenje psihosocialne podpore staršem otrok z motnjo avtističnega spektra smo se želeli osredotočiti na starše in na ponujeno pomoč, ki so je deležni. Da to področje raziščemo, se nam je zdelo še posebej pomembno zato, ker je motnja avtističnega spektra v porastu. Namen naloge je bil predvsem to, da iz pridobljenih podatkov ugotovimo, kje so pri tem pomanjkljivosti, in posledično določimo področje, na katerem je še potencial, ki bi ga lahko razvili in tako izboljšali stanje na terenu. Ta tematika se nam zdi nadvse pomembna, saj se ob potrditvi diagnoze običajno vsa pozornost usmeri na otroka, na starše pa se pri tem nehote pozabi. Za pridobitev podatkov smo skupno opravili šest intervjujev. Tri intervjuje smo imeli s starši otrok z motnjo avtističnega spektra, tri pa s strokovnimi delavci. Preverili smo stanje na terenu in s pomočjo intervjujev potrdili našo tezo, da je potenciala za izboljšanje stanja nudenja pomoči staršem otrok z motnjo avtističnega spektra še dovolj. Pomoči, ki je trenutno na voljo, je bistveno premalo, tista pomoč, ki obstaja, pa je povečini samoplačniška. Pomoč v okviru socialnega in zdravstvenega zavarovanja je sicer na voljo, vendar je zelo lokacijsko omejena.
Ključne besede: avtizem, motnja avtističnega spektra, stres, psihosocialna pomoč, psihoterapevtska obravnava, starši otrok z motnjo avtističnega spektra
Objavljeno v ReVIS: 07.10.2023; Ogledov: 1338; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (666,50 KB)

5.
Pravni položaj in skrbništvo oseb z avtizmom : magistrsko delo
Anja Ilievski, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na področje pravne ureditve avtizma in skrbništva oseb z avtizmom v Republiki Sloveniji ter z avtizmom povezanih tematik. Po vsem svetu se soočamo s porastom oseb s posebnimi potrebami, predvsem oseb z motnjami avtističnega spektra. Temu porastu števila pomoči potrebnih posameznikov pa moramo slediti tudi pri pravni ureditvi položaja teh oseb. Bistvo demokratične družbe je zagotavljanje in spoštovanje človekovih pravic in človekovega dostojanstva vsakemu posamezniku ne glede na njegove osebne ali zdravstvene ovire oziroma motnje. Avtizem je v RS slabo urejen. Pojavlja se potreba po nekem enotnem celovitem pravnem viru, ki bi uredil vsa pomembna področja, ki zadevajo osebe z avtizmom, in sicer diagnosticiranje otrok in odraslih oseb z avtizmom, zdravljenje avtizma, pomoč staršem in družini, finančna pomoč, usmerjanje v ustrezne izobraževalne programe, ustrezno usposabljanje vzgojiteljev, učiteljev, strokovnih delavcev in tudi skrbnikov oseb z avtizmom. Osebe z avtizmom velikokrat ne zmorejo in ne znajo izraziti svojih čustev, pričakovanj in želja, zato jih mora država zaščititi z ustrezno pravno ureditvijo in jim omogočiti dostojno življenje. Skrbništvo je še eno področje, ki v RS potrebuje temeljitejšo obravnavo in določitev strožjih kriterijev za bodoče skrbnike oseb z avtizmom in ustreznejša kontrola nad njihovih delom, vse za dobrobit oseb z avtizmom. Namen magistrskega dela je preučiti trenutno zakonodajo ter glede na skopost ureditve avtizma v RS podati ustrezne rešitve in predloge k boljši ureditvi le-te.
Ključne besede: avtizem, skrbništvo, pravna ureditev avtizma, pravna ureditev skrbništva, pomanjkanje ustrezne pravne ureditve
Objavljeno v ReVIS: 21.11.2022; Ogledov: 1516; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (570,18 KB)

6.
POMEN FIZIOTERAPEVTSKE VADBE NA GIBALNI RAZVOJ IN KOMUNIKACIJSKI NAPREDEK OTROK Z AVTISTIČNIMI MOTNJAMI
Aksana Nestsiarenka, 2022, diplomsko delo

Opis: Avtizem je kompleksna pervenzivna motnja v razvoju na nevrološko-biološki osnovi, ki se pojavi v zgodnjem otroštvu in traja vse življenje. Namen diplomske naloge je poglobitev v strokovno in znanstveno literaturo s področja avtizma, osvetlitev področja avtističnih motenj, značilnosti otrok z avtizmom ter vpliv fizioterapevtske vadbe na njihov razvoj.
Ključne besede: Otroci z avtistično motnjo, avtizem, otroci s posebnimi potrebami, senzorna integracija, proprioceptivne informacije, prilagojen program za otroke, telesna vadba, uspešni komunikacijski pristopi in metode dela.
Objavljeno v ReVIS: 08.04.2022; Ogledov: 1885; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (955,40 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh