Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Ali lahko trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko pozitivno vpliva na evropsko gospodarstvo
Filip David Koler, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko z vidika morebitnega negativnega oziroma pozitivnega vpliva na evropsko gospodarstvo. Trgovinska vojna se je začela v letu 2018, vendar pa pretekla zgodovina obeh držav in zaostreni diplomatski odnosi močno vplivajo na to, kako se Kitajska in ZDA odzivata na nihanje svojega gospodarstva ter na dejanja druga druge. Namen diplomske naloge je ugotoviti, na kakšen način bo ta trgovinska vojna vplivala na gospodarstvo Evrope. Slednje sem dosegel s pregledom trgovinske zgodovine obeh držav in zgodovine trgovinskih vojn. Na podlagi pridobljenih dejstev sem ocenili vpliv trgovinske vojne na evropsko gospodarstvo.
Ključne besede: trgovinska vojna, carina, protekcionizem, trgovinski primanjkljaj, Smoot-Hawleyev zakon, WTO
Objavljeno v ReVIS: 05.03.2019; Ogledov: 2930; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (962,24 KB)

3.
Poenostavljeni carinski postopki v luči enotnega dovoljenja : magistrsko delo
Damjana Žaberl, 2011, magistrsko delo

Ključne besede: carina, carinski postopek, enotno dovoljenje
Objavljeno v ReVIS: 26.09.2017; Ogledov: 3329; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

4.
E-carina in njena usmerjenost h gospodarskim subjektom : magistrsko delo
Borut Gomboc, 2015, magistrsko delo

Opis: Program e-carine je kompleksen. Za njegovo uvedbo je Komisija Evropske unije pripravila večletni strateški načrt e-carine MASP (Multi-Annual Strategic Plan) vseh držav članic s ciljem vzpostavitve brezpapirnega poslovanja med carino in gospodarskimi subjekti. Vsi obstoječi in bodoči računalniški sistemi, ki se nanašajo na poslovanje carine, so in bodo del tega načrta. Pri pripravi strategije razvoja carinske službe Republike Slovenije (v nadaljevanju: carinske službe) so bili upoštevani še drugi strateški dokumenti, ki vplivajo na nacionalno strategijo razvoja carinske službe. Z razvojem interneta je bil eden od ciljev strategije carinske službe, da se celotna služba poveže v enoten informacijski sistem. Prve korake je začela s sprejemom ustrezne zakonodaje in uvajanjem elektronskih poenostavljenih postopkov v svoje poslovanje z gospodarskimi subjekti že sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja. Začetek elektronskega poslovanja sega že v leto 1992. Bil je skromen, saj je temeljil na nepovezanih računalniških sistemih v okviru posameznih carinski uradov in izpostav. Leto 2000 predstavlja v poslovanju carinske službe z gospodarstvom pomembno prelomnico in pričetek brezpapirnega poslovanja pri uvozu in izvozu blaga, saj je takrat carinska služba prvič omogočila gospodarskim subjektom elektronsko vlaganje carinskih deklaracij. E-poslovanje, ki je nadgradnja nekdanje računalniške izmenjave podatkov, saj omogoča poleg izmenjave podatkov tudi brezpapirno poslovanje, je carinska služba izvedla s 1. januarjem 2007. V magistrski nalogi je proučena dosežena stopnja implementiranosti sodobnega e-poslovanja v carinsko službo in strategija carinske službe na področju zelo pomembnega e-poslovanja, ki se pojavlja v carinskih postopkih predvsem na področju njihovih poenostavitev. Hkrati informatizacija carinskih postopkov omogoča takšno službo, ki je prijazna do uporabnikov. Carinska služba si prizadeva za harmonizacijo in poenostavitve v carinskih postopkih, kar zelo pripomore k premagovanju administrativnih ovir pri pretoku blaga v in iz Evropske unije (v nadaljevanju: EU). Ti carinski postopki so kot osnovni izvedbeno najbolj enostavni, enolični, vendar po drugi strani, gledano s časovne strani izvedbe postopka, lahko trajajo (pre)dolgo, s finančnega vidika pa lahko pomenijo visok dodaten strošek za gospodarske subjekte. V magistrski nalogi sem tako raziskal in opisal možnosti elektronskega poslovanja med carino in gospodarskimi subjekti na podlagi informacijskih orodij in predstavil carinske poenostavitve, ki so na voljo gospodarskim subjektom, in prikazal, da prenova carinskega poslovanja vpliva na konkurenčnost gospodarskih subjektov, saj vse to vpliva na znižanje stroškov upravljanja v gospodarskih subjektih. Poseben poudarek v nalogi je dan elektronskemu poslovanju z vidika prednosti, ki jih ta prinaša. Uvoz in izvoz blaga z državami nečlanicami EU še vedno poteka z uporabo carinskih postopkov. Ti in z njimi povezane dejavnosti lahko povzročijo precejšnje stroške gospodarskim subjektom, vključenim v te postopke. S tega vidika je narejena analiza o potrebnih uvozno-izvoznih postopkih, dokumentih, stroških in času za izvedbo poslov za Slovenijo ter narejena primerjava s Finsko za leto 2013. Drugi vidik pa je neprožnost oziroma odvisnost gospodarskih subjektov pri izvajanju carinskih postopkov od poslovnega časa carinske službe in razmeroma dolgotrajen carinski postopek. Za izhodišče sem vzel primerjavo razmerja med carinskimi deklaracijami, vloženimi v klasičnih rednih oziroma poenostavljenih carinskih postopkih, in deleži gospodarskih subjektov, ki uporabljajo poenostavljene carinske postopke v Republiki Sloveniji, ter naredil primerjavo z državami članicami EU. V nalogi sem želel prikazati zahtevnost in obširnost poenostavljenih carinskih postopkov ter njihove prednosti, ki vplivajo na poslovanje gospodarskih subjektov, in proučil njihov vpliv na odziv gospodarskih subjektov na vključevanje poenostavljenih carinskih postopkov v njihovo poslovanje.
Ključne besede: carina, carinski postopek, elektronsko poslovanje
Objavljeno v ReVIS: 24.08.2017; Ogledov: 4522; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh