1. Dejavniki, ki vplivajo na obisk in zadovoljstvo z glasbenimi dogodki Kletka za mlade ter potencial za razvoj v blagovno znamkoJošt Slabe, 2023, diplomsko delo Opis: KLETKA je projekt, ki od leta 2022 poteka v organizaciji Kluba škofjeloških študentov. Gre za serijo glasbenih dogodkov, na katerih se predvaja elektronska plesna glasba.
Namen diplomskega dela je poglobiti razumevanje o potrebah ciljne publike glasbenih dogodkov KLETKE ter ugotoviti, kakšen potencial ima projekt za razvoj v blagovno znamko. Spletna raziskava, v kateri je sodelovalo 105 oseb, starih povprečno 21,2 leta, je pokazala, da so glavni razlogi za obisk tovrstnih dogodkov kolektivno vzdušje, druženje, sprostitev, poslušanje glasbe, duhovno zdravljenje, izboljšanje psihičnega počutja, oblika modernega rituala ipd. Ključne besede: elektronska glasba, elektronsko glasbeni dogodki, zgodovina elektronske glasbe blagovna znamka, pripadnost blagovni znamki Objavljeno v ReVIS: 15.05.2024; Ogledov: 344; Prenosov: 7 Celotno besedilo (3,47 MB) |
2. "Poslovni načrt (organizacije za elektronsko glasbo in koncerte) 43ST"Leja Zupan Debelak, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja poslovni načrt organizacije za elektronsko glasbo in koncerte 43ST (Forest). Ta organizira dogodke prvotno v Kranju oziroma na Gorenjskem in kasneje tudi po vsej Sloveniji v namen oživitve nočnega življenja, sprostitve, zabave in druženja za obiskovalce.
Med pripravo diplomskega dela smo analizirali trenutno stanje na trgu in premišljali o ustreznih tržnih strategijah ter smiselnih kanalih za povečanje prepoznavnosti organizacije, načina vstopa na trg, časa vstopa itd. V namen ugotovitve izvedljivosti poslovne ideje in njeno smiselnost smo izvedli SWOT analizo. Ta nam je pomagala prepoznati prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti organizacije. Dodatno smo izračunali pričakovan dobiček za posamezen dogodek in skupni dobiček dogodkov, ki se bodo izvedli letno. Na koncu smo pripravili še projekcijo poslovanja za naslednja štiri leta.
Poleg tega, da delimo veliko ljubezen do elektronske glasbe, smo se za pisanje poslovnega načrta 43ST odločili zaradi naraščajoče globalne priljubljenosti elektronske glasbe in s tem hitrorastočega trga ter povečanega povpraševanja. Z vzponom te industrije so povezane tudi obetavne možnosti za ustvarjanje dohodka. Ključne besede: poslovni načrt, elektronska glasba, dogodek, 43ST, organizacija, tržne strategije, dobiček, trg. Objavljeno v ReVIS: 19.03.2024; Ogledov: 483; Prenosov: 14 Celotno besedilo (555,48 KB) |
3. Vpliv digitalnega/tradicionalnega marketinga v glasbeni industriji : magistrska nalogaVanja Savić, 2022, magistrsko delo Opis: Glasba je iz dneva v dan izpostavljena različnim spremembam. Od trenutka, ko je tehnologija naredila prvi korak v glasbeni industriji, se je glasba začela razvijati skupaj z njo. Digitalizacija je prispevala k razvoju različnih žanrov, nato pa je kombinacija tradicionalnega s sodobnim omogočila posodobitev starih hitov, pa tudi samih glasbenikov, povečanje njihove prepoznavnosti in ozaveščanje o njihovem obstoju. Oglaševanje in način, kako glasbenik svoje delo predstavi občinstvu, sta zagotovo najbolj pripomogla k temu. Naša raziskava se osredotoča na oglaševanje glasbe prek digitalnih kanalov oz. tradicionalnih načinov oglaševanja, cilj pa ni bil raziskati glasbo kot segmenta trženja, temveč kot produkt, ki ga glasbena industrija lansira poslušalcem. Tri hipoteze in glavno raziskovalno vprašanje nam bodo razkrili, kako mediji vplivajo na glasbeno industrijo in poslušalce. Orodje, s katerim smo dobili odgovore na hipoteze, je anketna metodologija (vprašalnik), ki je potekala v realnem času. Anketiranci so ljubitelji/poslušalci glasbe, ki so odgovarjali na vprašanja o avtorski zaščiti glasbenih izdelkov, načinu poslušanja glasbe, kakor tudi o ceni, ki jo danes plačujejo za poslušanje glasbe. Odgovori anketirancev so razvrščeni v grafe, ki dajejo vizualno predstavo odgovorov. Poleg metode ankete smo odgovore iskali tudi med literaturo, ki je na voljo na spletu. Razvoj tehnologije je vsekakor prispeval ne le h glasbeni, temveč tudi k drugim panogam ter olajšal mreženje in širjenje informacij. Poslušanje glasbe v avtu, na sprehodu, v telovadnici, na avtobusu ali vlaku nam je vsem olajšalo in dopolnilo izkušnjo. Po drugi strani pa je tradicionalno trženje še vedno najbolj verodostojen vir dogodkov v svetu glasbe ter v svetu zvezd in blišča. Tako se tudi zavedamo, da je bolj verodostojno zaupati recenzijam kot npr. Wikipediji, kar pa ne spremeni dejstva, da dandanes velika večina raje posluša glasbo prek digitalnih platform, kot pa s pomočjo klasičnih glasbenih naprav. Ključne besede: glasba, oglaševanje, digitalni marketing, tradicionalni marketing, promocija glasbe, glasbeni produkti, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 06.01.2023; Ogledov: 1005; Prenosov: 59 Celotno besedilo (2,13 MB) |
4. Glasba kot kreator vrednot mladostnikov : diplomska nalogaJaka Fortunat, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi obravnavamo povezanost mladih, natančneje mladostnikov, in glasbe
oziroma poslušanje glasbe ter vplivom tega dejavnika na vrednote oseb pred prehodom v
svet odraslih. Ob uvodni definiciji termina mladostnik nadaljujemo z opisom nekaj
aktualnih dejavnosti, s katerimi se soočajo in jih, da bi se izognili stresu, uporabljajo
pripadniki te starostne skupine. Med temi je seveda poglavje namenjeno tudi poslušanju
glasbe ter podrobnejši pregled zgodovine glasbe s poudarkom na obdobjih, ki so ciljala na
mladostnike kot osrednjo potrošniško skupino. Sledita metodološki pregled raziskovalnih
problematik in predempirični del, v katerem predstavimo raziskovalna vprašanja, namen in
cilje raziskovanja, raziskovalni problema in izbrano metodologijo, ki se najbolje prilega
obravnavani tematiki in želenim ugotovitvam. Sledi opis postopka zbiranja virov
predempiričnega dela kot tudi dela v sklopu metodološkega pristopa, pri čemer je treba
predčasno analizirati vzorec sodelujočih pri kvalitativni analizi.
Ocene in komentarji sodelujočih so poleg kodiranih podatkov analizirani, da preko njih
ugotavljamo resničnost zadanih raziskovalnih vprašanj in tez. Osrednji del diplomske
naloge je zaključen s krajšim povzetkom ugotovitev in zaključkom, v katerem je strnjeno
naučeno in ugotovljeno. Podane so še možnosti za nadaljnji razvoj obravnavane tematike.
Na koncu diplomske naloge sledijo še priloge v povezavi z delom: transkript, kodiranje
transkripta, časovnica izdelovanja naloge, kontaktno pismo. Ključne besede: mladostniki, vrednote, glasba, poslušanje, primarno opravilo, sekundarno opravilo, diplomske naloge Objavljeno v ReVIS: 29.07.2021; Ogledov: 963; Prenosov: 0 |
5. Vpliv klasične glasbe na mladostnike s težko motnjo v duševnem razvoju : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnjeJasna Mulej Legat, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja mladostnike s težko motnjo v duševnem razvoju in vpliv klasične
glasbe na njih. Na to temo smo izvedli raziskavo v skupini mladostnikov s težko motnjo v
duševnem razvoju, ki živijo v domu Žarek, v CUDV Matevža Langusa v Radovljici.
Veliko ljudi zamenjuje duševno bolezen z motnjo v duševnem razvoju, zato smo v
teoretičnem delu obrazložili, kaj sploh je motnja v duševnem razvoju in pomembne razlike v
primerjavi z duševno boleznijo, na katera področja človekovega življenja sega, kdo so osebe z
motnjo v duševnem razvoju in kako živijo. Osredotočili smo se na mladostnike s težko motnjo
v duševnem razvoju in njihove značilnosti. Ker je zelo pomemben del naloge tudi klasična
glasba, smo jo razložili po obdobjih in izpostavili skladatelje, ki so s svojimi deli pisali
zgodovino. Dela omenjenih skladateljev so bila v raziskavi tudi poslušana.
Empirični del diplomske naloge zajema predstavitev v raziskavi opazovanih uporabnikov,
njihove diagnoze in stanja, potek raziskave in predstavitev dobljenih rezultatov. Raziskavo
smo opravljali med oktobrom 2015 in junijem 2016 v skupini osmih uporabnikov, v CUDV
Matevža Langusa v Radovljici. Sodeloval je tim varuhinj in pedagogov, svoja opažanja smo
beležili v za to oblikovane protokole. Pred izvedbo raziskave smo si zastavili nekaj vprašanj,
na katera smo ob opazovanju ciljne skupine dobili odgovore in jih v razpravi tudi predstavili. Ključne besede: duševni razvoj, motnje, mladostniki, glasbene terapije, klasična glasba, diplomske naloge Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 1164; Prenosov: 60 Celotno besedilo (1,67 MB) |
6. Bob Dylan in popularna kultura : magistrska nalogaPatricija Jereb, 2018, magistrsko delo Opis: Bob Dylan je umetnik spremembe in stalne transformacije. Nikoli se ni pustil omejevati – od
začetka svoje kariere se je upiral konvencijam in kategorijam, ter tako z novostmi, ki jih je
vpeljal v popularno glasbo omogočil, da rock 'n' roll postane sofisticirana glasbena forma, s
katero je mogoče izraziti najgloblja občutja in ni le glasba klišejskih besedil za ples. Pod
njegovim vplivom so njegovi sodobniki spreminjali način pisanja besedil ter celotno
ustvarjanje in razumevanje popularne glasbe. To je bila preprosta, vendar pomembna
inovacija. Dylanova inspiracija ne sega zgolj na področje glasbe, ampak tudi v literarne sfere.
Za Dylanovo biografijo so prav tako kot Elvis Presley in Little Richards esencialni tudi
bitniški pesniki in pisci. Od samih začetkov je Dylan močno pod vplivom literature in je tako
izoblikoval svoj unikaten pesniški izraz. Dylan ni zgolj dvignil nivo popularne glasbe, temveč
je poezijo ponovno približal javnosti. Leta 2016 je prejel Nobelovo nagrado za književnost. V
obrazložitvi nagrade švedske akademije je zapisano, da je Bob Dylan »ustvaril nov pesniški
izraz znotraj ameriške pesniške tradicije«.
V šestdesetih letih so različna družbena gibanja Dylana vzela za svojega. Kmalu je Dylan
zavrgel svojo javno podobo glasnika generacije in protestnega pevca, saj ga je ta
kategorizacija v umetniškem smislu omejevala. Transformacija je v literarnem smislu opazna
že na albumu Another Side Of Bob Dylan (1964). Preneha s pisanjem direktno
družbenokritičnih in protestnih pesmi ter se osredotoči na introspektivne izpovedi. Takšen
način pisanja še poglobi na naslednjih albumih: Bringing It All Back Home (1965), Highway
61 Revisited (1965) ter Blonde On Blonde (1966), ki veljajo za enega od vrhuncev Dylanove
kariere. Tu se Dylan spogleduje z eksistencializmom, simbolizmom in nadrealizmom ter
pokaže, da sta glasba in poezija neločljivi sopotnici. Glasbeno pa je transformacijo zapečatil z
drznim dejanjem – po štirih akustičnih albumih je leta 1965 objavil prvi, delno električni
album Bringing It All Back Home, in se tako distanciral od folk gibanja in razširil glasbeni
horizont ter podiral restrikcije glasbenega ustvarjanja. V tej transformaciji je folk zvezda
zamenjala svojo akustično kitaro za novo masivno električno kitaro. Ta poteza je naletela na
številne kritike folk puristov, ki so v Dylanu videli izdajalca, ki se je prodal v želji za
komercialnim uspehom in mu je vseeno za družbena gibanja. Ključne besede: popularna kultura, popularna glasba, poezija, javna podoba, Nobelova nagrada za književnost, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 27.07.2021; Ogledov: 1099; Prenosov: 107 Celotno besedilo (1,50 MB) |
7. |
8. Svoboda izražanja v glasbeni umetnosti : magistrsko deloRok Klemše, 2017, magistrsko delo Opis: Svoboda izražanja je ena temeljnih pravic, izhajajočih iz človekovega dostojanstva. Ker je človek misleče, duhovno bitje, bi bil brez možnosti, da svobodno, brez omejitev in pritiska, na tak ali drugačen način predstavi svoja stališča in mišljenja, le prazen kalup. Svoboda izražanja ni pomembna zgolj v smislu svobode tiska, temveč je bistvenega pomena za umetniško izražanje, tudi na glasbenem področju. Nemalokrat je namreč že v osnovi cilj določenega glasbenega dela provokacija, šokiranje in vznemirjanje, še toliko bolj v deviantnih glasbenih žanrih, kot so heavy metal, hard rock, punkin rap. Svoboda glasbenega izražanja se med drugim nanaša na: svobodo predvajanja glasbe v javnosti in zasebnosti, svobodo izvajanja glasbe na koncertih in svobodo izdajanja glasbenih albumov, ne glede na to, kaj želijo glasba ali njena besedila izraziti. Proti glasbenim ustvarjalcem torej zaradi njihovih stališč,izraženih skozi glasbo, ni dovoljena uporaba pravnih sredstev, razen v izjemnih primerih, ko glasba,denimo,spodbuja k nasilju in vojni, rasni ali drugi nestrpnosti ali ko je potrebno zavarovati javni red in mir ter moralo, čast in pravice drugih. Ključne besede: svoboda izražanja, svoboda govora, glasba, cenzura, glasbene kvote, Strelnikoff, obscenost, blasfemija, razžalitev Objavljeno v ReVIS: 13.07.2018; Ogledov: 3384; Prenosov: 195 Celotno besedilo (1,68 MB) |
9. |
10. |