1. Vloga kulinarike v diplomaciji : magistrsko deloMirjam Hočevar Zdešar, 2025, magistrsko delo Opis: Kulinarika je široko področje, ki izraža kulturno identiteto posameznika ali skupnosti in povezuje tradicionalne vrednote s sodobnimi kulinaričnimi trendi. V mednarodnem okolju kulinarika kot orodje mehke moči presega zgolj prehranjevalne navade in se tesno prepleta z diplomacijo. Nacionalne jedi imajo v diplomaciji ključno vlogo, saj državam omogočajo vzpostavitev stikov na formalni ali neformalni ravni ter prispevajo k izboljšanju bilateralnih odnosov. Posebej male države, ki niso mednarodno prepoznavne, lahko nacionalne jedi uporabijo kot orodje za krepitev svoje mednarodne identitete in utrjevanje političnih vezi. Kulinarika je orodje mehke moči za izražanje nacionalne identitete, zgodovinske kontinuitete in vrednot, kar državam omogoča učinkovitejše komuniciranje in navezovanje stikov. Na kulinaričnih dogodkih, uradnih večerjah in državnih banketih ima pomembno vlogo pri oblikovanju mednarodne podobe države, saj omogoča neposreden stik med predstavniki različnih narodov. Slovenija in Bavarska uspešno izkoriščata svojo kulinarično dediščino, saj v protokolarne menije vključujeta domiselno interpretirane nacionalne jedi, ki ob pomembnih srečanjih pustijo osebno noto. S tem prispevata k izboljšanju bilateralnih odnosov in povečanju mednarodne prepoznavnosti. Z izbiro nacionalnih jedi imajo države priložnost, da na nevsiljiv način okrepijo svojo prepoznavnost in oblikujejo bolj pozitivne diplomatske vezi. Hrana omogoča izmenjavo tradicij, vrednot in okusov. Dogodki, ki se odvijajo ob skupnem uživanju v nacionalnih jedeh, pripomorejo k večjemu razumevanju in povezanosti. To posledično spodbuja učinkovitejše sodelovanje ter odprtost, spoštovanje in prijateljski odnos. Ključne besede: diplomacija, bilateralna diplomacija, mehka moč, diplomatski protokol, kulinarika, nacionalne jedi Objavljeno v ReVIS: 15.07.2025; Ogledov: 52; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,17 MB) |
2. |
3. Projekt ustanovitev društva za ohranjanje tradicije dolenjske kulinarike : diplomska nalogaAnja Šašek, 2021, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu sem predstavila pogoje, ki so potrebni za ustanovitev društva in prikazala, kaj je potrebno za uspešno pripravo elaborata za pričetek delovanja društva po postopkih projektnega managementa. V empiričnem delu sem z anketo in intervjujem preverila zastavljene hipoteze. Ugotovila sem, da je v nalogi predstavljen elaborat potrebno dodelati in da se mladim sicer zdi pomembno poznavanje ter ohranjanje dolenjskih tradicionalnih jedi, a niso vključeni v društva, niti nimajo interesa za vključevanje v novoustanovljeno društvo za ohranjanje dolenjske kulinarike. Največ znanja o dolenjskih tradicionalnih jedeh mladi pridobivajo doma od staršev in starih staršev, med najbolj prepoznavne dolenjske tradicionalne jedi pa uvrščajo štruklje. Tradicionalna dolenjska hrana se na jedilniku povprečne lokalne družine pojavi manj kot enkrat tedensko. Ključne besede: društvo, projektni management, elaborat, dolenjska kulinarika, tradicionalne jedi Objavljeno v ReVIS: 18.08.2021; Ogledov: 2643; Prenosov: 97
Celotno besedilo (1,62 MB) |
4. Analiza možnosti vzpostavitve muzeja čokoladeDrenusha Barbatovci, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo predstavili poslovno idejo odprtja muzeja čokolade v Ljubljani. Preučili bomo tako podjetniško priložnost kot tudi odnos do kulinarike v Sloveniji. Namen je predvsem na podlagi teoretičnega znanja in tudi skozi raziskovalne metode ugotoviti potencial zastavljene podjetniške priložnosti. Empirični del temelji na kvantitativni raziskavi, kjer smo s pomočjo vprašalnikov in intervjuja uspeli dobiti čisto sliko o tem, kako perspektivna je zastavljena podjetniška ideja. Vprašalnik je bil namenjen uporabnikom, medtem ko so bila vprašanja v intervjuju naslovljena na menedžerje.
Preučili bomo trg, ki vsaj za enkrat ostaja omejen na domačega, in segment, ki ga ne želimo preveč omejevati. Storitev bo na voljo ljudem vseh starosti. Naše obiskovalce bomo razdelili na otroke in na odrasle obiskovalce turističnih in kulturnih namenov. Nadalje bomo otroke razvrstili na tiste, ki bi praznovali rojstni dan, in tiste, ki bi pri nas v sklopu šolskih obveznosti opravili kulturni dan.
Skozi teoretični in empirični del magistrskega dela ugotavljamo, da je podjetniška ideja izvedljiva in, kar je najpomembnejše, dobičkonosna. Na podlagi dolgoletnih izkušenj menedžerjev, ki smo jih intervjuvali, pa ugotavljamo, da bo najverjetneje prišlo do realizacije tovrstne ideje, vprašanje je le, kdo bo dovolj hiter, saj čas ni zaveznik podjetnikov.
Pripravili smo tudi finančne projekcije, in sicer na osnovi že obstoječega podjetja, ki bi z razširitvijo dejavnosti realiziralo začrtano idejo. V finančnih projekcijah smo upoštevali vpliv COVID-19 tako, da smo v strategiji in projekcijah upočasnili rast, natančnega vpliva pa ni mogoče določiti. Magistrsko delo sestoji iz teoretičnega raziskovanja in uporabe sekundarnih podatkov na področju kulture, kulinarike in podjetništva, iz poslovnega modela ter poslovnega načrta. Ključne besede: Kultura, kulinarika, muzej, čokolada, raziskava, rast, novost. Objavljeno v ReVIS: 06.10.2020; Ogledov: 2601; Prenosov: 0 Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. Omejitve v prehrani sodobnih turistov - tržna niša ali konkurenčna prednost v ponudbi Thermane, d. d. : diplomska nalogaKlavdija Urajnik, 2017, diplomsko delo Ključne besede: turizem, turistična ponudba, dostopni turizem, kulinarika, gostje, omejitve v prehrani, celiakija, intoleranca na mleko, intoleranca na gluten, intoleranca na jajca, diplomsko delo Objavljeno v ReVIS: 21.12.2017; Ogledov: 3809; Prenosov: 138
Celotno besedilo (1,01 MB) |