1. Analiza zadovoljstva in pripadnosti v podjetju Mizarstvo Peternelj d. o. o.Julija Peternelj, 2022, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo in pripadnost sta eni izmed ključnih dejavnikov uspešnega delovanja podjetja. Do občutka pripadnosti pri zaposlenih lahko pridemo samo z njihovim zadovoljstvom, za zadovoljstvo zaposlenih pa mora podjetje skrbeti vsak dan, zato redna preverjanja zadovoljstva predstavljajo bogat vir informacij, ki lahko podjetju prikažejo dejansko situacijo zadovoljstva med zaposlenimi. Z izvedbo intervjujev v podjetju Mizarstvo Peternelj d. o. o. smo ugotovili, da so zaposleni v podjetju zadovoljni in pripadni. Pripadnost se stopenjsko nekoliko razlikuje in je večja med zaposlenimi za daljšo delovno dobo. Eden pomembnejših dejavnikov v podjetju pa je medsebojni odnos s sodelavci. Ključne besede: zadovoljstvo, pripadnost, plača, medsebojni odnosi, kultura podjetja, klima podjetja, dejavniki zadovoljstva, dejavniki pripadnosti Objavljeno v ReVIS: 01.09.2022; Ogledov: 902; Prenosov: 61 Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Sociokulturne razsežnosti prenosa znanja v okviru akademskega podjetništva : doktorska disertacijaUroš Gojkovič, 2017, doktorska disertacija Opis: Akademskega podjetništva ni mogoče natančno ukalupiti, saj je pojav močno odvisen
od družbenega oziroma kulturnega konteksta. Kljub temu pa je gotovo, da omenjeni
koncept predstavlja vez med akademsko sfero in zunanjim okoljem, v okviru katere se
prepletata tržni vidik, torej logika dobička, ter sama želja po prenosu znanja in ustvarjanju
nove vrednosti, ki ni nujno le ekonomska.
V različnih družbah postaja koncept akademskega podjetništva v povezavi z
gospodarstvom in državo osrednje težišče teorije in prakse inovacij. Univerze so tako v
preteklih desetletjih postale pomemben vir za nastanek visokotehnoloških podjetij,
predvsem malih in srednje velikih, ki so najbolj ustrezna za proučevanje akademskega
podjetništva, saj so razvila specifične karakteristike organizacijske kulture in prenosa
znanja. Tovrstne karakteristike so se razvile predvsem na podlagi socialnega kapitala, ki ga
lahko opredelimo kot ogrodje vozlišč, ki sestojijo iz posameznikov in organizacij ter
povezav, na katere pomembno vplivajo norme, želje in odnos posameznikov oziroma
organizacij (Adam et al. 2014).
Pričujoča doktorska disertacija ugotavlja, ali je proces izmenjave znanja pogojen z
upravljanjem pretoka informacij preko omrežij in povezav, ki so bogate s socialnim
kapitalom, ki obenem tudi vpliva na izoblikovanje vzorcev organizacijske kulture podjetij.
Tovrstni vzorci organizacijske kulture podjetjem omogočajo večjo sposobnost prenosa
znanja iz akademske sfere v gospodarsko sfero (komercializacija znanja). Iz tega izhaja, da
specifični vzorci organizacijske kulture podjetij omogočajo večjo inovacijsko sposobnost
in konkurenčno prednost le-teh, saj predpostavljamo, da podjetja, kjer vzorci
organizacijske kulture temeljijo na socialnem kapitalu, več sodelujejo z JRO in univerzami
ter drugimi podjetji doma in v tujini, s tem pa pridobivajo ključno konkurenčno prednost.
Namreč, kot je rekel Schumpeter (1939), vsaka inovacija oziroma ustvarjanje novih
kombinacij znanja za podjetje pomeni večjo konkurenčno prednost v primerjavi z drugimi
podjetji, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo.
Ključne besede: akademsko podjetništvo, organizacijska kultura, prenos znanja, socialni kapital, visokotehnološka podjetja, inovativnost, disertacije Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 1153; Prenosov: 99 Celotno besedilo (3,21 MB) |
3. |
4. |
5. |
6. Kultura in vrednote družinskega podjetja v očeh mlade generacijeAnastasija Kotolupova, 2017, diplomsko delo Opis: Vsaka organizacija ima svoj sistem vrednot, svojo organizacijsko kulturo, svoja pravila in stališča, pomembna znotraj organizacije. Predmet obravnave v diplomskem delu so družinska podjetja. V družinskih podjetjih, ki se prenašajo iz generacije v generacijo, se vrednote skozi generacije spreminjajo. Uvajanje sprememb lahko pripelje do izboljšanja ali propada podjetja, zato je ključnega pomena sodelovanje med družinskimi člani.
V diplomskem delu se osredotočam na organizacijsko kulturo družinskih podjetij, na vrednote znotraj njih ter na spreminjanje vrednot družinskih podjetij skozi generacije. Predpostavljam, da je v družinskem podjetju težje uskladiti vrednote med člani družine, ki so iz različnih generacij, saj imajo ti drugačne poglede in interese znotraj družinskega podjetja. V empiričnem delu sem predstavila primer izbranega slovenskega družinskega podjetja ter mnenja predstavnikov mlajše generacije v družinskem podjetju o vrednotah, spremembah vrednot skozi generacije in posledičnem vplivu na dolgoročni obstoj podjetja.
Cilj diplomskega dela je bil preučiti organizacijsko kulturo in vrednote znotraj družinskega podjetja. V nalogi sem se osredotočila na spreminjanju vrednot in organizacijske kulture skozi generacije ter na vpliv mlade generacije na spremembe v podjetju. Izziv sem obravnavala na primeru izbranega družinskega podjetja v Sloveniji. Ključne besede: organizacijska kultura, družinska podjetja, vrednote, generacije ustanoviteljev, naslednje generacije. Objavljeno v ReVIS: 07.03.2018; Ogledov: 3707; Prenosov: 205 Celotno besedilo (712,82 KB) |