Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Razpolaganje z nepremičninami na ravni občin : magistrsko delo
Špela Cerar, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje razpolagalne posle z nepremičninami v občinski lasti, s tem področjem povezano zakonodajo ter nadzor nad izvajanjem zakonskih določil v praksi. S pojmom »razpolagalni posel« se razumejo vsi pravni posli prodaje, menjave in brezplačne odsvojitve nepremičnin. Pri razpolaganju s stvarnim premoženjem morajo javni organi slediti veljavni zakonodaji, ki pa se je od osamosvojitve Republike Slovenije leta 1991 do današnjega dne že večkrat spremenila. Posledično lahko te spremembe vplivajo na skladnost preteklih pravnih poslov s trenutno aktualnimi predpisi, hkrati pa se pri razpolaganju z nepremičnim premoženjem pojavljajo napake in nerazumevanje aktualnih predpisov. Za ustrezen nadzor sledenja zakonodaji pri teh postopkih je zadolženo Računsko sodišče Republike Slovenije, ki pri pregledih delovanja občin identificira neskladnosti z zakonom ter podaja priporočila, d se v bodoče takšnim napakam občine izognejo. Na dan 30. 6. 2021 je bilo v Sloveniji 212 občin, kar znatno povečuje obseg nadzora nad poslovanjem vsake posamezne občine. Točnega števila nepremičnin, ki so na presečni datum v lasti slovenskih občin, iz javno dostopnih podatkov ni mogoče dobiti, ne po številu in ne po vrednosti. Tudi točnega podatka o številu poslov z nepremičninami, ki jih v posameznem letu opravijo občine, ni javno objavljenega. Ker je v Sloveniji predpisano več metod oziroma načinov razpolaganja, ki so pogojeni s predpisi, sem v tem magistrskem delu opredelila in pojasnila posamezne razpolagalne postopke. Magistrsko delo raziskuje tudi število opravljenih razpolagalnih poslov v slovenskih občinah za leto 2019, natančneje občinske razpolagalne posle z nepremičnim premoženjem. Obenem je v delu predstavljenih nekaj praktičnih primerov nadzora nad razpolagalnimi posli ter pogoste kršitve, ki se pojavljajo pri poslovanju. Namen magistrskega dela je analizirati dejansko stanje na področju razpolaganja z nepremičninami občin, predstaviti transparentnost poslovanja občin v delu, ko se pojavljajo na trgu nepremičnin, predstaviti razumljivost zakonodaje, izvajanje le-te v praksi, nadzor nad poslovanjem z nepremičnim premoženjem ter povzetek glavnih metod razpolaganja, ki se uporabljajo na področju poslovanja z nepremičninami na ravni slovenskih občin.
Ključne besede: nepremičnine, javna uprava, občine, razpolaganje, javno premoženje
Objavljeno v ReVIS: 20.04.2023; Ogledov: 656; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
3.
Analiza nepremičninskih trgov štirih največjih pomurskih občin in medsebojne primerjave : magistrsko delo
Andreja Kozlar, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo medsebojno povezavo med nepremičninskim trgom in zunanjimi vplivi v štirih največjih pomurskih občinah (Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota) v obdobju med leti 2008 in 2018. Osredotočamo se na segment hiš, stanovanj in zemljišč za gradnjo stavb ter proučujemo, ali se promet z nepremičninami odziva na spremembe v gospodarstvu. Poleg tega proučujemo, kako na dinamiko nepremičninskega trga vpliva starostna struktura prebivalstva, stopnja delovne aktivnosti in brezposelnost v posamezni občini. V raziskavi merimo tudi odziv nepremičninskega trga na spremembo zakonodaje, podrobneje novi Gradbeni zakon, ki je uvedel nekaj novosti pri prometu z nepremičninami. Za namen analize smo uporabili primerjalno, analitično in statistično metodo. Analiza nakazuje, da se nepremičninski trg v obravnavanih občinah kljub majhnosti vzorca, odziva na gibanje regionalnega deleža BDP, zlasti sovpada s številom sklenjenih kupoprodajnih poslov. Korelacija z gibanjem cene kvadratnega metra je nekoliko manj izražena, a je prisotna. Nadalje ugotovimo odzivnost nepremičninskega trga na stopnjo delovne aktivnosti v občinah, kjer sledi dinamika transakcij padcu stopnje delovne aktivnosti in enako začne naraščati število transakcij z rastjo stopnje delovne aktivnosti. Z analizo ugotovimo upad prometa z nepremičninami po uveljavitvi nove gradbene zakonodaje, kar nakazuje dovzetnost nepremičninskega trga na zunanje dejavnike.
Ključne besede: analiza nepremičninskega trga, dejavniki, cene, občine, Pomurje
Objavljeno v ReVIS: 30.12.2021; Ogledov: 932; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

4.
E-storitve za občane na primeru Mestne občine Murska Sobota : diplomska naloga
Andrej Mesarič, 2021, diplomsko delo

Ključne besede: e-storitve, e-uprava, digitalizacija, občine
Objavljeno v ReVIS: 04.11.2021; Ogledov: 1218; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

5.
Avtonomnost občin in medobčinsko povezovanje z namenom regionalnega razvoja : doktorska disertacija
Franci Žohar, 2016, doktorska disertacija

Opis: Enote lokalne samouprave so v pretežnem delu razvitega sveta razumljene kot nosilci lokalnega razvoja. Sočasno pa temeljna listina s področja lokalne samouprave (Evropska listina lokalne samouprave, Svet Evrope), katere podpisnica je od leta 1995 tudi Slovenija, predvideva visoko stopnjo avtonomije in odgovornosti za razvoj enot lokalne samouprave. Občinam v Sloveniji se nalagajo naloge brez ustreznih finančnih sredstev, s čimer slabi finančno avtonomnost občin in povečuje odvisnost od državnega proračuna. Hkrati pa to posledično pomeni, da se nekatere naloge slabo opravljajo in izvajajo. Prav tako slovenske občine nimajo ustreznega lastnega izvirnega finančnega vira, zato se nam pojavlja dvojni vpliv na povečevanje centralizacije in zmanjšanja avtonomnosti občin, več nalog in enako ali manj sredstev. Z vsem naštetim se krepi centralizem in zmanjšuje avtonomnost občin. Glede na navedeno dejstvo smo želeli preveriti, ali medobčinsko povezovanje in sodelovanje lahko zmanjša navedene učinke oziroma ali lahko krepitev medobčinskega povezovanja in sodelovanja postopno zmanjšuje centralizem ter sočasno povečuje finančno in dejansko avtonomnost občin. Sočasno smo preverili, ali je na konkretnem primeru Slovenije možno preko medobčinskega sodelovanja postopno pričeti graditi vsebinske osnove za kasnejšo ustanovitev pokrajin. V sklopu naloge smo potrdili postavljeni hipotezi, da sta lokalna samouprava in upravna organizacija na nižji ravni neracionalno in neučinkovito organizirani in da medobčinsko povezovanje in sodelovanje zmanjšuje centralizem ter povečuje avtonomnost občin. Dodali smo dve hipotezi, s katerima smo pričakovali potrditev soglasij, da je v okviru medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih nalog, ter da bi regije povzročile oblikovanje središč v Sloveniji, ki bi potencialno postali centri resursov v Sloveniji. Navedeni hipotezi na podlagi statistične analize anketnih vprašalnikov nista dobili potrditve, kar pomeni, da na področjih, ki jih izpostavljata navedeni hipotezi, ni soglasja oziroma prevladuje nestrinjanje. Najbližje soglasju izmed navedenih dodatnih hipotez je hipoteza, ki pravi, da je v okviru medobčinskega povezovanja in sodelovanja lažje in učinkoviteje zagotavljati kadre in izvajanje nekaterih nalog, kar lahko kaže na pomembne premike. Področje, ki ga obravnava naslednja hipoteza, pa je še vedno sredi šibkega spreminjanja v smeri oblikovanja manjših subregij in postopnega izgrajevanja vsebinskih, družbenih in socioloških, kot tudi ekonomskih temeljev za ustanovitev pokrajin.
Ključne besede: občine, upravna organiziranost, medobčinsko povezovanje, medobčinsko sodelovanje, reorganizacija, enakomernejši regionalni razvoj, Slovenija, avtonomija, disertacije
Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 1331; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (6,57 MB)

6.
Spodbujanje socialnega podjetništva : magistrska naloga študijskega programa druge stopnje
Urška Kavčič, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi ugotavljamo, kateri dejavniki vplivajo na spodbujanje socialnega podjetništva v Sloveniji. V prvem delu se osredotočamo na teoretične opredelitve socialnega podjetništva, socialnega podjetnika in socialnega podjetja. Opisujemo socialno podjetništvo po svetu in v Sloveniji ter pregledamo obstoječe pobude za spodbujanje socialnega podjetništva v Sloveniji. Temu sledi opis največkrat omenjenih spodbud, ki vplivajo na razvoj socialnega podjetništva. V nadaljevanju, na podlagi kvalitativne analize, prikažemo možnosti za spodbujanje socialnega podjetništva v Sloveniji in podamo naša priporočila.
Ključne besede: spodbujanje socialnega podjetništv, finančne spodbude, občine, lokalne skupnosti, vloga občin in lokalnih skupnosti, manjša stopnja brezposelnosti, družbenokoristni cilji
Objavljeno v ReVIS: 27.07.2021; Ogledov: 1022; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

7.
8.
9.
10.
Strategija razvoja turizma v občini Kamnik
Luka Svetec, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo analizirali stanje kamniškega turizma. V uvodu smo opisali stanje kamniškega turizma in razložili, zakaj smo se odločili za obravnavano temo. Postavili smo hipoteze, ki so po našem mnenju ključne za to, da kamniški turizem ni v boljšem stanju. V drugem poglavju smo opisali pojme s področja turizma na splošno in turizma, povezanega s kamniško regijo. V tretjem poglavju smo opisali pomembnejše kamniške privlačnosti, v četrtem pa ocenili stanje kamniškega turizma. Za ocenjevanje smo uporabili podatke Statističnega urada Republike Slovenije. Opravili smo tudi SWOT-analizo in primarno raziskavo kamniškega turizma z intervjuji ter njihovo analizo. V petem poglavju smo izvedli anketo o kamniškem turizmu med tujimi turisti in njeno analizo. V šestem poglavju smo preverili postavljene hipoteze, v sedmem pa na podlagi ugotovitev podali možne strategije razvoja turizma v občini Kamnik. Sledi sklep, v katerem smo želeli poudariti, da smo vsi del turizma in po malem nosimo odgovornost za kamniško turistično prihodnost. Deveto poglavje predstavlja seznam literature in virov, ki smo jih uporabili pri pisanju diplomskega dela. Pred raziskavo smo oblikovali štiri hipoteze, ki smo jih preverili s pomočjo intervjujev, raziskave med tujimi turisti in javno dostopnih podatkov. Raziskava je potrdila dve od postavljenih štirih hipotez. Ovrgli smo hipotezi: »Večina tujih turistov izbere za svoj cilj Slovenijo na podlagi zapisov, reklame ali slikovnega gradiva s spleta.« in »Pasivnost občinske politike na področju Velike planine vodi v njeno stagnacijo.« Ostali dve smo potrdili. Diplomsko delo razkriva tako izzive kot uspešne zgodbe kamniškega turizma. Iznajdljivost in delavnost Kamničanov in občinske politike nas lahko navdajata z optimizmom, temu v prid pa govorijo tudi podatki, ki smo jih zbrali ter analizirali v okviru raziskave v diplomskem delu.
Ključne besede: Kamnik, turizem, tuji turisti, razvoj, strategija razvoja občine
Objavljeno v ReVIS: 29.03.2018; Ogledov: 3731; Prenosov: 258
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

Iskanje izvedeno v 1.15 sek.
Na vrh