Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Memetics : truth and freedom as ontological, phenomenological, and epistemological concepts elucidated by memetics
Andrej Drapal, 2024, doktorska disertacija

Opis: The thesis explores the scientific discipline of memetics, which connects evolutionary biology with social sciences. Originally proposed by Richard Dawkins in 1976, memetics has faced significant developments and criticisms. This thesis aims to solidify memetics’ position as a scientific discipline and establish methodological foundations for the social sciences by proposing a precise definition of memes’ identity. The primary focus of the thesis is the coevolution of biological (genes/physical) and cultural (memetic/mental) aspects, advancing this classic dualism into NOCEMA, a concept inspired by S.J. Gould’s Non-Overlapping Magisteria. Instead of seeking to experimentally prove memes, the thesis examines their role in cultural spheres and their benefits as cultural building blocks. This exploration is nonlinear and recursive, mirroring the nature of the subject itself. The thesis employs a multidisciplinary and holistic approach, drawing from various scientific disciplines to create a comprehensive understanding of memetics. Key themes include intersubjectivity, subjectivity, consciousness, novelty, meaning, language, discourse, individuality, quantum mechanics, set theory, and fractal geometry. It addresses issues like belief, fashion, memory, understanding, creativity, branding, and the relationship between ethics and morality. Methods include a combination of phenomenology, ontology, and the archaeology of memes. These methods are applied to analyze the coevolution of biological and cultural aspects and propose a precise definition of memes’ identity. The thesis also employs a pluralistic methodology, comparing theories with other theories rather than with empirical data, aligning with the work of scholars like Feyerabend. The results underscore that memetics is fundamentally about communication and thus aims to provide novel tools for research in the communication field. The thesis concludes that memetics is both a description of reality and a method for exploring social reality. It highlights the importance of memetics in understanding human culture and communication, proposing it as a significant contribution to various fields of study.
Ključne besede: memetika, memi, evolucija, koevolucija, komunikacija, ontologija, fenomenologija, epistemologija, etika, doktorske disertacije
Objavljeno v ReVIS: 13.03.2025; Ogledov: 408; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (6,84 MB)

2.
PSG (psiho-socialni genom), sončno znamenje natalnega horoskopa kot podlaga za promocijo v virtualnih omrežjih : doktorska disertacija
Egon Prijon, 2017, doktorska disertacija

Opis: Ciljani promocijski ukrepi na socialnih, družbenih omrežjih so utemeljeni na napovedovanju odziva posameznikov na produkte. Približke odzivov posameznikov na produkte lahko promotor napove na primer tako, da produkte opiše z značilnimi lastnostmi in opise pošilja posameznikom, ki so prisotni na družbenih omrežjih, posameznika spodbuja k akciji in opazuje njegovo odzivnost in na osnovi odziva sklepa o nagnjenosti posameznika do produkta. Lastnosti produkta, ki izpolnjujejo pričakovanje posameznika, ustvarijo pogoje, da se posameznik odloči za produkt. Posameznike razvrščamo v značilne skupine na podlagi podobnega vedenja ali lastnosti, kjer za opise produktov uporabimo opise vedenja posameznikov, opisanih z značilnimi atributi posameznikov, razvrščenih v dvanajst značilnih skupin sončnoznamenjske paradigme, ciklične vrste, v kateri so posamezniki razvrščeni po datumih rojstva. Posamezniki v značilni skupini izvajajo karakterističen dialog na podlagi uporabe idiolekta, značilnega za skupine. Promotor v dialogu oblikuje semantično informacijo o produktu, jo posreduje posamezniku. Produkti in posamezniki so objekti in so ontološko urejeni. Atributi so komponente ekspresivnosti idiolekta. Frazne komponente, komponente ekspresivnosti smo v doktorski disertaciji uporabili za dialog na družbenih omrežjih in opazovali nagnjenost posameznika do produkta. Posameznika, pripadnega značilni skupini, lahko opišemo tudi z demografskim, geografskim, s sociografskim in psihografskim faktorjem, ki so nominalne spremenljivke, s katerimi lahko opišemo tako lastnosti kot tudi vedenje posameznika do produkta. Promotor podatke o posamezniku uporabi za analiziranje odzivnosti posameznika na produkt in oceni nagnjenost posameznika do produkta. Preverjali smo, s kolikšno verjetnostjo uporaba atributov značilnih skupin sončnoznamenjske paradigme učinkuje na izid nagnjenosti posameznika do produkta. Zanimalo nas je, ali informacija o produktu, podana z značilnimi atributi, proizvede tak odnos, da se vzpostavi med objektoma nagnjenost, po kateri se posameznik odziva na opis produkta skladno s pričakovanim vedenjem.
Ključne besede: idiosinkratične skupine, družbena omrežja, sončno znamenje, idiolekt, ontologija, ciljni marketing, semantika, disertacije
Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 1620; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (52,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh