1. POVEZAVA MED UPORABO SODOBNIH MOBILNIH NAPRAV IN POJAVNOSTJO BOLEČINE V VRATU IN GLAVI PRI MLADOSTNIKIHSara Šarenac, 2019, diplomsko delo Opis: Uvod in namen: Pri uporabi pametnih telefonov je glava v položaju, ki lahko povzroča bolečine v vratu in glavi. Namen diplomske naloge je preučiti povezavo med uporabo sodobnih mobilnih naprav in pojavnostjo bolečin v vratu in glavi pri mladostnikih. Metode: Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je obsegal 13 vprašanj. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 199 mladostnikov savinjske regije, starih od 15 do 19 let. Rezultati so bili obdelani s pomočjo programa SPSS 23.0. Rezultati: Analiza pridobljenih rezultatov je pokazala povezavo med uporabo pametnih telefonov in pojavnostjo bolečine v vratu in glavi. Pogoste in občasne bolečine v glavi in vratu je imelo 35.7 % deklet in 29.6 % fantov. Rezultati so pokazali, da med večletno uporabo pametnega telefona in jakostjo bolečine v vratu obstaja pozitivna nizka povezanost (r = 0.3; p < 0.01), med večletno uporabo pametnega telefona in jakostjo bolečine v glavi pa nizka povezanost (r = 0.4; p < 0.001). Uporabnost: Pridobljeni rezultati ankete lahko pomembno vplivajo na razvoj posodobljenih preventivnih programov in ukrepov, ki bi lahko zajemali ergonomske ukrepe kot izobraževanje mladostnikov o pravilni drži telesa pri uporabi sodobnih mobilnih naprav. Omejitev: Vprašalnik je izpolnilo 199 mladostnikov savinjske regije. Raziskavo bi bilo smiselno opraviti še v drugih regijah. Ključne besede: Ključne besede: bolečina v vratu, glavobol, pametni telefon, mladostnik Objavljeno v ReVIS: 26.11.2019; Ogledov: 3372; Prenosov: 235 Celotno besedilo (1,29 MB) |
2. Mobilna aplikacija kot pomoč potrošnikom za lažje odločanje pri nakupih blaga široke potrošnje : diplomska nalogaNataša Bošnjaković, 2013, diplomsko delo Opis: Nakupovanje blaga široke potrošnje ima svoje posebnosti. Danes ima vsak potrošnik v razvitem svetu veliko možnosti za izbiranje različnih izdelkov. Velika izbira ni vedno prednost, je tudi veliko breme za potrošnika. Ker danes potrošniki vse več uporabljajo pametne telefone, obstajajo tehnične možnosti, da se informacija ponudi potrošniku prav na mestu, kjer jo največ potrebuje; v trgovini, pri nakupovanju. Potrošnik lahko aktivno sodeluje v skupnosti potrošnikov, ki je neodvisna od vseh trgovcev in proizvajalcev. Pri tem ima dvojno vlogo: kot uporabnik pa tudi kot »zbiratelj« informacij. Potrošnik prispeva s svojimi informacijami o izdelkih, o cenah, kakovosti in ocenjuje izdelke, s čimer ima aktivno vlogo pri oblikovanju ponudbe na trgu. V svetu se opaža trend rasti in razvoja podobnih aplikacij. Ključne besede: potrošnik, blago široke potrošnje, potrebščine, pametni telefon, mobilna aplikacija, nakupovanje na spletu, možnost izbire Objavljeno v ReVIS: 10.08.2018; Ogledov: 3790; Prenosov: 134 Celotno besedilo (1,95 MB) |
3. Informacijske rešitve za pomoč sladkornim bolnikom in zdravstvenemu osebju : diplomska nalogaMatjaž Tome, 2013, diplomsko delo Opis: Zadnja leta je v svetu in v R Sloveniji beležiti skokovit porast sladkorne bolezni. Ljudje, oboleli za sladkorno boleznijo, so pod velikim psihološkim pritiskom. Psihološki pritisk se odraža v skrbi po opravljanju vsakodnevnih meritev glukoze v krvi, upoštevanju diete, možnih zdravstvenih zapletih in skrbi po rednem obiskovanju obdobnih zdravniških pregledov. Uporaba pametnih telefonov, računalnikov in sodobnih programskih rešitev omogoča bolniku prijaznejše življenje s sladkorno boleznijo. Hitri razvoj in uporaba sodobnih informacijskih tehnologij omogočajo sladkornemu bolniku učinkoviteje spremljati in nadzorovati sladkorno bolezen. Na drugi strani se tudi zdravstvene ustanove srečujejo z organizacijskimi težavami. Uporaba širokopasovnega omrežja in mobilnega širokopasovnega omrežja omogočata učinkovit pretok podatkov. S takšnim načinom dosežemo on-line zajem podatkov, kar je izrednega pomena v primeru dela zdravstvenih ustanov. Ključne besede: mobilna telefonija, pametni telefon, računalnik, informacijske rešitve, spletna stran, sladkorna bolezen Objavljeno v ReVIS: 10.08.2018; Ogledov: 3268; Prenosov: 128 Celotno besedilo (1,72 MB) |
4. |