1. Pravo varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko deloMihael Žgajnar, 2025, magistrsko delo Opis: Spletno nakupovanje je prineslo številne koristi, a hkrati tudi kompleksne izzive v zvezi z varstvom potrošnikov. Spletni nakupi so v svojem bistvu pogodbe, sklenjene na daljavo, ki jih ureja že klasično pravo varstva potrošnikov. Z razvojem novih načinov in oblik spletnega nakupovanja pa se je tudi samo spletno nakupovanje razvilo do te mere, da zahteva dodatno, posebno obravnavo, obenem pa tudi širšo navezavo na pravna področja, ki sicer niso tako značilno vpeta v pravo varstva potrošnikov, a postajajo bistvenega pomena za potrošnike v digitalnem svetu, to je predvsem varstvo osebnih podatkov. Namen raziskave je analizirati, kako se klasična načela varstva potrošnikov prenašajo na nakupovanje v digitalnem okolju ter kakšni so izzivi in priložnosti za izboljšanje varstva potrošnikov v tem kontekstu. Skozi teoretično analizo in empirične primere delo prispeva k boljšemu razumevanju tega kompleksnega problema – od tradicionalnega teoretičnega okvira prava varstva potrošnikov v Sloveniji in Evropski uniji do posameznih vidikov tveganja za potrošnika na področju spletnega nakupovanja. Magistrsko delo izpostavlja pravico do odstopa od pogodbe, uveljavljanje stvarnih napak, garancijo ter stroške, ki v teh primerih lahko bremenijo potrošnika, reševanje sporov, informiranost potrošnikov in nepoštene poslovne prakse. Obravnava tudi varstvo potrošnikovih osebnih podatkov in nevarnosti spletnih transakcij. Nazadnje razišče najnovejše razvojne trende na področju spletnega nakupovanja in tehnologije, ki bi utegnile v bližnji prihodnosti pomembneje vplivati na digitalno okolje, predvsem razvoj umetne inteligence in interneta stvari, pri čemer se izkaže, da je Evropska unija gonilna sila pri razvoju novega prava varstva potrošnikov v Evropi. Delo na razumljiv način ponudi oris potrošniškega prava v digitalnem svetu kot posebni sferi, ki se je oblikovala znotraj tradicionalnega potrošniškega prava. S tem spodbuja nadaljnjo strokovno razpravo in zavedanje, da bomo morali pri razvijanju novih rešitev začeti izhajati primarno iz digitalnega sveta in ne zgolj iskati analognih rešitev, ki že delujejo v fizičnem svetu. Prav tako tudi laični javnosti ponudi celovit pregled tematike in nek Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošniško pravo, digitalni svet, umetna inteligenca, internet stvari, osebni podatki, nepoštena poslovna praksa, reševanje sporov Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 36; Prenosov: 1
Celotno besedilo (2,80 MB) |
2. Pravne posledice neupoštevanja etike in integritete Volkswagna : magistrsko deloKlemen Lajovic, 2025, magistrsko delo Opis: Upoštevanje etike in integritete je ključno za uspešno delovanje podjetja. Ne gre zgolj za besede na papirju, temveč za dolžnost spoštovanja vseh smernic, ki so napisane. Posledice, do katerih privede njihovo nespoštovanje, se kažejo v finančnih kaznih podjetja, izgubi zaupanja s strani potrošnika in kazenski odgovornosti vseh vpletenih. Podjetje Volkswagen je eden izmed največjih proizvajalcev vozil na svetu, z več milijoni zaposlenih. Deluje v skladu z nacionalnimi zakonodajami kot tudi z lastnimi smernicami etike in integritete, za katere se pričakuje, da jim sledijo vsi zaposleni znotraj podjetja Volkswagen. Vzrok afere Dieselgate je iskati v želji po finančnih koristih in neupoštevanju pravil etike in integritete. V nasprotju s pričakovanji vodstva podjetja Volkswagen, ki je za nečednosti vedelo, so nepravilnosti razkrili tudi organi v Združenih državah Amerike. Zaradi pritiska ameriških oblasti kot tudi vse svetovne javnosti se je Volkswagen zlomil ter priznal goljufijo z odklopnimi napravami pri izpustih emisij v ozračje. V vodstvu so priznali poslovno goljufijo ter zavajanje potrošnikov, a s tem priznanjempodjetje ni rešilo vseh težav. V zadnjih letih so se zvrstili številni sodni postopki proti vodstvu podjetja, pojavile so setudi kolektivne tožbe po vsem svetu. Afera Dieselgate, ki je nastala zaradi neupoštevanja in nespoštovanja lastne etike in
integritete, tako rezultira v največjem svetovnem škandalu v avtomobilski industriji v vsej svoji zgodovini. Ključne besede: etika, integriteta, afera Dieselgate, poslovna goljufija, kazenska odgovornost, kolektivne tožbe Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 25; Prenosov: 2
Celotno besedilo (538,50 KB) |
3. Vpliv izobraževanja zaposlenih na uspešnost poslovanja proizvodnih organizacij : magistrska nalogaAndreja Lavrič, 2025, magistrsko delo Ključne besede: izobraževanje, uspešnost, proizvodna podjetja, poslovna uspešnost, evalvacija izobraževanj, pridobljeno znanje, učinki izobraževanj, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 12.06.2025; Ogledov: 135; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,43 MB) |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |