1. Načrtovanje rasti in pospeševanje prodaje s pomočjo povečanja skladiščnih kapacitet, promocije in izobraževanja : primer podjetje P&I Zalog, d. o. o.Klemen Mohorič, 2021, diplomsko delo Opis: Da podjetja uspešno rastejo, morajo nenehno iskati nove strategije rasti. Podjetje P&I Zalog, d. o. o., se je na podlagi raziskovanja odločilo za rast pospeševanja prodaje prek Google oglaševanja. Z ustreznim motiviranjem zaposlenih in implementacijo znanj iz prodaje bo podjetje povečalo prodajo prek telemarketinga.
Z opravljenimi analizami ovir in pasti na podjetju, panogi in makro okolju predstavlja pospeševanje prodaje največji potencial z najnižjim tveganjem za podjetje. S pomočjo pridobljenih rezultatov empirične raziskave bo podjetje na Googlu izpostavljalo kontaktni telefon.
Podjetje ima možnost rasti tudi s ponujanjem skladiščnih storitev, vendar tu obstaja večje tveganje, gledano na investicijo. Ključne besede: generična rast podjetja, Google oglaševanje, izgradnja skladišča, motiviranje zaposlenih, P&I Zalog, d. o. o., prevozne storitve tovora, rast z diverzifikacijo, telemarketing Objavljeno v ReVIS: 10.09.2021; Ogledov: 1390; Prenosov: 82 Celotno besedilo (2,46 MB) |
2. Poslovni načrt za proizvodnjo suhega ledu podjetja Ferročrtalič d. o. o.Marko Levstek, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo proučevali poslovni načrt za vzpostavitev proizvodnjega centra za suhi led v Sloveniji. Podjetje je na trgu prisotno več kot 55 let, deluje na področju napredne obdelave površin, kamor spada tudi čiščenje s suhim ledom.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, lastne raziskave trga, konkurence, financ, dobaviteljev, tržne strategije, torej z vsem, kar poslovni načrt potrebuje, da je verodostojen.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali se podjetju splača vložiti v proizvodni center za suhi led, kar bi za podjetje pomenilo diverzifikacijo poslovanja. Skozi projekcije poslovnih izkazov smo prikazali, da je investicija v proizvodni center upravičena. Ključne besede: Poslovni načrt, suhi led, rast z diverzifikacijo, finančni načrt, proizvodnja. Objavljeno v ReVIS: 25.08.2021; Ogledov: 1198; Prenosov: 101 Celotno besedilo (634,86 KB) |
3. Analiza poslovanja in strategije rasti podjetja XAndraž Uršič, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava podjetje X, ki se srečuje z uvajanjem sprememb v poslovanju.
Ekonomsko stanje podjetja je predstavljeno s pomočjo različnih kazalnikov poslovanja in
financiranja. S pomočjo analize pridobimo podatke, ki podjetju narekujejo možnosti za
dolgoročni razvoj in strategije za njegovo rast. Analiza je izvedena na podlagi analitičnih in
prognostičnih modelov, kot so SWOT-, PEST-, RECoIL- in MOF-analiza, Ansoffova in BCGmatrika ter Porterjev model petih konkurenčnih sil. Prav tako so s pomočjo predloge
Slovenskega podjetniškega sklada izdelane finančne projekcije za prihodnja 4 leta.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, katere so najustreznejše strategije rasti za dosego
zastavljenih ciljev v podjetju, ob predpostavki, da je investicija v rast finančno upravičena.
Podjetje je s predlagano strategijo rasti sposobno rasti, s čimer lahko povzamemo, da so rezultati
analize skladni s postavljenimi tezami.
Rast podjetja z diverzifikacijo, ki smo jo izbrali kot najprimernejšo strategijo rasti, bo v
prihodnosti, kot kažejo rezultati analize, prispevala k zvišanju prihodkov iz poslovanja in tudi
povečanju dobička podjetja. Pridobljeno znanje in podatki bodo služili kot podlaga za
uresničevanje prihodnjih ambicij podjetja in njegovih teženj po rasti. Ključne besede: PEST-analiza, MOF-analiza, RECoIL-analiza, SWOT-analiz, BCG-matrika, Ansoffova matrika, razvoj, rast z diverzifikacijo. Objavljeno v ReVIS: 31.07.2020; Ogledov: 2471; Prenosov: 227 Celotno besedilo (1,53 MB) |
4. Ocena rasti podjetja Filc d. o. o.Tina Zajc, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili in analizirali podjetje Filc d. o. o. Podjetje se ukvarja s proizvajanjem in prodajanjem netkanih tekstilij in laminiranih izdelkov. Ustanovljeno je bilo že leta 1937, s proizvajanjem netkanih tekstilij pa so se začeli ukvarjati leta 1963 ter nato leta 1996 še z laminiranjem, kar sta poglavitni dejavnosti podjetja.
V uvodnem delu smo postavili tri teze, na podlagi katerih smo s pomočjo analiz gradili diplomsko delo. V teoretičnem delu uvoda diplomskega dela smo predstavili podjetje in njegove dejavnosti. Poleg tega smo s pomočjo PEST analize predstavili zunanje dejavnike, ki lahko vplivajo na rast izbranega podjetja.
V jedru diplomskega dela smo predstavili analizo poslovanja podjetja za obdobje zadnjih štirih let s pomočjo MOF analize. Nadaljevali smo z merjenjem potenciala rasti podjetja s pomočjo RECoIL analize. Poleg omenjenih analiz smo pri izdelavi diplomskega dela uporabili tudi orodja strateške analize od SWOT analize, TOWS in BCG matrike. Za preverjanje možnih strategij, projektov ali planov rasti v podjetju smo uporabili Ansoffovo matriko, ki je tudi pripomogla k izbiri najprimernejše strategije in projekta ali plana, ki naj ga podjetje uporabi za rast.
V zadnjem poglavju diplomskega dela se nahaja izračun bodoče rasti podjetja za obdobje prihodnjih treh let. Podjetje bi s pomočjo teh izračunov lažje izbralo in analiziralo najboljši projekt oziroma plan rasti.
Menimo, da ima podjetje Filc d. o. o. še veliko možnosti in potenciala za nadaljnjo rast, katero lahko doseže z diverzifikacijo, dinamičnostjo, prilagajanjem dosedanjim in bodočim kupcem na trenutnih in bodočih novih trgih ter izobraževanjem in upoštevanjem zaposlenih. Ključne besede: Proizvodno podjetje, PEST analiza, MOF analiza, SWOT analiza, TOWS in BCG matrika, Ansoffova matrika, rast podjetja, rast z diverzifikacijo Objavljeno v ReVIS: 20.12.2019; Ogledov: 2487; Prenosov: 157 Celotno besedilo (1,27 MB) |
5. Strategije rasti podjetja Potokar d. o. o.Jure Novak, 2019, diplomsko delo Opis: Podjetje Potokar d.o.o. je družinsko podjetje z več kot 25-letno tradicijo. Zaradi družinskega
ozadja je zelo tradicionalno. Kljub temu se že zdaj prilagaja zahtevam trga, ki bodo ob novih
tehnologijah še bolj neizprosne. Trg se spreminja veliko hitreje kot kadar koli v zgodovini in
tisti, ki ne sledijo spremembam, ne bodo napredovali. V podjetje je treba integrirati novosti, ki
mu bodo pomagale hitreje rasti ter se bolj prilagajati trendom in trgu.
Preden sem začel raziskovati možnosti razvoja podjetja, sem naredil temeljito analizo
obstoječega stanja in ugotovil, kje so težave in prednosti ter kako dobro je podjetje pripravljeno
na spremembe in rast. Skozi analizo dosedanjega poslovanja sem ugotavljal predvsem
pripravljenost na rast s finančnega vidika, preveril pa sem tudi odnos do rasti in sprememb.
Za podjetje sem izbral ustrezno strategijo rasti, s katero bo lahko bolje in hitreje rastlo ter
postalo prilagodljivejše razmeram na trgu. Podjetje je treba digitalizirati ter njegove procese
optimizirati za rast. Ravno to sem upošteval pri pisanju načrta strategije rasti.
Izbiral sem med organsko oz. generično rastjo, rastjo z diverzifikacijo, franšizo, joint-venture
poslom, strateškim partnerstvom ali spojitvijo, pripojitvijo ali prevzemom. Z analizo in
primerjavo strategij sem se na podlagi ugotovljenega odločil, katera bi bila glede na razmere na
trgu in dosedanji obstoj podjetja zanj najprimernejša.
Predpostavljam, da bo za podjetje na kratki rok najboljša delna diverzifikacija rast z novimi
produkti. Ključne besede: rast, generična rast, rast z diverzifikacijo, družinsko podjetje, avtomobilska
industrija, avtodeli, razvoj poslovne strategije Objavljeno v ReVIS: 02.10.2019; Ogledov: 2610; Prenosov: 250 Celotno besedilo (1,72 MB) |
6. Analiza poslovanja podjetja Bapos d. o. o. v dejavnosti ITMatjaž Štrus, 2019, diplomsko delo Opis: Dandanes v zelo konkurenčnem okolju je za dolgoročni obstoj in uspeh podjetij pomembno, da so podjetja ustrezno vodena in usmerjena v rast. Dolgoročni uspeh je končna postaja podjetniškega procesa (Barringer in Ireland, 2016). Rast podjetja definira rast prihodkov in prav tako dobička za daljše časovno obdobje. Običajno je rast podjetja znak uspeha, lahko pa je tudi dvorezen meč, saj lahko rast ogrozi stabilnost poslovanja na vseh področjih podjetja, če ni ustrezno upravljana (Barringer in Ireland, 2016).
Želja vsakega podjetja je povečanje prihodkov in hkrati tudi dobička, kar pa je osnova za rast podjetja. Podjetje Bapos d.o.o., ki deluje na področju informacijske tehnologije in se ukvarja s ponujanjem rešitev in storitev za finančne institucije, velike trgovce in številne druge organizacije, želi v letu 2019 in prihajajočih letih povečati svoje prihodke in svoj dobiček. Prav tako pa želi povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu in pridobiti konkurenčne prednosti. V procesu rasti ima podjetje Bapos namen dodatno zaposlovati na področju storitev za kupce – razvoj in servisne storitve. Za namen dosega zastavljenega cilja, mora podjetje na trg uvesti nov produkt oziroma storitev, ki je inovativna in se popolnoma razlikuje od konkurence. Z določenim novim produktom oz. storitvijo mora biti podjetje prvo na trgu.
Predpostavljamo, da ima obravnavano podjetje potencial rasti na slovenskem trgu, ki ga lahko izkoristi skozi generično rast in strategijo diverzifikacije. Podjetje Bapos d.o.o. bo za rast izbralo rast z razvojem produkta, in sicer s ponudbo nove rešitve (produkta) oz. storitve na obstoječem, slovenskem trgu, tako za svoje obstoječe kupce (stranke) kot potencialne nove kupce (stranke).
Na podlagi finančnih poročil za zadnja tri leta (2016 – 2018) in s pomočjo sekundarnih podatkov na področju marketinga (konkurence, povpraševanja in dobaviteljev) ter poslovanja kot celote bomo v diplomskem delu analizirali preteklo poslovanje podjetja. Analizo preteklega poslovanja podjetja bomo nato nadgradili z analizo in oceno potenciala za rast podjetja v prihodnosti, ki bo zagotavljala podjetju tudi v prihodnje uspešno doseganje ciljev in dolgoročni obstoj. Ključne besede: analiza poslovanja, rast podjetja, rast z diverzifikacijo, MOF analiza, ReCoil analiza Objavljeno v ReVIS: 09.07.2019; Ogledov: 2914; Prenosov: 189 Celotno besedilo (1,43 MB) |
7. Poslovni načrt za rast podjetja GTR, d. o. o.Tina Rous, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem obravnavala možnost nadaljne rasti podjetja GTR, d.o.o., ki se ukvarja z gostinstvom v svoji restavraciji Casa del nonno v Gornji Radgoni. Restavracija je bila odprta 28.8.2009 in je vse do leta 2015 uspešno poslovala. Podjetje GTR, d.o.o., je stalno povečevalo svoja poslovna sredstva, prihodke in dobiček ter imelo že po definiciji status rastočega in dinamičnega podjetja. V letih 2015 in 2016 je podjetje doletelo nekaj objektivnih in nepredvidenih situacij, na katera ni imelo vpliva ( begunci, zaprtje cest). O tem bom več govorila v samem diplomskem delu. V teh dveh letih se je podjetje borilo za preživetje. Poslovanje podjetja se je normaliziralo oziroma stabiliziralo v letu 2017. V podjetju so se odločili, da bodo v obdobju 2017- 2020 zagotavljali rast na tri načine, in sicer:
- z rahlo generično rastjo v domicilni restavraciji letno cca 7 %;
- z diverzifikacijo;
_ z uvajanjem nove storitve/ produkta na že obstoječi trg.
V ta namen so najeli funkcionalne prostore v Gornji Radgoni, kjer bodo organizirali razne dogodke in prireditve, vse v cilju večje prodaje svojih storitev. Prihodki iz te dejavnosti bodo predstavljali cca 10% vseh prihodkov podjetja. V diplomskem delu bom na začetku obravnavala nekaj teoretičnih izhodišč. Sledi opis panoge, v kateri podjetje deluje z makroekonomskimi kazalci, ki vplivajo na poslovanje podjetja in družbo kot celoto. V delu na osnovi teh pridobljenih podatkov govorim o razvojni možnosti panoge in o trendih v njej. Po predstavitvi podjetja in njegove dejavnosti, viziji in poslanstvu , sledi raziskava trga z nekaj teoretičnimi izhodišči in kako se s tem podjetja ukvarja v praksi. V četrtem poglavju sem s pomočjo informacij od managmenta podjetja izdelala SWOT- analizo in trženjski načrt obstoječe in nove dodatne dejavnosti z anlizo kritičnih notranjih in zunanjih tveganj. Sledi predstavitev lastništva podjetja GTR, d.o.o., njegov managment, kadrovsko strukturo in organizacij. V nadaljevanju sledi analiza poslovanja podjetja za obdobje 2013- 2016 s predstavitvijo letnih bilanc stanja in izkazov poslovnega izida. Na koncu dela sem predstavila finančne projekcije poslovanja podjetja za obdobje 2017-2020, njihove predpostavke in komentarje le- teh. Pri pripravi dela sem uporabila predvsem domačo strokovno literaturo, pri analizi in zbiranju podatkov pa sem uporabila podatkovne baze in evidence SURS-a, AJPES-a in UMAR-ja. Ključne besede: Poslovni načrt, rast podjetja, rast z diverzifikacijo, gostinstvo, organizacija dogodkov Objavljeno v ReVIS: 06.07.2018; Ogledov: 5892; Prenosov: 202 Celotno besedilo (1,14 MB) |
8. |
9. Rast podjetja Numeric, d. o. o., z uporabo generične rasti in rasti diverzifikacije : diplomsko deloRok Slapar, 2012, diplomsko delo Ključne besede: poslovni načrt, generična rast, rast z diverzifikacijo, strategija razvoja, programska oprema, informacijska tehnologija, inovacije, trženjske aktivnosti, poprodajne storitve, cenovna politika Objavljeno v ReVIS: 03.07.2018; Ogledov: 2923; Prenosov: 149 Celotno besedilo (1,05 MB) |
10. |