1. NAČRTOVANJE RASTI PODJETJA JANA INVEST D.O.O.Jaka Jakšič, 2025, ni določena Opis: Diplomsko delo obravnava strategije rasti družinskega podjetja Jana invest d.o.o., ki se ukvarja s prodajo izdelkov za dom in okolico. Temelji na teoretičnih in empiričnih raziskavah, ki vključujejo SWOT, MOF, RECoIL analize ter Ansoffovo matriko za določitev potenciala za širitev na evropske trge. Podjetje izstopa s fleksibilnim poslovnim modelom, kakovostnimi izdelki in učinkovito poprodajno storitvijo. Raziskava ugotavlja, da ima podjetje trdne temelje za rast, a potrebuje izboljšave v kadrovski usposobljenosti in optimizaciji procesov za doseganje konkurenčne prednosti. Ključne besede: načrtovanje rasti, rast podjetja, strategija rasti, SWOT analiza, MOF analiza, RECoIL analiza, Ansoffova matrika Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 148; Prenosov: 4
Celotno besedilo (790,75 KB) |
2. POSLOVNI NAČRT ZA RAST PODJETJA MATEJA HORVAT – UNIKATNA OBLIKOVALKAEma Horvat, 2025, ni določena Opis: V diplomskem delu Poslovni načrt za rast podjetja Mateja Horvat – Unikatna oblikovalka
raziskujemo optimalne strategije za rast in širitev podjetja. Temeljito smo analizirali trg,
identificirali ciljne segmente in konkurenco ter razvili celovit finančni načrt.
Predlagamo usmeritev v digitalno trženje, razvoj spletnega prodajnega kanala, širitev na
avstrijski in nemški trg ter vlaganje v napredne proizvodne tehnologije. Analiza kaže, da je
investicija v rast finančno upravičena z vidika dolgoročne učinkovitosti in konkurenčnosti, s
poudarkom na trajnostnem razvoju in družbeni odgovornosti. Ugotovljeno je, da je za podjetje
Mateja Horvat – Unikatna oblikovalka najbolj primerna strategija rasti, usmerjena v
inovativnost izdelkov in internacionalizacijo poslovanja. Ključne besede: poslovni načrt, rast podjetja, keramični izdelki, tržna analiza, finančna
analiza, digitalno trženje. Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 109; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,35 MB) |
3. |
4. Poslovni model za širitev izbranega podjetja : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Management poslovnih sistemovMaša Dostal Ivanšek, 2024, magistrsko delo Opis: Razvoj trgovskih centrov in spletnih trgovin je mnoge male trgovce prisilil, da so zaprli svoje prodajalne. Obstajajo pa določeni segmenti, kjer kupci še vedno raje kupujejo v trgovinah, kjer izdelke lahko pogledajo, primejo v roke, se posvetujejo s prodajalko in šele nato odločijo za nakup. V magistrskem delu smo želeli preveriti, ali ta opažanja lahko potrdimo tudi z empirično raziskavo. Končni cilj magistrskega dela je razvoj poslovnega modela za širitev podjetja Trgovina Maša Dostal Ivanšek, s. p. Pred pripravo modela smo si postavili tri raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovarjali s pomočjo različnih raziskovalnih metod. Odgovori na ta vprašanja so osnova za pripravo poslovnega modela, tržna analiza pa prikazuje nekatere dejavnike obnašanja potrošnikov na specifičnem trgu. Z namenom ugotoviti, kakšna je konkurenca v Novem mestu na področju osebnih daril, smo uporabilo Porterjevo analizo tržnih sil, podjetje smo na lokalnem trgu pozicionirali s pomočjo analize prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Osrednji del našega dela pa je raziskava trga, ki smo jo izvedli med naključno izbranimi prebivalci Dolenjske in Bele krajine. Odgovori na raziskovalna vprašanja so bili osnova za razvoj našega poslovnega modela. Ugotovili smo, da je v Novem mestu smiselno odpreti specializirano prodajalno z darili slovenskega porekla, saj na tem področju ni prisotnih specializiranih ponudnikov z darilnim programom. Tudi rezultati ankete so pokazali, da so kupci naklonjeni kupovanju specifičnih visoko kakovostnih daril v specializiranih prodajalnah v živo in ne le na spletu. Predvidevamo, da taki odgovori niso značilni le za območje, kjer je bila raziskava opravljena, in lahko služijo kot kazalnik obnašanja potrošnikov tudi drugim podjetnikom na podobnih področjih delovanja. Podobno raziskavo bi lahko izvedli tudi na drugih prodajnih segmentih, za segment visoko kakovostnih daril pa dajejo odgovor o preferencah potrošnikov. Ključne besede: poslovni model, podjetje, rast podjetja, širitev podjetja Objavljeno v ReVIS: 07.01.2025; Ogledov: 465; Prenosov: 11
Celotno besedilo (1,26 MB) |
5. STRATEGIJA RAZVOJA PODJETJA AVTO SMOLE D.O.O ZA OBDOBJE 2023–2028Jan Smole, 2024, ni določena Opis: Diplomsko delo analizira podjetje Avto Smole d.o.o. in razvija strategijo razvoja podjetja v obdobju petih let. Analiza podjetja je potrdila, da je podjetje doseglo pozitivne rezultate in konstantno rast v preteklih letih. Raziskava je preverila dve hipotezi – uspešno poslovanje v preteklih letih in smiselnost priprave petletne strategije poslovanja za podjetje Avto Smole d.o.o. Obe hipotezi sta bili na koncu diplomskega dela potrjeni. Razvili smo strateški načrt, ki vključuje cilje, strategije in ukrepe za nadaljnjo širitev in rast. Prihodnja usmeritev vključuje generično in diverzificirano rast, kar bo podjetju omogočilo ohranjanje konkurenčne prednosti in trajnostno rast. Sklepamo, da je strategija ključna za uspeh podjetja Avto Smole d.o.o. Ključne besede: analiza podjetja, strategija, razvoj, avtomobilska industrija, servis vozil, rast. Objavljeno v ReVIS: 20.08.2024; Ogledov: 758; Prenosov: 9
Celotno besedilo (829,42 KB) |
6. Komunikacija in kakovost življenja posameznika po karcinomu v področju ustne votlineBarbara Karanović, 2024, ni določena Opis: Obravnavano temo diplomskega dela smo izbrali, ker menimo, da je karcinom v področju ustne
votline aktualen problem današnjega časa. Zgodnje odkrivanje in napotitev na zdravljenje
karcinoma sta ključnega pomena za zmanjševanje verjetnosti invazivnega zdravljenja in
preživetje. Posamezniki s karcinomom v ustni votlini imajo v anamnezi pogosto označeno
uživanje alkohola in cigaret. Posameznikovo okolje lahko zaznavamo kot pokazatelj, ki
pozitivno ali negativno vpliva na njegovo rehabilitacijo. Vedno več ljudi se srečuje s
karcinomom v področju ustne votline, s tem pa imamo vedno več oseb s traheostomo.
Posamezniki s traheostomo se srečujejo s številnimi težavami pri osnovnih življenjskih
funkcijah. Nekatere od teh težav so dihanje, hranjenje in glasno govorno sporazumevanje.
Rehabilitacija posameznika po odstranitvi karcinoma je dolgotrajen proces, pri tem pa ne
zdravimo samo bolezni, ampak tudi posameznika. Ta se mora soočiti z boleznijo in s
posledicami kirurškega zdravljenja. Že v bolnišnici ugotavljamo, kakšne so pacientove
funkcionalne sposobnosti po posegu. Poleg težav z gibljivostjo se srečuje s težavami hranjenja,
težavo s pljučnimi zmogljivostmi, težavami z govorom, srečamo se tudi s slabim estetskim
videzom. Ravno obraz je najbolj opazen del posameznika in njegove osebnosti. Posameznik
težave z govorom ali izgubo govora enači z izgubo sporazumevanja. Zaradi take izgube je
izpostavljen psihični obremenitvi in tako izgubo lahko čuti kot izgubo svoje osebnosti, kar
lahko vodi v depresijo in družbeno izločitev. Komunikacija je ena od osnovnih potreb vseh nas.
Cilj komunikacije je biti opažen, slišan in sprejet. Rehabilitacija posameznika je usmerjena v
to, da ustvarimo možnost za glasno sporazumevanje. Za posameznika je najbolj pomembno, da
čimprej usvoji eno izmed nadomestnih metod za sporazumevanje.
Z uporabo intervjujev smo poskušali ugotoviti izkušnje in ovire treh posameznikov pri
komunikaciji po odstranitvi karcinoma ter tehnike, ki so se zanje izkazale kot najboljše.
Zanimalo nas je tudi, kako je podpora bližnjih in medicinskega osebja vplivala na njihovo
počutje ter kako zaznavajo lastne spremembe in izkušnje pri samostojnosti. Ključne besede: karcinom, alkohol, kajenje, samostojnost, komunikacija, osebna rast. Objavljeno v ReVIS: 18.06.2024; Ogledov: 896; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,10 MB) |
7. Razvoj pametnih mest : magistrsko deloTeja Cerar, 2024, magistrsko delo Opis: Razvoj pametnih mest je postal osrednja točka v razpravah o urbanem razvoju, pri čemer so se v zadnjih letih pojavila ključna spoznanja. Ta digitalno izboljšana mesta hitro prehajajo iz koncepta v realnost. Kot katalizator je služila pandemija covida-19, ki je poudarila nepogrešljivo vlogo digitalnih tehnologij v urbanih okoljih. Mesta po vsem svetu so se odzvala s hitrim sledenjem integracije pametnih tehnologij, od brezstičnih plačilnih sistemov do digitalnega spremljanja zdravja, zagotavljanja kontinuitete osnovnih storitev ter omogočanja dela in učenja na daljavo. Vendar preobrazba v pametno mesto presega zgolj prevzem tehnologije. Potreben je celosten, sodelovalen pristop. Za uspešna pametna mesta je značilno močno sodelovanje med različnimi deležniki, vključno z vladnimi organi, zasebnim sektorjem in državljani. Takšne sinergije so, kot je poudaril Svetovni gospodarski forum, temelj za ustvarjanje javno-zasebnih partnerstev, spodbujanje sodelovanja državljanov in zagotavljanje ravnovesja med tehnološkim napredkom ter družbeno in okoljsko trajnostjo. Ključ do razvoja pametnega mesta so podatki. Zmožnost izkoriščanja ogromnih količin podatkov lahko spremeni procese odločanja, optimizira javne storitve in dvigne kakovost življenja prebivalcev. Vendar ta model, ki temelji na podatkih, predstavlja izzive, zlasti glede upravljanja podatkov, zasebnosti in varnosti. Enako ključen je poudarek na socialni vključenosti in enakosti. Ker postajajo mesta bolj tehnološko integrirana, obstaja potencialno tveganje poglabljanja socialno-ekonomskih neravnovesij. Proaktivni ukrepi, ki se osredotočajo na digitalno vključenost, cenovno dostopna stanovanja in univerzalni dostop do storitev, so nujni za zagotavljanje enakomernega urbanega razvoja. Z gospodarskega vidika pametna mesta obljubljajo izboljšan življenjski standard, učinkovito infrastrukturo in potencialno povečanje vrednosti nepremičnin. Lahko pritegnejo podjetja in spodbudijo gospodarsko rast. Vendar je razmerje med pobudami pametnih mest in ekonomskimi kazalniki, kot so vrednosti nepremičnin, zapleteno, nanj vplivajo različni dejavniki, od vrst tehnologije do tržnih razmer. V svojem bistvu pot do pametnega mesta zahteva skrbno načrtovanje, sodelovanje in zavezanost k izkoriščanju tehnologije za celostno izboljšanje mest. Ključne besede: pametna mesta, digitalne tehnologije, sodelovanje, upravljanje podatkov, socialna vključenost, gospodarska rast, javno-zasebna partnerstva, urbani razvoj Objavljeno v ReVIS: 14.06.2024; Ogledov: 865; Prenosov: 37
Celotno besedilo (1,17 MB) |
8. Strateško načrtovanje razvoja podjetja na primeru družinskega podjetja Štempihar transportLuka Štempihar, 2024, diplomsko delo Opis: Raziskovalno področje diplomskega dela se navezuje na družinsko podjetje Štempihar d.o.o., katerega glavni storitvi sta transport in logistika. Cilj diplomskega dela je podati smiselne možnosti za nadaljnjo rast in razvoj podjetja. S predstavitvijo podjetja in povzetka finančnih izkazov smo orisali in analizirali trenutno stanje podjetja. Na podlagi kazalnikov poslovanja za leto 2022 smo potrdili, da ima podjetje vse možnosti za nadaljnjo rast. Na podlagi pogovora z direktorjem podjetja, trenutnih trendov in lastnih videnj smo v nadaljevanju podali smiselne možnosti za nadaljnji razvoj in rast. Ugotovitve smo podkrepili oz. ovrgli s SWOT analizo, t. i. modelom three horizons in predvidenimi kritičnimi tveganji. Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, logistika, strategije, SWOT-analiza, diverzifikacija, vizija, model three horizons Objavljeno v ReVIS: 06.06.2024; Ogledov: 1189; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,84 MB) |
9. Analiza rasti podjetja Sternad proizvodnja in zastopstvo d. o. o.Erik Grčar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno družinsko podjetje Sternad Proizvodnja In Zastopstvo d. o. o., ki ga je ustanovil Janez Sternad. Cilj diplomskega dela je analiziranje predhodnega poslovanja in tako skozi različne analize ugotoviti, katera strategija rasti je za podjetje najboljša. Glede na analize smo naredili bilanco stanja in izkaz poslovnega izida za prihodnja 4 leta.
Podjetje posluje uspešno, v obravnavanih letih ni bilo drastičnega padca prihodkov, plače se niso zmanjševale, dodana vrednost na zaposlenega pa je ostala dobra kljub težavam v gospodarstvu. Analiza je nadalje pokazala, da je poleg generične rasti podjetju smiselno raziskati tudi strategijo prodorna na trg. Ključne besede: CNC obdelava, rast podjetja, analiza, finančni koeficienti, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida. Objavljeno v ReVIS: 17.04.2024; Ogledov: 988; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,41 MB) |
10. Potreba po psihosocialni obravnavi atletov v pionirskih in mladinskih kategorijahTina Fratina Žagar, 2023, ni določena Opis: V mnogih raziskavah se izpostavlja pomembnost celostne obravnave športnikov, saj je le-ta izredno kompleksna. Priprava športnika zajema fizično, tehnično in nazadnje tudi psihološko pripravo. Potrebo po psihosocialni obravnavi športnika v pionirskih in mladinskih kategorijah smo želeli v tej magistrski nalogi prepoznati kot ključni element razvoja posameznika, in sicer ne le kot športnika, ki potrebuje interdisciplinarno obravnavo, temveč kot osebo, ki se razvija in osebnostno raste. V teoretičnem delu naloge smo s pomočjo strokovne literature, člankov, publikacij in drugih virov opisali pomembnost športa za otroke – mladostnike. Čustva smo opredelili glede na njihov vpliv. Dotaknili smo se psihološkega razvoja otrok in zahtev športa ter odkrivali značilnosti dvojne kariere med mladimi športniki. V osrednjem delu smo spoznavali tekmovalni režim v Sloveniji in Italiji ter pomen vseh akterjev na športnikovi poti. V zadnjem delu pa smo se dotaknili športnikove kognicije, kjer smo predstavili trenutno situacijo psihosocialne pomoči mladim športnikom v Sloveniji.
V empiričnem delu naloge smo predstavili rezultate kvantitativne raziskave. Opravili smo jo na vzorcu 115 mladih športnikov, starih 12-19 let, ki so izpolnili anketni vprašalnik, usmerjen v prepoznavanje športnikovega zavedanja negativnih čustev ter prepoznavanje potreb po psihosocialni obravnavi. V tem delu smo predstavili tudi rezultate kvalitativne raziskave, ki smo jo opravili na vzorcu sedmih pionirskih športnikov s pomočjo izvajanja petih individualnih srečanj. Na podlagi individualnih srečanj so športniki podali svoj pogled na to izkušnjo.
Rezultati, ki smo jih pridobili z raziskavo, v veliki meri potrjujejo potrebo po psihosocialni obravnavi športnikov kot preventiva pred nastankom duševnih stisk. Ključne besede: celostna obravnava, psihološko priprava, psihosocialna obravnava, pionirske in mladinske kategorije, razvoja posameznika, interdisciplinarna obravnava, športnik, pomembnost športa, osebnostna rast, čustva, dvojna kariera, tekmovalni režim, duševna stisk Objavljeno v ReVIS: 01.02.2024; Ogledov: 1050; Prenosov: 51
Celotno besedilo (2,27 MB) |