Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 64
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Sodišču pridružena mediacija z vidika uresničevanja načela enakega varstva pravic : doktorska disertacija
Peter Felicijan Zorko, 2025, doktorska disertacija

Opis: Mediacija je postopek, v katerem tretja oseba pomaga dvema ali več strankam preprečiti, upravljati ali razrešiti njihov konflikt s tem, da jim pomaga pri doseganju vzajemno sprejemljivega dogovora.2 V kolikor se izvaja v okviru sodišč, jo imenujemo sodišču pridružena mediacija. Sodišču pridružena mediacija je v slovenskem pravnem sistemu relativno mlad procesni institut. Je s strani sodišča spodbujena, podprta in usmerjena mediacija.3 V slovenski pravni sistem je bila normativno uvrščena leta 2010 in je doslej prinesla veliko koristnega celotnemu sodnemu sistemu. Kljub začetni uspešnosti pa so se začele v teoriji in praksi na več področjih pojavljati kritike, ki izpostavljajo pomanjkljivosti njene zakonske ureditve in posledično njenega izvajanja v praksi. Problemi, s katerimi se bo ukvarjala disertacija, kažejo, da v praksi stranke posredno ali neposredno pri izvajanju sodišču pridružene mediacije niso obravnave enako, da se zakonodaja v določenih delih v praksi sploh ne izvaja in da država postopkov alternativnega reševanja sporov ne spodbuja v zadostni meri, kljub temu, da je k temu formalno zavezana. Posledično lahko pri dostopu do sodišču pridružene mediacije prihaja do kršitev ustavnih pravic strank. Cilj, ki ga bomo zasledovali, je čim večje število ponujenih mediacij s strani sodišč; čim nižja stopnja zavrnitev s strani strank; čim večje število uspešno izvedenih mediacij in znižanje vpliva subjektivnih dejavnikov pravnih akterjev, ki imajo na stranke in njihovo udeležbo v mediaciji nemalokrat ključni vpliv. Pri tem bomo zasledovali načelo primarnosti mirnega reševanja sporov in skušali dvigniti splošni nivo kulture reševanja sporov. V slovenskem prostoru je bila mediacija teoretično obravnavana že s številnih strokovnih vidikov (pravnega, psihološkega itd.). Predmetna disertacija bo civilno procesno ureditev sodišču pridružene mediacije ocenjevala z ustavnopravnega vidika in tako njeno zakonodajno umestitev kot praktično izvajanje preverjala skozi prizmo temeljnih ustavnih načel, predvsem načela enakosti pred zakonom oziroma iz njega izvirajočega načela enakega varstva pravic. Ocenjujemo, da so ustavna načela najvišji standard, skozi katerega se presoja pozitivna zakonodaja in njeno izvajanje v praksi. Pričujoče delo je nastalo kot analiza in sinteza 15-letnih (na nekaterih sodiščih pa tudi 20-letnih) izkušenj praktičnega izvajanja sodišču pridružene mediacije v slovenskem pravosodju.
Ključne besede: mediacija, sodna mediacija, sodišču pridružena mediacija, sodno reševanje sporov, obvezna mediacija, informativni naroki o mediaciji, napotitev na mediacijo, ustavna načela s poudarkom na načelu enakega varstva pravic in pravici do sodnega varstva
Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 80; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (9,36 MB)

2.
Pravo varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko delo
Mihael Žgajnar, 2025, magistrsko delo

Opis: Spletno nakupovanje je prineslo številne koristi, a hkrati tudi kompleksne izzive v zvezi z varstvom potrošnikov. Spletni nakupi so v svojem bistvu pogodbe, sklenjene na daljavo, ki jih ureja že klasično pravo varstva potrošnikov. Z razvojem novih načinov in oblik spletnega nakupovanja pa se je tudi samo spletno nakupovanje razvilo do te mere, da zahteva dodatno, posebno obravnavo, obenem pa tudi širšo navezavo na pravna področja, ki sicer niso tako značilno vpeta v pravo varstva potrošnikov, a postajajo bistvenega pomena za potrošnike v digitalnem svetu, to je predvsem varstvo osebnih podatkov. Namen raziskave je analizirati, kako se klasična načela varstva potrošnikov prenašajo na nakupovanje v digitalnem okolju ter kakšni so izzivi in priložnosti za izboljšanje varstva potrošnikov v tem kontekstu. Skozi teoretično analizo in empirične primere delo prispeva k boljšemu razumevanju tega kompleksnega problema – od tradicionalnega teoretičnega okvira prava varstva potrošnikov v Sloveniji in Evropski uniji do posameznih vidikov tveganja za potrošnika na področju spletnega nakupovanja. Magistrsko delo izpostavlja pravico do odstopa od pogodbe, uveljavljanje stvarnih napak, garancijo ter stroške, ki v teh primerih lahko bremenijo potrošnika, reševanje sporov, informiranost potrošnikov in nepoštene poslovne prakse. Obravnava tudi varstvo potrošnikovih osebnih podatkov in nevarnosti spletnih transakcij. Nazadnje razišče najnovejše razvojne trende na področju spletnega nakupovanja in tehnologije, ki bi utegnile v bližnji prihodnosti pomembneje vplivati na digitalno okolje, predvsem razvoj umetne inteligence in interneta stvari, pri čemer se izkaže, da je Evropska unija gonilna sila pri razvoju novega prava varstva potrošnikov v Evropi. Delo na razumljiv način ponudi oris potrošniškega prava v digitalnem svetu kot posebni sferi, ki se je oblikovala znotraj tradicionalnega potrošniškega prava. S tem spodbuja nadaljnjo strokovno razpravo in zavedanje, da bomo morali pri razvijanju novih rešitev začeti izhajati primarno iz digitalnega sveta in ne zgolj iskati analognih rešitev, ki že delujejo v fizičnem svetu. Prav tako tudi laični javnosti ponudi celovit pregled tematike in nek
Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošniško pravo, digitalni svet, umetna inteligenca, internet stvari, osebni podatki, nepoštena poslovna praksa, reševanje sporov
Objavljeno v ReVIS: 26.06.2025; Ogledov: 70; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

3.
Instituti zavarovanja pravic solastnikov na nepremičninah : magistrsko delo
Matej Nučič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava institute s področja stvarnega in obligacijskega prava v povezavi s problematiko (prepogostih) solastniških sporih na nepremičninah, ki so bile zgrajene v nekdanji družbeni ureditvi in dandanes v večini primerov predstavljajo dom širši družinski skupnosti, ne zgolj posamezniku. Iz navedenega izhaja nastanek solastnine, ki je opredeljena kot »posebna oblika lastnine, ki pomeni pravno oblast več oseb na nerazdeljeni stvari, pri čemer vsakemu od solastnikov pripada delež, določen v sorazmerju s celoto. Namen magistrskega dela je ponuditi oporo vsem solastnikom, ki imajo željo po sporazumnem reševanju in uravnoteženju interesov vseh solastnikov. Predstavljeni so širši aspekti in prednosti, ki jih predstavlja sporazumna fizična delitev solastnine na nepremičninah. Posluževanje po pravnih institutih v pravdnem postopku s strani solastnikov nepremičnin, namreč predstavljajo tveganje dolgotrajnih in dragih sodnih postopkov, kjer uspeh posameznega solastnika ni v naprej gotov. Slednjim se je z uporabo in poznavanjem ustreznih institutov moč izogniti, saj instituti zavarovanja pravic vsem prava veščim solastnikom omogočajo enakopravne možnosti uspeha pri delitvi solastnine na nepremičninah zlasti, ko obstaja soglasje med solastniki. Osredotočenost magistrskega dela je orientirana v iskanju in predstavitev institutov, s katerimi je mogoče na sporazumen način rešiti primarno fizično delitev solastniških nepremičnin v Republiki Sloveniji. Poleg navedenega so z interdisciplinarnim presekom analize ob uporabi induktivne, deduktivne ter znanstveno raziskovalne metode sinteze pri preučevanju strokovne literature, uporabljene še komparativna ter empirična znanstveno raziskovalna metoda pri preučevanju relevantne sodne prakse. Analizirani in po praktični uporabnosti so koncizno predstavljeni instituti, ki vsem prava veščim solastnikom na sporazumen način omogočajo enakopravne možnosti uspeha pri delitvi solastnine na nepremičninah.
Ključne besede: solastnina, mirno reševanje sporov, instituti, nepravdni postopek, delitev, prenehanje, sodišče, zemljiška knjiga
Objavljeno v ReVIS: 26.02.2025; Ogledov: 378; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

4.
Načelo nepristranosti in nevtralnosti mediacij v gospodarskih sporih : magistrsko delo
Jožica Temnikar, 2024, magistrsko delo

Opis: Narava delovanja gospodarskih in drugih družb je kompleksna, saj vključuje sistem vsestranskega sodelovanja in prilagajanja. Ljudje pogosto postavljamo svoje želje, cilje in koristi enostransko, kar vodi v nesoglasja, spore in nerešene zadeve v medsebojnem sodelovanju. Glavni cilj gospodarskih družb je zagotoviti čim uspešnejše delovanje, slediti zastavljenim ciljem, trendom in doseganju čim večjega dobička. V primeru spora ali razrešitve nastalega konflikta so gospodarske družbe vse bolj pripravljene aktivno sodelovati v tem procesu ter se zavedajo prednosti gospodarske mediacije. V uvodnem delu raziskave smo sledili zgodovinskemu razvoju mediacije in raziskali različne pristope, tehnike ter veščine, s katerimi se mediatorji srečujejo. Analiza strokovne literature je pokazala, da je mediacijski proces pomemben in dostopen mehanizem za reševanje gospodarskih sporov, kar pozitivno vpliva na poslovno okolje in zmanjšuje obremenitev sodišč. Naša raziskava je pokazala, da se mediatorji in odvetniki zavedajo pomena svoje vloge pri sodelovanju in olajšanju tega načina alternativnega reševanja sporov. Tudi gospodarske družbe so pokazale relativno zadovoljstvo nad procesom mediacije, vendar so izrazile tudi nekatere slabosti, ki so jih doživele kot izzive med postopkom. Intervjuji z odvetniki so nakazali sorazmerno enake zaznave vpliva pomembnosti mediacije v gospodarskih sporih, hkrati so opozorili na ključne pomanjkljivosti, ki se odražajo skozi postopek mediacije. V zaključku naših ugotovitev je bila poudarjena ključna vloga upoštevanja načela nepristranosti in nevtralnosti s strani mediatorjev pri mediacijskem procesu v gospodarskih družbah. Ugotovitve in raziskave so namenjene obravnavi gospodarskih družb, ki so sodelovale v postopku gospodarske mediacije, vendar lahko koristijo vsem, ki se soočajo s to vrsto reševanja sporov.
Ključne besede: gospodarski spor, razrešitev konflikta, gospodarska mediacija, alternativno reševanje sporov, mediator, načelo nepristranosti in nevtralnosti
Objavljeno v ReVIS: 21.10.2024; Ogledov: 524; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
Arbitraža kot sredstvo mirnega reševanja delovnih sporov : magistrsko delo
Tamara Mijanović, 2024, magistrsko delo

Opis: Pravzaprav so medčloveški odnosi nekaj, s čimer se srečujemo vsakodnevno na vseh področjih življenja. Še posebej takrat, ko se zaostrijo do konfliktov, je potrebno preventivno preprečevanje in razreševanje tovrstnih konfliktov, zlasti v delovnem okolju. Prav zaradi tega so delovni spori oz. konflikti zaradi svoje pravne narave in razmerij, tj. med delavci in delodajalci na individualni kot tudi na kolektivni ravni, upoštevaje predvsem relativno trajnost delovnega razmerja, potrebni mirnega reševanja tovrstnih sporov. Arbitraža kot sredstvo mirnega reševanja delovnih sporov je ena izmed oblik izvensodnega reševanja delovnih sporov, pri čemer je sicer po svoji naravi nekako najbolj podobna sodnemu odločanju (v primerjavi z drugimi oblikami alternativnega reševanja delovnih sporov), saj pri arbitraži tretja nevtralna oseba avtoritativno odloči o sporu, kar zavezuje stranki. Kljub temu pa imajo stranke v arbitraži bistveno večje možnosti prilagajanja celotnega mehanizma odločanja svojim željam in potrebam v primerjavi s sodnimi postopki. V magistrskem delu so bile uporabljene naslednje raziskovalne metode: zgodovinska metoda, normativna, dogmatična, deskriptivna (opisna), analitična, aksiološka in primerjalna metoda, na koncu pa še sintetična metoda, pri čemer je bil uporabljen induktivni in deduktivni pristop pri obdelavi pojmov ter izpeljavi vseh omenjenih in uporabljenih raziskovalnih metod. Namen in cilj magistrskega dela je podrobno preučiti alternativne načine reševanja sporov, zlasti arbitražo, na nacionalni ravni kot sredstvo za reševanje delovnih sporov s pregledom strokovne literature, pravnih virov, spletnih virov in analizo sodne prakse, nato pa ugotovitve primerjati še na mednarodnem nivoju.
Ključne besede: arbitraža, delovni spor, arbitražni postopek, delovna razmerja, alternativno reševanje sporov
Objavljeno v ReVIS: 16.04.2024; Ogledov: 974; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (861,37 KB)

6.
Analiza izvensodnega reševanja potrošniških sporov : diplomsko delo
Maja Madalena Lenardič, 2024, diplomsko delo

Opis: Deset let po sprejemu ključnih predpisov s področja izvensodnega reševanja potrošniških sporov na ravni Evropske unije lahko s tega področja podamo nekaj ključnih ugotovitev o uporabi v praksi. V razmerju do ponudnika je potrošnik, v okviru svobodnega tržnega gospodarstva, šibkejša stranka ter v podrejenem položaju na ekonomskem, strokovnem in pravnem področju. Poseben položaj potrošnika se kaže tudi v reševanju sporov. Kot odgovor na neustrezno reševanje takšnih sporov preko tradicionalnih sodnih postopkov so se izoblikovali mehanizmi izvensodnega in spletnega reševanja potrošniških sporov. Slednji so za potrošnika bolj prijazni, finančno bolj dostopni ter za uporabo bolj preprosti in hitri. Pri pregledu slovenskih izvajalcev izvensodnih postopkov lahko sklenemo, da nudijo potrošnikom strokovne, kakovostne in hitre postopke, da celostno pokrivajo sektorska področja delovanja ter da je njihovo poslovanje pregledno. Kljub prednostim uporaba izvensodnih postopkov v praksi še ni zaživela kot bi lahko. Izpostavljajo se predvsem razlogi slabše obveščenosti potrošnikov o samih mehanizmih ter neobveznost sodelovanja ponudnikov v postopkih. Pri spodbujanju uporabe mehanizmov je potrebno pristopiti celostno. Če izpostavimo področja v Sloveniji, kjer je sodelovanje ponudnikov obvezno, vidimo, da so potrošniki pri vlaganju pobud aktivni in so torej o teh možnostih seznanjeni. Na vseh preostalih sektorjih pa se izvensodni postopki skorajda ne izvajajo. Razlog seveda ni le v neobveščenosti potrošnikov. Temelji predvsem na prostovoljnosti sodelovanja ponudnikov, saj jim zakonodaja omogoča pasivnost, sami pa v resnici niso motivirani za sodelovanje. Le uvedba zakonske zahteve po sodelovanju se ne zdi smiselna, saj količinsko več začetih postopkov nikakor ne pomeni tudi kvalitetnega postopka. Uporabe izvensodnih mehanizmov ne gre razumeti le kot enkratno dejanje, temveč kot prehod v nov način postopanja pri reševanju potrošniških sporov. Posledično bo potrebno s še bolj usmerjenim obveščanjem, finančnimi spodbudami in mehkejšimi ukrepi spodbujati ponudnike k sodelovanju. Tako bo vsakokratna pozitivna izkušnja z izvensodnim reševanjem sporov na dolgi rok doprinesla k spreminjanju tradicije k bolj primernim načinom reševanja potrošniških sporov.
Ključne besede: posebno varstvo potrošniških pravic, podrejen položaj potrošnika, izvensodno in spletno reševanje sporov, izvajalci IRPS, ozaveščenost potrošnikov, prostovoljno sodelovanje ponudnikov
Objavljeno v ReVIS: 09.04.2024; Ogledov: 1545; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

7.
ICC in postopki v njenem okviru za reševanje sporov : diplomsko delo
Tiana Topuz, 2021, diplomsko delo

Opis: Mednarodno trgovinsko poslovanje je v 21. stoletju v svoji zlati dobi. Dostopnost dobrin iz celega sveta je vsakemu človeku trenutno samoumevna, da pa smo prišli do tega je v veliki meri zaslužna Mednarodna trgovinska zbornica, ki deluje kot zasebna organizacija, ki ščiti, spodbuja in zastopa interese podjetij na mednarodni ravni. Ob ekonomskih ciljih in blaginji za vse pa se njeno delo razteza tudi na alternativno reševanje sporov. Sodni procesi se postavljajo vse bolj na stranski tir in tako druge vrste reševanja sporov veljajo za privlačno, primerno, v velikih primerih pa tudi za primarno metodo v hitrem svetu, ki zahteva izkušenost, strokovnost in hitrost za rešitev spora. Najbolj znan institut je arbitražni postopek, kjer stranke pooblastijo arbitražni tribunal, da ta izda zavezujočo in izvršljivo sodbo za stranke. Temu pa sledijo tudi druge vrste mirnega reševanja sporov, ki so primerne za vsa področja kjer lahko med vsaj dvema strankama nastane spor. Sem spadajo mediacija, Odbori za spore, Izvedenstvo, predarbitražni postopek, DOCDEX postopki in Imenovanje avtoritete. Vsak od njih vsebuje svoje prednosti, ki omogočajo strankam, da se tako odločijo za tisto kar se jim zdi za njihov spor najbolj smotrno.
Ključne besede: Mednarodna trgovinska zbornica, ICC, mirno reševanje sporov, arbitraža, sredstva reševanja mednarodnih sporov, mednarodni trgovinski spori
Objavljeno v ReVIS: 28.06.2022; Ogledov: 1459; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (384,31 KB)

8.
Reševanje gospodarskih sporov po izvensodni poti : diplomsko delo
Larisa Šega, 2021, diplomsko delo

Opis: Alternativno reševanje sporov se nanaša na vsa sredstva za reševanje sporov zunaj sodne dvorane. Alternativno reševanje sporov običajno vključuje zgodnje nevtralno vrednotenje, pogajanja, spravo, mediacijo in arbitražo. Zaradi naraščajočih sodnih čakalnih vrst, naraščajočih stroškov postopka in časovnih zamud postaja tovrstno reševanje vse pogostejši način reševanja gospodarskih sporov. Ključno pri reševanju konfliktnih situacij, v katerih se znajdejo gospodarske družbe, je predvsem hitrost postopka, zaupnost, večja fleksibilnost in pristop, ki bo strankam omogočil predvsem nadaljnje sodelovanje. Najpogostejši metodi, ki jima bomo v zaključni nalogi namenili največ pozornosti, sta mediacija in arbitraža. Arbitraža je bolj formalna oblika od mediacije, v veliki meri pa nas spominja na poenostavljeno različico sodnih postopkov. V primerjavi s tradicionalnimi sojenji najdemo razlike v hitrejši izvedbi samega postopka, je manj formalna, videli pa bomo tudi, kakšni so stroški enega in drugega postopka. Mediacija je za fizične in pravne osebe tako priljubljena zaradi svoje fleksibilnosti, nadzora postopka, ki ga imajo stranke, zaupnosti, predvsem pa zato, ker ohranja odnose. Ključno vlogo med samim postopkom odigra mediator s svojimi tehnikami in metodami, zaradi katerih lahko spreminja dinamiko postopka. V nadaljevanju bomo videli predstavljeno tudi sodišču pridruženo mediacijo, ki se, kot že samo ime pove, izvaja na posameznih sodiščih. Sodišča s tovrstno mediacijo strankam nudijo možnost, da se spor reši tudi na manj formalen način. Da bi vsa navedena dejstva podkrepili z dokaznim gradivom, je v zaključnem delu predstavljena še statistika, koliko gospodarskih sporov je napotenih na mediacijo, v kakšnem številu soglasje podata obe stranki in koliko sporov se konča uspešno
Ključne besede: alternativno reševanje sporov, mediacija, arbitraža, sodišču pridružena mediacija, gospodarski spor
Objavljeno v ReVIS: 10.01.2022; Ogledov: 2309; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

9.
Upniki v insolvenčnih postopkih in reševanje sporov : magistrsko delo
Brigita Kovačec, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je rezultat lastnih opažanj, pridobljenih pri dolgoletnem delu. Izbor predlagane teme z naslovom »Upniki v insolvenčnih postopkih in reševanje sporov« je rezultat lastne in samostojne odločitve, saj se diplomirani ekonomisti pri svojem delu srečujemo tudi z insolvenčnimi postopki v različnih vlogah, tako upnikov kot dolžnikov. Stranke si vedno želijo naše pomoči, saj gre za občutljivo in kočljivo situacijo, v kateri se lahko znajdeta tako upnik kot dolžnik. V magistrskem delu je uporabljeno naše 25- letno znanje s področja ekonomije in izkušnje, pridobljene v času študija s področja alternativnega reševanja sporov. Zaradi nadaljevanja študija na Evropski pravni fakulteti in nujnosti zelo dobrega poznavanja zakonodaje pri vodenju računovodskih poslov smo se ob vseh teh situacijah izobrazili tudi za mirno reševanje sporov. Menimo, da je v življenju zelo pomembna komunikacija, predvsem v okviru mediacije. Brez komunikacije, kaj povemo in na kakšen način, žal dandanes ne gre. Pri svojem delu smo uporabili tudi novejše znanstvene raziskave, ki pa zaradi časovne odmaknjenosti niso uporabne oziroma relevantne, saj je novela E Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP-E) veljavna od 15. junija 2013 in v tem kratkem času ni bilo pisanj na to temo.The master's thesis is the result of own observations gained from many years of work as a graduate economist. The selection of the proposed topic entitled "Creditors in insolvency proceedings and dispute resolution" is the result of our own and independent decision. During our work, we are faced with insolvency proceedings in various roles, both as creditors and debtors. Clients always desire our help, as this is a sensitive and delicate situation, in which for both the creditor and the debtor can find themselves in. The master's thesis is based on our knowledge accumulated over the period of 24 years in the field of economics and also on the experience gained during our studies in the field of alternative dispute resolution. Due to the continuation of studies at the European Faculty of Law and the need for an excellent knowledge of law in the field of management of accounting operations, we were trained for different situations mentioned above and for the peaceful settlement of disputes. It is the fact that communication is very important, especially in form of mediation. Communication is crucial, therefore it is not irrelevant what we say or the way we say it. In addition, we have used recent scientific research in our work, but due to the time remoteness it is not useful or relevant. The E-amendment to the Financial Operations, Insolvency Proceedings and Compulsory Dissolution Act (ZFPPIPP-E) has been in force since 15 June 2013, and no writings have been produced on this topic during this short period.
Ključne besede: insolvenčni postopek, reševanje sporov, mediacija, enako obravnavanje upnikov, vloga poslovodstva
Objavljeno v ReVIS: 29.12.2021; Ogledov: 1739; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (606,94 KB)

10.
Varstvo potrošnikov pri spletnem poslovanju : magistrsko delo
Ema Kobal, 2021, magistrsko delo

Opis: Z razvojem tehnologije postaja spletno nakupovanje blaga in storitev vse bolj priljubljeno med potrošniki. Pri tem je ključno varovanje njihovih pravic, saj takšen način poslovanja ne prinaša samo prednosti, temveč tudi slabosti. Pri pisanju so nam bile v pomoč deskriptivna, statistična, aksiološka metoda, metoda analize, metoda kompilacije in metoda sinteze. Namen magistrskega dela je ugotoviti najpogostejše kršitve, učinkovitost reševanja potrošniških sporov in kako varno je spletno poslovanje za potrošnike. Ugotovili smo, da prihaja do največ kršitev potrošnikov prav s seznanjanjem le teh z njihovimi pravicami, ki jih imajo pred sklenitvijo prodajne pogodbe. Podjetja še vedno zelo pomanjkljivo obveščajo potrošnike o njihovih pravicah. Prav tako smo ugotovili, da potrošniki težko rešujejo spore s prodajalci, saj v Sloveniji ni vzpostavljenega učinkovitega sistema za reševanje potrošniških sporov. Potrošnik ima na voljo več poti reševanja, vendar nobena od njih ni dovolj učinkovita, da bi se spor lahko razrešil. Poleg tega smo prišli prav tako do ugotovitve, da lahko spletno poslovanje v določenih okoliščinah predstavlja nevarnost za potrošnike. Varnost poslovanja je odvisna predvsem od njihove ozaveščenosti in previdnosti pri uporabi spleta. Potrošnik lahko za svojo varnost največ poskrbi kar sam. Ugotovitve magistrskega dela so uporabne tako za potrošnike kot tudi za podjetja. Pomembno je, da so potrošniki seznanjeni s tem kakšne pravice imajo in kam se lahko obrnejo po pomoč v primeru kršenja le teh. Podjetja oziroma prodajalci se lahko seznanijo s trenutno veljavno zakonodajo. Obravnava najpogostejših kršitev pa bo podjetja odvračala od uporabe praks, ki so sporne.
Ključne besede: varstvo potrošnikov, spletno poslovanje, spletne goljufije, spletno nakupovanje, reševanje potrošniških sporov
Objavljeno v ReVIS: 30.11.2021; Ogledov: 2418; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh