1. |
2. |
3. |
4. Socialno podjetništvo v Sloveniji - študija primerovSamanta Ćoralić, 2018 Opis: Socialno podjetništvo je podjetništvo, ki omogoča aktivno srečevanje s socialnimi in okolijskimi izzivi. Bistvo vsakega socialnega podjetja je pustiti pečat v okolju, kjer deluje. Taka oblika podjetništva v ospredje postavlja človeka in okolje pred profitom. Socialno podjetništvo je odlična rešitev za nekatere ekonomske težave in je učinkovit način odpravljanja brezposelnih oseb, ki sodijo v ranljive skupine.
V teoretičnem delu opredelimo pojem socialnega podjetništva in socialnega podjetnika. V nadaljevanju smo poiskali različne definicije različnih avtorjev o socialnem podjetništvu. Prav tako smo pregledali zgodovino, začetke socialnega podjetništva v Sloveniji in zakonodajo. V empiričnem delu smo opravili sedem intervjujev in na podlagi odgovorov opravili analizo. Lahko sklenemo, da socialni podjetniki vidijo prihodnost države v družbeno-koristnem delovanju. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: socialno podjetništvo, socialni podjetnik, Slovenija, zakonodaja, socialna podjetja Objavljeno: 20.06.2018; Ogledov: 3215; Prenosov: 347
Celotno besedilo (1,62 MB) |
5. Potenciali in ovire socialnega podjetništva na DolenjskemKatja Hace, 2017 Opis: Diplomska naloga se osredotoča na potenciale in ovire dolenjske regije na področju socialnega podjetništva. V prvem delu diplomske naloge so predstavljeni pojmi socialna ekonomija, socialno podjetništvo in socialno podjetje. Sledi predstavitev zakonske opredelitve socialnega podjetništva v Sloveniji ter trenutnega stanja v Sloveniji in na Dolenjskem. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati kvalitativne analize, kjer je bilo s pomočjo intervjujev s socialnimi podjetniki in lokalno institucijo ugotovljeno, da ima dolenjska regija velik potencial, ki ga je mogoče bolje izkoristiti ob večji pomoči lokalne skupnosti in države. Vse prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti Dolenjske pa so predstavljene na koncu diplomske naloge, v SWOT-analizi. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: socialno podjetništvo, socialna podjetja, lokalna skupnost, Dolenjska, potenciali in ovire, SWOT analiza Objavljeno: 22.08.2018; Ogledov: 2685; Prenosov: 199
Celotno besedilo (1,21 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. Motivi za odločanje podjetnikov v Sloveniji za ustanovitev socialnega podjetjaTamara Kokol, 2016 Opis: Trenutno živimo v času, kjer je stopnja brezposelnosti zelo visoka. Čedalje več ljudi je
takšnih, ki na svet gledajo nesebično in želijo s tem pomagati tudi drugim. Z ustanovitvijo
socialnega podjetja omogočamo delovna mesta ranljivim skupinam ljudi na trgu. To so
brezposelni, ki že dolgo iščejo zaposlitev, starejši, mladi, bivši odvisniki, zaporniki in tako
naprej. Zaradi tega je takšno podjetništvo bolj družbeno odgovorno, ker ustvarja družbene
koristi tudi za tiste, ki v klasičnem podjetništvu zelo težko najdejo svoje mesto. Cilj
diplomske naloge je ugotoviti motive, zaradi katerih se bodo posamezniki odločali za
ustanovitev socialnega podjetja, ali je razlog v subvencijah, ki jih dodeljuje država, ali je
razlog prispevati k družbeni koristi. V diplomski nalogi smo uporabili dva različna pristopa.
V teoretičnem delu smo uporabili kritično presojo, povzemanje virov in deskripcijo, v
empiričnem delu pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika uporabili kvantitativno metodo. V
prvem delu smo obširno preučili temo socialnega podjetništva in pojem motivacije. V
diplomski nalogi je zajeta široka razlaga na temo socialnega podjetništva v Sloveniji, prav
tako v tujini. Obdelali smo tudi pojem socialnega podjetnika, kako naj bi le-ta razmišljal in
deloval. V drugem, empiričnem delu, so predstavljeni rezultati kvantitativne raziskave, ter
široka diskusija v kateri smo podali svoje kritično mišljenje. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: socialno podjetništvo, motivacija, gonilniki razvoja, zaviralci razvoja, družbena odgovornost, diplomske naloge Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 613; Prenosov: 61
Celotno besedilo (1018,06 KB) |
10. Socialno podjetništvo kot možna oblika zaposlitveJasmina Smajić Šupuk, 2016 Opis: V diplomski nalogi raziskujemo, črpamo znanje in informacije o vedno bolj zanimivi, zelo
dinamični in drugačni vrsti ekonomije, ki jo imenujemo socialno podjetništvo.
Skozi diplomsko nalogo se spoznamo s socialnim podjetništvom v Sloveniji in po svetu,
predvsem pa se fokusiramo na še dve državi v Evropski Uniji, Belgijo in Veliki Britanijo.
Raziščemo trg dela, zaposlitvene modele, spoznamo ranljive ciljne skupine in možnosti
financiranja socialnih podjetij. Ob tem teoretično opredelimo pravne vidike delovanja
socialnega podjetništva v Sloveniji. Empirični del diplomske naloge namenimo raziskovanju
treh podjetij, katerim je skupno to, da se ukvarjajo z ranljivimi ciljnimi skupinami, znotraj
svoje dejavnosti popravljajo kolesa in delujejo po načelih in vrednotah socialnega
podjetništva. Skozi diplomsko nalogo ugotovimo, da vsa tri podjetja delujejo po zakonskih
okvirjih, ki urejajo socialno podjetništvo v njihovi državi. Podjetja ponujajo različne modele
usposabljanja in zaposlovanja, zaposlujejo in usposabljajo različne vrste ranljivih ciljnih
skupin in se poslužujejo finančnih programov, ki jih nudi država. V raziskavi ugotovimo, da
je udejstvovanje v lokalni družbi takih podjetij možno a vendar ne izključujemo dejstva, da jim
za obstoj in širitev pomaga država s svojimi programi in podpornim okoljem in da je rast
tovrstnih podjetij počasnejša. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: socialno podjetništvo, ranljive skupine, zakonodaja, financiranje, trg dela, usposabljanje, kolesarstvo, diplomske naloge Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 628; Prenosov: 51
Celotno besedilo (1,04 MB) |