1. Diskriminacija na trgu delaTanja Dakić, 2011 Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: človekove pravice, delovno razmerje, direktiva, diskriminacija, enakopravnost, enakost, institucija, konvencija, pogodba o zaposlitvi, spol, ustava, zakon Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 1939; Prenosov: 123
Celotno besedilo (1,29 MB) |
2. |
3. Normativni okvir za spremembo spolaAndreja Pirc, 2019 Opis: Zaščita človekovih pravic je ena izmed pomembnejših nalog države Republike Slovenije, evropske skupnosti in širše mednarodne skupnosti. Vsakdo ima pravico do svobodne izbire načina življenja in svobodnega življenja, nihče ne sme biti zaradi tega diskriminiran. Z razvojem družbe je nujno potrebno tudi sprejemanje drugačnosti. Sprejemanje nečesa, kar je sicer dolgo veljalo za nekaj neobičajnega, je korak naprej v družbeni razvitosti. Magistrsko delo obravnava temo normativnega okvira za spremembo spola, predvsem z vidika učinkovitosti zaščite človekovih pravic v postopku spremembe spola in po njem. V prvem delu so predstavljene oblike spolov, ki odstopajo od binarne oblike. Predstavljeno je tudi, kako se spol lahko razvije, in da se lahko zgodi, da ob rojstvu otroka ni moč jasno določiti spola. V osrednjem delu naloge je podrobnejše predstavljen postopek spremembe spola, spolna identiteta, ki ni vedno identična biološkemu spolu. Magistrsko delo v nadaljevanju predstavlja ključne slovenske predpise, ki so povezani s spremembo spola, sledijo ji evropski in mednarodni. Poudarjeni so predvsem posamezni deli predpisov, ki so najpogosteje kršeni na podlagi spolne identitete. V osrednjem delu je poudarek predvsem na pravni podlagi za postopek spremembe spola in spremembe uradnih podatkov, ki lahko posledica spremenjenega spola. Za lažjo predstavo življenjskih izkušenj oseb, ki se odločijo za spremembo spola, je predstavljenih nekaj praktičnih primerov. Na koncu je podana kritična ocena predpisov, ki urejajo področje spremembe spola, in spremembe spolne identitete, z navedbo predlogov izboljšave splošnega normativnega okvirja za spremembo spola. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: sprememba spola, biološki spol, spolna identiteta Objavljeno: 08.11.2019; Ogledov: 2225; Prenosov: 106
Celotno besedilo (1,61 MB) |
4. |
5. Moška želja po vitkih ženskih telesihDamjana Šegina, 2015 Opis: V magistrski nalogi raziskujemo sodobne predstave o idealni ženski lepoti skozi moške ideale
lepote in pričakovanja in jih primerjamo z ženskimi prepričanji o tem, kaj je za moške idealna
ženska lepota. Tema je zelo aktualna zaradi vse večje obremenjenosti žensk z lastnim
videzom, kar posledično vpliva na pojav različnih bolezenskih stanj (npr. anoreksija, bulimija
itd.), ki pa imajo tako psihične kot fizične posledice. V magistrski nalogi smo raziskovali, ali
so ženske zadovoljne s svojim telesom in ali menijo, da so svojim partnerjem všeč. Na drugi
strani pa nas je zanimalo, kaj moški menijo o videzu svoje partnerice, kakšna je za njih
idealna ženska lepota ter kaj je moškim najpomembnejše pri izbiri partnerice (spolne in
življenjske sopotnice). Z analizo ključnih pojmov, ki se navezujejo na družbeni in biološki
spol, žensko lepoto skozi zgodovino in sodobne lepotne ideale, pomen lepote za ženske in
njihovo prepričanje, ideal vitkosti ter moške želje glede idealne ženske lepote smo v
empiričnem delu naloge s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali zadovoljstvo žensk z
njihovim videzom in njihove predstave o moških željah. Hkrati pa smo pri moških preverjali,
kako so zadovoljni z videzom svoje partnerice in kakšno je za njih idealno (lepo) žensko telo
oz. zunanji videz. S pomočjo raziskave smo ugotovili določena ujemanja, pa tudi razhajanja v
mnenjih in pričakovanjih glede lepotnih idealov pri obeh spolih. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spol, lepotni ideali, vitkost, žensko telo, videz, ženska prepričanja, moške želje, magistrske naloge Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 656; Prenosov: 77
Celotno besedilo (2,47 MB) |
6. Odzivi potrošnikov na zunanje oglaševanje na primeru uporabe oglasnih sporočil izdelanih s tehnologijo lentikularnega tiskaAndrej Kovačič, 2013 Opis: V doktorski disertaciji smo raziskali razlike v odzivih potrošnikov na oglasna sporočila v
zunanjem oglaševanju tiskana z lentikularno (3D) in klasično (2D) tehniko tiska. Raziskave
na področju lentikularnega oglaševanja so zelo redke, zato je bilo potrebno razviti
raziskovalni model za primerjalno merjenje učinkov zunanjega oglaševanja. Doktorska
disertacija tako zajema teoretični del, katerega osnova je analitični pregled obstoječe
akademske literature in znanosti na področju oglaševanja. V okviru preučevanja učinkov
oglaševanja disertacija poglobljeno analizira teoretične modele procesiranja oglaševalskih
sporočil. Temelj teoretičnega dela predstavlja izbrani procesno hierarhični model obnašanja
potrošnikov. Le-ta postavlja vlogo emocij v ospredje in omogoča, da primerjamo odzive na
dva vsebinsko enaka oglasa tiskana z različnima tehnikama tiska.
Natančen pregled literature nam je omogočil analizo potencialno mogočih tehnik merjenja
učinkov oglaševanja, ki jih razvrščamo v skupino samoevalvacijskih metod, ekonometričnih
študij in avtonomnih merjenj. V teoretičnem okviru so prikazane prednosti in slabosti
posameznih tehnik, ki jasno nakazujejo izgradnjo kompleksne integrirane večstopenjske
metodologije merjenja tako racionalne komponente kot tudi emotivne komponente odziva na
oglasna sporočila. V okviru raziskovalnih možnosti je sestavljen raziskovalni model treh med
seboj neodvisno izvedenih raziskav, ki vključuje besedno samoevalvacijsko tehniko, vizualno
samoevalvacijsko tehniko in avtonomno tehniko. Podlaga za merjenje so lestvica CASC,
lestvica SAM, nakupna namera in merjenje pozornosti z opazovanjem. Uporabljena je bila
kvantitativna statistična analiza, ki pa je obsegala tako preproste kot zelo zapletene
parametrične teste, neparametrične teste in analizo zanesljivosti ocenjevalcev. Glede na to, da
analiziramo odzive potrošnikov izključno na vizualne dražljaje, je bila opravljena tudi
kontrolna analiza vpliva korekcije vida, ki je pokazala, da le-ta ne vpliva na ocenjevanje niti
klasično tiskanih (2D) niti lentikularno tiskanih oglasov (3D).
Rezultati potrjujejo zastavljene hipoteze glede boljše učinkovitosti 3D lentikularno tiskanih
oglasov v primerjavi s klasično 2D tiskanimi oglasi v zunanjem oglaševanju. Raziskave
odlikujejo veliki vzorci, ki so omogočili, da dokažemo statistično značilne razlike v korist
učinkovitosti lentikularne tehnike tiska tudi za večino izbranih demografskih podskupin. V
analizi smo uspeli primerjati tudi posamezne segmente glede na spol in starostne skupine med
seboj. Rezultati pridobljeni v raziskovalnem modelu nedvomno govorijo v prid večji
učinkovitosti oglasov tiskanih z lentikularno tehniko, zato sklepno poglavje zaključujemo z
etičnimi pomisleki vpeljave nove tehnologije tiska. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: lentikularni tisk, učinkovitost, komunikacija, oglaševanje, spol, starost Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 800; Prenosov: 45
Celotno besedilo (4,78 MB) |
7. Vpliv spola na pospeševanje prodajeUrška Raspotnik, 2021 Opis: Trženje je ena izmed glavnih funkcij v podjetju, s katerim proizvajalci dostopajo do svojih odjemalcev. Da se komunikacija sploh začne, uporabijo podjetja različna orodja tržnokomunikacijskega spleta. Eno pomembnejših orodij tržnokomunikacijskega spleta je pospeševanje prodaje. Podjetja namenijo čedalje več denarnih sredstev za tovrstno obliko komuniciranja in ker je spol eden pomembnejši dejavnikov, ki vpliva na nakupno vedenje kupcev, smo v diplomskem delu raziskali vpliv spola na pospeševanje prodaje. Pri tem smo raziskovali, katera orodja pospeševanja prodaje bolj in katera manj vplivajo na nakupno odločitev posameznega spola.
Raziskava je pokazala, da so razlike v vplivu različnih orodij pospeševanja prodaje na posamezni spol. Pri tem smo ugotovili, da na ženske najbolj vplivajo popusti/nižje cene, nagrade za stalne kupce, možnost brezplačne podaljšane garancije, razstavljanje izdelkov in prikazovanje delovanja izdelka. Na moške pa najbolj vplivajo možnost vračila dela kupnine (rabati) in brezplačni preizkusi. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: trženje, trženjski splet, tržno komuniciranje, pospeševanje prodaje, spol, nakupne navade žensk, nakupne navade moških. Objavljeno: 28.09.2021; Ogledov: 827; Prenosov: 100
Celotno besedilo (1,22 MB) |
8. |
9. Pojav stresa pri mladih odraslih ženskahValentina Zupančič, 2023 Opis: V diplomskem delu smo raziskovali enega najpogostejših sopotnikov današnjega časa – stres in njegovo pojavnosti pri mladih odraslih ženskah. V prvem sklopu teoretičnega dela smo odgovorili na vprašanja, kaj je stres, kakšna je zgodovina raziskovanja le-tega, kaj so stresorji ter kakšne vrste stresa in stresorjev poznamo, kako stres prepoznamo, kakšne so njegove faze, kaj je stresna reakcija ... V nadaljevanju smo področje povezali s celotno temo naše naloge. Opisali smo značilnosti razvojnega obdobja mladih odraslih ter raziskali vlogo žensk nekoč in danes.
V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo s pomočjo kvalitativne metodologije. Intervjuvali smo 10 žensk, ki so izpolnjevale kriterije za sodelovanje. Pogoji za sodelovanje so bili, da so ženske samske, v starostnem obdobju mladih odraslih in imajo stalno prebivališče v Koroški regiji. Rezultati raziskave so bili v skladu z našimi pričakovanji, brez večjih odstopanj. Na lestvici ocene stresa od 1 do 10 (kjer 1 pomeni zelo malo in 10 zelo veliko) so intervjuvanke povprečno ocenile svoje trenutno stanje s številom 3. V večini jim stres povzroča študij in/ali službena obveznost, pogosto pa so prisotne skrbi o prihodnosti in težave s socialnimi stiki. Kar zadeva doživljanje stresa in občutka preobremenjenosti zaradi spola so tri intervjuvanke podale odgovor, da le-ta ne vpliva na pojav stresa v njihovem življenju, prav tako so tri ženske mnenja, da se zaradi spola trenutno ne čutijo preobremenjene. Ostale, ki so se s to povezavo strinjale (4), so podale različne odgovore, ki se dotikajo doživljanja stresa zaradi občutka varnosti, družbenega pritiska, kariere in odnosov nasploh. Kljub mnenju štirih intervjuvank, da se trenutno ne čutijo preobremenjene, je prisotno zavedanje, da se v prihodnosti, zaradi usklajevanja družinskih in službenih zadev, to lahko spremeni. Na koncu raziskave smo vse rezultate prikazali tudi v poglavju »Predstavitev rezultatov«. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: stres, ženske, mladi odrasli, spol, preobremenjenost Objavljeno: 30.09.2023; Ogledov: 93; Prenosov: 4
Celotno besedilo (1,57 MB) |