Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Analiza povezanosti stila navezanosti in kvalitete partnerskih razmerij skozi prizmo kognitivno vedenjske teorije : magistrska naloga
Karmen Krenker, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preučevali povezanost stila navezanosti s kakovostjo partnerskih razmerij ter povezanost teh slogov z jedrnimi in vmesnimi prepričanji, kot jih obravnava kognitivno-vedenjska teorija (KVT), in njihov vpliv na vedenjske reakcije in čustva. V nalogi smo uporabili kombinirano metodologijo, ki je vključevala kvalitativni in kvantitativni pristop. V kvantitativnem delu smo z vprašalnikom odnosov med desetimi sodelujočimi preverjali prevladujoče stile splošne navezanosti. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo med izrazitimi stili navezanosti izbrali tri osebe z različnim stilom ne varne navezanosti. Izbrane osebe smo nato povabili k polstrukturiranemu intervjuju (kvalitativni del), kjer smo preverjali povezave med stilom navezanosti in med vmesnimi ter jedrnimi prepričanji ter povezavo med stilom navezanosti in kvaliteto partnerskih razmerij. Raziskava je pokazala, da so stili navezanosti povezani s specifičnimi vmesnimi ter jedrnimi prepričanji posameznikov. Povezave med stilom navezanosti in kakovostjo razmerij se kažejo le pri nekaterih udeležencih. Omejitve raziskave vključujejo majhnost vzorca, zaradi česar vse ugotovitve niso splošno veljavne. Za prihodnje raziskave bi bilo koristno vključiti večji vzorec in preučiti več stilov navezanosti, da bi se bolje razumelo, kako navezanost vpliva na kakovost partnerskih razmerij v širšem kontekstu. Praktične implikacije raziskave vključujejo možnosti za boljše razumevanje vedenj in prepričanj v svetovalnih procesih in psihoterapiji, kar lahko prispeva k boljši podpori posameznikom pri obvladovanju težav v odnosih. Terapevti lahko rezultate uporabijo za pomoč pri izboljševanju partnerskih odnosov, saj jim omogočajo boljše razumevanje vpliva stilov navezanosti. Naše ugotovitve lahko služijo tudi kot osnova za nadaljnje raziskave, ki poglabljajo razumevanje navezanosti in partnerskih razmerij. Posamezniki in pari lahko uporabijo naše rezultate za boljše razumevanje lastnih stilov navezanosti in prepričanj ter njihov vpliv na vedenje in čustva, kar jim pomaga pri izboljšanju odnosov.
Ključne besede: stili navezanosti, kakovost partnerskih razmerij, kognitivno-vedenjska teorija, vmesna prepričanja, jedrna prepričanja, magistrske naloge
Objavljeno v ReVIS: 18.03.2025; Ogledov: 475; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

3.
Sodobni učni pristopi v baletnem izobraževanju ter njihova implementacija v plesnih programih Slovenije : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Študije plesnih umetnosti, Plesna pedagogika
Ana Germ, 2024, magistrsko delo

Opis: Ker se v baletnem izobraževanju še zmeraj srečujemo s tradicionalnimi in avtokratičnimi pristopi in metodami poučevanja, smo v prvem delu magistrskega dela opredelili sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja, ki bi bili primerni za baletno izobraževanje v 21. stoletju. Med tradicionalnim (profesionalnim) in procesno usmerjenim modelom v plesnem izobraževanju smo izpostavili vmesni – integrirani model, med učnimi stili spekter reproduktivnih in produktivnih stilov ter med sodobnimi pristopi: holizem, inkluzijo, aktivno, izkustveno in reflektivno učenje, ustvarjalnost, samozavedanje, medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in povezovanje z novo tehnologijo. Dodali smo tudi psiho-fizične smernice za varno vadbo kot pomembna načela pri poučevanju baleta v sodobnem času. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri učitelji baleta v Sloveniji implementirajo opredeljene sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja v svoj učni proces. Rezultati raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika so pokazali, da v Sloveniji sicer ne prevladujejo več avtokratični in tradicionalni načini poučevanja, temveč da so učitelji v pristopih in metodah dela precej razdeljeni, nedosledni pri zasledovanju določenih konceptov ali omejeni skozi sistemsko ureditev plesnih programov. Slednje se je izkazalo tudi pri analizi praktičnega prikaza učne ure.
Ključne besede: sodobni učni pristopi, učne metode, učni stili, baletno izobraževanje, vmesni – integrirani model
Objavljeno v ReVIS: 31.01.2025; Ogledov: 370; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

4.
Vpliv stila vodenja na delovno klimo v organizaciji : diplomska naloga
Tjaša Bevc, 2024, diplomsko delo

Ključne besede: vodenje, stili vodenja, motivacija, organizacije, delovna klima, dilpomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 17.12.2024; Ogledov: 536; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (882,34 KB)

5.
Vzgojni stili staršev
Kaja Lenič, 2023, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: vzgojni stili, starševska vzgoja, osnovna šola
Objavljeno v ReVIS: 10.11.2024; Ogledov: 510; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (468,74 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
7.
8.
RAZUMEVANJE VLOGE STILA NAVEZANOSTI PRI DOŽIVLJANJU PARTNERSKEGA ODNOSA
Eva Gostič, 2024, ni določena

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali razumevanje vloge stila navezanosti pri parih v romantičnem razmerju. V teoretičnem izhodišču smo opredelili naslednje pojme: navezanost na splošno, ljubezen, romantična razmerja, faze nastanka navezanosti, stili navezanosti v odraslosti, doživljanje partnerskega razmerja glede na stil navezanosti in soočanje s konflikti v razmerju. V empiričnem delu smo intervjuvali šest heteroseksualnih parov, torej šest moških in šest žensk. Uporabili smo kvalitativno metodologijo, in sicer metodo polstrukturiran intervju odprtega tipa, kateri je bil razdeljen v štiri tematske sklope (doživljanje odnosa, potrebe v razmerju, konflikti v razmerju in lastno doživljanje stila navezanosti ter vpliva na razmerje). Vsi intervjuvanci sodijo v starostno skupino 20 do 25 let, so študenti ali zaposleni in imajo stalno prebivališče v Sloveniji. V partnerskem razmerju so vsi najmanj tri leta. Med našimi intervjuvanci imajo štirje odklonilno izogibajoč stil navezanosti, šest intervjuvancev varen in dva preokupiran stil navezanosti. V sklopu potrebe v partnerskem razmerju smo ugotovili, da največ intervjuvancev (sedem) potrebuje fizični dotik kot izkazovanje ljubezni, sledita mu posvečen čas (pet) in besede potrditve (pet). S tretjim sklopom intervjuja smo zaključili, da večina intervjuvancev (devet) konflikta ne doživlja kot grožnje, strategije za reševanje konfliktov pa so se med intervjuvanci razdelile v umik (trije) in vztrajanje pri iskanju rešitve (pet), ali pa strategije sploh ni (štirje). V zadnjem delu intervjuja smo udeležence spraševali, kako sami doživljajo svojo navezanost. Vsi so odgovorili, da se počutijo varno v svojem razmerju. Pojavile so se razlike med spoloma, saj so nekatere pojme v odgovorih izpostavile le ženske (želijo si besednih potrditev in komunikacija jim je pomembna), medtem ko so le moški izpostavili drugačno mnenje (ne čutijo potrebe po besednih potrditvah). Poleg tega je polovica intervjuvancev izpostavila, da so močno navezani na svojega partnerja, šest pa jih je povedalo, da jim je zelo pomemben čas zase.
Ključne besede: ljubezen, stili navezanosti, partnersko razmerje, potrebe, konflikti
Objavljeno v ReVIS: 26.04.2024; Ogledov: 1440; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1013,12 KB)

9.
PRIMERJAVA SCHULTZ-HENCKEJEVE TIPOLOGIJE RAZVOJA OSEBNOSTI S TEORIJO NAVEZANOSTI
Sanja Kolari, 2023, ni določena

Opis: V tej diplomski nalogi nas zanima, kako se Schultz-Henckejeva tipologija primerja s teorijo navezanosti, in sicer tako s kategoričnim kot z dimenzionalnim modelom. Z metodo kritičnega in sistematičnega pregleda strokovne in znanstvene literature lahko ugotovimo, da se shizoidna osebnostna strukturiranost po opisu ujema z dezorganiziranim stilom navezanosti, depresivna se ujema z ambivalentnim stilom, anankastično-obsesivna se najbolj približa varni navezanosti, histerično strukturo pa lahko še drugače opišemo z izogibajočim stilom navezanosti. Obe teoriji sta v osnovi nepatološki, se pa posamezne lastnosti pri ljudeh bolj ali manj izrazito odražajo v vsakodnevnem življenju. Vsaka na svoj način razloži sklenitev začaranega kroga, ki nas vsakič znova zapelje v odnose in situacije, ki so nam po občutku znani iz zgodnjega otroštva. Številne negativno ovrednotene izkušnje nam predstavljajo podlago za razvoj osebnostnih in duševnih motenj. Pri shizoidno strukturiranih oziroma dezorganizirano navezanih je moč prepoznati več shizoidnih, paranoidnih, blodnjavih in disociativnih motenj. Pri drugem paru lahko opazimo več depresivnih in motenj razpoloženja, suicidalnosti, občutkov brezupa in zlorab alkohola ter psihoaktivnih substanc, ki vodijo v zasvojenost. Čeprav nas anankastično-obsesivna struktura spominja na varno navezanost, se tudi pri njej v skrajnosti lahko razvijejo anksiozne ali obsesivno-kompulzivne motnje, motnje hranjenja in impotentnost. Za histerično strukturo in izogibajoč stil navezanosti pa je značilna zloraba substanc in promiskuitetno vedenje, disociativne motnje in razne fobije. Dimenzionalni model nam pomaga med seboj primerjati vseh osem kategorij tudi po načinu doživljanja sebe in drugih, saj na eno os postavi odvisnost od odnosov, na drugo pa izogibanje. Osvetli nam pomembnost vzpostavljenega pozitivnega odnosa na obeh oseh.
Ključne besede: Schultz-Hencke, tipologija, teorija navezanosti, stili navezanosti, osebnostne in duševne motnje, primerjava
Objavljeno v ReVIS: 01.02.2024; Ogledov: 1323; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (846,55 KB)

10.
Pomen čustvene inteligence pri vodjah v zdravstveni negi : diplomska naloga
Jana Grad, 2023, diplomsko delo

Ključne besede: vodja, stili vodenja, diplomska dela
Objavljeno v ReVIS: 09.01.2024; Ogledov: 1387; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh