1. Varstvo podatkov in odškodninska odgovornost v okviru odprtega bančništva : magistrsko deloNina Frkovič, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so osrednja tema storitve odprtega bančništva ‒ to so storitve odreditve plačil in storitve zagotavljanja informacij o računih, ki jih (praviloma) nudijo t.i. tretji ponudniki plačilnih storitev. Tematika je v uvodnih poglavjih postavljena v širši kontekst, kjer je predstavljeno ozadje nastanka teh storitev, ter glede na hiter razvoj na področju trga plačil tudi nekatere inovativnerešitve na področju plačil in plačevanja. V nadaljevanju so v magistrskem delu podrobneje obravnavane storitve odprtega bančništva, to sta storitvi zagotavljanja informacij o računih in odreditve plačil, kdo jih izvaja in pod kakšnimi pogoji. Poudarek v magistrskem delu je na varstvu podatkov, zlorabi podatkov in odškodninski odgovornosti. Pri pripravi magistrskega dela so bile rabljene različne metode družboslovnega raziskovanja. Z metodo deskripcije so definirani različni pojmi. Analiza in interpretacija sta bili rabljeni pri preučitvi pravne podlage za izvajanje storitev odprtega bančništva, pri opisu razvoja teh storitev pa zgodovinska metoda. Pri povzemanju rezultatov raziskave smo uporabili sintetično metodo ter pri navajanju citatov metodo kompilacije. Poleg omenjenih smo se poslužili še induktivnein deduktivne metode. Namen magistrskega dela je bil predstaviti storitve odprtega bančništva in v okviru tega analizirati, kako je urejeno varstvo podatkov uporabnika. Ključni cilji dela so bili poleg proučitve pravne podlage prav tako še analizirati, kako je pri teh storitvah zagotovljeno varstvo podatkov uporabnika ter kakšno pravno varnost imajo uporabniki v primeru, če do zlorabe pride. Ključna ugotovitev magistrskega dela je, da je varstvo podatkov v okviru različnih pravnih podlag ustrezno naslovljeno. Glede na dejstvo, da podatki o zlorabah v okviru odprtega bančništva niso javno dostopni, hkrati niso mogli biti rabljeni v magistrskem delu. Samo magistrsko delo in njegove ugotovitve dajejo ustrezne temelje za morebitne nadaljnje analize, sploh v primeru, ko/če bodo podatki na voljo. Ključne besede: odprto bančništvo, storitev odreditve plačil, varstvo podatkov, zloraba podatkov, odškodninska odgovornost Objavljeno v ReVIS: 10.07.2024; Ogledov: 138; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,15 MB) |
2. Računalništvo v oblaku - prevajanje v oblakuTilen Kregar, 2024, ni določena Opis: Tema diplomske naloge je vse bolj popularna tehnologija računalništva v oblaku, njenih storitev in razlik med njimi.
Po kratkem uvodu sledi teoretični del, kjer so v podpoglavjih natančneje predstavljeni zgodovina računalništva v oblaku, tipi storitev (IaaS, PaaS, SaaS in FaaS) in tipi namestitev računalništva v oblaka (zasebni, javni, hibridni,…).
Zaradi pomembnosti informacijske varnosti bo ločeno podpoglavje osredotočeno v varnost in zasebnost računalništva v oblaku, kjer so tudi opisane razlike v primerjavi s tradicionalnimi sistemi. Sledili mu bosta še podpoglavje, ki navaja prednosti in slabosti računalništva v oblaku ter podpoglavje, v katerem je omenjena smer računalništva v oblaku v prihodnosti in različni izzivi, ki jih bo treba rešiti.
V tretjem poglavju so najprej navedeni cilji in raziskovalna vprašanja diplomske naloge, obrazložitev delovanja prevajalnika v oblaku ter kratka primerjava prevajalnikov glavnih ponudnikov storitev v oblaku.
Nato je predstavljena narejena delujoča aplikacija, ki uporablja storitve prevajanja v oblaku in prikaz njene uporabe. Aplikacija je spletna stran, ki uporablja Google Translate API za prevajanje besedila in je implementirana z uporabo programskega jezika JavaScript.
Na koncu so podani odgovori na raziskovalna vprašanja diplomske naloge, s katerimi smo ugotovili, da ni več velikih razlik med glavnimi ponudniki storitve prevajanja v oblaku. Ključne besede: računalništvo v oblaku, storitve v oblaku, tipi storitev v oblaku, tipi namestitev v oblaku, prevajanje v oblaku Objavljeno v ReVIS: 21.06.2024; Ogledov: 177; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,76 MB) |
3. |
4. Mladi kot potrošniki v času epidemije covida-19Martina Iskra, 2024, ni določena Opis: Četudi so spremembe edina stalnica v življenju, si nismo znali pojasniti, da se lahko zgodi sprememba, ki ohromi ves svet. Nenadoma se je vse ustavilo. Življenja kot smo ga poznali, ni bilo več. Pojavil se je covid-19.
Da bi se uspešno spopadli z virusom, so bili tako v Sloveniji kot tudi po svetu uvedeni številni ukrepi, ki so se prilagajali na epidemiološko situacijo v državi in širši regiji. Imeli smo dostop le do storitev, s katerimi je bila zagotovljena preskrba z osnovnimi življenjskimi potrebščinami. Vse ostale, ki sicer niso življenjskega pomena, imajo pa veliko in pomembno vlogo v našem življenju, pa so bile ukinjene. Gre za možnosti, s katerimi si povečujemo kakovost življenja, in šele takrat, ko te storitve niso bile več dosegljive, smo opazili, da jih dejansko pogrešamo. K tem lahko uvrščamo osebne, razvedrilne, športne in druge storitve.
Ne glede na vse omejitve smo ugotovili, da smo ljudje zelo prilagodljivi, saj smo se težavam hitro prilagodili, vsak na svoj način, pri tem pa pridobili nove navade, vedenja in rutine. Vse navedeno so tudi rezultati naše raziskave. Ključne besede: covid-19, potrošniki, storitev, izdelek, nakupne navade Objavljeno v ReVIS: 21.04.2024; Ogledov: 303; Prenosov: 4
Celotno besedilo (4,24 MB) |
5. Izboljšanje in optimizacija upravljanja IT-storitev v srednje veliki organizaciji z vpeljavo ITSM orodja : magistrska nalogaGašper Robida, 2023, magistrsko delo Opis: Upravljanje storitev informacijske tehnologije je ključno za učinkovito zagotavljanje informacijskih tehnologij v organizacijah in za dosego poslovnih ciljev. Prinaša prednosti, kot so izboljšana produktivnost, zmanjšanje časov nedelovanja sistemov, večje zadovoljstvo uporabnikov in večja varnost informacijskih sistemov, ter omogoča boljšo usklajenost med informacijsko tehnologijo in poslovnimi potrebami organizacije. Vpeljava ustreznega orodja za upravljanje storitev informacijske tehnologije je za organizacije zelo velikega pomena, saj omogoča avtomatizacijo in optimizacijo procesov ter celovit vpogled v delovanje storitev informacijske tehnologije. Pravilna implementacija orodja ITSM omogoča boljšo sledljivost, nadzor in obvladovanje storitev informacijske tehnologije, kar vodi k povečanju učinkovitosti, zmanjšanju tveganj in izboljšanju poslovnih rezultatov organizacije. Ključne besede: informacijska tehnologija, upravljanje storitev, ITSM, ITIL, procesi, zahtevki, incidenti, Jira Objavljeno v ReVIS: 06.12.2023; Ogledov: 510; Prenosov: 28
Celotno besedilo (1,76 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. Kazalniki kakovosti v zdravstvu v povezavi s Sklepom o nacionalnem razpisu za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev : študija primeraAndreja Perko, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali kazalnike kakovosti v slovenskem zdravstvu v povezavi z izvajanjem nacionalnega razpisa za izboljševanje dostopnosti do zdravstvenih storitev, ki se je pričel izvajati septembra 2021. Opredelili smo kakovost oz. pomen in razvoj kakovosti v zdravstvu skozi čas, orisali začetke spremljanja kakovosti. Ugotavljali smo pomen spremljanja kazalnikov in preiskovali, kako na kakovost v zdravstvu vplivajo odkloni. Opredelili smo kazalnike kakovosti, ki jih predvidevajo normativna ureditev, nacionalni razpis za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev in akreditacijske ustanove in jih primerjali med seboj. Ugotovili smo, da so nekateri kazalniki skupni in splošni, drugi so generični oz. specifični. Prikazali smo razliko in povezanost med kazalniki, ki se spremljajo na podlagi normativne ureditve, akreditacijskih zahtev in zahtev nacionalnega razpisa. V magistrskem delu smo si zastavili dve raziskovalni vprašanji, in sicer katere so minimalne zakonske in akreditacijske zahteve po spremljanju kazalnikov kakovosti za zdravstvene organizacije pri vsakodnevnem izvajanju zdravstvenih storitev in zakaj ter kaj z merjenjem kazalnikov kakovosti po vprašalniku EQ-5D pridobi izvajalec programa, kaj država oz. plačnik zdravstvenih storitev po nacionalnem razpisu ter s kakšnimi težavami se izvajalci storitev oz. pacienti srečujejo pri izpolnjevanju vprašalnikov. Na vprašanji smo odgovorili s pomočjo podatkov iz domače in tuje literature, pregledali smo članke v strokovnih revijah, glede na aktualnost nacionalnega razpisa smo spremljali poročanje o tem v medijih. Prebrali smo tudi magistrska, diplomska in druga dela, ki so relevantna za naše raziskovanje. Za praktičen oris beleženja, spremljanja in analiziranja kazalnikov kakovosti smo spremljali delo zasebne zdravstvene ustanove, ki ima za svoje delo na področju javnega zdravstva podeljeno koncesijo in z naročnikom zdravstvenih storitev (Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije) sklenjeno pogodbo o izvajanju teh ter je bila v izvajanje nacionalnega razpisa za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev tudi aktivno vključena. Ključne besede: kazalniki kakovosti, zdravstvo, sklep o nacionalnem razpisu za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev, akreditacija Objavljeno v ReVIS: 27.01.2023; Ogledov: 987; Prenosov: 92
Celotno besedilo (750,59 KB) |
10. Prenova procesa javne objave neplačnikov davkov Finančne uprave Republike Slovenije : magistrska nalogaMatjaž Tome, 2022, magistrsko delo Opis: Neprestan razvoj informacijsko komunikacijskih tehnologij ter gradnja sodobnih rešitev vedno
znova vzpodbujata tehnološki kader k snovanju novih rešitev. Na tem področju tudi državni
organi ter javna uprava niso izjema ter se vse pogosteje lotevajo izzivov prenove informacijskih
rešitev, med njimi je tudi Finančna Uprava Republike Slovenije. Zavedanje o slabostih
obstoječih rešitev ter neprestani razvoj informacijskih rešitev sta Finančno upravo Republike
Slovenije silila v odločitev o sprejemu izziva prenove delovnega procesa na področju priprave
ter objave nepredlagateljev obrazcev REK ter neplačnikov davkov. S pravilnim pristopom ter
uporabo specifičnih znanj je Finančna uprava Republike Slovenije dokazala, da je prenova
procesov s pomočjo sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij ena izmed boljših
možnih odločitev organizacije. Ključne besede: izmenjave podatkov, G2G, Finančna uprava Republike Slovenije, neplačniki davkov, poslovni procesi, optimizacija procesa, prenova storitev Objavljeno v ReVIS: 16.12.2022; Ogledov: 873; Prenosov: 88
Celotno besedilo (2,29 MB) |