Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 102
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
POSLOVNI NAČRT VILA EXOTIC D.O.O.
Jernej Klančnik, 2017

Opis: Brazilija je največja država v Latinski Ameriki s skoraj dvesto milijoni prebivalcev in tudi geografsko gledano ena največjih na svetu. Je največja katoliška država in ima kot druga največje število krščanskega prebivalstva, kar veličastno predstavlja najvišji Kristusov kip, ki se dviguje nad Riom de Janeirom in ga prištevajo tudi med sedem čudes sveta. Brazilija je priredila svetovno prvenstvo v nogometu leta 2014, v letu 2016 pa še olimpijske igre, kar samo kaže njeno željo biti med najbolj prepoznavnimi v svetu. In tudi je, pa ne samo zaradi športnikov in športnih dogodkov. Dežela je polna vsakovrstnih zanimivosti in naravnih lepot, da o njeni bogati kulturni raznolikosti niti ne govorimo. V Braziliji je tudi največji deževni gozd na svetu, ki meri 2,3 milijona kvadratnih kilometrov, ki pa ga žal premočno izsekujejo in s tem nepopravljivo krčijo, čeprav je prav ta deževni gozd priznan kot pljuča sveta. Hkrati pa je to prostor in dom številnih in edinstvenih živalskih vrst in izjemno bogate skupnosti rastlin. Sama ideja za trženje turizma v Braziliji se mi je porodila, ker je gospodarsko rastoča država, prav tako me je prepričalo dejstvo, da se je globalna kriza komajda dotaknila same države. Poleg vsega pa je Brazilija tako raznovrstna, da je poleg svojih prečudovitih naravnih bogastev in znamenitosti, prepoznavna po vsem svetu tudi zaradi ugodne klime, čudovitih obal in seveda tudi sproščene kulture. Turizem v Braziliji se sicer kar uspešno razvija in širi iz najbolj znanih velikih mest tudi v notranjost dežele, zato sem v ponudbo vključil edinstveno izkušnjo z osebnim predstavnikom, ki bi bil na voljo 24/7 (24 urna asistenca/7 dni na teden), kar bi turistom omogočilo več zasebnosti, hkrati pa tudi večjo prilagodljivost, kot jo ponujajo ostali veliki ponudniki. Konkurenca v panogi je vse močnejša, saj ima večina konkurentov in večjih ponudnikov večjo zmogljivost nastanitev in s tem več možnosti. Ostajam optimističen, kajti vse več ljudi se tudi navdušuje nad butičnim turizmom, ki pač omogoča več zasebnosti in prilagodljivosti željam vsakega posameznika posebej. Stranka si tako lahko sama izbere vodene oglede v naravi ali mestih, pa tudi vrsto nastanitve na poti. Podjetje bo delovalo uspešno skozi vsa štiri načrtovana leta. Investicije bodo v prvem letu znašale 89.200 EUR za nakup zemljišča vile ter drugih manjših stvari. Najvišjo donosnost kapitala (16,90) imam v četrtem letu, najnižjo pa v drugem letu (2,38). Čisti dobiček bo prav tako kot donosnost kapitala najvišji v četrtem letu 22.268 EUR in najnižji v drugem letu 2.359 EUR. Čisti prihodki od prodaje pa konstantno naraščajo skozi vsa načrtovana leta.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: Brazilija, storitev, dobiček, novo podjetje, Latinska Amerika, investicija, poslovni načrt, trg.
Objavljeno: 10.08.2017; Ogledov: 1116; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

2.
ŠIRITEV PODJETJA NANO INŽENIRING D.O.O. NA HRVAŠKI TRG
Urban Zadel, 2017

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno podjetje NANO inženiring d.o.o. ter njegova širitev na hrvaški trg. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2015 med študijem ustanoviteljev na GEA College – Fakulteti za podjetništvo. V nekaj več kot dveh letih poslovanja je prodaja podjetja na slovenskem trgu konstantno rasla, zdaj pa bo podjetje svoje poslovanje razširilo še na hrvaški trg. Obravnavano podjetje se po SKD uvršča med G46.180 Specializirano posredništvo pri prodaji drugih določenih izdelkov. Glavna dejavnost podjetja je prodaja izdelkov blagovne znamke NANOPROTECH, kamor se uvrščajo izdelki za zaščito kovin proti koroziji, električni tekoči izolatorji ter mazivna sredstva. Izdelava s pomočjo nanotehnologije jim omogoča najvišjo stopnjo kvalitete. Široka paleta izdelkov je namenjena različnim kupcem, ki so natančno opisani v diplomskem delu. Prednosti podjetja so najvišja kakovost izdelkov, fleksibilnost ter hitra odzivnost. Za svoje kupce izvajamo tudi strokovno svetovanje o izbiri ter uporabi izdelkov. Trenutno izdelke NANOPROTECH prodajamo na več kot 250 različnih prodajnih mestih v Sloveniji, v drugi polovici leta 2017 pa bomo svoje poslovanje širili tudi na hrvaški trg, kar je podrobno opisano v diplomskem delu.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: nanotehnologija, antikorozivna zaščita, rast podjetja, diverzifikacija, Hrvaški trg
Objavljeno: 10.08.2017; Ogledov: 1048; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

3.
NAČRTOVANJE RASTI PODJETJA GOSTINSTVO, BRUNO ZARO, S. P.
Sebastiano Zaro, 2017

Opis: Diplomsko delo zajema načrt, s katerim bi se organizacija družinskega podjetja lahko izboljšala, poleg tega v njem podajam nekaj predlogov za spremembe, ki bi lahko privedle do rasti poslovanja podjetja. Delo začenjam s predstavitvijo podjetnika. Navedem podjetnikove osebne značilnosti in nekatere okoliščine, ki so ga privedle do tega, da je s to poslovno dejavnostjo sploh začel. Opišem njegov pristop k poslu in kako ga je razvijal. Glede na njegovo razvejanost nekaj pozornosti namenim tudi predstavitvi organizacijske strukture in izvajanju posameznih funkcij v podjetju ter tudi temu, kako in komu so dodeljene poslovne funkcije, kar prikažem z organigramom. S pomočjo strokovne literature pa ugotovim, v kateri življenjski fazi se podjetje nahaja in kateri je identitetni model podjetnika. Pred pripravo predlogov za izboljšave sem analiziral poslovanje podjetja. Podrobno sem opisal in ocenil proizvode. Analiziral sem organizacijsko in kadrovsko strukturo podjetja ter razmerje med proizvodi in razmerami na trgu. Širjenje poslovanja podjetja in vpeljava izboljšav v podjetju zahtevata tudi predhodno ugotavljanje razmer na trgu ter opredelitev značaja konkurentov. Trg sem analiziral glede na posamezne dejavnosti podjetja. Naredil sem pregled razmer v vinogradništvu in vinarstvu ter na podlagi analize trga teh področij naredil sklepe. Raziskal sem tudi, kakšna so gibanja in trendi proizvodnje ter prodaje oljčnega olja, nazadnje pa sem še ugotavljal, kakšna je obiskanost mesta Izola v času turistične sezone in kako ta vpliva na uspešnost poslovanja podjetja. Izbral sem nekaj konkurentov, ki svojo dejavnost opravljajo v neposredni bližini izbranega podjetja, in s pomočjo javno dostopnih finančnih podatkov analiziral njihovo poslovanje, pridobljene podatke pa sem nato primerjal s podatki izbranega podjetja ter presodil prednosti, slabosti in prihodnje trende. Podrobno sem analiziral tudi finančne podatke izbranega podjetja in s kazalniki poslovanja predstavil resnično stanje podjetja. Naredil sem SWOT-analizo, s pomočjo katere sem opredelil prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti za izbrano podjetje, ter ugotovitvam dodal komentarje. S pomočjo literature in drugih podatkov izberem podjetniško strategijo, izvedljivo v danih razmerah, ki bi podjetje lahko vodila v rast poslovanja. Ob tem poskušam ugotoviti, kateri so možni viri financiranja in kako bi se strategija dejansko izvedla. Strategija rasti poslovanja predvideva uvedbo novega produkta, za katerega je treba z izračuni ugotoviti, ali je finančno vzdržen. S tem namenom sem pripravil kalkulacijo točke preloma, iz katere je razvidno, kako obsežno mora biti poslovanje oziroma kolikšno je število opravljenih storitev, da posel postane dobičkonosen. Predvidel sem tudi, kakšni bodo vplivi izboljšanega in razširjenega poslovanja na finančne podatke v letih 2016–2019. V ta namen sem naredil finančne projekcije, ki sem jih tudi opisal. V zadnjem delu diplomskega dela, pred sklepom, v katerem ocenim učinek predvidenih izboljšav, navedem še pričakovane rezultate nove poslovne dejavnosti in izboljšav.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: vinarstvo, vinski dogodki, gostinska storitev, podjetniška rast, analiza, trg.
Objavljeno: 11.08.2017; Ogledov: 1003; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

4.
Implementacija glasbenih kvot v slovenske radijske programe
Tomaž Čop, 2016

Opis: v radijske programe. Glasbene kvote so predmet spora med zagovorniki in nasprotniki že desetletja, vse tja od prve uvedbe v začetku tega tisočletja. Spor pa ni nekaj, kar bi bilo samo slovensko, prav v vseh državah, kjer so uzakonjene kvote, potekajo burne polemike o smiselnosti le-teh. Z vsako spremembo pa se zdi, da se prepad med zagovorniki in nasprotniki samo povečuje: medtem ko glasbeniki trdijo, da bo brez kvot slovenska glasba z leti propadla, in se politiki sklicujejo na nacionalno identiteto, pomembnost slovenske besede in spodbujanje slovenske ustvarjalnosti se na drugi strani lastniki radijskih postaj in glasbeni uredniki pritožujejo nad prevelikim posegom v uredniško svobodo, nad uničevanjem radijske krajine, nad preveliko regulacijo programski vsebin, ki vodijo radio, v teh težkih časih, ko se spreminja medijska krajina zaradi interneta, socialnih omrežij in streaming servisov, v vse bolj obrobno področje vpliva na potrošnike glasbe. Polemike o smiselnosti kvot so se iz malih bitk med posameznimi aktivisti znotraj glasbene scene na eni in nekaterih radijcev na drugi strani v preteklosti prelevile v pravo vojno med dvema gospodarskima panogama, glasbeno in radijsko industrijo, ki sta vsaka na svojem bregu. Vse skupaj je problematično, ker se nekaterih učinkov na kratek rok ne da izmeriti, saj ne obstajajo kazalci za boljšo ali slabšo glasbo, tako da je težko zaključiti, ali se kvaliteta slovenske glasbe zaradi kvot izboljšuje, ob poplavi glasbe, ki jo je omogočila relativno poceni, vsakomur dostopna snemalna tehnika, pa se tudi na večjo ali manjšo količino glasbe ne moremo opreti. Edini relevantni podatki so analize dogajanja na glasbenem in radijskem trgu v državah, ki imajo kvote in se s problematiko ukvarjano že več let, nekatere tudi desetletij. Edino, kar je skupno vsem državam, ki imajo kvote že desetletja, je težnja glasbene in radijske industrije, da se najde način, kako sistem obiti, ga zlorabiti, zmanipulirati ali izkoristiti sebi v prid, pri tem pa je nacionalna glasba po navadi bolj žrtev kot pa privilegiranka. Seveda pa tukaj ne smemo pozabiti tudi na politike, ki jim je trkanje po prsih z domačo besedo in zaščito kulturnih vrednot naroda vedno priročna gesta za nabiranje političnih točk. V pričujoči nalogi poskušam predstaviti zgodovino radia in radijskih kvot, pregledati sisteme kvot po drugih državah, predvsem Evrope, pa tudi nekaterih svetovnih glasbenih velesil, in vzroke zaradi katerih je prišlo do spreminjanja medijske zakonodaje v zadnjem letu. Sprejem sprememb in popravkov medijske zakonodaje v delu, ki določa višino in način implementacije kvot v slovenske radijske programe, je bil po besedah predlagateljev nujen predvsem zaradi odprave zlorab dosedanje ureditve. Dobršen del naloge je namenjen predstavitvi problemov, s katerimi se srečujejo glasbeni uredniki pri implementaciji problemov, na katere so radii opozarjali, pa jih zakonodajalec ni upošteval, predvsem pa dejanske številke predvajanj slovenske glasbe na radijskih programih pred in po uvedbi. Predstavljene so možne zlorabe obstoječega sistema in predvsem posledice, ki jih bodo kvote dolgoročno glede na izkušnje iz tujine imele na slovenski radijski trg in slovensko glasbeno ustvarjalnost.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: glasbeni programi, slovenska glasba, radijski trg, radijske postaje, Zakon o medijih, Slovenija, Evropska unija, magistrske naloge
Objavljeno: 17.08.2017; Ogledov: 1387; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

5.
Vpliv investicij v omrežje za prenos električne energije na konkurenčnost notranjega trga
Duška Godina, 2016

Opis: Eno izmed pomembnejših področij evropske integracije je področje energetike, zato so institucije Evropske unije in posledično države članice v zadnjih dvajsetih letih temu namenile veliko pozornosti. Bistvene značilnosti liberalizacije energetskega trga so sprememba strukture trga, ločitev dejavnosti, dostop tretje strani do omrežij za prenos in distribucijo električne energije in zemeljskega plina, prosta izbira dobavitelja ter ustanovitev neodvisnih regulativnih organov. Postopek liberalizacije že daje vidne rezultate, saj so se veleprodajne cene električne energije in zemeljskega plina znižale, odjemalci pa imajo večjo izbiro. Cilj dokončne vzpostavitve notranjega energetskega trga do leta 2014 pa ni bil dosežen. Velika ovira za trgovanje med državami članicami in vključevanje razpršene proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov je pomanjkanje čezmejnih povezav za prenos električne energije. Intenzivno se razvija proces spajanja trgov, ki blaži učinke povečane proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov energije in zagotavlja pretok električne energije z območja z nizkimi cenami na območje z visokimi cenami. Za nadaljnji razvoj notranjega energetskega trga in doseganje večje povezanosti med državami članicami je pomembno skrbno načrtovanje razvoja omrežij na ravni Evropske unije. Osrednjo vlogo bodo pri tem odigrali projekti skupnega interesa in pravila porabe prihodkov iz naslova dodeljevanja čezmejnih prenosnih zmogljivosti.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: električna energija, zemeljski plin, investicije, konkurenčnost, čezmejno povezovanje, notranji energetski trg, energetska omrežja, energetska politika, Evropska unija, magistrske naloge
Objavljeno: 17.08.2017; Ogledov: 1103; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

6.
Pravni vidiki udeležbe slovenskega podjetja na azerbajdžanskem trgu
Darija Jamnik, 2016

Opis: Mnoga slovenska podjetja se zaradi znižanja gospodarske rasti in konkurence na domačem trgu odločajo za širitev na bolj oddaljene trge. Republika Azerbajdžan, kavkaška dežela ognja, ki je zelo bogata z nafto, predstavlja našemu gospodarstvu oziroma podjetjem velik izziv na področju mednarodnega sodelovanja. Za gospodarska podjetja je med drugim pomembno, da imajo stabilno poslovno okolje, torej ustrezno zakonodajo ter pravosodni sistem, ki deluje hitro in pravično. Pri tem ima pomembno vlogo tudi država ter vse njene institucije. Magistrska naloga z raziskovalnim pristopom prouči slovensko in azerbajdžansko zakonodajo ter le-to analizira tudi v odnosu do Evropske unije oziroma njenih smernic. Izpostavljen je primer dobre prakse internacionalizacije podjetja na azerbajdžanski trg. Raziskovanje obsega tudi problematiko mednarodnega sodelovanja, s katero se srečujejo akterji, zlasti glede pomoči naše države pri osvajanju tujega trga ter nadaljnjih pričakovanj od azerbajdžanskega trga. Rezultati magistrske naloge kažejo na nujnost sprememb in odpravo pomanjkljivosti na področju gospodarske politike mednarodnega sodelovanja ter nujno zagotovitev temeljnih pogojev za vzdržno gospodarsko rast in razvoj v Republiki Sloveniji.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: mednarodno sodelovanje, poslovno okolje, internacionalizacija, slovenska podjetja v tujini, azerbajdžanski trg, Slovenija, Azerbajdžan, magistrske naloge
Objavljeno: 22.08.2017; Ogledov: 1048; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (13,00 MB)

7.
Zaposlovanje in brezposelnost mladih ter novejši razvoj aktivne politike zaposlovanja na tem področju
Suzana Krivec, 2016

Opis: Evropske države se spopadajo z reševanjem visoke stopnje brezposelnosti mladih. Stopnja brezposelnosti mladih je skoraj dvakrat višja od brezposelnosti ostalih. Za povečanje stopnje zaposlenosti sprejemajo Evropske države različne ukrepe. Mednje spada tudi aktivna politika zaposlovanja. Ukrepi za zaposlovanje mladih so zbrani v programu Jamstvo za mlade. Glavni cilj programa Jamstvo za mlade je zagotoviti vsaki osebi do 25. leta, da v roku štirih mesecev po končanem šolanju ali v obdobju brezposelnosti prejme ponudbo za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje, vajeništvo ali pripravništvo. Slovenija s sprejetim programom zagotavlja, da bo v letih 2014-2015 sledila tej strategiji. To je zaposlitev ali usposabljanje na delovnem mestu, vključitev v formalno izobraževanje ali krajšo obliko institucionalnega ali praktičnega usposabljanja. V magistrskem delu smo analizirali prepoznavnost in uporabnost programa Jamstvo za mlade na Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje v območni službi Maribor in delež vključitev in zaposlitev s pomočjo ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Analiza rezultatov, kaže, da v večini mladi poznajo ukrepe programa Jamstvo za mlade, vendar slabo spremljajo novosti programa. Mladi iskalci zaposlitve, ki so vključeni v program Jamstvo za mlade v območni službi Maribor, se ne strinjajo, da bodo s pomočjo programa dobili ponudbo ali službo. Prepričani pa so, da bo program povečal število delovnih mest. Največji učinek pri zaposlovanju mladih v okviru programa je bil dosežen s programom Usposabljanje na delovnem mestu in Institucionalno izobraževanje. Program Jamstvo za mlade ne dosega zastavljenih ciljev.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: mladi, trg dela, brezposelnost, zaposlovanje, aktivna politika zaposlovanja, usposabljanje na delovnem mestu, finančne spodbude, Jamstvo za mlade, Zavod za zaposlovanje, Slovenija, Evropska unija, magistrske naloge
Objavljeno: 24.08.2017; Ogledov: 1094; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

8.
Primerjalno pravni pregled ureditve trga soli s posebnim poudarkom na soli za prehrambni namen
Tanja Moškrič, 2016

Opis: Sol - živilo, od katerega je odvisno življenje vsake človeške celice. Skozi stoletja uporabljena kot način plačila, tihotapsko blago, dragocena dobrina, nujna substanca za konzerviranje živil, razlog za vojne, medij za rituale in čaščenja, medij v holistični medicini, obogatena z vitamini in drugimi minerali služi za zagotavljanje javnega zdravja, v obliki infuzij in raztopin je osnova v bolnišnicah, pomembna tako za življenje samo kot za udobje, saj je surovina v različni proizvodnji, pomembna za zagotavljanje varnosti cest itd. Sol je tisto, kar je poleg vode in zraka izjemno pomembno za naše življenje, a kljub temu še vedno premalo cenjeno v zavesti potrošnika. Jedilna sol je v Sloveniji in svetu nosilec dodanega joda in predstavlja živilo za zagotavljanje javnega zdravja v okviru zadostne preskrbljenosti populacije z jodom. Njena vloga v prehrani je pomembna, pomemben pa je tudi nadzor nad njeno kakovostjo. Da se nadzor nad kakovostjo in skladnostjo jedilne soli lahko izvaja, je treba imeti urejeno zakonodajo. Ob nadzoru soli leta 2013 je Inšpektorat za varno hrano veterinarstvo in varstvo rastlin ugotovil, da obstoječi Pravilnik o kakovosti soli ni skladen z Uredbo 1924/2006 o prehranskih in zdravstvenih trditvah na živilih in 1925/2006 o dodajanju vitaminov in mineralov in nekaterih drugih snovi. Ob raziskovanju je bilo ugotovljeno, da v Sloveniji za prehrambno sol institucije (MZ, MKGP) niso razpolagale z gradivom o jedilni soli, nadzora na trgu prehrambne soli pa do leta 2013 praktično ni bilo. Z raziskavo je bilo ugotovljeno dejansko stanje trga predpakiranih soli v Sloveniji in na podlagi ugotovitev predlagane možne spremembe le-tega.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: sol, proizvajalci soli, pridobivanje soli, trg soli, prehrambna industrija, magistrske naloge
Objavljeno: 24.08.2017; Ogledov: 792; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

9.
Pravno varstvo kupcev nepremičnin
Andrej Urankar, 2016

Opis: Po naši zakonodaji ima vsak državljan pravico do primernega stanovanja (Ustava RS, 78. člen). Če si ga sam ni sposoben kupiti na nepremičninskem trgu, mora država s svojimi institucijami poskrbeti za reševanje stanovanjske stiske ljudi. Slovenija spada med tiste države v Evropi, ki ima največji odstotek lastniških stanovanj. Posledično zaradi privatizacije družbenih stanovanj je 91 odstotkov lastniških stanovanj, 6 odstotkov stanovanj je v lasti javnega sektorja, lastniki treh odstotkov stanovanj so pravne osebe (Surs, 2016) Zaradi pomanjkljivosti v naši zakonodaji je doslej prihajalo do namernih ali pa nenamernih nepravilnosti pri poslovanju z nepremičninami. Največkrat so bili žrtve prevarantov naivni kupci, ki se pri nakupu nepremičnin niso posluževali usposobljenih nepremičninskih organizacij. Poleg tega je država z nekaterimi lastnimi projekti, s katerimi je želela pomagati kupcem nepremičnin, naredila škodo, ki je ni mogoče sanirati. Med temi so nacionalna varčevalna shema, prepočasna denacionalizacija, ukinjen model financiranja stanovanjske gradnje, prepozna uvedba elektronske zemljiške knjige in katastra stavb. Osrednja pozornost v mojem magistrskem delu je namenjena eni največjih nepremičninskih afer v Sloveniji, tj. kupcem varovanih stanovanj v Zbiljskem gaju, ki je bila temelj sprejetja nove zakonodaje na nepremičninskem področju. Da bi preprečili tega in temu podobne primere, je slovenska vlada sprejela poleg novega Stanovanjskega zakona (SZ-1) tudi Zakon o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb (ZVKSES) ter Zakon o evidentiranju nepremičnin (ZEN).
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: nepremičnine, nepremičninski trg, stanovanjske enote, varovana stanovanja, Slovenija, magistrske naloge
Objavljeno: 24.08.2017; Ogledov: 1145; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (974,02 KB)

10.
Brezposelnost mladih v Zasavju
Lučka Leskovšek Štruc, 2015

Opis: Brezposelnost je družbeni pojav, ki je stalno prisoten v našem okolju. Povečevanje oz. zmanjševanje števila oseb brez zaposlitve sledi gospodarskemu razvoju in je na nek način naraven pokazatelj stanja v državi. Gospodarska kriza je v zadnjih letih še posebej izpostavila težave mladih iskalcev zaposlitve, ki najbolj občutijo zmanjšano povpraševanje po delavcih, saj delodajalci večinoma dajejo prednost osebam z izkušnjami. Zavod RS za zaposlovanje je v sodelovanju z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti v letu 2013 izdal poročilo z naslovom Mladi in trg dela. V publikaciji so navedeni nekateri razlogi za povečanje števila brezposelnih mladih po Sloveniji, dodani pa so tudi statistični podatki, ki navedene razloge potrjujejo. Tudi Evropska unija je aktivno pristopila k reševanju problematike nezaposlenosti mladih in sprejela nekatere usmeritve, ki države članice zavezujejo k aktivnemu delovanju. Vlada Republike Slovenije je tako konec januarja 2014 sprejela program Jamstvo za mlade, ki pomeni drugačen pristop k povečanju zaposlenosti mladih iskalcev zaposlitve. Ukrepi, ki so na voljo mladim v prvih štirih mesecih po prijavi na zavodu, so različni, prav tako pa je različna njihova uspešnost glede na regijo izvajanja. Tudi med brezposelnimi mladimi so precejšnje razlike v možnostih za zaposlitev, zato smo se v magistrskem delu osredinili na mlade v Zasavju, ki je kot regija specifična v več pogledih. Odraz vseh težav na tem področju pa je ravno število mladih brez zaposlitve. Danes je že jasno, da omenjeni ukrepi vsaj na tem področju ne prinašajo želenih in pričakovanih rezultatov.
Najdeno v: ključnih besedah
Ključne besede: zaposlovanje, brezposelnost, mladi, trg dela, Zasavje, Slovenija, magistrske naloge, bolonjski program
Objavljeno: 29.08.2017; Ogledov: 1234; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh