1. Kakovost dela in zadovoljstvo pacientov s telegentskimi storitvamiAnita Jančar, 2025, magistrsko delo Opis: Izhodišča: Telemedicina je oblika zdravstvene oskrbe na daljavo, ki z uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije omogoča dostop do zdravstvenih storitev brez neposrednega fizičnega stika med pacientom in izvajalcem. V času pandemije covid-19 je postala ključna rešitev za zagotavljanje varne in pravočasne oskrbe ter zmanjšanje tveganja za širjenje okužb. Ena izmed pomembnih vej telemedicine je telegenetika, ki omogoča izvajanje genetskih svetovanj na daljavo, kar je še posebej dragoceno za prebivalce oddaljenih območij in tiste z omejenim dostopom do zdravstvenih storitev. Namen magistrske naloge je oceniti sprejemljivost telegenetike v slovenskem prostoru v času covid-19 in po njem, kakovost izvedbe storitve ter zadovoljstvo pacientov s storitvijo.
Metoda: Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo sistematičnega pregleda obstoječe strokovne in znanstvene literature kakovosti v zdravstvu in zadovoljstvu pacientov s telegenetskim svetovanjem. Za anketiranje smo oblikovali spletni anketni vprašalnik, ki smo ga prek internetne pošte razposlali ciljni populaciji. Spletni vprašalnik je bil oblikovan v spletnem orodju 1ka. V raziskavo smo vključili paciente s sumom na genetsko bolezen, ki so bili v času pandemije in po njej napoteni v specialistično ambulanto Kliničnega inštituta za genomsko medicino v Ljubljani. Podatki so se zbirali v spletnem orodju 1ka. Statistična obdelava je bila narejena s pomočjo programa SPSS.
Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 860 anketirancev, 770 je bilo obravnavanih med pandemijo in 90 po pandemiji. S pomočjo statističnih testov smo nekatere hipoteze potrdili, nekatere ovrgli. Rezultati raziskave so pokazali visoko zadovoljstvo pacientov s telegenetskim svetovanjem, ki je ostalo visoko tako med pandemijo kot po njej. Večina anketirancev bi se ponovno odločila za takšno obliko obravnave. V raziskavi smo ugotovili povezavo med demografskimi dejavniki in zadovoljstvom anketiranih. Razumevanje informacij je bilo v povprečju višje pri pacientih z univerzitetno izobrazbo kot pri tistih z nižjo izobrazbo. Anketiranci, ki so med svetovanjem naleteli na tehnične težave, so težje razumeli prejete informacije. Velika večina bi telegenetsko svetovanje priporočila tudi drugim.
Razprava: Naša raziskava je pokazala visoko zadovoljstvo pacientov s telegenetskim svetovanjem. Rezultati potrjujejo, da telegenetika prispeva k večji učinkovitosti in kakovosti zdravstvene obravnave ter omogoča boljše prilagajanje izzivom sodobnega časa, kar prispeva k vzdržnosti zdravstvenega sistema. Kljub majhnosti Slovenije in relativno majhni oddaljenosti od centrov za genetske obravnave, je večina anketiranih pacientov izrazila pripravljenost, da bi se v prihodnje ponovno odločila za tovrsten način svetovanja. Ti rezultati potrjujejo potencial telegenetike kot trajne in obetavne metode zdravstvene oskrbe na daljavo v slovenskem prostoru. Ključne besede: kakovost, telegenetika, covid-19, zadovoljstvo pacientov Objavljeno v ReVIS: 15.05.2025; Ogledov: 313; Prenosov: 6
Celotno besedilo (1,67 MB) |
2. |
3. Poslovni načrt: zasebni zobozdravstveni center Dent d. o. o.Marko Markovič, 2021, diplomsko delo Opis: Z izdelavo poslovnega načrta smo želeli preveriti, ali je smotrno ustanoviti zasebni zobozdravstveni center. Želeli smo ugotoviti, ali lahko z ustanovitvijo zasebnega zobozdravstvenega centra zagotovimo sedem novih delovnih mest. Zanimalo nas je, koliko finančnih sredstev je potrebnih za zagon zasebnega zobozdravstvenega centra, po kakšnih cenah bi lahko prodajali naše storitve in kakšne bi bile finančne vrednosti v naslednjih petih letih.
V raziskavi smo raziskali tudi, kakšne so možnosti izboljšanja zobozdravstvenih storitev in ali lahko povečamo zadovoljstvo pacientov z zobozdravstvenimi storitvami v Sloveniji ter koliko so pacienti izobraženi na področju ustnega zdravja. Nadalje smo razširili raziskavo tudi na preverjanje prisotnosti dentalnega turizma. Zanimali so nas vzroki za dentalni turizem, katere smo s pomočjo raziskave tudi ugotovili in posledično upoštevali pri izdelavi poslovnega načrta.
Rezultati izdelave poslovnega načrta s pomočjo raziskave so spodbudni, saj smo ugotovili, da je ustanovitev zasebnega zobozdravstvenega centra poslovna priložnost, s katero v konkurenčnih razmerah in z danimi resursi lahko generiramo dodano vrednost na dolgi rok. Ključne besede: zasebni zobozdravstveni center, nova delovna mesta, finančne vrednosti, zadovoljstvo pacientov, dentalni turizem Objavljeno v ReVIS: 17.09.2021; Ogledov: 2025; Prenosov: 107
Celotno besedilo (1,96 MB) |
4. |
5. |
6. |