Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 743
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Pravica do zdravega življenjskega okolja
Lidija Topolovec, 2021

Abstract: Magistrska naloga obravnava pravico do zdravega življenjskega okolja. Republika Slovenija zagotavlja pravico do zdravega življenjskega okolja v 72. členu Ustave. V prvem delu magistrskega dela smo podrobno predstavili zgodovinski razvoj pravice do zdravega življenjskega okolja. Proučili smo pravno ureditev na nacionalni, regionalni in mednarodni ravni. Podrobneje smo predstavili diplomacijo, njeno zgodovinsko razvojno pot in smernice, ki jih ubira danes. V drugem delu smo preučili okoljevarstvene zahteve v novo nastalih ustavah posameznih držav ter predstavili vrste sodnih odločitev in njihove posledice. V zadnjem delu raziskave pa smo odgovorili na postavljene hipoteze. Pri proučitvi teoretičnega gradiva, ki smo ga uporabili pri pisanju magistrskega dela, smo prišli do naslednjega zaključka: Stanje današnje družbe je odsev njenega vsakdana, vpetega v službo in preživetje in omejenega z iluzijo o ugodnem življenju. V tem omejenem mišljenju ni prostora za razumevanje zakonov narave, niti usmiljenja do soljudi, kaj šele do živali. V pohlepni praksi za več, za boljše smo si podjarmili okolje, živali, ljudi, vse, kar se je dalo, za dosego ciljev, katerih rezultati so vidni na deponijah in v onesnaženem okolju. Celotno početje človeškega roda je potrebo do temeljev pretresti in spremeniti. Glede na naše zakrivanje oči smo prepričani, da v kolikor ne bomo pravočasno spremenili našega obnašanja in naših vrednot, bo narava to naredila sama, brez nas. Izstavila bo račun za onesnaženje okolja, ki ga sejemo po zemlji, sad tega sajenja pa nam ne bo všeč, če bomo med izbranci, ki bodo preživeli.
Keywords: okolje, diplomacija, zdravje, politika, škoda
Published: 09.07.2021; Views: 177; Downloads: 56
.pdf Fulltext (799,77 KB)

2.
Uspešnost izvajanja evropske kohezijske politike v Sloveniji s poudarkom na motivaciji zaposlenih
Andreja Podpeskar, 2020

Abstract: Evropska kohezijska politika je trenutno ena glavnih naložbenih politik v Sloveniji. Eden izmed glavnih ciljev Evropske unije je doseči bolj enakomeren in skladen razvoj v vseh delih Evropske unije. Učinkovitejšemu upravljanju evropskih skladov je namenjen ukrep tehnične pomoči. Cilj tehnične pomoči je učinkovito izvajanje Operativnega programa in večja upravna usposobljenost. Namen je doseči višjo usposobljenost, zaposleni bodo svoje delo opravljali boljše, posredno pa se bo povečalo črpanje evropskih kohezijskih sredstev. V magistrski nalogi smo proučili motiviranost za izobraževanje pri zaposlenih v Službi Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. V prvem delu naloge smo s preučevanjem različne literature uporabili opisno oziroma deskriptivno metodo. Predstavili smo evropsko kohezijsko politiko, SVRK in pa motivacijske dejavnike ter pomen usposabljanja in izobraževanja. V empiričnem delu naloge pa smo s pomočjo kvantitativne metode raziskovanja, spletne ankete, med vsemi zaposlenimi poskušali zbrati podatke o odnosu do izobraževanja in dejavnikov motivacije. Z informacijami bomo lahko sprejemali strateške odločitve, ki bodo vplivale na višjo usposobljenost, boljše delo zaposlenih. Rezultati raziskav so pokazali, da imajo zaposleni visoko stopnjo motivacije za izobraževanje. Najpomembnejši dejavniki, ki spodbujajo zaposlene k izobraževanju, pa so osebni razvoj in želja biti na tekočem. Sledijo mu nove zaposlitvene možnosti in ohranitev zaposlitve. Nasprotno pa k motivaciji za izobraževanje še najmanj vplivajo dejavniki, kot so tekmovanje s sodelavci pa tudi denarne nagrade ter višja plača niso dobri spodbujevalci.
Keywords: Evropska kohezijska politika, Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, motivacija, izobraževanje, usposabljanje
Published: 09.07.2021; Views: 156; Downloads: 22
.pdf Fulltext (1,29 MB)

3.
Odnos med kulturnimi vrednotami in zaznavo korupcije
Andreja Terpotec, 2021

Abstract: Vzroki za korupcijo so lahko posameznik, sistem in kultura. Ti vzroki so soodvisni in globoko zakoreninjeni v kulturi te družbe. Kulturo je mogoče razumeti kot način, na katerega določena družba živi, dela, misli in rešuje svoje eksistencialne probleme. Izraz kultura je razmeroma širok pojem, za katerega obstaja več različnih opredelitev, odvisno od obravnavane znanstvene discipline. Komunikacija s korupcijo poteka preko formalnih institucij in družbenih norm, ki se lahko razlikujejo od države do države. Vrednote in prepričanja ne vplivajo samo na spoštovanje družbenih norm, saj delež ljudi, ki se drži norm, vpliva na posameznikovo prepričanje o vrednotah, na katerih temelji norma, in posledično na verjetnost, da bodo normo ponotranjili drugi, vključno s prihodnjimi generacijami. V prvem sklopu začetka teoretičnega dela so predstavljene kultura, kulturne dimenzije in Hofstedejev okvir dimenzioniranja nacionalne kulture. Kulturo in njene dimenzije obravnava sociološka znanost, vendar gre za splošen in delni pristop. Preučili smo kulturo, ki kot sistem vrednot komunicira s korupcijo preko formalnih inštitucij in družbenih norm, ki se razlikujejo med državami. Predstavljene so oblike korupcije, vzroki za nastanek korupcije in učinki korupcije. Poudarek je na preučevanju odnosa Hofstedejevih dimenzij kulture in korupcije. Analizirali smo posledice učinkov kulturnih dimenzij na zaznavo korupcije. V drugem sklopu smo preučili primerjave determinant nacionalnih kultur skandinavskih držav Švedske in Danske ter Slovenije z vidika Hofstedejevih kulturnih dimenzij. Narejena je bila primerjalna analiza preučevanih držav z vidika kulturnih dimenzij in korupcije, ki jo zaznavajo. V zaključnem delu so podani predlogi za izboljšanje pravne in institucionalne ureditve boja proti korupciji.
Keywords: kultura, kulturne dimenzije, korupcija
Published: 06.07.2021; Views: 196; Downloads: 23
.pdf Fulltext (6,09 MB)

4.
Spodbude razvoja svobodnega podjetništva kot temeljnega načela gospodarske ureditve
Amadeja Juvan, 2020

Abstract: V magistrski nalogi je prikazano, kako pomembno za razvoj gospodarske rasti in inovativnosti v državi je spodbujanje svobodnega podjetništva. Podjetništvo prispeva k razlikam v gospodarski uspešnosti posameznih držav. Mala in srednje velika podjetja so najmočnejša gonilna sila gospodarstva, saj ta podjetja predstavljajo visok odstotek vseh podjetij. Svoboda podjetništva je ena temeljnih ustavnih pravic, opredeljena v 74. členu Ustave Republike Slovenije, zato je izjemnega pomena, da Republika Slovenija bodočim podjetnikom omogoči čim lažje ustanavljanje podjetij in spodbudi posameznike predvsem iz prikrajšanih skupin, da stopijo na pot podjetništva. V magistrski nalogi je opisano delovanje Agencije za javnopravne evidence in storitve, kjer se vodi poslovni register, ki je informatizirana baza podatkov, v kateri so zbrani vsi poslovni subjekti s sedežem na območju Republike Slovenije, ki opravljajo pridobitno dejavnost. S pomočjo zgodovinsko-kontemporalne metode je ugotovljeno, da je Republika Slovenija s poenostavitvijo postopkov pri registraciji poslovnih subjektov naredila velik napredek na tem področju. Z uporabo deskriptivne metode, s katero so predstavljene spodbude za razvoj svobodnega podjetništva, je dognano, da se Republika Slovenija premalo zavzema za izboljšanje poslovnega okolja med posameznimi ciljnimi skupinami, ki so v Sloveniji še vedno premalo zastopane v podjetniških dejavnostih, saj je vsem ljudem treba ponuditi enake možnosti za ustvarjanje trajnostnega poslovanja, ne glede na njihove družbene ali osebnostne značilnosti.
Keywords: podjetništvo, registracija podjetja, Poslovni register Slovenije, e-VEM (SPOT), spodbude
Published: 29.06.2021; Views: 194; Downloads: 21
.pdf Fulltext (1,27 MB)

5.
Odpoved pogodbe o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti javnega uslužbenca
Bogdan Muren, 2020

Abstract: Magistrsko delo obravnava odpoved pogodbe o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti javnega uslužbenca. Učinkovito, odzivno in dobro delujočo državno upravo lahko zagotovimo z zaposlitvijo strokovno najbolj usposobljenih in kompetentnih javnih uslužbencev. Samo dovolj izobraženi in strokovno usposobljeni javni uslužbenci bodo sposobni dosegati pričakovane rezultate dela, ki morajo biti ustrezno vnaprej določeni. V magistrskem delu smo raziskali in predstavili mednarodne in nacionalne pravne vire, ki urejajo prenehanje veljavnosti pogodbe o zaposlitvi. Podrobneje smo predstavili načine prenehanja veljavnosti pogodbe o zaposlitvi za delavce in ločeno za javne uslužbence. Poseben poudarek smo posvetili določbam, ki urejajo procesna opravila redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti. V empiričnem delu raziskave smo s pomočjo ankete raziskali dejavnike, ki vplivajo na doseganje pričakovanih rezultatov dela in dejavnike, ki ovirajo izvedbo postopkov redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti javnega uslužbenca. Magistrsko delo predstavlja prispevek k znanosti in stroki, saj nudi podrobno predstavitev postopka oziroma procesnih opravil, ki zagotavljajo zakonitost redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi. V magistrskem delu so predstavljene tudi ugotovitve empirične raziskave, ki pripomorejo k boljšemu poznavanju obravnavane tematike in jih je mogoče uporabiti za nadaljnja raziskovanja.
Keywords: delovno pravo, javna uprava, javni uslužbenci, uslužbensko pravo, odpoved pogodbe o zaposlitvi, nesposobnost zaposlenih, anketni vprašalniki, statistični podatki, analize podatkov, magistrska dela
Published: 22.06.2021; Views: 210; Downloads: 18
.pdf Fulltext (2,35 MB)

6.
Sistem kakovosti na Zdravstvenem inšpektoratu RS (analiza modela ISO 9001 in primerjava s CAF)
Ljubomirka Mesarič, 2020

Abstract: Magistrska naloga obravnava kakovost na Zdravstvenem inšpektoratu Republike Slovenije (ZIRS). Kakovost, učinkovitost, uspešnost in odličnost, ki so bile prvotno v domeni zasebnega sektorja, že nekaj desetletij neustavljivo pronicajo v javno upravo in s tem tudi v državno upravo. ZIRS ima že od leta 2007 vpeljan sistem kakovosti po zahtevah standarda ISO 9001, oziroma od leta 2015 SIST ISO 9001:2015. Sistem je vsako leto potrjen in certificiran s strani certifikacijske hiše. Trend v državni upravi je uporaba modela kakovosti CAF, ki je bil razvit za javni sektor in mu od predstavitve leta 2000, sledi že več tisoč uporabnikov. V magistrskem delu smo se spraševali ali naj Zdravstveni inšpektorat sledi trendu ter opusti sistem ISO in prevzame model CAF. Ugotovili smo, da obstoječega sistema nebi bilo smiselno opuščati, saj je zelo dobro zastavljen. Potrebuje pa obstoječi sistem posodobitev, optimizacijo in dopolnitev z vidika zahtev delovanja javne uprave. Model CAF bi dobro zapolnil vrzeli ter omogočil boljšo vključenost zaposlenih, lažjo primerljivost z drugimi organi državne uprave in popeljal ZIRS na pot v odličnost. Naloga je predvsem v pomoč vodstvu pri odločitvah o nadaljnjih korakih v zvezi s kakovostjo na ZIRS.
Keywords: ZIRS, ISO 9001:20015, CAF, kakovost, zadovoljstvo zaposlenih
Published: 17.06.2021; Views: 209; Downloads: 0

7.
Imuhar in tuareška država Azawad - vloga naroda in njegove identitete v mednarodnem in islamskem pravu
Mira Delavec Touhami, 2020

Abstract: Preučevanje Tuaregov kot naroda, njihove identitete in pravice do samoodločbe temelji na predpostavki, da so Tuaregi na osnovi zgodovinskih, jezikovnih in kulturnih dejstev narod, ki so jim bile odvzete številne pravice z vsiljenim nastankom novih držav sredi 20. stoletja v Severni Afriki. Pravice, ki naj bi bile zapisane v ustavah teh državah, se v praksi večinoma ne izvajajo. Tuareška država Azawad, ki mednarodno ni priznana, je nastala leta 2012 na ozemlju Tuaregov. Pravico do samoodločbe MNLA utemeljuje, da je država Mali nad njimi od leta 1960 izvajala grobe kršitve človekovih pravic, zaradi česar so bili primorani zapuščati svoje domove in se seliti tudi v sosednje države. Ob analizi opravljenih intervjujev in anket med Tuaregi je bilo ugotovljeno, da je mednarodna praksa, zlasti tista, ki je bila pod vplivom neuvrščenih držav, šla po poti, da se dekolonizacija izvede kot uveljavljanje pravice do samoodločbe na temelju tistih entitet, ki so jih ustvarile kolonialne metropole. Uveljavljena praksa je prizadela tudi Tuarege, saj so bile upoštevane meje nekdanjih kolonialnih enot. Afriške države so pričele uveljavljati pravico do samoodločbe pod vplivom dogajanj v Evropi, ko se je sprejelo stališče, da uresničevanje pravice do samoodločbe naroda ni samo dekolonizacija.
Keywords: Tuaregi, pravica do samoodločbe, identiteta naroda, ustavno pravo, islamsko pravo
Published: 15.06.2021; Views: 171; Downloads: 21
.pdf Fulltext (3,57 MB)

8.
9.
Trpinčenje v slovenski pravni ureditvi primerjalno z drugimi državami članicami EU
Primož Pevec, 2020

Abstract: Vse hujša konkurenca v zaostrenih tržnih pogojih, ki je odraz današnje globalno, potrošniško, kompetitivno usmerjene družbe, v delovno okolje različnih organizacij, še izraziteje vnaša tekmovalnost in posledično nasilno vedenje med zaposlenimi. V takih okoljih in razmerah se znižuje nivo varnosti zaposlitve posameznikov, obstoj njihovih delovnih mest ni več samoumeven in zato postajajo ranljivejši. Ob upoštevanju tržnih zakonitosti delo predstavlja vedno večjo vrednoto, zahtevo in pričakovanja s strani delodajalcev, delavci so deležni vse večjih groženj z odpuščanjem, ustvarjajo se pogoji, da zaposleni začnejo izvajati psihično nasilje nad sodelavci, s strani katerih se zaradi njihovega boljšega znanja, veščin in sposobnosti, počutijo ogrožene. Delovno okolje, zaradi hitrega tempa in načina življenja v današnjem času, predstavlja prostor, v katerem zaposleni posameznik preživi večino svojega aktivnega življenja, zato bi to okolje moralo predstavljati varno sredino, znotraj katere bi mu bilo omogočeno razvijati svoje talente in potenciale, vendar žal temu vedno ni tako. V tem pogledu tudi Slovenija ni izjema, vse bolj razširjeni pojavi trpinčenja na delovnem mestu predstavljajo resno grožnjo posameznikom, organizacijam in celotni družbi. Država na normativni ravni posameznikom zagotavlja prepoved kršitve trpinčenja in zagotavljanja dostojanstva na delovnem mestu in v zvezi s tem delodajalcem nalaga določene obveznosti glede zagotavljanja primernega delovnega okolja in ukrepov za njegovo zagotavljanje. V ta namen morajo delodajalci oblikovati in sprejeti ustrezne politike za preprečevanje trpinčenja na delovnem mestu, se opredeliti do nastalih pojavov, jih obsoditi kot nesprejemljive in poskrbeti za ustrezno sankcioniranje povzročiteljev.
Keywords: mobing, konflikt, sodna praksa, pravna ureditev, trpinčenje na delovnem mestu, EU, Evropska unija
Published: 22.04.2021; Views: 388; Downloads: 72
.pdf Fulltext (1,19 MB)

10.
Genocid kot zločin proti človečnosti in družbena smrt
Ervin Založnik, 2020

Abstract: Skupni interesi, kultura, jezik, geografsko poreklo, verovanja in veliko drugih dejavnikov ustvarjajo skupine kot prepoznavne otoke v oceanu človeštva. Mednarodno kazensko pravo si danes prizadeva, da to takšnih katastrof, kot je bili holokavst v drugi svetovni vojni in kasneje v Afriki, naj ne bi prišlo. Ióseb Besariónis dze Džugašvíli Stalin, je nekoč dejal: %Mednarodno pravo ima ogromno vizij, nima pa divizij, ki bi te vizije uresničevale.% Genocid in njemu podobni zločini so spremljevalec vsakdana in ne nujno posledica med- ali neposredno povojnega dogajanja. Seveda so vzroki različni, ampak lahko nekako omejimo motive, ki so rasni, etnični, verski in nacionalni. V svojem delu želim predstaviti še druge skupine, o katerih mednarodna konvencija ne govori kot skupinah, a so vseeno tarče večkratnega nasilja. Govorim o političnih in drugih skupinah, ki bi morda morale biti vključene v konvencijo. Drugi del naloge poskuša utemeljiti razliko med fizično in družbeno, se pravi socialno smrtjo, ki je prisotna v genocidu. Pokazati želimo, kako lahko družbena smrt ustvari škodo, ki je povsem enaka, če ne večja, ker je posledica dolgotrajnejših ran, zadanih z nasiljem nad skupino. Kot epilog naloge se poglobimo v problematiko največjega genocida kadar koli v človeštvu in poskušamo na kratko pregledati družbeno stanje staroselskih prebivalcev Amerik v sedanjosti.
Keywords: genocid, družbena smrt, holokavst, Mednarodno kazensko sodišče, etnocid, politicid, ameriški genocid
Published: 10.03.2021; Views: 407; Downloads: 54
.pdf Fulltext (1,77 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top