Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


Iskanje brez iskalnega niza vrača največ 100 zadetkov!

1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Vpeljava nove vrste vzdrževanja v proizvodni organizaciji
Jure Ralca, 2022

Objavljeno: 18.05.2022; Ogledov: 30; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (751,44 KB)

5.
6.
Priložnosti, izzivi in potrebne spremembe za prehod v krožno gospodarstvo v Sloveniji
Damir Žerak, 2022

Opis: Krožno gospodarstvo ločuje gospodarsko rast od rabe virov in vpliva na okolje. Linearno gospodarstvo je netrajnostna oblika poslovanja, porabe in proizvodnje in predstavlja 91,6 % svetovnega gospodarstva. Krožno gospodarstvo, ki predstavlja 8,4 % svetovnega gospodarstva in pomeni sistemski premik iz linearnih gospodarskih praks, ustvarja nove poslovne in gospodarske priložnosti ter zagotavlja okoljske in družbene koristi. Pandemija Covida-19 pa je še dodatno razgalila številne pomanjkljivosti celotne družbe. Potrebne so sistemske spremembe. Zaradi navedenih dejstev smo se v diplomski nalogi odločili raziskovati krožno gospodarstvo in njegove prednosti, priložnosti, izzive in ovire. Rezultate smo pridobili s primerjavo sekundarnih in primarnih virov, katere smo pridobili s kvalitativno raziskovalno metodo polstrukturiranih intervjujev s predstavniki Ministrstva za gospodarski razvoj in turizem, SRIP – krožno gospodarstvo in Gospodarske zbornice Slovenije. Z analizo smo ugotovili, da so glavne prednosti in priložnosti krožnega gospodarstva finančne koristi, ohranjanje naravnih virov, zmanjšanje negativnih vplivov na okolje, več inovativnih poslovnih idej, preprečevanje nastajanja odpadkov, zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in kakovostnejši slog življenja. Kot ključno oviro, pomanjkljivost in hkrati izziv smo skozi analizo prepoznali medresorsko sodelovanje med gospodarskim sektorjem, vladami, raziskovalnimi in akademskimi inštitucijami ter civilno družbo in nevladnimi organizacijami. Raziskava je pokazala tudi, da bi za bolj uspešen prehod na krožno gospodarstvo morali izboljšati medresorsko sodelovanje in povečati investicije v raziskave in razvoj, ki bi s svojimi inovacijami olajšale prehod na krožno ekonomijo. Hkrati pa se je nakazala potreba po večjem ozaveščanju potrošnikov, da bi le-ti pogosteje posegali po produktih in storitvah, ki so plod trajnostnih in krožnih poslovnih ter proizvodnih procesov.
Ključne besede: krožno gospodarstvo, trajnostno razvojni cilji, SDG, trajnostna ekonomija, okolje, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 30; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

7.
Vpliv in spoznavanje kulturnih dimenzij v izbiri turističnega produkta na izkušnji slovenskih in italijanskih potrošnikov
Boštjan Žabar, 2021

Opis: Kultura je zagotovo tisti del naših življenjskih navad, ki nas najbolj določa v naših simbolih, navadah, vedenjskih vzorcih, normah in vrednotah. Kultura je tista, ki nam omogoča delovanje v družbeni skupini in / ali sodelovanje z drugimi, od nas drugačnih kultur. Poznavanje kulturnih posebnosti posameznika ali družbe postaja tako vse bolj aktualno iz vidika strateških tržnih usmeritev podjetij, saj se spoznava, da ima prav kultura zelo velik vpliv na vedenje potrošnika. V raziskavi smo se usmerili v spoznavanje preferenc izbire turističnega produkta v luči različnih kulturnih značilnosti slovenskega in italijanskega naroda. Uporabljena je bila kvantitativna metodologija za preučitev dejanskih ustvarjenih nočitev turistov v različnih vrstah nastanitev, analiza preferenc in sodb s pomočjo analize rezultatov anket, ki so zadevale širšo nacionalno populacijo. Z rezultati teh izhodišč je bila izvedena kvalitativna raziskava z uporabo analize recenzij gostinskih in nastanitvenih obratov. Rezultati so nam tako dali sliko v razlikah in podobnostih populacij, katero smo nato potrdili v izhodiščih mednarodnih raziskav o kulturi, zlasti v hofstedejevih kulturnih dimenzijah. Kultura, ki determinira določene preference in ocene turističnega obrata. Kot drugo pomembno spoznanje raziskave pa smo lahko potrdili svojo metodologijo preučevanja tega fenomena kot uporabno pri odkrivanju kulturnih dimenzij v posamezni kulturi. Naloga ni sestavljena z namenom, da bi produkte, tudi turistične, prilagajali želji ali potrebam nam različne kulture. Bistvo je, da se zavedamo razlik in v tej luči znamo delovati in sodelovati. Naš proizvod pa mora ostati drugačen in poseben, vedno pa spoštljiv tudi do druge kulture. Tudi v poslu se raje odločamo, da sodelujemo z gostoljubno in sebi poznano kulturo. In prav v tem segmentu lahko dobra turistična izkušnja pomeni tudi dobro percepcijo potencialnega poslovnega partnerja. Le tako bomo lahko konkurenčni v vedno bolj globalizirani kulturi.
Ključne besede: medkulturni menedžment, kultura, turistični produkti, turizem, Slovenija, Italija, magistrske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 22; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (5,09 MB)

8.
Segmenti uspešnega turističnega produkta
Boštjan Žabar, 2020

Opis: Namen raziskave je bil spoznati potrebe in želje jutrišnjega turista, katere bodo pomagale razviti dober in sodoben turistični produkt. Uporabljen je bil tako kvalitativni kot tudi kvantitativni način družboslovne raziskovalne metodologije. Raziskava temelji na realnosti našega teritorija in je s tem tudi omejena na njegove specifike. Z analizo potreb turista smo opredelili in klasificirali segmente uspešnega turističnega produkta, takega ki naj bi bil trajnostni ne zgolj iz zakonskih temveč iz družbenih, okoljskih in ekonomskih omejitev ter vzgibov. Uspešen ali neuspešen turistični produkt je človek, ki daje produktu karakter in je človek, ki sooblikuje okolje v katerem biva. Poleg tega smo spoznali, da bo turizem kljub krajšim krizam zagotovo imel v Sloveniji konstantno rast. Raziskava je nadalje pokazala, da se je že v prejšnjih letih turist začel nagibati k alternativnim (manjšim) nastanitvenim modelom. Družba je naravnana v trajnostni razvoj in s tem daje prednost obratom in dejavnostim, ki v bistveno manjši meri negativno vplivajo na okolje kjer se nahajajo. Covid-19 kriza ne bo spremenila že nakazanih trendov, kriza jih bo zagotovo le pospešila. Omenjena analiza prinaša turističnim operaterjem bolj natančno sliko, katere želje gosta so mogoče do danes spregledali in katere precenjevali. Identifikacija potreb gosta zagotovo lahko prepreči napačne usmeritve in investicije v nepotrebne produkte ali ustvarjanje napačnih in celo škodljivih strategij; tako na ravni podjetja kot tudi na ravni družbe.
Ključne besede: turizem, sociologija, masovni turizem, trajnost, družba, okolje, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 27; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

9.
Suicidalnost skozi prizmo stilov navezanosti v odrasli dobi z vidika psihoterapevtske obravnave
Viktorija Zupančič, 2022

Opis: V pričujoči magistrski nalogi smo raziskovali korelacijo med suicidalnostjo in stili navezanosti v odrasli dobi. Zanimal nas je predvsem psihoterapevtski vidik obravnave klientov v okviru omenjenih področij, saj tema suicidalnosti še danes predstavlja tabu in je posameznikom o tovrstnih težnjah težko spregovoriti. Hkrati lahko poznavanje teorije navezanosti predstavlja pomemben okvir za obravnavo klientov z nevarnim stilom navezanosti in sucidalnimi tendencami. V prvem delu magistrske naloge smo teoretično sintetizirali in opisali teorijo navezanosti, stile navezanosti v odrasli dobi, povezavo stilov navezanosti s psihopatologijo in psihoterapevtsko obravnavo posameznikov v okviru teorije o stilih navezanosti. Nadalje smo naredili pregled suicidalnosti, opisali suicidalne misli in ideacije, samopoškodbeno vedenje z namenom končanja svojega življenja, suicidalno vedenje, povezali suicidalnost s psihopatologijo in obravnavo suicidalnih posameznikov v sklopu psihoterapevtske obravnave. V empiričnem delu smo s pomočjo kvalitativne analize opravili intervjuje z osmimi psihoterapevtkami, ki delujejo v okviru svoje zasebne psihoterapevtske prakse. Sodelujoče psihoterapevtke pri svojem delu uporabljajo teorijo navezanosti in so v obravnavi že imele nevarno navezane kliente s suicidalnimi težnjami. Na podlagi opravljenih intervjujev smo lahko odgovorili na raziskovalna vprašanja o sovplivanju stilov navezanosti v odrasli dobi in suicidalnosti z vidika psihoterapevtske obravnave. Ugotovili smo kako pomembno vlogo igra vzpostavitev varnega psihoterapevtskega odnosa in vzajemnega zaupanja v terapevtskem prostoru. Skupaj z uporabo psihoterapevtskih tehnik (kognitivno vedenjske tehnike ali tehnike drugih psihoterapevtskih pristopov) predstavljata pomemben doprinos k uspešnemu znižanju suicidalnih tendenc, izboljšanju vsesplošnega počutja in nenazadnje doseganja zastavljenih psihoterapevtskih ciljev.
Ključne besede: teorija navezanosti, stili navezanosti, suicidalnost, suicidalne težnje, psihoterapija, tehnike, obravnava, magistrske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 21; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

10.
“Popolna” demokracija v času pandemije
Nina Šuhel Teraš, 2021

Opis: Glavna tema diplomske naloge je demokracija v času pandemije. Namen dela je ugotoviti, ali mediji vplivajo na izoblikovanje mnenj ljudi o demokratičnosti Slovenije v času epidemije. Za izdelavo diplomske naloge je uporabljen deduktivni pristop. Raziskava je izvedena s pomočjo vprašalnika, ki je razdeljen na dva dela:zaupanje v medije ter stanje demokracije v Sloveniji zaradi pandemije. V prvem delu diplomske naloge je predstavljenih nekaj teorij pojmov, kot so demokracija, epidemija, pandemija, demokratični indeks ter nacionalni interes. Prav tako sta v teoretičnem delu predstavljeni že predhodno izvedeni raziskavi o zaupanju v medije, kateri sta opravili agenciji Valicon in Mediana.Predstavljena je tudi prezentacija demokratičnega indeksa Slovenije v medijih. V empiričnem delu diplomske naloge je z vprašalnikom preverjeno in izmerjeno zaupanje ljudi v spletne in televizijske medije ter mnenje ljudi o stanju demokracije v Sloveniji zaradi pandemije. V zaključnem delu diplomske naloge je ugotovljeno, da verodostojnost medijev upada; s tem upada tudi zaupanje v medije. Prav tako je ugotovljeno, da imajo anketiranci zaradi epidemije in medijevslabo predstavo o demokratičnosti Slovenije.S pomočjo vprašalnika je ugotovljeno, da anketiranci večinoma verjamejo informacijam medijev o stanju demokracije v Sloveniji. S tem je potrjeno, da mediji vplivajo na izoblikovanje mnenj ljudi o demokratičnosti Slovenije v času epidemije.
Ključne besede: demokracija, epidemije, zaupanje v medije, demokratični indeks, COVID- 19, pandemija, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 23; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh