1. Zelena delovna mesta v javnih podjetjih mestne občine LjubljanaIgor Novak, 2024, magistrsko delo Opis: Delo predstavlja poznavanje zelenih delovnih mest v javnih podjetjih mestne občine Ljubljana. Raziskava, izvedena na 215 anketiranih, je pokazala, da zaposleni na višjih položajih ne živijo bolj trajnostno. Ugotovili smo tudi, da se s trditvijo, da so zelena delovna mesta naša prihodnost, najbolj strinjajo pripadniki babyboom generacije in najmanj pripadniki generacije Z. Glede ozaveščenosti o zelenih delovnih mestih in prepoznavnosti le-teh med delovnimi položaji ni statističnih razlik. S trditvijo, da so delovna mesta v javnem podjetju lažje obvladljiva (manj zahtevna), so se najbolj strinjali referenti in najmanj vodstveni delavci. Statistično značilne razlike v ocenah strinjanja o tem, da imajo zaposleni v javnih podjetjih več svobode pri odločanju, smo zaznali med strokovnimi sodelavci in referenti. Na podlagi rezultatov smo podali smernice za večjo ozaveščanje in sprejetost zelenih delovnih mest. Ključne besede: mestna občina Ljubljana, zelena delovna mesta, zeleno gospodarstvo, trajnost, prihodnost. Objavljeno v ReVIS: 11.07.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 1 Celotno besedilo (1,91 MB) |
2. Marketing in prodaja sta kot pes in mačkaKarmen Ferlan, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sta s teoretičnim in praktičnim delom predstavljena problematika konflikta med oddelkoma za marketing in prodajo ter njuno ne sodelovanje. Teoretični del opisuje, kaj sta marketing in prodaja ter njune naloge. Praktični del sestavljata hipoteza, ki izhaja iz teorije, in dokazovanje le-te s pomočjo analize v podjetjih. Rdeča nit diplomskega dela sta analiza sodelovanja med oddelkoma in postavitev smernic za izboljšanje le-tega v podjetjih.
V Sloveniji je še veliko prostora za izboljšave. Ker je ključ do uspešne prodaje in doseganja zastavljenih ciljev, je pomembno, da se podjetja s problematiko soočijo in jo začeti čim hitreje reševati. Ključne besede: marketing, prodaja, sodelovanje marketinga in prodaje, tekmovanje, konflikt Objavljeno v ReVIS: 19.06.2024; Ogledov: 289; Prenosov: 4 Celotno besedilo (1,71 MB) |
3. Poslovni načrt za podjetje Agrodrone, d. o. o.Martin Dumanić, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja podroben poslovni načrt za ustanovitev in razvoj podjetja na
področju kmetijskih dronov, ki cilja na inovativne storitve za kmetije za izboljšanje upravljanja
pridelave. Poudarek je na nabavi dronov, izobraževanju kmetov in implementaciji inovativnih
pristopov v kmetijsko prakso. Načrt vključuje analizo trga, konkurence, marketinške strategije,
načrt financiranja ter terminski načrt od ustanovitve podjetja do uvedbe na trgu. S
predpostavkami in finančnimi projekcijami prikazuje potencial uspeha na trgu kmetijskih
dronov. Raziskava kaže, da je zanimanje za uporabo dronov v kmetijstvu obetavno, a se šele
razvija, pri čemer večina kmetov še ni preizkusila njihove uporabe. To potrjuje tezo, da uporaba
dronov v kmetijstvu ponuja velik potencial za izboljšanje proizvodnje in poslovnih priložnosti
v Sloveniji Ključne besede: kmetijski droni, precizno kmetovanje, mladi kmeti, starejši kmeti poslovni
načrt, ustanovitev podjetja, konkurenčna analiza, analiza tveganja. Objavljeno v ReVIS: 07.06.2024; Ogledov: 218; Prenosov: 6 Celotno besedilo (1,16 MB) |
4. Strateško načrtovanje razvoja podjetja na primeru družinskega podjetja Štempihar transportLuka Štempihar, 2024, diplomsko delo Opis: Raziskovalno področje diplomskega dela se navezuje na družinsko podjetje Štempihar d.o.o., katerega glavni storitvi sta transport in logistika. Cilj diplomskega dela je podati smiselne možnosti za nadaljnjo rast in razvoj podjetja. S predstavitvijo podjetja in povzetka finančnih izkazov smo orisali in analizirali trenutno stanje podjetja. Na podlagi kazalnikov poslovanja za leto 2022 smo potrdili, da ima podjetje vse možnosti za nadaljnjo rast. Na podlagi pogovora z direktorjem podjetja, trenutnih trendov in lastnih videnj smo v nadaljevanju podali smiselne možnosti za nadaljnji razvoj in rast. Ugotovitve smo podkrepili oz. ovrgli s SWOT analizo, t. i. modelom three horizons in predvidenimi kritičnimi tveganji. Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, logistika, strategije, SWOT-analiza, diverzifikacija, vizija, model three horizons Objavljeno v ReVIS: 06.06.2024; Ogledov: 174; Prenosov: 2 Celotno besedilo (1,84 MB) |
5. Dejavniki, ki vplivajo na obisk in zadovoljstvo z glasbenimi dogodki Kletka za mlade ter potencial za razvoj v blagovno znamkoJošt Slabe, 2023, diplomsko delo Opis: KLETKA je projekt, ki od leta 2022 poteka v organizaciji Kluba škofjeloških študentov. Gre za serijo glasbenih dogodkov, na katerih se predvaja elektronska plesna glasba.
Namen diplomskega dela je poglobiti razumevanje o potrebah ciljne publike glasbenih dogodkov KLETKE ter ugotoviti, kakšen potencial ima projekt za razvoj v blagovno znamko. Spletna raziskava, v kateri je sodelovalo 105 oseb, starih povprečno 21,2 leta, je pokazala, da so glavni razlogi za obisk tovrstnih dogodkov kolektivno vzdušje, druženje, sprostitev, poslušanje glasbe, duhovno zdravljenje, izboljšanje psihičnega počutja, oblika modernega rituala ipd. Ključne besede: elektronska glasba, elektronsko glasbeni dogodki, zgodovina elektronske glasbe blagovna znamka, pripadnost blagovni znamki Objavljeno v ReVIS: 15.05.2024; Ogledov: 212; Prenosov: 3 Celotno besedilo (3,47 MB) |
6. Pot k ogljično nevtralnim izdelkom na trgu gradbenih izolacijskih materialovAnže Grilc, 2024, magistrsko delo Opis: Združeni narodi in Evropska unija so osnovali cilje trajnostnega razvoja, ki nas bodo vodili do ogljično nevtralnega gospodarstva do leta 2050. Z zakonodajo podprti cilji so že sprožili spremembe na trgu. Enako je pri proizvajalcih izolacije, nekateri evropski trgi so spremembam že zadostili, drugi so primorani slediti in večji del transformacije je pričakovati v naslednjih letih. Omejitve so v nekaterih državah EU že zelo stroge in trend bo sledil preko vseh držav članic. Zaradi omejitev je pričakovati višje cene izdelkov, v prvi vrsti zaradi omejitev trga z emisijami, dražje energije, krožnega gospodarstva in alternativ, kot je zajem ogljika. Ključne besede: ogljične emisije, vgrajeni ogljik, brez ogljični izdelki, zeleni dogovor, zelena energija, krožno gospodarstvo Objavljeno v ReVIS: 25.04.2024; Ogledov: 404; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,71 MB) |
7. Analiza rasti podjetja Sternad proizvodnja in zastopstvo d. o. o.Erik Grčar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno družinsko podjetje Sternad Proizvodnja In Zastopstvo d. o. o., ki ga je ustanovil Janez Sternad. Cilj diplomskega dela je analiziranje predhodnega poslovanja in tako skozi različne analize ugotoviti, katera strategija rasti je za podjetje najboljša. Glede na analize smo naredili bilanco stanja in izkaz poslovnega izida za prihodnja 4 leta.
Podjetje posluje uspešno, v obravnavanih letih ni bilo drastičnega padca prihodkov, plače se niso zmanjševale, dodana vrednost na zaposlenega pa je ostala dobra kljub težavam v gospodarstvu. Analiza je nadalje pokazala, da je poleg generične rasti podjetju smiselno raziskati tudi strategijo prodorna na trg. Ključne besede: CNC obdelava, rast podjetja, analiza, finančni koeficienti, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida. Objavljeno v ReVIS: 17.04.2024; Ogledov: 277; Prenosov: 5 Celotno besedilo (1,41 MB) |
8. Digitalna transformacija evidence prometne signalizacije državnih cestAjda Katarina Degan, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava digitalno transformacijo evidence prometne signalizacije državnih cest v Sloveniji. Predstavljen je prehod s preproste enouporabniške baze podatkov na novo aplikacijo WEPS z uporabo sodobnih digitalnih tehnologij in geografskega informacijskega sistema, ki omogoča učinkovito in ažurno vodenje podatkov prometne signalizacije državnih cest prek medmrežja.
Magistrsko delo obravnava teoretična izhodišča za digitalno transformacijo in zajema osnovne koncepte digitalne transformacije, geografskih informacijskih sistemov ter evidenc podatkov cestne infrastrukture. Aplikacija WEPS je predstavljena kot študija primera digitalne transformacije, empirični del pa se osredotoča na ugotavljanje učinkovitosti in ažurnosti vodenja podatkov evidence prometne signalizacije ter neposrednih in posrednih koristi izvedene digitalne transformacije. Ključne besede: Digitalne tehnologije, digitalna transformacija, evidenca prometne signalizacije, aplikacija WEPS, GIS, BCP. Objavljeno v ReVIS: 16.04.2024; Ogledov: 235; Prenosov: 11 Celotno besedilo (4,21 MB) |
9. Razvoj ključnih in perspektivnih kadrov v podjetju XEva Livaković, 2024, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Perspektivni zaposleni so vodilo, ki vodi v odličnost in dober razvoj vsakega podjetja. Pri tem je neposredni vodja odgovoren za vsakodnevno komunikacijo, motivacijo in razvoj perspektivnih zaposlenih. Ključna komponenta pri razvoju kadrov je primerno delovno okolje, v katerem se lahko potencialni kadri razvijajo in pokažejo svoj najboljši potencial. Ključno vlogo pri razvoju kadrov pokažejo tudi neposredni vodje, ki vplivajo na neposreden napredek potencialnega kadra. Nadgradnja strokovnega znanja je domena vsakega posameznika in tudi podjetje vpliva z internim izobraževanjem. Kreativna in inovativna podjetja ustvarijo dobro zunanje okolje, v katerem lahko posameznik raste in tudi nadgrajuje svoje znanje, ki si ga je pridobil na šolanju.
Razvoj kadrov in izobraževanje sta pomembno in prav vsak posameznik je odgovoren za svoj karierni razvoj in vlaganje v samoizobraževanje. Ni zgolj odvisno od podjetja, kako bo posameznik rasel, ampak je odvisno od posameznika, kako bo svoj čas namenil razvoju, rasti, karierni poti, samoizobraževanju. Vodstveni delavci v podjetju niso pomembni samo pri kreiranju lastne karierne poti, ampak zastopajo podjetje, da se bo razvilo v najboljši možni luči. Ključne besede: perspektivni kadri, razvoj kadrov, karierni razvoj, izobraževanje, vodja, kariera Objavljeno v ReVIS: 10.04.2024; Ogledov: 322; Prenosov: 10 Celotno besedilo (686,80 KB) |
10. Kako kupec izbere določena športna oblačila - kaj v resnici vpliva na nakupno odločitevNika Cene, 2023, diplomsko delo Opis: Na odločitev za nakup vpliva veliko dejavnikov, ki se razlikujejo med sabo od posameznika do posameznika, kar predstavlja velik izziv tudi za tržni in marketinški oddelek.
Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na nakupno odločitev. V teoretičnem delu bomo na kratko predstavili vse te zasnove ter obravnavali, kaj je pojem blagovne znamke. Raziskali bomo zgodovinski razvoj na področju blagovnih znamk ter jih na kratko nekaj tudi predstavili. V naslednjem delu bomo skušali proučiti tudi vedenje kupcev v procesu odločanja o nakupu in dejavnikov, ki vplivajo na nakupno vedenje. Ključne besede: vedenje kupcev, proces odločanja, vplivi na nakup, športna oblačila, blagovna znamka, kupčeve potrebe. Objavljeno v ReVIS: 26.03.2024; Ogledov: 362; Prenosov: 12 Celotno besedilo (1,10 MB) |