Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 648
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Regulativni okvir določanja cen komunalnih storitev ravnanja z odpadki po načelu "plačaj, kolikor odložiš" - PAYT in njegov vpliv na ločeno zbiranje odpadkov
Valerija Majcenovič, 2020

Opis: V Sloveniji se na področju ravnanja z odpadki srečujemo z velikimi težavami. Največja težava je vsekakor naraščajoča količina zbranih odpadkov, za katere nimamo ustrezne rešitve pri gospodarjenju z njimi. Druga velika težava je v določanju cene storitev ravnanja z odpadki. To področje ureja trenutno veljavna Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, ki pri uporabnikih sproža nemalokrat kritik in nejevolje, saj uporabniki komunalnih storitev ne zaupajo v stroškovno racionalnost komunalnih podjetij. Vedno pogosteje je prisotna želja, da bi se cene storitev ravnanja z odpadki določale na podlagi dejansko odloženih odpadkov, ki jih ustvari vsak posameznik. S tem bi bili uporabniki tudi motivirani za striktno ločevanje odpadkov na samem izvoru, s čimer bi imeli možnost vplivati na višino cene, ki bi jo plačali za storitve, prav tako pa bi na ta način prispevali k ohranjanju okolja. V magistrskem delu odgovarjamo predvsem na vprašanje, kako so uporabniki zadovoljni z obstoječim sistemom določanja cen storitev ravnanja z odpadki, ali menijo, da bi bil način določanja cen po sistemu »plačaj, kolikor odložiš« zanje pravičnejši in ustreznejši in ali bi bili pripravljeni odložene odpadke striktno ločevati, če bi s tem lahko vplivali na svoje stroške. V pričujočem magistrskem delu iščemo tudi, katere nove storitve bi bile za uporabnike najbolj zaželene, saj se komunalna podjetja zavedajo vedno večjega zahtevanega standarda s strani uporabnikov.
Ključne besede: gospodarska javna služba, odpadki, ravnanje z odpadki, cene v komunalni dejavnosti, trajnostni razvoj, sistem »plačaj, kolikor odložiš«, posebne storitve
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Poslovni načrt za širitev in rast podjetja Hubris, d. o. o.
Matej Karel Pleiweiss, 2020

Opis: V diplomskem delu predstavljamo in analiziramo podjetje Hubris, d. o. o., ki je bilo ustanovljeno leta 2008 z namenom razvijanja in trženja spletnih trgovin. Podjetje je v zadnjih letih dodalo še dejavnost razvijanja in postavljanja spletnih strani, nato pa še dejavnost svetovanja pri nabavi računalniške in programske opreme. V preteklosti se je podjetje osredotočalo na tuje trge, sedaj pa si želi povečati prodajo še na slovenskem trgu. V diplomskem delu obravnavamo poslovni načrt, v katerem so proučene možnosti za rast podjetja v primeru širitve na slovenski trg. Cilj podjetja je razširiti ponudbo storitev in izdelkov na domači trg. Ustanovitelj in vodja podjetja je avtor tega diplomskega dela, podjetje pa je vse od svojega nastanka počasi raslo. Hubris, d. o. o., se primarno ukvarja z računalniškim programiranjem spletnih trgovin in spletnih strani ter računalniškim svetovanjem. Podjetje Hubris, d. o. o., je primarno namenjeno za poslovanje na slovenskem trgu, tuje trge pa prevzemajo podjetja, povezana z njim. Zaposlena večino časa posvetita delu s povezanimi podjetji, v katerih imata deleže ali pa z njimi sodelujeta kot zunanja sodelavca. Delo v podjetju Hubris, d. o. o., je do sedaj za oba zaposlena predstavljalo manjši delež njunih zadolžitev. Podjetje je z letom 2019 želelo resneje nastopiti tudi na slovenskem trgu in diplomsko delo se osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter možnosti in smernice za vstop in širitev na slovenskem trgu. Podjetje želi predstaviti svojo dejavnost na domačem trgu in želi, da bi se v naslednjih letih promet na domačem trgu konkretno povišal. Podjetje se načrtuje osredotočiti na podjetja, ki še nimajo spletne strani, predvsem na manjša podjetja, kot so vulkanizerji in avtopralnice. V ta namen je začelo sodelovati s podjetjem 42 Digital Business Solutions GMBH, ki bo začelo poslovati na nemškem trgu, podjetje Hubris, d. o. o., pa bo prevzelo slovenski del posla. Analiziramo panogo podjetja oziroma dejavnost, omenimo prednosti podjetja in potencialne slabosti ter opravimo različne analize poslovanja podjetja. Povzamemo izsledke tako domače kot tudi tuje strokovne literature in na tej osnovi analiziramo možnosti za rast in širitev podjetja v Sloveniji. Analiziramo dosedanje poslovanje podjetja, naredimo vse izračune finančnih projekcij ter predvidimo poslovanje podjetja za naslednja štiri leta. Predvidimo vse potrebne naložbe in stroške, ki jih bo prinesla rast, ter začrtamo smernice, po katerih bi podjetje uspešno izpeljalo načrtovano rast.
Ključne besede: programiranje, računalniško svetovanje, avtopralnice, poslovni načrt, rast podjetja, analiza
Objavljeno: 17.12.2020; Ogledov: 105; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Vpliv gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del v Sloveniji - analiza kazalnikov poslovanja založb v Sloveniji od leta 2011 do leta 2019
Tjaša Klenovšek, 2020

Opis: Pričujoče magistrsko delo obravnava vpliv in razsežnosti gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del v Sloveniji, kot eni pomembnejših gospodarskih panog pri razvoju in ohranjanju slovenske kulture in jezika. Čeprav se je finančna in gospodarska kriza leta 2008 začela v Združenih državah Amerike z zlomom finančnega sistema po tem, ko je prišlo do nepremičninskega poka zaradi padca cen nepremičnin, kateremu je sledil propad vse več »hedge skladov« in investicijskih bank v Ameriki, jo strokovnjaki opredeljujejo kot sistemsko krizo, saj se je razširila s finančnega področja na celotno gospodarstvo. Njenim posledicam se nismo mogli izogniti tudi v Evropi in Sloveniji, čeprav je kriza v naše gospodarsko okolje prišla nekoliko z zamikom. Ravno leta 2008, ko je marsikatera gospodarska panoga že čutila prve posledice nastale finančne in gospodarske krize, je založništvo v Sloveniji doseglo svoj vrhunec. A žal so se številke kmalu obrnile navzdol. Spremembe, ki so se zgodile v gospodarstvu kot posledica gospodarske krize leta 2008, so dodobra zamajale obstoj marsikatere založbe v Sloveniji in knjižna pokrajina se je v zadnjih desetih letih pri nas precej preoblikovala. V raziskovalnem delu magistrskega dela torej proučujemo, kakšne so bile razsežnosti in vpliv gospodarske krize leta 2008 na panogo založništva knjižnih del, pri čimer smo s pomočjo šestih izbranih kazalnikov poslovanja analizirali poslovanje 15 založb v Sloveniji v obdobju 2011–2019. Z analizo rezultatov smo potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke o razsežnostih finančne in gospodarske krize leta 2008, zaradi katere so se nekatere založbe znašle v likvidnostnih težavah, pri določenih je sledil celo propad oziroma stečaj. Na drugi strani pa kriza predstavlja tudi priložnost, kar so nekatere založbe izkoristile in uspešno prilagodile svoje poslovne modele ter se obdržale na trgu ali celo izboljšale svoj položaj. Vzorec je zajemal velike, srednje in male založbe ter ni vključeval samozaložnikov. Raziskava je narejena samo v Sloveniji in je tako ne moremo posplošiti na svetovno raven.
Ključne besede: Kriza, nastanek krize, gospodarska kriza, založništvo knjižnih del, založba, knjiga, knjižni trg, novi trendi v založništvu
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 129; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

4.
Analiza vpliva generacijskih razlik na vodenje zaposlenih
Anže Nučič, 2020

Opis: Vodenje je ena najpomembnejših funkcij vsake organizacije, še bolj pa pride v ospredje v težkih in hitro spreminjajočih se časih. Pomembno je, da se organizacije zavedajo, da so v njihovem okolju prisotne različne skupine generacij in da ima vsaka svoje potrebe. Ključni dejavnik, ki definira uspešnega vodjo, pa je izbira in uporaba pravilnega stila vodenja. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako razlike med generacijami vplivajo na to, kakšen stil vodenja bo uporabil vodja. V magistrskem delu smo z raziskavo različnih karakternih lastnosti in delovnih značilnostih posameznikov, rojenih v različnih obdobjih, ugotavljali, kateri so tisti dejavniki generacije, ki so najbolj pomembni, da ugotovimo, kateri stil vodenja je za njih najbolj primeren. Cilj magistrskega dela je bilo ugotoviti, katere so ključne značilnosti posameznih generacij zaposlenih ter kako se te med seboj razlikujejo in dopolnjujejo z vidika uporabe enotnega stila vodenja. V magistrskem delu smo uporabili več različnih metod za raziskovanje opredeljene problematike. Uporabili smo deskriptivno metodo, primerjalno metodo, metodo analize primarnih in sekundarnih virov, metodo sklepanja in sinteze itd. V sklopu empiričnega dela smo izvedli anketni vprašalnik, ki smo ga ustrezno analizirali s pomočjo statističnih testov. Raziskovalni del temelji na lastni raziskavi, kjer smo med drugim uporabili Herseyjev in Blanchardov test, ki je namenjen merjenju stilov vodenja, in ugotavljali karakterne lastnosti s pomočjo Mayerjeve opredelitve uspešnih vodij. Ugotavljamo, da generacijske razlike predstavljajo pomemben dejavnik za učinkovito vodenje v organizacijah. Z analizo anketnega vprašalnika in teoretične vsebinske analize ugotavljamo, da se v praksi uporabljajo neustrezni stili vodenja, ki za posamezne generacije niso primerni. V magistrskem delu zato predlagamo, kakšen stil vodenja je primeren za posamezne generacije, z namenom čim bolj učinkovitega, zadovoljenega in produktivnega dela zaposlenih v organizaciji.
Ključne besede: vodenje, generacijske razlike, generacije, management, izzivi vodenja, ravnanje z ljudmi, HRM
Objavljeno: 16.12.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

5.
Pomen neformalnega druženja zaposlenih in njegove oblike v podjetju MPT, d. o. o.
Nika Meh, 2020

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali pomen neformalnega druženja zaposlenih in njegove oblike v podjetju MPT, d. o. o. Ugotavljali smo, koliko, če sploh, je zaposlenim pomembno neformalno druženje in v kakšni obliki bi zaposleni želeli ta druženja, koliko zaposlenim pomeni dobro počutje v podjetju in ali menijo, da je druženja v proučevanem podjetju dovolj in v kakšni obliki bi si ga želeli. Ugotovili smo, da dobro počutje v podjetju na delovnem mestu zaposlenim veliko pomeni, da se zaposleni veselijo neformalnih druženj izven podjetja, hkrati pa zaposleni cenijo svoj prosti čas, zato naj podjetje z druženji ne pretirava.
Ključne besede: neformalno druženje, komunikacija, timsko delo, organizacijska klima, organizacijska kultura.
Objavljeno: 13.12.2020; Ogledov: 127; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
Oblikovanje ponudbe končnim potrošnikom na primeru podjetja Kuehne + Nagel, d. o. o.
Anja Velkavrh, 2020

Opis: Dinamični čas, globalizacija, dobičkonosnost in porabnikova visoka pričakovanja so pogoji oz. okoliščine, ki zaznamujejo poslovanje vseh gospodarskih družb, zato je specializirana kompleksna logistika ena od pomembnih dejavnosti. Družbe si v iskanju prihrankov logističnih storitev in zniževanja stroškov skladiščenja ter kadrovskih prihrankov od dobaviteljev in posledično od logističnih izvajalcev pomagajo z zahtevo dobav »Just-in-time« celo na proizvodni trak. Diplomsko delo z naslovom Oblikovanje ponudbe končnim potrošnikom na primeru podjetja Kuehne + Nagel, d. o. o., obravnava problem pridobivanja in dostopnost cen za pripravo letalskih ponudb, ker sodelujejo z izvoznimi pisarnami in agenti, ki delujejo v drugih časovnih pasovih. Najprej sem se osredotočila na teorijo, da bi z njo obogatila svoje znanje na področju marketinga in ga prenesla v prakso ter s tem pripomogla k uspešnosti podjetja. Izdelan je bil anketni vprašalnik, ki je bil poslan predvsem sodelavcem v letalskih uvoznih pisarnah po svetu, ki se vsakodnevno srečujejo z enakimi težavami in so najboljši vir informacij. Namen ankete je potrditev predloga o rednem revidiranju podatkov glede na novo nastale pogoje v teh državah. Cilj diplomske naloge je bil pridobiti dodatno znanje na področju, ki ga opravljam, rešiti problem oblikovanja cen za hitrejšo odzivnost, povečati konkurenčnost za pridobitev novih strank, vzdrževati kakovost storitve, ki jo nudimo, in s tem posledično povečati poslovne rezultate.
Ključne besede: oblikovanje ponudbe, dostopnost cen, odzivnost, konkurenčnost, letalski uvoz, kakovost storitve, prodaja.
Objavljeno: 06.12.2020; Ogledov: 127; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

7.
Davčna obremenitev nepremičnin v Sloveniji
Sara Accetto, 2020

Opis: Premoženje je del obdavčitve vse od časa, ko je davek postal del stvarnosti, pa do danes. V diplomskem delu želimo prikazati obdavčitev nepremičnin v Republiki Sloveniji. Namen diplomskega dela je izdelati konkreten pregled različnih obremenitev nepremičnin s ciljem ustvariti celovito sliko o davčnih omejitvah pri poslovanju z nepremičninami. V delu predpostavljamo, da želi posameznik povečati svoj donos iz poslovanja z nepremičnino. Zato v delu iščemo tudi odgovor o davčno optimalni organizacijski obliki. Delo je razdeljeno na več posameznih vsebinskih poglavij. Predstavlja splošne značilnosti poslovanja z nepremičninami; podrobno opredeljuje vrste obdavčitve nepremičnin; opisuje različne organizacijske oblike gospodarjenja z nepremičninami.
Ključne besede: nepremičnina, trg nepremičnin, stanovanjski (hipotekarni) kredit, lizing, hipoteka, davki
Objavljeno: 14.11.2020; Ogledov: 146; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1013,39 KB)

8.
Analiza poslovnih procesov in zamenjava ERP sistema v podjetju Alumit
Miha Pahor, 2020

Opis: V diplomskem delu bomo najprej teoretično opredelili področje elektronskega poslovanja, natančneje področje ERP-sistemov. Skušali bomo celovito orisati, kako se ERP-sistemi uvrščajo v okvir elektronskega poslovanja, kako v teoriji poteka izbira ERP-sistema, kako je treba pristopiti k obravnavi poslovnih procesov in kako naj bi potekala implementacija. Teoretično podlago naštetih vidikov ERP-sistema bomo praktično preverili na primeru podjetja Alumit, d. o. o, ki je v času pisanja tega diplomskega dela v procesu izbiranja in implementacije novega ERP-sistema. Namen tega dela je bolje spoznati vse vidike tako zapletenega procesa, kot so menjava, implementacija in uporaba ERP-sistema, ter utemeljiti prednosti uporabe ERP-sistema v današnjem času. To lahko pomaga tako dotičnemu podjetju kot drugim podjetjem, ki se odločajo za uporabo ERP-sistema.
Ključne besede: ERP-sistem, poslovni procesi, procesne izboljšave, elektronsko poslovanje, implementacija ERP-sistemaa
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 126; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (4,55 MB)

9.
Načrtovanje rasti podjetja ZKOTZ, d. o. o.
Liza Dobrovoljc, 2020

Opis: Diplomsko delo je osnovano na analizi poslovanja slovenskega podjetja ZkotZ, družba za marketing, d. o. o., s pomočjo katere smo pripravili strategijo za rast in razvoj podjetja. Delo temelji na modelu rasti Allana Gibba (1991), kjer analiziramo kombinacijo dejavnikov, ključnih za rast podjetja, s pomočjo orodij strateške analize, kot so: MOF-analiza, RECoIL-analiza, PEST-analiza, SWOT-analiza, TOWS-matrika, Poterjev model petih konkurenčnih sil, BCG-matrika in Ansoffova matrika. Cilj diplomskega dela je s pomočjo strateške analize ugotoviti, ali ima podjetje potencial za rast, in nato potrditi, da je za nadaljnjo rast podjetja najprimernejša strategija diverzifikacije. Najprimernejša strategija rasti za podjetje je delna diverzifikacija z razvojem proizvoda, saj je podjetje najmočnejše v razvoju novih inovativnih izdelkov in trženju teh.
Ključne besede: načrtovanje rasti, MOF-analiza, RECoIL-analiza, rast podjetja, diverzifikacija, PEST-analiza, strategija rasti.
Objavljeno: 05.11.2020; Ogledov: 154; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

10.
Poslovni načrt ustanovitve podjetja za izvajanje storitev zdravljenja smrčanja in motenj dihanja v spanju Snork, d. o. o.
Dino Ljubič, 2020

Opis: Diplomsko delo se nanaša na poslovni načrt podjetja Snork, d. o. o., ki se bo ukvarjalo z zdravljenjem smrčanja in motenj dihanja v spanju. Podjetje bo delovalo na področju zdravstva. Gre za lasten proces diagnostike in zdravljenja, ki se opira na interno medicino, natančneje pulmologijo, ortodontijo in otorinolaringologijo. Poslovni načrt predstavlja zasnovo podjetja, prednosti in morebitne omejitve, opredeljene in natančno predstavljene v diplomskem delu. Prednosti podjetja so inovativnost, strokovnost, celovitost in kakovost dela, dodatno pa tudi individualen pristop ter sledenje aktualnim trendom v smislu tehnološkega razvoja in prilagodljivosti.
Ključne besede: poslovni načrt, novo podjetje, smrčanje, motnje dihanja, diagnostika, zdravljenje
Objavljeno: 05.11.2020; Ogledov: 115; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (797,96 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh