Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 163
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Fizioterapevtska obravnava bolečine v medeničnem obroču v času nosečnosti in po porodu : pregled literature
Anja Žibert, 2024, diplomsko delo

Opis: Teoretično izhodišče: Veliko število žensk se v času nosečnosti in po porodu sreča z različnimi bolečinami v medeničnem obroču (BMO). Pri tovrstnih težavah je zelo pomembna pravilno postavljena diagnoza in uporaba ustreznih metod in tehnik pri fizioterapevtski obravnavi. Namen diplomskega dela je bil na podlagi pregleda literature in dosedanjih ugotovitev raziskati vsebino fizioterapevtske obravnave BMO v času nosečnosti in po porodu ter povzeti sodobne smernice fizioterapevstke obravnave BMO na podlagi z dokazi podprte fizioterapije. Metode dela: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Izvedli smo sistematičen pregled in analizo strokovne ter znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku. Literaturo, ki smo jo uporabili v diplomskem delu, smo izbrali s pomočjo podatkovnih baz, kot so Google Scholar, PEDro, PubMed, ResearchGate in ScienceDirect. Potek iskanja smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Rezultati: Študije so pokazale številne pozitivne rezultate pri lajšanju BMO v času nosečnosti in po porodu ter izboljšanju kakovosti življenja. Pri obravnavi BMO v času nosečnosti in po porodu je ključnega pomena multidisciplinaren pristop, ki vključuje različne fizioterapevtske metode in tehnike. Razprava: S pregledom literature je bilo ugotovljeno, da med najučinkovitejše terapevtske intervencije pri obravnavi BMO v času nosečnosti in po porodu spada vodena vadba, kjer je bil poudarek na stabilizaciji in mišicah medeničnega dna, v kombinaciji z mobilizacijo, transkutano električno stimulacijo živcev, terapijo z udarnimi valovi, mišično energetsko tehniko ter aplikacijo Kinesio Tapinga.
Ključne besede: fizioterapija, nosečnost, poporodno obdobje, bolečina v medeničnem obroču
Objavljeno v ReVIS: 12.06.2025; Ogledov: 114; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

2.
3.
4.
FIZIOTERAPEVTSKA OBRAVNAVA OTROK S SPINALNO MIŠIČNO ATROFIJO
Anja Lenarčič, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod in namen: Spinalna mišična atrofija je redka genska bolezen, ki prizadane del živčnega sistema, zadolženega za premikanje skeletnih mišic. Poznamo štiri tipe bolezni, vsaka od njih se izraža na drugačen način. Vsem je skupno, da imajo oboleli težave z motoričnimi funkcijami, lahko tudi z dihanjem in požiranjem. Naloga fizioterapevta je pravilna izvedba specifičnih vaj in edukacija pacienta o pomembnosti vadbe ter celostne fizioterapevtske obravnave. Izvaja vadbo za ohranjanje mišične moči in mišičnega tonusa, da prepreči nadaljnje slabljenje mišic. Metode: Diplomska naloga ima obliko pregleda literature na temo rehabilitacije otrok s spinalno mišično atrofijo. Vključitveni kriteriji zajemajo tematiko o rehabilitaciji otrok s spinalno mišično atrofijo, literaturo, randomizirane in kontrolirane klinične raziskave, napisane v angleškem in slovenskem jeziku. Rezultati: Pri obravnavi otrok s spinalno mišično atrofijo, je pomembno vključevanje in celostno sodelovanje multidisplinarnega tima, učinkovitost vadbe in pomembnost fizioterapevtske obravnave. Uporabnost: Diplomska naloga je namenjena vsem, ki želijo razumeti potek bolezni, različne možnosti za njeno zdravljenje in potek fizioterapevtske obravnave pri pacientih, Omejitve: Raziskano področje je potrebno še dodatnih raziskav, s katerimi bi lahko bolje razumeli razvoj bolezni in možnosti zdravljenja spinalne mišične atrofije.
Ključne besede: Spinalna mišična atrofija, možnosti zdravljenja s SMA, fizioterapevtska obravnava otrok s SMA, razvojno nevrološka obravnava.
Objavljeno v ReVIS: 15.04.2025; Ogledov: 422; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Pasti nepremičninske posredniške pogodbe : magistrsko delo
Anja Jenko, 2025, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrskega dela so pasti nepremičninske posredniške pogodbe, kjer se osredotočamo na zakonsko podlago, sodno prakso in na delovanje posrednikov v praksi in skozi to iščemo najbolj pomembne pasti, ki vplivajo na delovanje posrednikov. V delu predstavimo pravno ureditev nepremičninskega posredovanja, razvoj Zakona o nepremičninskem posredovanju, opazovane primere nepremičninskega posredovanja v zadnjem letu ter primere zakonske ureditve in prakse na Hrvaškem, v Nemčiji in v Združenih državah Amerike. Predstavimo zahteve za delovanje posrednikov na trgu in postopek pridobitve licence v praksi ter lastne izkušnje pridobitve licence, ki jih povežemo z lastnim mnenjem o možnostih samostojnega opravljanja posredovanja po pridobitvi licence. Podrobno pregledamo tudi zavarovanje odgovornosti posrednikov in nadzor inšpektorata nad delovanjem posrednikov, kot tudi potrebo po vključitvi drugih strokovnjakov v procesu posredovanja nepremičnin. Skozi pregled zakona in sodne prakse izpostavimo glavne pasti posredniške pogodbe, ki se navezujejo na plačilo posrednika kot provizija ali upravičenost do plačila dodatnih stroškov, določbe o upravičenosti do plačila posrednika, ki so motivacija za delovanje posrednika ali naročnika ter zakonske določbe glede obveznosti posrednika in namen teh določb. V magistrskem delu izpostavimo slabe določbe zakona, sodne prakse in delovanja posrednikov na trgu ter na podlagi primerov ureditve posredovanja v tujini podamo predloge za izboljšavo. Ključne možnosti izboljšanja delovanja vidimo v celoviti obravnavi spremembe zakonodaje, povečanem nadzoru posredovanja investitorjev, povečanem nadzoru nad splošnimi pogoji nepremičninskih družb in obveščanju naročnikov in tretjih oseb o pomembni vsebini posredniških pogodb.
Ključne besede: posredniška pogodba, nepremičnine, pravna ureditev, opravljanje dejavnosti, nadzor, pasti posredniške pogodbe, provizija, upravičenost do plačila, zastopanje
Objavljeno v ReVIS: 14.04.2025; Ogledov: 289; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
7.
The complexity of caffeine’s effects on regular coffee consumers
Mateja Lesar, Jakob Sajovic, Dušanka Novaković, Maša Primožič, Eva Vetrih, Martin Sajovic, Anja Žnidaršič, Peter Rogelj, Andreas Daffertshofer, Zoran Levnajić, Gorazd Drevenšek, 2025, izvirni znanstveni članek

Opis: Why does coffee wake us up? Is it because it contains caffeine, or because we are used to it waking us up after drinking it? To answer this question, we recruited twenty habitual coffee drinkers who received either caffeinated or decaffeinated coffee (placebo) in a double-blind, randomized fashion. The two substances were identical except for the presence of caffeine. We measured cognitive performance, cardiovascular responses, and whole-head EEG during rest and during an auditory-oddball task. The same measurements were done before and after ingestion. We expected to find significant differences between caffeine and placebo groups across the outcome measures. However, except for the resting-state alpha power, changes due to ingestion in physiological responses and in cognitive functioning were not significantly different between the two groups. Actually, only one of the three cognitive measures was found to be significantly altered by the ingestion. These findings suggest that regular coffee consumers respond to coffee-like beverages independently of the presence of caffeine.
Ključne besede: caffeine, decaffeine, ERP, event related potentials (ERP), electroencephalography (EEG), EEG, auditory odball, cognitive performance, resting state EEG
Objavljeno v ReVIS: 11.02.2025; Ogledov: 590; Prenosov: 3
URL Povezava na datoteko

8.
MEDIJSKA VZGOJA V SLOVENIJI Z VIDIKA STARŠEV IN MLADIH
Anja Bratoš, 2024, ni določena

Opis: Medijska vzgoja obsega pridobivanje in razvoj raznovrstnih medijskih znanj in kompetenc, kot so sposobnosti dostopa, analize in evalvacije, ustvarjanja, refleksije ter ukrepanja. Te so zaradi širjenja in razvoja medijskih in predvsem digitalnih vsebin nepogrešljive, potreba po ustreznem izobraževanju na to temo zato narašča in zadeva družbo v celoti. V nalogi Medijska vzgoja v Sloveniji z vidika staršev osnovnošolcev in mladih preučujemo izbrani fenomen na domačih tleh z vidika staršev osnovnošolcev in mladih. Prvi del sestavljajo pojmovno-teoretična izhodišča, temelječa na obsežni strokovni in znanstveni literaturi, medtem ko v empiričnem delu izhajamo iz filozofskega ozadja pragmatizma, uporabljamo mešane metode in operiramo z izbranimi sekundarnimi podatki treh predhodnih raziskav. Končne ugotovitve so času primerne in celostne, saj združujejo tako meritve realnosti, ki jo je moč opazovati in posplošiti, kot tudi opise bolj poglobljenega razumevanja medijske vzgoje. Najprej potrdimo predpostavljene dejavnike, ki vplivajo na razvoj medijskih spretnosti in navad, nato razkrijemo nove. Ob tem na podlagi zaznave velikega neskladja na nekaterih ravneh medijske in digitalne pismenosti med današnjimi odraščajočimi, starejšimi in celo generacijami izpred desetih let, vztrajno opozarjamo na nujo po posodobitvi učnih načrtov ter implementaciji aktualnejših in ustreznejših metod in vsebin na tem področju. Sočasno osvetlimo še problematiko odnosa institucij do medijskih naprav in neusklajenih šolskih pravilnikov ter odraslih, katerih lastne medijske navade so včasih problematične, edukacijske prakse pa nezadostne. Delo v obliki obsežnega, kakovostnega ter aktualnega popisa stanja in trendov preučevanega fenomena tako predstavlja pomemben prispevek k znanosti ter priložnost za optimizacijo procesov medijske vzgoje in s tem povečanje medijske pismenosti slovenskih državljanov v prihodnosti.
Ključne besede: medijska vzgoja, medijska pismenost, vplivi medijev, mediji, mladi, srednješolci, osnovnošolci
Objavljeno v ReVIS: 30.01.2025; Ogledov: 405; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

9.
MLADOSTNIKOVO DOŽIVLJANJE LOČITVE ALI RAZVEZE STARŠEV OB PODPORI PODPORNE SKUPINE
Anja Furlan, 2025, ni določena

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje doživljanja ločitve ali razveze staršev pri mladostnikih ob podpori podporne skupine. Raziskava obravnava razsežnosti in kompleksnost družinske dinamike, še posebej v kontekstu čustvenega, kognitivnega in socialnega odziva mladostnikov na ločitev staršev. V teoretičnem delu naloge smo pregledali literaturo, ki obravnava vplive ločitve na mladostnike, vključno z njihovimi čustvenimi, kognitivnimi in socialnimi odzivi, ter pregledali vlogo strokovne podpore, ki jo lahko mladostniki prejmejo bodisi od vrstniških skupin, šole ali podpornih skupin za samopomoč. Poseben poudarek je bil namenjen teoretičnim vidikom ločitve v okviru družinske dinamike. Naša raziskava se je osredotočila na raziskovanje razlik v čustvenem, psihološkem in socialnem doživljanju ločitve ali razveze staršev med mladostniki, katerih starši so bili vključeni v podporne skupine za ločene ali razvezane starše, ter tistimi, katerih starši niso bili vključeni v te skupine, s ciljem ugotoviti, kako ta podpora vpliva na njihovo psihološko stanje, prilagoditev in socialno vključenost v obdobju ločitve ali razveze. Glavni rezultati raziskave so pokazali, da so mladostniki, katerih starši so bili vključeni v podporne skupine, ločitev doživljali bolj pozitivno. Poročali so o boljšem razumevanju svojih čustev, večji stabilnosti in sposobnosti za konstruktivno reševanje konfliktov. Teme, kot so občutek varnosti, podpora in razumevanje, podpirajo trditev o njihovi večji čustveni stabilnosti. Mladostniki, katerih starši niso bili vključeni v podporne skupine, so pogosteje doživljali negotovost, strah pred prihodnostjo, dvome o sebi in občutke krivde. Zaključki raziskave poudarjajo pomen starševske podpore med ločitvijo ter njen vpliv na čustveno in socialno prilagajanje mladostnikov. Ti izsledki lahko prispevajo k razvoju učinkovitejših pristopov za podporo mladostnikom v tej ranljivi fazi.
Ključne besede: Doživljanje mladostnika, ločitev, čustveno doživljanje, kognitivno doživljanje, socialno doživljanje, doživljanje prejemanja medvrstniške pomoči in šolske podpore, skupine za samopomoč.
Objavljeno v ReVIS: 14.01.2025; Ogledov: 1076; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Upoštevanje načel k pacientu usmerjene oskrbe v kliničnem okolju
Anja Hiti, 2024, ni določena

Opis: Izhodišča: Raziskava se osredotoča na preučevanje uresničevanja koncepta k pacientu usmerjene oskrbe v kliničnem okolju, pri čemer se postavlja vprašanje, kako se ta koncept, ki poudarja individualne potrebe in želje pacienta, dejansko implementira v vsakodnevni praksi zdravstvenih izvajalcev. Namen raziskave je zagotoviti celovito analizo trenutnega stanja k pacientu usmerjene oskrbe v kliničnem okolju ter raziskati, v kolikšni meri so načela k pacientu usmerjene oskrbe, ki jih je oblikoval Picker, integrirana v obravnavo pacientov. Cilji raziskave vključujejo preučitev znanstvene in strokovne literature, ki se osredotoča na koncept k pacientu usmerjene oskrbe, ugotavljanje, kako se Pickerjeva načela upoštevajo v praksi, ter identificiranje, katera načela so v kliničnem okolju upoštevana in katera ne. Poleg tega nameravamo raziskati vzroke za morebitno neupoštevanje teh načel, kar bi lahko razkrilo ovire in izzive, s katerimi se zdravstveni izvajalci srečujejo pri izvajanju k pacientu usmerjene oskrbe. S temi raziskovalnimi cilji želimo prispevati k razumevanju in izboljšanju k pacientu usmerjene oskrbe v praksi ter k razvoju strategij za boljšo implementacijo tega pristopa v zdravstvenih ustanovah. Metode: V raziskavi smo uporabili kvalitativno metodo zbiranja podatkov s poglobljenimi intervjuji z dvema zdravnikoma, desetimi diplomiranimi medicinskimi sestrami in tremi zdravstvenimi tehniki, zaposlenimi v terciarni zdravstveni ustanovi na različnih internističnih in kirurških oddelkih ter na urgentnem internističnem oddelku. Intervjuji so potekali v vnaprej dogovorjenem prostoru, ki so ga izbrali zdravstveni strokovnjaki sami. Intervjuje smo z dovoljenjem intervjuvancev snemali in jih nato prepisali ter anonimizirali (I/1 do I/15). Prepisi intervjujev so bili večkrat prebrani, nato so sledili kodiranje, izbor in opredelitev pojmov ter postopek definiranja podteme in teme. Rezultati: Večina intervjuvancev razume k pacientu usmerjeno oskrbo kot pozitiven pristop v zdravstveni obravnavi pacienta, vendar intervjuvanci izpostavljajo ovire, ki jim preprečujejo izvajanje k pacientu usmerjene oskrbe. Kot najpogostejše so izpostavili: pomanjkanje časa, premalo osebja, stres na delovnem mestu, pomanjkanje znanja o k pacientu usmerjeni obravnavi, slabo komunikacijo, izgorelost in utrujenost, kulturo oddelka ali organizacije, nezainteresiranost za spremembe. Razprava: Glede na pridobljene podatke bi bilo treba zdravstvenim strokovnjakom zagotoviti dodatno izobraževanje, s katerim bi jih opolnomočili za izvajanje k pacientu usmerjene oskrbe. Raziskava tudi poudarja pomen komunikacije in sodelovanja zdravstvenih delavcev v oskrbi, zlasti pri starejših osebah, kjer sta zaupanje in spoštovanje ključnega pomena. Komunikacija, ki temelji na zaupanju, vpliva na izboljšanje splošnega počutja pacientov, hitrost okrevanja, upoštevanje zdravstvenih navodil ter boljšo kakovost življenja.
Ključne besede: pacient, k pacientu usmerjena oskrba, celostna obravnava, načela, klinično okolje
Objavljeno v ReVIS: 14.01.2025; Ogledov: 451; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh