Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Social networks as factors for innovations
Victor Cepoi, 2018

Opis: In the new local-global interconnection, nation states are losing their influence and legitimacy, while economic and cultural transformations are reconfiguring spatial formations. Going in line with the global trends, regions grasp more importance in shaping the political, economic and social environments. As a result, the regional level has an important role in creating a proper socio-economic framework for innovation development, which is considered one the engines of development. Relying on the theory of Social fields, the research considers three social forces (networks, institutions, and cognitive frames) as an alternative explanation for innovation processes, by encompassing the aspects of different social fields on the regional level. Consequently, within this dissertation we approach regional innovation systems as an analytical unit for exploring innovation performance of a regional environment. As case studies, we selected seven regions with different levels of innovation performance. The analysis of the semi-structured interviews and the Qualitative Comparative Analysis emphasized the social forces are a special component for explaining innovation processes in the selected case studies. Nonetheless, the results offer insights for regional mechanisms within the innovation performance with the focus on an approach toward innovation that is beyond simple economics.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: Regional Systems of Innovations, Networks, Social Field, Social Forces, Qualitative Comparative analysis
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 1665; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

2.
Brezposelnost mladih terciarno izobraženih v Goriški regiji
Aneja Marinič, 2018

Opis: Magistrska naloga je namenjena podrobnejšemu raziskovanju brezposelnosti terciarno izobražene mladine iz goriške regije ter njihove (ne)aktivnosti pri procesu iskanja zaposlitve na trgu delovne sile. V prvem delu podrobneje preučimo teoretična izhodišča, kjer predstavimo ključne pojme brezposelnosti terciarno izobražene mladine, ki smo jih definirali s pomočjo različnih avtorjev in že opravljenih raziskav na to temo, kar pomeni, da smo s tem še dodatno obogatili magistrsko nalogo. Najprej predstavimo vpliv sodobne, postmoderne družbe na življenje mladih, kjer izpostavimo tudi pojme, ki imajo velik vpliv na mlade, in sicer individualizacija, socialna izključenost ter socialni, kulturni in ekonomski kapital. V nadaljevanju predstavimo tudi prehod mladih terciarno izobraženih iz izobraževanja v sfero dela, brezposelnost terciarno izobražene mladine, dejavnike, ki vplivajo na hitrost prehoda iz izobraževanja v sfero dela ter metode iskanja zaposlitve. Za konec teoretičnega dela predstavimo še trg dela za mlade terciarno izobražene. Drugi del naloge sestavlja empirični del, kjer predstavimo rezultate in ključne ugotovitve kvantitativne raziskave. Ugotovili smo, da se brezposelni terciarno izobraženi mladi iz goriške regije, ne glede na neugodno situacijo na trgu dela ter ne glede na dejavnike, ki vplivajo na njihovo brezposelnost, še naprej trudijo in vztrajajo, da bi vstopili na trg delovne sile. Zavedajo se, da morajo biti čim bolj samostojno aktivni na vseh področjih, ki jih zahteva proces iskanja zaposlitve, saj je to njihova edina možnost, ki jim omogoča hitrejši in lažji prehod na trg dela ter pridobitev zaposlitve.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: brezposelnost, terciarno izobražena mladina, Goriška regija, trg dela, samostojna aktivnost, iskanje zaposlitve, magistrske naloge
Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 759; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

3.
Integracija migrantov
Eva Černigoj, 2018

Opis: Ob vsakem pojavu nenadnih mnoţičnih migracij je vprašanje in izvajanje integracije v drţavah sprejemnicah predstavljalo izziv. Kot ostale drţave članice EU se tudi Slovenija sooča s porastom v številu migrantov, med katerimi so prisilni migranti – prosilci za mednarodno zaščito, begunci in osebe s subsidiarno zaščito – še posebej ranljiva skupina, ki terja dodatno pozornost. Namen naloge je na enem mestu zbrati in sistematično pregledati različna področja integracije ter aktualno področno zakonodajo, ki ureja poloţaj prisilnih migrantov v Republiki Sloveniji. Izhajamo iz predpostavke, da slovenska integracijska politika, kot odgovor na povečano število prosilcev in oseb z mednarodno zaščito, potrebuje uvedbo dodatnih ukrepov, ki bi olajšali integracijo tako posameznikov kot sprejemne druţbe. Katera področja so najbolj potrebna prenove ter s kakšnimi spremembami bi jih posodobili, smo ugotovili s pomočjo analize primarnih in sekundarnih virov ter z usmerjeno primerjavo praks med drţavami. Ugotovili smo, da se je zakonodaja v obdobju od mnoţičnega prihoda migrantov kot odziv na potrebe v praksi ali na drţavne usmeritve večkrat spremenila, pri tem pa so določena področja integracije temu navkljub ostala slabše razvita. Mednje uvrščamo zdravstvo, področje politične participacije in dostop do drţavljanstva. Slovenija pa je med najboljšimi in najbolj naprednimi drţavami na področju zdruţevanja druţine ter zgledna pri integraciji na področju izobraţevanja in področju izvajanja začetnih integracijskih programov. Področja pridobitve mednarodne zaščite, nastanitve, zaposlovanja in nediskriminacije pa so na nekaterih točkah še šibka, restriktivna ali pomanjkljivo urejena. Do velikih razlik v dostopu do integracijskih politik prihaja med prosilci za mednarodno zaščito, osebami s statusom begunca in osebami s subsidiarno zaščito.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: integracija, integracijska politika, prisilni migranti, prosilci za mednarodno zaščito, begunci, mednarodna zaščita
Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 552; Prenosov: 13
URL Celotno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Razkritje homoseksualnosti pred samim seboj in v družinski sferi
Katja Bošnak, 2018

Opis: Magistrska naloga sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer sem v prvem delu raziskala in razložila koncepte in razlage homoseksualnosti in njenega historično družbenega okvirja. Predstavila sem tudi koncept identitete, kjer sem ločila osebno in družbeno, razložila pa sem še koncept homoseksualna spolna identiteta po znanih teoretikih kot so V. Cass in K. Plummer. Nadalje sem predstavila proces razkritja, proces razkritja po Romanu Kuharju, coming outa pred samim seboj in v družini, pa tudi razkritje partnerske zveze, razkritje pred prijatelji in v delovni sferi. Dotaknila sem se tudi heteronormativnosti, nasilja v družinski sferi, homofobije in homofobičnih dejanj, ki so lahko velike ovire na poti do razkritja. Dodala sem še koncept Marshalla, ki predstavlja ovire na poti do razkritja. Sledi empirični del. Naredila sem kvalitativno raziskavo, kjer je sodelovalo deset že razkritih gejev in lezbijk. S strukturiranim intervjujem, ki ima vprašanja odprtega tipa, sem želela izvedeti več o razkritju, in sicer kako poteka razkritje, kaj vse prinaša s seboj in kaj to za homoseksualno osebo pomeni; s kakšnimi težavami, stiskami in dilemami so se spopadali, ko so se razkrili doma, pred prijatelji in v delovni sferi; kakšna je bila dinamika razkritja istospolne partnerske zveze in kako so s svojo (isto)spolno identiteto pomirjeni danes.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: homoseksualnost, razkritje, istospolna partnerska zveza, heteronormativnost, homofobija
Objavljeno: 26.07.2021; Ogledov: 455; Prenosov: 90
URL Celotno besedilo (0,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Raziskava uporabnosti internega izobraževanja Zavoda RS za zaposlovanje pri delu svetovalcev zaposlitve tujcev
Mojca Murn Lenarčič, 2016

Opis: Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih ima v dobi tehnološkega razvoja in medkulturnega komuniciranja velik pomen za Zavod RS za zaposlovanje, ki želi kot del državne oziroma javne uprave svoje storitve čim bolj približati uporabnikom. Nenehne spremembe in trend časa, v katerem živimo, zahtevajo od zaposlenih čedalje več znanja in usposobljenosti. Zavod RS za zaposlovanje želi z internim izobraževanjem izboljšati znanje, spretnosti in veščine zaposlenih in s tem vplivati na svoje storitve. Magistrska naloga predstavlja vlogo izobraževanja, usposabljanja in učenja s teoretičnimi opredelitvami, motivacijo odraslih za izobraževanje in učenje, izobraževalne oblike in metode, načine izobraževanja in učenja ter Zavod RS za zaposlovanje kot osrednjo institucijo na slovenskem trgu dela, zlasti službo Področje za izdajo delovnih dovoljenj v okviru pravne službe Zavoda RS za zaposlovanje s strokovnimi delavci. Proučevalo se je, kako uporabne so pri delu svetovalcev zaposlitve tujcev vsebine programov internega izobraževanja, s poudarkom na projektu Izobraževalni center Zavoda RS za zaposlovanje. Kvalitativno raziskovanje se je poglobilo v interno izobraževanje za svetovalce zaposlitve tujcev na podlagi njihovih mnenj, vključno z mnenjem vodje službe. Izsledki raziskave so pokazali majhno uporabnost vsebin programov projekta Izobraževalni center Zavoda RS za zaposlovanje pri delu svetovalcev zaposlitev tujcev oziroma ne dovolj prilagojeno ponudbo programov tega projekta.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: interno izobraževanje, Zavoda RS za zaposlovanje, zaposlovanje tujcev, svetovalci, magistrske naloge
Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 394; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

6.
Kognitivno-vedenjski coachnig [!] čustvene inteligence
Primož Rakovec, 2015

Opis: Kognitivno-vedenjski coaching predstavlja enega izmed načinov uporabe kognitivno-vedenjske terapije izven klinične prakse. Ker temelji na osnovnih predpostavkah kognitivno-vedenjske terapije, ocenjujemo, da gre za znanstveno utemeljen in strokoven proces učenja klienta kako izboljšati učinkovitost v vsakodnevnem življenju. V magistrski nalogi raziskujemo, ali je kognitivno-vedenjski coaching tudi učinkovit proces učenja veščin čustvene inteligence. V teoretičnem delu s pomočjo podatkov, zbranih v strokovni literaturi, najprej opišemo kognitivno-vedenjsko terapijo in coaching kot izvorno podlago kognitivno-vedenjskega coachinga. V nadaljevanju predstavimo strukturo in modele kognitivno-vedenjskega coachinga in modela čustvene inteligence. V zadnjem delu teoretičnega dela magistrske naloge opišemo uporabo tehnik kognitivno-vedenjskega coachinga za učenje posameznih veščin čustvene inteligence, opisanih v Bar-Onovem modelu čustvene inteligence. Izpostavimo tudi odnos med klientom in coachem kot zelo pomembnim predpogojem uspešnosti procesa učenja in možne ovire na strani klienta, ki se lahko pojavijo v procesu učenja. V empiričnem delu naloge predstavljamo rezultate, zbrane s polstrukturiranim intervjujem. Rezultati predstavljajo odgovore šestih klientk, ki so se udeležile kognitivno-vedenjskega coachinga čustvene inteligence. Analiza predstavljenih rezultatov je podlaga za odgovore na zastavljeno raziskovalno vprašanje in podvprašanji, ki so potrdili našo domnevo, da je učinkovitost kognitivno-vedenjskega coachinga za učenje veščin čustvene inteligence visoka, da je klientu v pomoč pri prepoznavi negativnih nezdravih čustev in pri razvijanju racionalnih vedenjskih vzorcev.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: kognitivno-vedenjska terapija, psihično nasilje, tehnike, učinkovitost, coaching, učenje, čustvena inteligenca
Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 517; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (893,75 KB)

7.
Vpliv notranjega dialoga na agresivno vožnjo voznikov avtomobilov
Primož Rakovec, 2018

Opis: Namen doktorske disertacije je ugotoviti, kako sta povezana notranji dialog in agresivna vožnja. Predpostavili smo, da: (1) se voznik v času vožnje zaveda notranjega dialoga, (2) bo notranji dialog agresivnega voznika negativen, (3) da negativen notranji dialog povečuje agresivno vožnjo voznikov avtomobilov. Z namenom odgovoriti na zastavljeno vprašanje in preveriti predpostavke v disertaciji opišemo različne teorije agresivnega vedenja in notranjega dialoga, dejavnike vpliva in razlike v pojavnosti obeh konstruktov. V nadaljevanju notranji dialog in agresivno vožnjo povežemo in predstavimo v teoretičnem modelu vpliva notranjega dialoga na agresivno vožnjo. Povezanost notranjega dialoga in agresivne vožnje preverimo tudi s pomočjo raziskave na vzorcu populacije 727 slovenskih voznic in voznikov. V raziskavo, ki združuje kvantitativne in kvalitativne metode, smo vključili tudi eksperiment z uporabo simulatorja vožnje in polstrukturirani intervju. Namen slednjega je bil pridobiti še bolj poglobljen opis notranje izkušnje voznika v času vožnje. Izsledki raziskave pokažejo, da se voznice in vozniki v veliki meri zavedajo notranjega dialoga v času vožnje, da notranji dialog sovpliva na pojav agresivne vožnje, ter da je notranji dialog agresivnih voznikov negativen. Hkrati se potrdi tudi prisotnost drugih funkcij notranjega dialoga (samo-ocenjevanje, samousmerjanje, samonadzor …), ki prav tako vplivajo na način vožnje in ostala vedenja v času vožnje.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: varnost v prometu, vedenje, agresivna vožnja, notranji dialog, eksperiment, disertacije
Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 513; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

8.
Japonska kultura in religija
Monika Mrevlje, 2017

Opis: Diplomska raziskovalna naloga obravnava japonske stripe ali mange ter animirane filme ali animeje v odnosu z japonsko kulturo, religijo in mitologijo. Cilj naloge je ugotoviti, ali so v animiranih filmih in stripih prisotni elementi japonske tradicionalne kulture. V poglavju »znanstvena izhodišča« raziskavo uvrstimo v smiseln raziskovalni prostor in ji na podlagi obravnave že obstoječih raziskav s tega področja pripišemo pomen in zagotovimo verodostojnost. V nadaljevanju opravimo pregled literature s področja japonske popularne kulture in pojasnimo pojme, ki jih uporabljamo v raziskavi. Prvi del pregleda vsebuje kratek zgodovinski pregled kulturološko najbogatejših časovnih obdobij, v nadaljevanju pa se osredotočimo na japonsko mitologijo in religijo, natančneje šintoizem. Poglavje »sodobna popularna kultura« se osredotoči na opis japonske animacije in stripa v odnosu s kulturo, ki se je vzpostavila med občinstvom le-te . Empirični del naloge vključuje analizo štirih primerov japonskega animiranega filma. Analizo smo izvedli s pomočjo programa ATLAS.ti, orodjem za kvalitativno analizo podatkov, in sicer s semiotično raziskavo slikovnega gradiva. Rezultati so najprej predstavljeni v grafični obliki z ustreznimi interpretacijami za vsak primer posebej, nato pa sledi sinteza vseh obravnavanih primerov. V zaključku naloge predstavimo ugotovitve in sklepne misli.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: mitologija, japonska popularna kultura, animacija, religija, semiotika, diplomske naloge
Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 433; Prenosov: 0

9.
Aktualni evropski migracijski tokovi iz muslimanskega sveta in s tem povezani procesi integracije na primeru Slovenije
Sergeja Ramovš, 2017

Opis: Migracije z neevropskega, pretežno muslimanskega sveta za Evropo ne predstavljajo nekega novega fenomena, saj so že od devetdesetih let prejšnjega stoletja v nenehnem vzponu. V preteklosti so bile bolje regulirane in obvladljive, mnoge države so migrante potrebovale in jih zaposlovale, velikokrat res da brez dovoljenj in za zelo nizke mezde. V letu 2015 je evropski prostor zajelo t.i. poletje migracij, ko je po Sredozemskem morju prišlo več kot milijon ljudi. Več kot polovica jih je prišla iz Sirije, kjer je do sedaj v državljanski vojni izgubilo življenje na sto tisoče ljudi, sledijo begunci iz Iraka, Pakistana, Somalije in drugih držav Bližnjega vzhoda in Afrike. Selitve iz omenjenih delov sveta so logična posledica dolgoletnega slabšanja življenjskih razmer, ki jih od znotraj narekujejo etnični spopadi, diktature samodržcev, epidemije bolezni, porazno stanje gospodarstva in večanje rodnosti, na zunaj pa dostikrat slabo upravičene ali nezadostne intervencije zahodnih sil. Na ravni Evropske unije obstajajo skupne migracijske in integracijske politike, a problem ostaja v njihovi implementaciji in spoštovanju sklenjenih dogovorov, prav tako situacije ne olajšuje dejstvo, da države članice še vedno povsem samostojno odločajo o azilnih postopkih. Eden poglavitnih delov migracijskih politik zaseda integracija, ki jo opredeljujemo kot dinamičen in dvosmeren proces, v katerem gre za aktivno prilagajanje tako tujcev kot tudi družbe same. Slednje se prepogosto pozablja. Pričujoče diplomsko delo povzema osnovna migracijska gibanja Evrope v zadnjih desetletjih, izkazuje vse osnovne migracijske teorije in uporabljene modele migracij vodilnih evropskih držav. V zadnjem segmentu teoretičnega dela sta predstavljeni ozadje nastanka migracijske politike Slovenije in vzpostavljenega modela integracije. V raziskovalnem delu diplome skozi oči treh intervjujancev dobimo vpogled v videnje in doživljanje migrantske situacije ter njihovo pripravljenost na integracijo.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: migracije, Bližnji vzhod, islam, verski fundamentalizem, terorizem, begunci, integracija, diplomske naloge
Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 440; Prenosov: 0

10.
Mladi in izzivi individualizacije
Hadisa Džananović, 2021

Opis: V diplomski nalogi smo ugotavljali, kako selitev iz države in nadaljevanje življenja v drugi državi vpliva na osamosvajanje mladih. Poudarek raziskave je na mladih, ki so se preselili iz Bosne in Hercegovine v Slovenijo. Zaradi velike gospodarske krize, družbenih in političnih izzivov, s katerimi se Bosna in Hercegovina še vedno spoprijema, je močno upočasnjena gospodarska rast države. To ima izrazit negativen vpliv predvsem na mlade. Nekateri mladi po končani srednji šoli ali fakulteti ostanejo pri starših, ker zaradi nezmožnosti zaposlitve nimajo finančnih sredstev, se pravi, da niso finančno neodvisni za svoje samostojno življenje in ne morejo zapustiti staršev. Zaradi razmer v Bosni in Hercegovini so bili nekateri mladi prisiljeni zapustiti svojo državo in se preseliti drugam. Mladi iz Bosne in Hercegovine vse bolj zapuščajo svojo državo, da bi našli svojo varno prihodnost. Ti mladi iščejo boljšo prihodnost in se dodatno šolajo v drugi državi (Sloveniji). V tej raziskavi uporabljamo kvalitativno metodo, ki temelji na polstrukturiranem intervjuju. V intervjuju sodeluje deset mladih, en fant in devet deklet, starih od 22 do 26 let. V tej diplomski nalogi raziskujemo, na kakšen način je prihod mladih iz Bosne in Hercegovine v Slovenijo vplival na njihovo samostojnost? V nalogi ugotavljamo, da so motivi za odhod mladih iz države posledica želje po nadaljnjem izobraževanju in pridobivanju novih znanj in izkušenj, kar je povezano z ustvarjanjem več življenjskih priložnosti in lažjo zaposlitvijo.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: mladost, odraslost, življenjski potek, individualizacija, izobraževanje, pozna samostojnost, brezposelnost, migracije, diplomske naloge
Objavljeno: 05.05.2022; Ogledov: 179; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh