Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MLADOSTNIKOVO DOŽIVLJANJE LOČITVE ALI RAZVEZE STARŠEV OB PODPORI PODPORNE SKUPINE
Anja Furlan, 2025, ni določena

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje doživljanja ločitve ali razveze staršev pri mladostnikih ob podpori podporne skupine. Raziskava obravnava razsežnosti in kompleksnost družinske dinamike, še posebej v kontekstu čustvenega, kognitivnega in socialnega odziva mladostnikov na ločitev staršev. V teoretičnem delu naloge smo pregledali literaturo, ki obravnava vplive ločitve na mladostnike, vključno z njihovimi čustvenimi, kognitivnimi in socialnimi odzivi, ter pregledali vlogo strokovne podpore, ki jo lahko mladostniki prejmejo bodisi od vrstniških skupin, šole ali podpornih skupin za samopomoč. Poseben poudarek je bil namenjen teoretičnim vidikom ločitve v okviru družinske dinamike. Naša raziskava se je osredotočila na raziskovanje razlik v čustvenem, psihološkem in socialnem doživljanju ločitve ali razveze staršev med mladostniki, katerih starši so bili vključeni v podporne skupine za ločene ali razvezane starše, ter tistimi, katerih starši niso bili vključeni v te skupine, s ciljem ugotoviti, kako ta podpora vpliva na njihovo psihološko stanje, prilagoditev in socialno vključenost v obdobju ločitve ali razveze. Glavni rezultati raziskave so pokazali, da so mladostniki, katerih starši so bili vključeni v podporne skupine, ločitev doživljali bolj pozitivno. Poročali so o boljšem razumevanju svojih čustev, večji stabilnosti in sposobnosti za konstruktivno reševanje konfliktov. Teme, kot so občutek varnosti, podpora in razumevanje, podpirajo trditev o njihovi večji čustveni stabilnosti. Mladostniki, katerih starši niso bili vključeni v podporne skupine, so pogosteje doživljali negotovost, strah pred prihodnostjo, dvome o sebi in občutke krivde. Zaključki raziskave poudarjajo pomen starševske podpore med ločitvijo ter njen vpliv na čustveno in socialno prilagajanje mladostnikov. Ti izsledki lahko prispevajo k razvoju učinkovitejših pristopov za podporo mladostnikom v tej ranljivi fazi.
Ključne besede: Doživljanje mladostnika, ločitev, čustveno doživljanje, kognitivno doživljanje, socialno doživljanje, doživljanje prejemanja medvrstniške pomoči in šolske podpore, skupine za samopomoč.
Objavljeno v ReVIS: 14.01.2025; Ogledov: 109; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

2.
MOTIVI ZA NEISKRENOST V PSIHOTERAPIJI
Petra Kikelj, 2024, ni določena

Opis: Namen: Neiskrenost je normalen, pogost in kompleksen pojav v terapiji. V pojem neiskrenosti vključujemo različne oblike laži: očitne laži, polresnice, izkrivljanje, bele ali altruistične laži, ki klientom pogosto služijo kot obrambna funkcija in jih je treba obravnavati previdno. V magistrski nalogi se osredotočamo na razumevanje temeljnih motivov, ki kliente vodijo k neiskrenosti, na vpliv ne(razkritja) neiskrenosti na terapevtski odnos ter se sprašujemo, katere strategije lahko po mnenju klientov uporabijo terapevti za naslavljanje neiskrenosti. Metoda: S kvalitativno vsebinsko analizo ankete z odprtimi vprašanji smo skušali pridobiti odgovore na raziskovalna vprašanja tako, da smo deset udeležencev (devet žensk in enega moškega), ki imajo izkušnjo družinske in zakonske psihoterapije, prosili, naj čim bolj odprto in iskreno odgovorijo na vprašanja anonimne ankete. Rezultati: Neiskrenost klientov pogosto izvira iz pomanjkanja občutka varnosti in zaupanja v terapevtskem odnosu. Najpogostejši motivi klientov za njihovo neiskrenost vključujejo strah pred obsojanjem, nerazumevanjem in kritiziranjem terapevta, občutek sramu, ponižanja in izkušnjo travme. Udeleženci so, ko njihova neiskrenost ni bila odkrita in naslovljena, večinoma doživljali strah, stisko in terapevtski odnos zaznavali bolj negativno v primerjavi s pozitivnimi čustvi in večjim občutkom varnosti ter zaupanja v terapevtski proces v primeru terapevtove naslovitve. Udeleženci predlagajo kot najbolj primeren nežen, empatičen in neposreden pristop za naslavljanje neiskrenosti z uporabo normalizacije, psihoedukacije in generalizacije. Zaključek: Ugotavljamo, da sta razumevanje in obravnava motivov neiskrenosti v terapevtskem okolju zelo občutljiva, a pomembna dejavnika, ki vplivata na proces in rezultate terapije. Kot pomembno se kaže tudi trenutno pomanjkljivo izobraževanje terapevtov o pojavu neiskrenosti, strategijah in tehnikah, ki se jih lahko poslužijo, da bi čim bolj olajšali razkrivanje klientov ter ohranjali in krepili terapevtski odnos.
Ključne besede: psihoterapija, klientova neiskrenost, motivi za neiskrenost, terapevtsko zavezništvo, iskrenost v terapiji
Objavljeno v ReVIS: 05.12.2024; Ogledov: 178; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

3.
VPLIV PRENATALNEGA IN POSTNATALNEGA OBDOBJA NA POJAVNOST ATOPIJSKEGA DERMATITISA V ZGODNJEM OTROŠTVU
Anja Leš, 2023, ni določena

Opis: Teoretična izhodišča: Razvoj otroka se začne že v maternici, zato so materino duševno zdravje, stres in stresni dejavniki, psihosocialno okolje v nosečnosti in po rojstvu otroka ključnega pomena za zdravje otroka. Namen je raziskati vpliv prenatalnega in postnatalnega obdobja na pojavnost psihosomatske kožne bolezni atopijski dermatitis v zgodnjem otroštvu. Metoda: V diplomski nalogi smo uporabili kvalitativni pristop in v njem metodo analize sekundarnega gradiva. Gradivo smo pridobivali pomočjo podatkovnih baz PubMed, Google sholar, Google učenjak, DermMed. Uporabili smo tudi 21 strokovnih knjig. Iskanje literature je potekalo od meseca marca 2022 do julija 2023. Pri pregledu literature sta bila uporabljena prizma diagram in hierarhična ocena kakovosti literature. Rezultati: V končno analizo je bilo po 404.145 zadetkih vključenih 34 člankov in strokovnih besedil ter 21 strokovnih knjig, ki so ustrezali vključitvenim merilom. Hierarhično so najvišje na lestvici sistematični pregled korelacijskih/opazovalnih študij (6), posamezne korelacijske/ opazovalne študije (2), sistematični pregled opisnih kvalitativnih študij (6), posamične opisne kvalitativne študije (8), in mnenja avtorjev/ekspertnih komisij (12). Ugotovitve: V večini primerov članki in znanstvena dela govorijo o povezavi z okoljskimi, s psihosocialnimi in z genetskimi dejavniki, ki se iz matere prenašajo na še nerojenega otroka in pomembno vplivajo tudi v času zgodnjega razvoja otroka. V raziskavi smo na vsako opredeljeno temo predstavili znanstvene članke in literaturo o vplivu dejavnikov na pojavnost kožne bolezni pri otroku. Ugotovili smo tudi, da je tema izjemno široka in neraziskana predvsem na novih znanstvenih področjih, kot sta epigenetika in prenos travme na otroka. Predvsem študije govorijo o zdravstveni komponenti, zelo malo pa o čustvenih dejavnikih, ki sprožijo bolezen. Se pa raziskovalci strinjajo, da je atopijski dermatitis izjemno izčrpavajoča bolezen in pomembno vpliva na kakovost celotne družine, prav tako je velik finančni zalogaj. Psihološka podpora otroku in staršem ter vključitev obojih v izobraževalne programe lahko izboljšata kakovost življenja, stanje kože in srbež pri otroku.
Ključne besede: perinatalno obdobje, postnatalno obdobje, atopijski dermatitis
Objavljeno v ReVIS: 04.10.2023; Ogledov: 768; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (731,10 KB)

4.
Pričakovanja in zadovoljstvo uporabnikov potujoče knjižnice v Posočju
Tjaša Lipušček Skubin, 2023, ni določena

Opis: Bralna kultura je danes postavljena v težke čase, saj je v senci hitre digitalizacije zapostavljena. Zaradi rasti tehnologije in različnih dostopov do knjig (knjige so dostopne v e-oblikah) imajo knjižnice težko nalogo, kako privabiti in obdržati bralce. V nalogi preučujemo pričakovanja in zadovoljstvo uporabnikov Potujoče knjižnice v Posočju. Za tako temo smo se odločili predvsem zato, ker se nam bralna kultura zdi aktualna tema in ker na to temo na tem območju ni veliko zapisanega. Teorijo v magistrski nalogi, kjer smo obravnavali splošne pojme, smo podkrepili s strukturiranimi intervjuji. Prišli smo do rezultatov, ki smo jih tudi pričakovali, in sicer so intervjuvanci, ki so sodelovali pri intervjujih, v glavnem zadovoljni s potujočo knjižnico. Njihova pričakovanja so večinoma izpolnjena. V nalogi dobimo kar nekaj predlogov, kako bi lahko nekatere zadeve na potujoči knjižnici izboljšali, in sicer se večina intervjuvancev strinja, da je potrebno gradivo na potujoči knjižnici postaviti bolj pregledno, potrebna je boljša osvetlitev prostora, več sodobnejše literature, več časa za postanek, kjer je obisk večji. Zanimiva ugotovitev, ki so nam jo dali intervjuji, je, da so vsi zadovoljni z osebjem na potujoči knjižnici, kar pove, da zaposleni izpolnjujejo pričakovanja uporabnikov, in to je velika prednost potujoče knjižnice. Ker prihaja kmalu nov bibliobus, bodo tako dobljeni rezultati lahko pomagali pri urejanju in izboljšavah na potujoči knjižnici.
Ključne besede: pričakovanja, zadovoljstvo, potujoča knjižnica, Posočje, uporabniki.
Objavljeno v ReVIS: 10.08.2023; Ogledov: 836; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

5.
Uporaba IKT predšolskih otrok v zavetju doma : diplomska naloga
Nina Fifolt, 2023, diplomsko delo

Opis: Starši predšolskih otrok se nemalokrat znajdejo ujeti v prenatrpanih urnikih in pomanjkanju prostega časa, digitalna varuška, ki je vedno na voljo, pa čaka v dnevni sobi ali v žepu. IKT je danes lahko dostopna in množično uporabljena. Mobilni telefon in televizijo si lasti že skoraj vsako gospodinjstvo. Čas med uporabo zaslonov teče hitro in prehitro se lahko zgodi, da predšolski otroci čezmerno uporabljajo IKT. V diplomski nalogi so predstavljene definicije digitalne odgovornosti, vplivi, ki jih ima čezmerna uporaba na razvoj predšolskih otrok, priporočila uporabe IKT ter nasveti za odgovorno uporabo IKT. S kvalitativnim pristopom smo opravili strukturirano opazovanje uporabe IKT, 5 otrok v zavetju njihovega doma. Po analizi rezultatov smo opravili intervju s starši glede njihovega pogleda na uporabo in tako podkrepili svoje ugotovitve.
Ključne besede: IKT, predšolski otroci, starši, uporaba, vpliv čezmerne uporabe
Objavljeno v ReVIS: 19.05.2023; Ogledov: 1254; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

6.
Pozitivni in negativni vplivi dela od doma na počutje zaposlenih v farmacevtskem podjetju v času epidemije Covid-19 : diplomska naloga
Maja Cesar Grilc, 2022, diplomsko delo

Opis: Epidemija Covid-19 je v naša življenja, poleg številnih sprememb, prinesla tudi novodobno obliko dela - delo od doma. Številni zaposleni po celem svetu so se, z namenom zajezitve virusa in ohranjanju zdravja, nenadoma selili v domače pisarne. Z raziskovalno nalogo smo preučili pozitivne in negativne vidike takšnega načina dela na zaposlene v farmacevtskem podjetju. S pomočjo strukturiranih intervjujev smo raziskali kako delo od doma vpliva na produktivnost in učinkovitost zaposlenih, na odnose znotraj oddelka ter poglobili znanje o vplivu takšega dela na psihofizično zdravje zaposlenih. Delo od doma, glede na dobljene podatke, predstavlja obliko dela, ki zaposlenemu omogoča, da se bolje prilagodi delu ter lastnim obveznostim, saj omogoča samostojno razporejanje delovnika. Takšna oblika zaposlitve ima poleg pozitivnih učinkov na okolje tudi številne pozitivne učinke na zaposlene. Zaposlenim omogoča fleksibilnost, možnost opravljanja dela v manj stresnem, domačem okolju, povečuje produktivnost in dobro počutje zaposlenih. Po drugi strani pa prinaša tudi kar nekaj negativnih vplivov med katerimi so v ospredju zmanjšana motivacija zaposlenih, ohlajanje odnosov na oddelku, preobremenjenost, slabša storilnost, zmanjšana učinkovitost, slabša komunikacija in povečan obseg dela zaposlenih. Raziskava je pokazala, da se tako negativni in pozitivni vplivi med seboj prepletajo, zato je izrednega pomena, da vsem zaposlenim, ki svoje delo opravljajo od doma, omogočimo, da si samostojno izberejo ali bodo delali od doma, v pisarni ali pa bodo izbrali kombiniran delovnik, ki omogoča izkoriščanje pozitivnih vplivov in zmanjšuje negativne vplive dela od doma. S tem jim pokažemo zaupanje in jim omogočimo izbiro, ki njim predstavlja idealni delovnik in jim omogoča, da, kar se da najbolje, izkoristijo svoje sposobnosti.
Ključne besede: delo od doma, Covid-19, učinkovitost, produktivnost, počutje zaposlenih, odnosi v ekipi, kombiniran delovnik, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 20.01.2023; Ogledov: 1140; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

7.
Doživljanje šolanja na daljavo pri starših otrok s posebnimi potrebami : magistrska naloga
Anita Regula, 2022, magistrsko delo

Opis: Diplomska naloga se poglobi v doživljanje šolanja na daljavo pri starših otrok s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu se v prvem delu poglobimo v definicijo otrok s posebnimi potrebami in v zakone sprejete na tem področju ter kaj Republika Slovenija ponuja družinam z otroci s posebnimi potrebami. Poleg tega pa smo v dodatnih poglavjih pozornost posvetili tudi učencem s posebnimi potrebami v šolskem sitemu, kakšno obravnavo imajo, katere prilagoditve itd. Bolj poglobljeno smo se tudi posvetili šolanju na daljavo na splošno in v času epidemije covid 19. Za konec pa smo raziskali tudi področje starševstva otrok s posebnimi potrebami. S pomočjo pol strukturiranih intervjujev smo prišli do odgovorov. Sodelovalo je 10 staršev, ki je v času šolanja na daljavo zaradi covid epidemije ostalo z otrokom/otroci doma. Z intervjuji smo prišli do odgovorov, da so starši šolanje na daljavo doživljali različno, da so se bolje počutili v vlogi starša kot učitelja, saj jim je starševska bolj znana, in pa dvomili so v lastne kompetence. Starši navajajo, da so imeli težave kot npr. upor otroka predvsem pri novostih, neposlušnost otroka, otroka so dekoncentrirali zunanji motilci, nizka psihofizična sposobnost otroka, itd. Poleg tega pa težave navajajo tudi pri organizaciji službenih obveznosti in šolanja (več) otrok na daljavo, pomankanje časa, neusposobljenost (staršev) za poučevanja otrok s posebnimi potrebami, preobremenjenosti staršev s službo, kar je vodilo v prikrajšanost otroka pri šolanju. Otrok pa si je svoj čas krajšal s telefonom ali televizijo. Pri šolskih obveznostih so si pomagali s pomočjo učitelja, prilagoditvijo prostora za učenje, omejitvijo zvokov in slik ter z aktivnostjo med izpolnjevanjem obveznosti.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, šolanje na daljavo, posebni programi vzgoje in izobraževanja, prilagoditve, starši otrok s posebnimi potrebami, magistrske naloge
Objavljeno v ReVIS: 06.01.2023; Ogledov: 1036; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (981,03 KB)

8.
Zakulisje glasbene industrije v odnosu menedžmenta in založb do glasbenikov : diplomska naloga
Fatima Beganović, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoĉa na odnos menedţmenta in zaloţb do glasbenikov, s poudarkom na odnosu v zakulisju in negativnih praksah, ki se pojavljajo. V teoretiĉnih izhodišĉih, opisane so osnovne lastnosti, funkcije, ter zgodovinski razvoj menedţmenta in zaloţb v glasbeni industriji. Opisane so vrste, naĉini sklenitve in lastnosti pogodb, vsebina in pomembnost etiĉnega kodeksa, primeri slabih praks odnosa menedţmenta in/ali zaloţb do glasbenikov iz sveta, ter posledice, ki so jih slabe prakse prinesle v njihovi karieri in ţivljenju. Predstavljeni so tudi zgodovina, osnovne lastnosti, ter današnje stanje glasbene industrije v Sloveniji. Rezultati so pridobljeni s kvalitativno raziskavo, s pomoĉjo neposrednih pol-srtrukturiranih intervjujev opravljenih s sedmimi glasbeniki/glasbenicami, ki so del glasbene industrije v Sloveniji in so starosti od 18 do 30 let s doloĉenimi izkušnjami z menedţmentom in zaloţbami. Cilj raziskave je bil odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja, ki zajemajo opisovanje slabih praks, s katerimi so se sreĉali glasbeniki v Sloveniji v razmerju z menedţmentom in zaloţbami, ter opisovanje naĉinov, na katere so slabe prakse reševali. Raziskava je pokazala, da je problem slabega ravnanja menedţmenta in zaloţb do glasbenikov v Sloveniji v veliki meri prisoten. Veĉina glasbenikov je imela doloĉena neposredna ali posredna sreĉanja s slabimi praksami s strani menedţmenta in/ali zaloţb. Intenzivnost in narava slabih praks je od posameznika do posameznika razliĉna in edinstvena. Manjšina glasbenikov je imela izkljuĉno pozitivne izkušnje.
Ključne besede: glasbeniki, menedžment, založbe, sodelovanje, pogodbe, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 23.12.2022; Ogledov: 810; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

9.
Prenova poslovanja v kriznih okoliščinah : študija primera
Helena Rončević, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na rast in razvoj podjetij v času pandemije Covid-19, ki predstavlja izziv za vsa podjetja in posameznike. V delu opisujemo življenjske cikle podjetja, metode rasti, metode in faze razvoja podjetja, različne oblike poslovanja podjetij, uporabo različnih informacijskih tehnologij, trenutne razmere in projekcije za naslednji dve leti. Naloga je nastala kot del raziskovalnega poročila na tržnem projektu Razvoj modela prenove poslovanja in izboljšanja poslovnih procesov, za podjetje, ki ga zaradi zagotovitve anonimnosti v tej nalogi poimenujemo HERO S.P. To je slovensko mikro podjetje, ki se ukvarja z izdelavo unikatnih in ekoloških ogrevalih teles na trdo biomaso. Ugotovili smo, da se podjetje trenutno nahaja v fazi upadanja rasti. Podjetje je na trgu aktivno že vse od leta 1994 in se je že večkrat znašlo v tej fazi ter se uspešno povrnilo v prejšnjo fazo zrele rasti. Razmere na trgu so sedaj drugačne, saj je pandemija Covid-19 nepredvidljiva. V delu smo ugotovili, da bo za obstoj podjetja pomembno, da se razvija in raste ter širi tudi svojo ponudbo. Podjetje bo svojo ponudbo razširilo najprej na domači, kasneje še na tuje trge, z dodajanjem storitve svetovanja in pomoči. Ciljna tuja trga bosta Italija in Avstrija, saj sta fizično blizu domačega trga. Za namene raziskave je uporabljen deskriptivni pristop, saj v samem delu opisujem strukturo sistem in njegovo delovanje.
Ključne besede: podjetja, poslovni modeli, rast, razvoj, življenjski cikli, magistrske naloge
Objavljeno v ReVIS: 13.08.2021; Ogledov: 1494; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh