1. Delo na domu v državni upravi s pomočjo modela CAF : magistrsko deloSara Vrbnjak Dermol, 2024, magistrsko delo Opis: Delo od doma je posebna oblika zaposlitve, ki je opredeljena v 68. členu Zakona o delovnih razmerjih in predstavlja obliko zaposlitve, kjer zaposleni svoje delo opravlja na svojem domu ali drugem izbranem prostoru, ki je zunaj delovnih prostorov delodajalca. Kljub prednostim te oblike dela se soočamo z izzivi pri njegovi definiciji, ki se spreminja glede na gospodarske razmere, tehnološki napredek in druge dejavnike. V državni upravi kljub pričakovanjem delo od doma ni pogosto uveljavljena praksa. Pandemija COVID-19 je predstavljala pomemben "stresni test" za državno upravo in celoten javni sektor, kjer so se morali hitro prilagoditi novim razmeram dela in poslovanja. Med epidemijo so mnogi zaposleni morali delati od doma, kar je zgolj okrepilo in poudarilo pomembnost pripravljenosti organizacij na nagle spremembe. Model CAF (Common Assessment Framework) kot orodje za organe javnega sektorja v Sloveniji in Evropi je namenjen uporabi za obvladovanje kakovosti in izboljšanju delovanja organa. Temeljna predpostavka orodja je, da se odlični rezultati dosežejo skozi strategijo vodstva, načrtovanja, zaposlenih, partnerstev, virov in procesov. CAF obravnava organizacijo s celovitim pristopom. Organizaciji omogoča hkrati analizo delovanja iz različnih vidikov. Tisti organi javnega sektorja, ki uporabljajo model CAF, si prizadevajo razviti kulturo odličnosti delovanja. Model v svojih samoocenjevalnih obrazcih sicer ne vključuje natančnega naslavljanja dela na domu, vendar ga nekatere organizacije že upoštevajo v vseh zadevnih postopkih. Kljub temu je model dovolj celovit, da omogoča vključitev več dejavnikov iz vidika opravljanja dela na domu pod različnimi merili. Pomembnost državne uprave za družbeni razvoj zahteva jasne cilje. Ti so predanost oblasti, kompetentne pripravljavce predpisov, odgovorne uradnike, kvalitetne storitve in ustrezno razdelitev odgovornosti. Dosedanji razvoj kaže, da se odličnost in kakovost v javni upravi uveljavljata kot cilj in temeljna vrednota. Izsledkom pa je skupno, da vsi nakazujejo, da bi morala uvedba dela od doma postati pomembna točka pri izpolnjevanju obrazcev po modelu CAF, saj predstavlja ključno spremembo, ki vpliva na zaposlene in procese v organizaciji. Namen magistrskega dela je preučiti različne vidike dela od doma in smiselnost vključitve te delovne prakse v model CAF. Ključne besede: model CAF, državna uprava, delo na domu, merila modela CAF, dejavniki merjenja kakovosti Objavljeno v ReVIS: 02.10.2024; Ogledov: 586; Prenosov: 31
Celotno besedilo (2,25 MB) |
2. Obdavčitev nepremičnin v Sloveniji in Italiji : magistrsko deloVanesa Markočič, 2023, magistrsko delo Opis: Integracijski procesi so v Evropi vplivali na ekonomske in demografske spremembe ter hkrati ponujali odgovore na stara in nova vprašanja. Vendar je kljub integracijam in s tem približevanju ureditev v državah članicah EU opaziti razlike na mnogih področjih. Ravno zaradi tega sem se odločila analizirati fiskalno področje dveh držav članic EU, Republike Italije kot ene izmed šestih držav ustanoviteljic EU in Republike Slovenije, ene izmed mlajših držav članic unije. Namen magistrskega dela je primerjati fiskalna sistema Slovenije in Italije pri obdavčitvi nepremičnin, kajti oba sistema obdavčitve se razlikujeta glede na več dejavnikov, kot so vrsta nepremičnine, velikost in namen uporabe. V Sloveniji poznamo enotno davčno stopnjo pri obdavčitvi prodaje nepremičnin, medtem ko je v Italiji v veljavi davčna stopnja z olajšavami in brez olajšav. Ravno olajšave so razlika in posebnost. Državi se zelo razlikujeta tudi pri obdavčitvi dobička, ki nastane pri prodaji nepremičnine. Sicer pa je trenutni sistem obdavčitve nepremičnin, kot ga poznamo pri nas nepregleden in zastarel, ki temelji na nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča, ki ga določajo posamezne občine in se le-to ne odmerja po vrednosti nepremičnin. Obdavčitev nepremičnin med državama predstavlja kompleksno in dinamično področje, ki je pod vplivom različnih pravnih, ekonomskih in političnih dejavnikov. Ključne besede: obdavčitev nepremičnin, davek od dobička od prodaje nepremičnine, davčna stopnja, davčna osnova, davčna olajšava Objavljeno v ReVIS: 12.12.2023; Ogledov: 1443; Prenosov: 0 |
3. Problematika sodnih sporov pri odločanju o zahtevkih iz naslova lastninjenja družbene lastnine : doktorska disertacijaMateja Likozar Rogelj, 2020, doktorska disertacija Opis: Po Ustavi RS je zasebna lastnina temeljna človekova pravica, zato mora država ustvariti možnost, da osebe to pravico pridobijo in da jo tudi obdržijo, da jo imajo. Ob osamosvojitvi Republike Slovenije je država s sprejetjem več zakonov zagotovila ukinitev dotakratni družbeni lastnini in začetek poti tržnega gospodarstva. Obveznost države se je torej kazala v spremembi zakonodaje, za nas, državljane, pa je to pomenilo priložnost in odgovornost, da pridobimo (povrnemo) lastnino na premoženju in da zanjo skrbimo, tudi na področju stanovanj, saj stanovanje danes ni več pravica, za katero je bila dolžna skrbeti država, kot je bilo to v času družbene lastnine, ampak država to skrb prenaša na nas, državljane. Enako velja za kmetijska zemljišča in gozdove, za vsa stavbna zemljišča in tudi za vse drugo premoženje, ki ima znanega lastnika. Tako kot pri vsaki %revolucionarni% spremembi smo tudi pri preobrazbi družbene lastnine in pri sprejetju ZDen, ZZad, SZ, ZLNDL % naleteli na to, da obstajajo zagovorniki novega sistema in tudi njegovi nasprotniki. Zagovorniki so/smo bili namreč navdušeni nad preoblikovanjem družbene lastnine v lastnino z znanim titularjem. Lahko pa rečem, da smo bili malo manj navdušeni nad sprejetjem zakonodaje, zlasti omenjene. Res je, da je na primer ZLNDL dotakratno pravico uporabe na zemljišču v družbeni lastnini preprosto spremenil v lastninsko pravico z vsemi upravičenji, ki iz nje izhajajo. Nasprotniki oziroma skeptiki, med katere se tudi sama prištevam, pa so, to danes lahko upravičeno rečem, poudarili problem popolnega zajema vseh primerov, pri katerih lahko pride do spora glede dejanskega imetnika pravice uporabe in določanja obsega uporabe zemljišča. Spor se jasno ni pokazal takoj, ampak se razsežnost tranzicijskih zakonov kaže danes, ko se na stvarnem področju nepremičnin ureja dejansko in formalnopravno lastništvo tega, mogoče tudi v posledici pričakovanega sprejetja davka na nepremičnine, saj bo treba uskladiti zemljiškoknjižno in tudi dejansko stanje. Je pa tudi dejstvo, da bi po skoraj 30 letih od formalne ukinitve družbene lastnine mogoče lahko pričakovali, da se proces preoblikovanja družbene lastnine vendarle konča. Očitno ni tako, saj je mogoče ob prebiranju v tej nalogi analizirane sodne prakse ugotoviti, da se ne glede na težnjo po končanju privatizacije ustvarja nova sodna praksa, ki sicer še ni potrjena na Ustavnem sodišču RS, glede katere menimo, da nikakor ni usmerjena v končanje obdobja privatizacije, ampak v ustvarjanje novih sodnih sporov. To je nedvoumno mogoče poudariti na področju denacionalizacije in tudi procesa lastninjenja premoženja. Kljub sprejetju več zakonov, ki so usmerjeni v končanje obdobja tranzicije, je s preverjanjem v zemljiški knjigi in dejanskega stanja v naravi mogoče ugotoviti, da postopkom še ni videti konca. Proces preoblikovanja družbene lastnine se gotovo lahko konča glede na danes sprejeto zakonodajo in z upoštevanjem večinske enotne sodne prakse. Tako bo vi mogoče dokazati temelj pravne države in zdrave družbe, Slovenija je namreč pravna in socialna država, kar pomeni, da mora zagotavljati pravni red in socialno varnost. Ključne besede: sodni spor, privatizacija, zakonodaja Objavljeno v ReVIS: 15.06.2021; Ogledov: 2022; Prenosov: 127
Celotno besedilo (1,56 MB) |
4. Obveznost oblikovanja rezerv za lastne deleže v primeru pridobitve delnic obvladujoče družbe s strani odvisne družbe : magistrsko deloMartin Jakob Koler, 2020, magistrsko delo Opis: Pričujoče magistrsko delo celovito nagovarja tematiko pridobivanja lastnih delnic obvladujoče družbe preko odvisne družbe, ki v slovenski pravni teoriji in sodni praksi ni docela raziskano področje oziroma ne ponuja enoznačnega odgovora. V povezavi s tem osrednjim vprašanjem avtor sistematično nagovarja tudi druga zelo zanimiva in neločljivo povezana pravna vprašanja, kot je odgovornost članov organov vodenja in nadzora v povezavi z odobritvijo pridobitve lastnih delnic, smisel rezerv za lastne delnice, obveznost oblikovanja takšnih rezerv, posledice nezakonite pridobitve lastnih delnic, pristojnost za odobritev posla, s katerim se pridobi lastne delnice obvladujoče družbe itd. Magistrsko delo temelji na podrobni obravnavi tuje in slovenske literature ter sodne prakse s pomočjo številnih raziskovalnih metod, in sicer z analitično metodo, primerjalno-pravno metodo, zgodovinsko metodo, opisno metodo, deduktivno metodo ter sintetično metodo. Avtor v magistrskem delu argumentirano predstavi odgovore na raziskovalna vprašanja in v osrednjem delu poda razlago smiselnosti oblikovanja rezerv za lastne delnice na odvisni družbi, v kolikor slednja pridobi lastne delnice obvladujoče družbe. Nadalje avtor mestoma primerja slovensko in nemško pravno ureditev lastnih delnic ter odgovornosti pristojnih organov odvisne in obvladujoče družbe v zvezi s pridobivanjem ter celostno predstavi posledice nezakonite pridobitve lastnih delnic. Magistrsko delo ponuja nekatere zanimive usmeritve in predloge sprememb zakonodaje ter služi kot razmislek za smiselno uporabo v praksi ali morda celo v sodnih postopkih. Ključne besede: lastne delnice, rezerve za lastne delnice, obvladujoča družba, odvisna družba, odgovornost in pristojnost članov organov vodenja in nadzora Objavljeno v ReVIS: 09.03.2021; Ogledov: 2253; Prenosov: 120
Celotno besedilo (1,22 MB) |
5. |
6. |
7. |
8. Položaj upnikov v stečajnem postopku : magistrsko deloUla Šepec, 2017, magistrsko delo Opis: Glavni namen stečajnega postopka je varovanje in uresničitev interesov stečajnih upnikov, glavni cilj pa čim ugodnejše unovčenje stečajne mase ter čim večji odstotek poplačila prijavljenih terjatev upnikov. V magistrski nalogi je predstavljen položaj upnikov v stečajnem postopku in na kakšne načine lahko vplivajo na sam potek postopka.Ali je njihov vpliv v večini primerov samo zakonska možnost, ki je največkrat ne izkoristijo? Pri svojem vplivanju pa morajo tako upniki kot ostali subjekti slediti določenim temeljnim načelom ter predpisom, ki jih določa Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju. V stečajnih postopkih je, kljub temeljnemu načelu enakega obravnavanja upnikov, ki mu stečajni postopek sledi, opaziti razliko v možnostih poplačila upnikov. Ta razlika se pojavi, zaradi različnih vrst terjatev, ki se prijavljajo v stečajni postopek.Upniki, ki imajo svojo terjatev zavarovano, imajo ločitveno pravico nad določenim premoženjem in pri prodaji le-tega prednost pri poplačilu pred ostalimi upniki.Prednostno so poplačani tudi delavci stečajnega dolžnika (pravne osebe oz. samostojnega podjetnika), ki imajo do njega odprte prednostne terjatve, za katere velja,da so poplačane pred ostalimi navadnimi in podrejenimi terjatvami. Objavljeno v ReVIS: 19.03.2020; Ogledov: 3893; Prenosov: 227
Celotno besedilo (1,30 MB) |
9. Blagovna in storitvena znamka ter registracija blagovne znamke s prikazom na praktičnem primeru podjetja Incom, d. o. o. : diplomsko deloKristjan Jerončič, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom %Blagovna in storitvena znamka ter registracija blagovne znamke s prikazom na praktičnem primeru podjetja Incom, d. o. o.% obravnavamo pravice intelektualne lastnine, bolj natančno blagovne oziroma storitvene znamke, njihovo registracijo ter prednosti registracije blagovne znamke, kjer so pravice intelektualne lastnine ključnega pomena. Predstavimo tri urade, kjer se lahko registrira znamke in kjer lahko pridobimo pravno varstvo za svojo znamko nasproti drugim, ki bi želeli registrirati enako ali podobno znamko na določenem območju. Izmed treh uradov izberemo enega, kjer kot zastopniki (zaposlene osebe obravnavanega podjetja) podjetja Incom, d. o. o., opravimo registracijo blagovne znamke Leone. Podjetje Incom, d. o. o., je največji proizvajalec sladoleda v Sloveniji, ki dnevno proizvede tudi več kot dva milijona kosov sladoleda. Blagovna znamka Leone predstavlja znamko zelo inovativnih in kakovostno dovršenih sladoledov, ki so prisotni na več kot 30 trgih po Evropi. Registracijo znamke opravimo na spletnem portalu in s tem tudi opišemo postopek registracije ter predstavimo možne težave, ki se lahko pojavijo pred registracijo, med njo ali po njej. Cilj diplomskega dela je z opisom področja znamk v intelektualni lastnini pregledati že obstoječo intelektualno lastnino v podjetju Incom, d. o. o., in izvesti postopek registracije blagovne znamke Leone na območju, kjer se prodajajo sladoledi te blagovne znamke. Registracija blagovne znamke bo podjetju Incom, d. o. o., pomagala pri nadaljnjem prepoznavanju intelektualne lastnine, ki v podjetju nastaja na dnevni ravni, in pri njenem varstvu ter uporabi v poslovnem procesu. Objavljeno v ReVIS: 11.03.2020; Ogledov: 2743; Prenosov: 233
Celotno besedilo (1,20 MB) |
10. Izzivi gospodarske diplomacije Slovenije in vpliv gospodarske krize nanjo : magistrsko deloMetka Kovačič Guček, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je proučevana organiziranost gospodarske diplomacije v Republiki Sloveniji. Slovenija velja za mlado, majhno in izvozno usmerjeno državo. Te tri oznake kažejo na pomembnost gospodarske diplomacije zanjo. Zaradi izvozne usmerjenosti je njena gospodarska diplomacija zelo pomembna, saj je ciljno v funkciji zagotavljanja podpore, sočasno pa prispeva k širši uveljavitvi njene prepoznavnosti. Mladost države kaže na dejstvo, da je Slovenija začela svojo samostojno diplomatsko pot pisati nedolgo nazaj, s časom pa se je osredotočila tudi na povečano vlogo krepitve gospodarskih odnosov po diplomatskih predstavništvih. Že v času njenega obstoja se je soočila z mnogimi izzivi, med drugim s svetovno gospodarsko krizo, ki bo predmet ožje obravnave pojma gospodarske diplomacije Slovenije in njenih izzivov v prihodnje. V magistrskem delu so predstavljeni vloga in področja delovanja gospodarske diplomacije, njeni dejavniki ter njen dosedanji razvoj v Sloveniji. Glavni dejavnik, Ministrstvo, pristojno za zunanje zadeve Republike Slovenije, opisuje gospodarsko diplomacijo kot eno svojih ključnih aktivnosti, saj sta njena vloga in pomen danes zelo pomembna za slovensko gospodarstvo. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena analiza in raziskava vpliva nedavne svetovne gospodarske krize na gospodarsko diplomacijo Republike Slovenije. V tem delu je raziskano, kakšen vpliv je imela gospodarska kriza na aktivnosti gospodarske diplomacije v času krize, ravno takrat, ko bi jo gospodarstvo zelo potrebovalo, ter s kakšnimi izzivi se sedaj, po koncu krize, gospodarska diplomacija sooča in kakšni so možni načini, da bi bilo njeno delovanje v prihodnje še bolj učinkovito. Objavljeno v ReVIS: 11.12.2019; Ogledov: 4032; Prenosov: 146
Celotno besedilo (1,81 MB) |