1. Izobraževanje in usposabljanje bodočih podčastnikov v Slovenski vojski : magistrsko deloKlemen Beras, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu predstavim razvoj izobraţevanja in usposabljanja osnovnega podčastniškega programa, skozi razvoj podčastnikov do osamosvojitve Slovenije in razvoja programa v Slovenski vojski. Izhajajoč iz osebnih izkušenj s tega področja dela in izvajanja predavanj na vseh ravneh izobraţevanja in usposabljanja v Šoli za podčastnike, v magistrskem delu predstavim razvoj programa z analizo s pomočjo primarnih virov, ki se navezujejo na šolanje v Slovenski vojski in tujih vojskah ter sekundarnih virov s področja izobraţevanja in usposabljanja. Izvedem primerjavo med osnovnim programom v Slovenski vojski in Hrvaški vojski ter rezultate primerjam z usmeritvami za razvoj podčastnikov s strani NATO. V magistrskem delu analiziram in proučujem vpliv prepoznanih varnostnih groţenj v svetu, ki se zelo hitro spreminjajo, predvsem zaradi uporabe novih sistemov, podprtih z računalniško tehnologijo, v povezavi s samim razvojem osnovnega izobraţevanja in usposabljanja v Slovenski vojski. Program sem ravno tako primerjal z normativnimi dokumenti, ki posredno ali neposredno definirajo izobraţevanje in usposabljanje podčastnikov v Slovenski vojski. Prikaţem koncept izobraţevanja in usposabljanja podčastnikov, ki je bil najprej usmerjen v delo z vojaki na sluţenju vojaškega roka, vpliv na program ob prehodu na poklicno profesionalno vojsko in vstop Slovenije v NATO. Vse naloge, ki jih mora opraviti podčastnik doma ali na sodobnem bojišču v različnih pogojih bojevanja, od podčastnika zahtevajo veliko znanja, sposobnosti, fleksibilnosti, prilagodljivosti, interoperabilnosti in obenem še učinkovito uporabo oboroţitve ter sistemov. Program mora slediti vsem potrebam, ki jih podčastnik zaradi nenehnih sprememb na sodobnem bojišču potrebuje in mu zagotovijo potrebno usposobljenost ter izurjenost za vodenje skupine oziroma oddelka. Program mora biti dovolj fleksibilen in prilagodljiv ter podprt, tako z materialnimi sredstvi, kot tudi s strokovnim znanjem predavateljev. V magistrskem delu ugotovim, da trenutni program bodočemu podčastniku ne omogoči dovolj kompetenc za opravljanje zahtevnih nalog, ki jih sodobno hitro spreminjajoče bojišče od njega zahteva. Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, evalvacija, kompetence, varnostne grožnje, podčastnik, NATO standardi, program, Slovenska vojska Objavljeno v ReVIS: 14.08.2024; Ogledov: 201; Prenosov: 8 Celotno besedilo (2,48 MB) |
2. |
3. |
4. |
5. Gradniki modela komunikacijskih kompetenc učiteljev višjih strokovnih šol v e-izobraževanju : doktorska disertacijaMonja Pust, Annmarie Gorenc Zoran, 2023, doktorska disertacija Ključne besede: komunikacijske kompetence, e-izobraževanje, fokusne skupine, polstrukturirani intevjuji, terciarno izobraževanje, model, doktorske disertacije Objavljeno v ReVIS: 14.07.2023; Ogledov: 690; Prenosov: 112 Celotno besedilo (7,15 MB) |
6. |
7. Razvoj digitalne strategije za Srednjo šolo za gostinstvo in turizem : magistrska nalogaTea Zakšek, 2023, magistrsko delo Opis: Informacijska družba zahteva hitro usvajanje znanj, saj le-te omogočajo konkurenčnost v izobraževanju. Ker je Evropska unija že sprejela digitalni akcijski načrt v izobraževanju, je potrebno strokovne delavce ustrezno pripraviti na pričakovano prenovo, saj z obstoječimi digitalnimi kompetencami ne bodo kos zahtevam prenovljenih učnih načrtov. Projekt Dviga digitalne kompetentnosti je zasnovan z namenom zagotavljanja podpore vzgojno – izobraževalnim zavodom pri implementaciji digitalne strategije, kar je glavni cilj pričujoče magistrske naloge. V prvem delu naloge so teoretično opisani osnovni pojmi obravnavane tematike. Nadaljnje empirično raziskovanje je potekalo s samoevalvacijskim orodjem SELFIE, s katerim je bila raziskana stopnja digitalnih kompetenc dijakov in strokovnih delavcev v Srednji šoli za gostinstvo in turizem v Novem mestu. Izhajajoč iz pridobljenih podatkov o stanju digitalnih kompetenc, smo z metodo DEX ter orodjem za večriterijsko modeliranje DEXi, izbrali tri področja razvojnih prioritet za izgradnjo digitalne strategije šole. Ključne besede: digitalna strategija, digitalne kompetence, orodje SELFIE, DEXi Objavljeno v ReVIS: 25.04.2023; Ogledov: 1082; Prenosov: 116 Celotno besedilo (6,57 MB) |
8. |
9. |
10. |