Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjalne metode za analizo, razumevanje in reševanje nalog
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Ustvarjalne metode so uporabna orodja za boljše razumevanje nalog, iskanje rešitev in razvoj novih idej. Metode Postavljanje vprašanj odpirajo miselni prostor in spodbujajo razmišljanje o problemih z različnih zornih kotov. Tehnika Kaj, če ...? razvija domišljijo in preizkuša možnosti zunaj običajnih okvirjev. SWOT analiza omogoča pregled notranjih in zunanjih dejavnikov uspeha (prednosti, slabosti, priložnosti, nevarnosti), medtem ko Ishikawa diagram (ribja kost) jasno razčleni vzroke za določen problem. Metoda 4xP omogoča razumevanje ideje ali odločitve skozi raziskovanje, izražanje, izmenjavo mnenj in vrednotenje. Uporaba teh metod spodbuja ustvarjalno razmišljanje, povečuje kakovost rešitev in omogoča bolj premišljeno delovanje v izobraževanju, podjetništvu in vsakdanjem življenju.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, analiza, šest univerzalnih vprašanj, SWOT analiza, 4xP, Ishikawa diagram (ribja kost), postavljanje vprašanj
Objavljeno v ReVIS: 12.05.2025; Ogledov: 302; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

2.
Metode za spodbujanje idej posameznikov : ustvarjalno načrtovanje novih izdelkov in storitev
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: Umetna inteligenca predstavlja izjemne možnosti ob uporabi različnih metod in tehnik za generiranje idej in njihovih kombinacij. Ta priročnik ponuja pet kreativnih metod, ki pomagajo posameznikom pri ustvarjanju novih idej, reševanju problemov ter načrtovanju izdelkov in storitev. Vsaka metoda oziroma tehnika je opisana skozi praktične primere in prilagojena široki uporabi – od vsakdanjih izzivov do kompleksnih projektov. V priročniku boste spoznali kako načrtujemo in izvedemo naslednje postopke: Ideje, ki se porodijo posameznikom, Analogija (podobnost, sorodnost), Prisilne povezave, Igre z besedami in Miselni vzorci. Izbira prave metode oz. tehnike je odvisna od specifičnega problema in ciljev, zato priročnik ponuja smernice za izbiro optimalnega pristopa. Cilj je izboljšati sposobnosti načrtovanja, kreativnega razmišljanja in prilagajanja, s čimer lahko preprečimo težave še preden nastanejo ter poiščemo priložnosti tam, kjer jih prej nismo videli.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, ideje, analogija, prisilne povezave, igre z besedami, miselni vzorci
Objavljeno v ReVIS: 06.03.2025; Ogledov: 377; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

3.
Inovativne metode za nove perspektive : ustvarjalno načrtovanje novih izdelkov in storitev
Srečo Zakrajšek, 2025, strokovna monografija

Opis: V hitro spreminjajočem se svetu postajajo inovativne rešitve ključnega pomena za uspeh v osebnem in profesionalnem življenju. Ta priročnik ponuja pet kreativnih metod, ki pomagajo pri oblikovanju novih idej, reševanju problemov in razvoju novih perspektiv. Vsaka metoda je opisana skozi praktične primere in prilagojena široki uporabi – od vsakdanjih izzivov do kompleksnih projektov. V priročniku boste spoznali metode 6 klobukov, Postavljanje ovir in izzivov, SCAMPER, TRIZ, Design Thinking ter njihovo uporabo v kombinaciji z umetno inteligenco ChatGPT. Izbira prave metode je odvisna od specifičnega problema in ciljev, zato priročnik ponuja smernice za izbiro optimalnega pristopa. Cilj je izboljšati sposobnosti načrtovanja, kreativnega razmišljanja in prilagajanja, s čimer lahko preprečimo težave še preden nastanejo ter poiščemo priložnosti tam, kjer jih prej nismo videli.
Ključne besede: kreativnost, načrtovanje, umetna inteligenca, 6 klobukov, postavljanje ovir, postavljanje izzivov
Objavljeno v ReVIS: 14.02.2025; Ogledov: 460; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

4.
Od prve ideje za kratki film do premiere : kadri v filmski industriji
Maša Gerbec Kralj, Taja Korošec, 2024, slovar, enciklopedija, leksikon, priročnik, atlas, zemljevid

Opis: Priročnik za filmsko produkcijo ponuja poglobljen vpogled v ključne korake ustvarjanja filma, od idejne zasnove do končne postprodukcije. Zasnovan je kot vodilo za vse, ki jih zanimajo različni poklici v filmski industriji, in vključuje podrobne opise vlog, kot so režiser, scenarist, direktor fotografije, montažer, zvokovni tehnik, kostumograf, scenograf, CGI umetnik in runnerji. Vsaka vloga je predstavljena z opisom nalog, potrebnih znanj in tehničnih spretnosti, pri čemer je poudarjen pomen sodelovanja za uspešno produkcijo. Priročnik izpostavlja tudi pomembnost zakonodajnih smernic, kot so varstvo osebnih podatkov (ZVOP-1) in zakon o varnosti in zdravju pri delu, ki zagotavljajo pravno in fizično varnost vseh članov ekipe. Osredotoča se na tehnične izzive, kot so uporaba specializirane programske opreme (npr. DaVinci Resolve, Pro Tools, Autodesk Maya), ter na ustvarjalne vidike, kot so oblikovanje scen, izdelava kostumov in barvna korekcija. Poleg praktičnih nasvetov in tehničnih smernic priročnik vključuje tri ekskluzivne intervjuje s priznanimi strokovnjaki iz industrije. Ti delijo svoje osebne izkušnje, ključne nasvete in vpoglede v dinamični svet filmskega ustvarjanja. Namen priročnika je bralcem ponuditi celostno razumevanje produkcijskih procesov in jih navdihniti za profesionalni razvoj. Ključne besede vključujejo: filmska produkcija, snemanje, postprodukcija, zakonodaja, kreativnost, filmski poklici, intervjuji.
Ključne besede: filmska produkcija, snemanje, postprodukcija, zakonodaja, kreativnost, filmski poklici, intervjuji, priročniki
Objavljeno v ReVIS: 21.01.2025; Ogledov: 406; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (939,60 KB)

5.
KREATIVNOST IN INOVACIJE V GVERILSKEM MARKETINGU: KLJUČ DO USPEHA V SODOBNEM POSLOVNEM OKOLJU
Domen Andrejc, 2024, ni določena

Opis: V diplomskem delu raziskujemo vpliv kreativnosti in inovacij v gverilskem marketingu na prepoznavnost in dojemanje blagovnih znamk ter zvestobo potrošnikov v Sloveniji. Skozi analizo intervjujev smo ugotovili, da nenavadni in presenetljivi marketinški pristopi, ki zahtevajo manjše proračune, močno pritegnejo pozornost in povečajo zapomnljivost blagovnih znamk. Inovativne metode, kot so virtualna resničnost in umetniške instalacije, pozitivno vplivajo na percepcijo blagovnih znamk ter spodbujajo zvestobo. Ugotovitve raziskave ponujajo dragocene vpoglede podjetjem, ki želijo izboljšati svojo prepoznavnost in odnose s potrošniki.
Ključne besede: gverilski marketing, marketing, Slovenija, inovativnost, kreativnost, dojemanje potrošnikov, zvestoba potrošnikov.
Objavljeno v ReVIS: 17.09.2024; Ogledov: 718; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

6.
PRODUKCIJA, PRORAČUN, KREATIVNOST - SVETA TROJICA VSAKEGA FILMSKEGA USTVARJALCA ZAČETNIKA
Gala Atanasova, 2024, ni določena

Opis: Cilj diplomske naloge je bil opraviti raziskavo in raziskati zapleten svet filma in filmske produkcije s poudarkom na razlikah v proračunu in finančnih vidikih, moči mreženja in kreativnega reševanja problemov, ki se pojavijo med produkcijo. Ta študija se osredotoča na analizo različnih elementov v procesu filmske produkcije in na uspeh filma glede na kategorijo proračuna. Ključna metoda v tej nalogi je kvalitativna raziskava, ki je odličen način za raziskovanje in preučevanje moje hipoteze. Z analizo vsebine uporabljenih pisnih virov so raziskane različne vrste proračunov s preučevanjem treh izstopajočih filmov, kjer vsak predstavlja eno specifično kategorijo; slovenski brezproračunski film Gepack, nizkoproračunski film Med nami in visokoproračunski film Avatar: Pot vode. Poleg tega diplomska naloga poudarja pomen mreženja in sodelovanja med filmskimi ustvarjalci v svetu filmske produkcije in je posebej namenjena mladim, ambicioznim filmskim ustvarjalcem, ki se spoprijemajo s številnimi izzivi in različnimi priložnostmi za rast in napredek. Pokaže tudi, da popolnoma brezproračunski film ne more biti uspešen. Nazadnje je treba dati prednost mreženju in sodelovanju ter poudariti, kako brezproračunska filmska produkcija povečuje ustvarjalnost filmskega ustvarjalca. Filmska industrija nenehno stremi k inovacijam in prilagoditvam kljub svojim omejitvam. Zato ta naloga prikazuje, kako je mogoče s kreativnostjo, predanostjo in organizacijo doseči cilje ne glede na različne omejitve.
Ključne besede: film, filmska produkcija, proračuni, financiranje, filmski ustvarjalec, kreativnost
Objavljeno v ReVIS: 31.08.2024; Ogledov: 721; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (794,38 KB)

7.
8.
9.
Kreativnost v timu : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Vivjana Petretič, 2012, diplomsko delo

Opis: Brez ustvarjalnosti človek ne bi mogel preživeti. Pred par desetletji pa je prišlo v ospredje tudi timsko raziskovalno delo. Timsko delo je na eni strani narekovala potreba po novih izdelkih in znanju, po drugi strani pa to, da se človek kot skupinsko bitje najbolje počuti v skupini. Namen diplomske naloge je bil spoznati značilnosti dobrega tima, ugotoviti, kakšen vpliv ima timsko delo na ustvarjalnost, raziskati zakaj in kdaj je primerno oblikovati time in poiskati oziroma spoznati načine za spodbujanje ustvarjalnosti. Zanimalo nas je tudi, zakaj je primernejše oblikovati time, kot pa da bi vsak samostojno reševal določeno nalogo. Predvsem pa smo želeli izvedeti kakšne so razlike v ustvarjalnosti članov tima v primerjavi s tistimi, ki enako nalogo rešujejo samostojno. Na osnovi prebrane literature in ogledanih video posnetkov predavanj smo v začetnih poglavjih diplomske naloge predstavili kreativnost, tim in kreativnost v timu. Nato smo v empiričnem delu izvedli intervjuje s strokovnjaki na področju gospodarstva (Sumida d.o.o, Blejska Dobrava), šolstva (Osnovna šola Koper) in zdravstva (Bolnišnica Valdoltra). Po opravljenem transkriptu posnetih intervjujev smo vse zapise uredili v smiselne enote in s pomočjo kodiranja prišli do sodb. Poleg intervjujev smo anketirali še člane timov v podjetjih, šolstvu, zdravstvu, športu, turizmu, gledališču, v glasbeni skupini ter v gasilski brigadi. Ugotovili smo, da je res primernejše delati v timu, in sicer predvsem zaradi sinergijskih učinkov na vseh področjih, boljše motivacije, večje prožnosti in hitrosti učenja ter zaradi veliko večje verjetnosti nastajanja ustvarjalnih dosežkov. Spoznali smo, da mora ustvarjalen tim imeti dober skupinski cilj, plemenitost poslanstva, radovedne in raznolike člane, med katerimi vlada medsebojno spoštovanje in sproščeno vzdušje, kjer uporabljajo metode za spodbujanje ustvarjalnosti in kjer se člani kot zadovoljni posamezniki prostovoljno povežejo med seboj in s skupnimi močmi pripomorejo k spremembam na boljše.
Ključne besede: ustvarjalnost, kreativnost, tim, timsko delo, skupinski cilji
Objavljeno v ReVIS: 28.07.2021; Ogledov: 2523; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (816,79 KB)

10.
Avtentično vodenje in kreativnost zaposlenih v podjetju Plastika Skaza d. o. o.
Julija Bizjak, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali temi avtentičnega vodenja in spodbujanja kreativnosti zaposlenih, ki v današnjem času nenehnih in hitrih sprememb ter neizprosnega stanja na trgu podjetjem predstavljata konkurenčno prednost pred ostalimi organizacijami. Cilji diplomskega dela so bili s pomočjo domače in tuje znanstvene literature proučiti glavne elemente avtentičnega vodenja in kreativnosti zaposlenih ter z multimetodološkim pristopom preveriti zaznavanje vrednosti avtentičnosti vodje podjetja Plastika Skaza d. o. o. z vidika zaposlenih in vodje podjetja. Poleg tega je bil cilj ugotoviti, ali vodja podjetja meni, da z avtentičnim stilom vodenja spodbuja kreativnost zaposlenih, in kako spodbujanje kreativnosti ocenjujejo zaposleni. Namen raziskovalnega dela je bil z izvedbo kvantitativne in kvalitativne raziskave ugotoviti, ali zaposleni vodjo podjetja na področju obravnavanih tem zaznavajo enako, kot se zaznava sama. Teoretični izsledki so avtentičnost in kreativnost prikazali kot konstrukta, ki pomembno vplivata na uspešnost zaposlenih in celotne organizacije. Rezultati izvedene raziskave so pokazali, da se vodja podjetja zaznava kot zelo avtentični vodja, ki z avtentičnim stilom vodenja v veliki meri spodbuja kreativnost zaposlenih. Zaposleni vodjo podjetja zaznavajo kot nadpovprečno avtentično osebo, ki z avtentičnim stilom vodenja spodbuja njihovo kreativnost v nekoliko manjši meri, kot spodbujanje samoocenjuje vodja podjetja.
Ključne besede: Vodenje, avtentično vodenje, kreativnost zaposlenih, uspešnost, organizacija.
Objavljeno v ReVIS: 27.09.2019; Ogledov: 3706; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh