3.
Dejavniki odločanja potrošnikov pri nakupu gaziranih sladkih pijač v Sloveniji : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnjeSara Novak, 2017, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo analizira dejavnike, ki vplivajo na odločanje potrošnikov pri nakupu
gaziranih sladkih pijačah. Torej namen je ugotoviti, kateri dejavniki so pri Slovenskih
potrošnikih najpomembnejši. Preučevanje potrošnika ter njegovega nakupnega obnašanja
je pomembno, saj podjetju lahko pomaga pri izbiri ustrezne strategije, s katero lahko
doseže zastavljene poslovne in strateške cilje.
V teoretičnem delu sem s pomočjo domače in tuje literature predstavila teorijo potrošnika
ter nekatere značilnosti v povezavi s potrošnikom, kot so potrebe, motivacija, zvestoba, in
zadovoljstvo. Na to sem opisala pet ključnih dejavnikov odločanja potrošnikov, in sicer
osebne, družbene, sociološke, psihološke ter ekonomske dejavnike. V naslednjem
poglavju sledi podroben opis nakupnega procesa, nakupnih vlog ter posameznih vrst
nakupnega vedenja in vseh stopenj nakupnega procesa. V nadaljevanju sem se posvetila
definiciji gaziranih sladkih pijač, ter opisu glavni sestavin, kot je sladkor v gaziranih
pijačah. Sledi analiza trga gaziranih sladkih pijač v Sloveniji ter predstavitev ključnih
blagovnih znamk, ki so na trgu med potrošniki najbolj prepoznavne. V praktičnem delu
sem s pomočjo anketnega vprašalnika izvedla raziskavo v kateri je sodelovalo 150
anketirancev. Po raziskavi sem analizirala odgovore, ter ugotovila, kateri dejavniki so
najbolj, ter kateri najmanj pomembni pri nakupu gaziranih sladkih pijačah. Na koncu sem
povzela še najpomembnejše ugotovitve in potrdila oziroma ovrgla zastavljene hipoteze
Ključne besede: potrošniki, dejavniki, gazirane sladke pijače, nakupni proces, blagovne znamke, diplomske naloge
Objavljeno v ReVIS: 27.07.2021; Ogledov: 1286; Prenosov: 96
Celotno besedilo (1,37 MB)