1. Pravni in socialni položaj ujgurske manjšine : magistrsko deloŽan Brecelj, 2024, magistrsko delo Opis: Ujguri so kot etnična populacija turškega izvora z bogato kulturno tradicijo in edinstvenim načinom življenja pomemben del svetovne kulturne dediščine. Kljub temu se je skozi zgodovino ta manjšina pogosto znašla v središču burnih političnih in družbenih konfliktov, v katerih se je že večkrat morala boriti celo za svoj obstanek. Na žalost so Ujguri tudi danes izpostavljeni številnim težavam, ki so povezane s temi preteklimi konflikti. Največjo grožnjo za ujgursko manjšino tako iz pravnega kot socialnega vidika predstavlja Ljudska republika Kitajska, ki z namenom ohranjanja stabilnosti in nadzora nad njihovo domorodno regijo Xinjiang temeljito posega v njihove pravice in kakovost življenja. Ker je geopolitični vpliv Kitajske na mednarodni ravni vedno večji, jih je njihov boj za pridobitev dejanske politične avtonomije privedel do določene stopnje družbene marginalizacije v skoraj vseh drugih državah, v katerih prebivajo. Številne države, s katerimi si Ujguri delijo zgodovinske in kulturne vezi, so trenutno vzpostavile pomembne politične in gospodarske vezi s Kitajsko, kar negativno vpliva na odnose med temi državami in Ujguri. To magistrsko delo poskuša oceniti, kakšno je trenutno stanje v večjih ujgurskih skupnostih po svetu, predvsem z vidika spoštovanja temeljnih človekovih pravic in zagotavljanja učinkovite zaščite in podpore ranljivim etničnim manjšinam. Posledično so tudi poudarjene največje težave, ki Ujgurom preprečujejo, da bi se učinkovito integrirali v družbo ter uživali vse tiste pravice, ki bi jim na podlagi mednarodnega prava temeljnih človekovih pravic morale pripadati. Nazadnje se poskušajo analizirati tudi potencialni ukrepi in pravni pristopi za odpravo teh problemov. Ključne besede: Ujguri, človekove pravice, Xinjiang, kulturni genocid, avtonomija, preganjanje, Srednja Azija Objavljeno v ReVIS: 15.01.2025; Ogledov: 497; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,97 MB) |
2. Neuspehi slovenskih podjetnikov v malih in srednjih podjetjihMaks Ciuha, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo ugotovili, da so podjetniki v malih ter srednjih podjetjih pripravljeni govoriti o neuspehih, vendar so pri tem nekoliko zadržani in ne želijo izdati veliko informacij. Spoznali smo, da analizirajo negativno situacijo konkurenčnih podjetij in se nato v prihodnosti poskušajo takšnim situacijam izogniti.
Raziskava je pokazala, da je neuspeh nekaj, o čemer se manj govori ali ne govori. S pomočjo intervjujev smo ugotovili, da je za nekatere podjetnike neuspeh lahko tudi nekaj pozitivnega, saj ga lahko postavi na trdna tla. Glede na odgovore iz intervjuja lahko trdimo, da je neuspeh za podjetnike nekaj stresnega, vendar pa se kljub temu soočijo s težavo in poskušajo čim prej poiskati ustrezno rešitev. Veliko podjetnikov lahko ima za seboj veliko neuspehov, kar pa ne pomeni, da so ti podjetniki neuspešni. Ključne besede: neuspeh, podjetnik, mala in srednja podjetja, tveganje, konkurenca Objavljeno v ReVIS: 15.01.2022; Ogledov: 2835; Prenosov: 86
Celotno besedilo (846,95 KB) |
3. |
4. |
5. Primerjalna analiza vzrokov krize v malem in velikem podjetju : diplomsko deloTina Gorinšek, 2012, diplomsko delo Ključne besede: krize, vzroki, posledice, ukrepi, simptomi, podjetja, gospodarstvo, mala podjetja, srednja podjetja, gospodarska kriza Objavljeno v ReVIS: 11.12.2020; Ogledov: 2531; Prenosov: 98
Celotno besedilo (758,13 KB) |
6. |
7. |
8. Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju srednješolskega izobraževanja : diplomska nalogaKlara Zupančič, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju srednješolskega izobraževanja. Učitelji čedalje pogosteje uporabljajo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri poučevanju, učenci pa pri učenju. Namen diplomske naloge je ugotoviti mnenje učencev in učiteljev glede uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v vsakdanjem življenju in izobraževalnem procesu. Med drugim me najbolj zanima, kako pogosto to vrsto tehnologije uporabljajo učenci in učitelji, kakšen vpliv ima po mnenju učencev in učiteljev ta vrsta tehnologije na učenje in poučevanje ter katero izmed informacijsko-komunikacijske tehnologije učenci in učitelji najpogosteje uporabljajo. Da bi si odgovorila na vsa vprašanja, bom izvedla lastno raziskavo. Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, izobraževanje, srednja šola, učenec, učitelj Objavljeno v ReVIS: 22.11.2019; Ogledov: 9175; Prenosov: 308
Celotno besedilo (1,70 MB) |
9. |
10. Načini za pridobivanje zvestih potrošnikovNika Koncilja, 2019, diplomsko delo Opis: Odnosi s strankami so problematičen, a zelo pomemben vidik poslovanja. Podjetja se velikokrat osredotočajo na nove potrošnike, manj pozornosti pa posvečajo temu, da bi gradili dolgotrajno zaupanje z že obstoječimi potrošniki, jih motivirali za ponovni nakup in s tem ustvarili pripadnost blagovni znamki.
Vsebino diplomskega dela sem razdelila na dva dela. V prvem delu sem predstavila pojem zvestoba potrošnikov in opisala, katere tehnike so pomembne. V drugem delu sem s pomočjo intervjujev ugotovila strategije, ki jih podjetja uporabljajo v praksi, na kaj morajo paziti in v katero smer bodo po njihovem mnenju šle potrošnikove želje v prihodnosti. Ključne besede: zvestoba, potrošnik, lojalnost, mala podjetja, srednja podjetja Objavljeno v ReVIS: 16.02.2019; Ogledov: 4203; Prenosov: 121
Celotno besedilo (824,65 KB) |