Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Primerjava pripovedovanja zgodb v klasičnem in interaktivnem filmu
Avtorji:ID Bošnjak, Irenej Vid (Avtor)
ID Reichenberg, Mitja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf 11483$$zakljucno_delo.pdf (7,62 MB)
MD5: 2C929969988718B9D5B043EE31E5D602
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Magistrska naloga z naslovom Primerjava pripovedovanja zgodb v klasičnem in interaktivnem filmu ima teoretični in praktični del. V prvem delu naloge, v poglavju Raziskovani mediji, so predstavljeni različni mediji ter zgodovina njihovega nastanka in razvoja. Pregledani so gledališče, interaktivna knjiga, film, animacija, 3D film, 360° video, videoigre in virtualna resničnost (VR). Sledi analiza konvencij ? ustvarjalnih načel teh medijev in primerjava njihovih značilnosti z VR. Poglavje Strukture pripovedovanja zgodb v interaktivnem filmu se osredotoča na različne oblike pripovedovanja zgodb, ki jih omogoča interaktivni film (ki lahko vključuje tudi VR), ter raziskuje razlike med linearnim in interaktivnim filmskim pripovedovanjem. Naslednje poglavje se osredotoča na primerjavo pasivnega gledalca in aktivnega uporabnika v kontekstu linearnih in interaktivnih filmov, obravnava vpliv kakovostne interaktivnosti na pripovedovanje zgodb in vprašanje, kako razvoj tehnologije vpliva na tovrstno pripovedovanje. Za praktični del naloge je bila izvedena anketa, ki je zajela 176 anketirancev, in opravljena analiza rezultatov. Anketiranci so odgovarjali na vprašanja o tehnologiji in pripovedovanju zgodb v filmih, s posebnim poudarkom na razlikah med linearnimi in interaktivnimi filmi. V zaključnem poglavju so predstavljene refleksije in primerjave dveh praktičnih primerov: linearnega scenarija, ki je adaptacija pripovedke Martin Krpan po Franu Levstiku, in interaktivne različice iste zgodbe. Linearni scenarij je dodan kot priloga, interaktivno različico je mogoče preizkusiti preko podane povezave. Ugotovljeno je bilo, da interaktivni filmi še niso dovolj razširjeni in nimajo jasno definiranih ustvarjalnih načel izdelave, temveč so nekakšna kombinacija med klasičnim filmom in videoigrami. Zanimivo je, da se gledalci še vedno raje odločajo za linearne filme, pri katerih niso aktivni, medtem ko tisti, ki si želijo več angažiranosti, raje izberejo videoigre. S tega vidika interaktivni film ni neposredna konkurenca drugim medijem, temveč alternativa z drugačnim pristopom k pripovedovanju zgodb.
Ključne besede:Interaktivni film, linearna filmska pripoved, tehnologija in pripovedovanje zgodb, virtualna realnost (VR), razlikovanje med mediji
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/ReVIS-11525 Novo okno
Datum objave v ReVIS:20.03.2025
Število ogledov:227
Število prenosov:1
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Comparison of Storytelling in Linear and Interactive Film
Opis:“Comparison of Storytelling in Linear and Interactive film” is a master's thesis consisting of a theoretical and a practical part. In the first part, in the chapter Raziskovani mediji, we focus on the different media and their history. We examine theatre, interactive books, film, animation, 3D film, 360° video, video games and virtual reality (VR). After that we analyse the conventions of these media and compare their similarities and differences with VR. The chapter Strukture pripovedovanja zgodb v interaktivnem filmu look into different types of storytelling in interactive film, which may or may not include VR, and considers the differences between linear and interactive film narratives. To advance this research, we examine passive and interactive audiences in linear and interactive films. We investigate whether the quality of interactivity affects the quality of the story in an interactive film. For the practical part of this research, we followed up by analysing the survey completed by 176 participants on technology and storytelling in interactive and linear films. The final chapter reflects on and presents differences and similarities between two practical examples created specifically for this thesis. A linear short screenplay adapted from Martin Krpan story by Fran Levstik and a branching interactive screenplay based on the same work. You can read the linear screenplay in the appendix, but the interactive story is available as a link so you can try it out. We have found that interactive films are currently still too niche to have clearly defined conventions, but are at first glance a mixture of linear films and video games. It is interesting to learn that viewers prefer passive linear films to interactive films. If they want to take an active role in the story, they prefer video games. In this sense, interactive film is not a threat to other media, but a real alternative to the principles of storytelling.
Ključne besede:Interactive film, linear film narrative, technology and storytelling, virtual reality (VR), distinction between media


Nazaj