| Naslov: | Pristopi k reševanju anksioznih motenj pri študentih med izobraževanjem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega | 
|---|
 | Avtorji: | ID Hrastnik, Romana (Avtor) ID Salkunič, Šefik (Mentor) Več o mentorju...   |  
| Datoteke: |   DIP_Hrastnik_Romana_2024.pdf (2,00 MB) MD5: 46D163B994D9854757BC20BD45957638
   
 | 
|---|
 | Jezik: | Slovenski jezik | 
|---|
 | Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga | 
|---|
 | Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo | 
|---|
 | Organizacija: | UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
  | 
|---|
 | Opis: | Teoretična izhodišča: Anksiozne motnje so najpogostejše duševne motnje. Na voljo so različni pristopi reševanja anksioznih motenj, kot so psihofarmakologija, kognitivno-vedenjska terapija in komplementarno zdravljenje. Zaradi stigmatizacije in strahu je ključnega pomena ozaveščanje in podpora posameznika glede obstoječih možnostih učinkovitega preprečevanja in zdravljenja anksioznih motenj. Metodologija: V diplomskem delu smo uporabili kvantitativno in deskriptivno metodo raziskovanja, teoretični del temelji na opisovanju, povzemanju in primerjanju, v empiričnem delu je bila uporabljena metoda anketiranja, analize in deskriptivne statistike. Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik 1KA s 16 vprašanji, oblikovan in zasnovan za potrebe raziskave. V raziskavo je bilo vključenih 50 naključnih, rednih in izrednih študentov različnih študijskih programov v Sloveniji. Vzorec v raziskavi je neslučajnostni in namenski. Rezultati: Postavili smo štiri hipoteze povezane z anksioznostjo, od katerih smo tri potrdili in eno zavrnili. Z raziskavo smo ugotovili, da anksioznost med študenti obstaja še v večji meri, kot kažejo svetovne študije. Z raziskavo smo ugotovili in potrdili, da se anksioznost pogosteje pojavlja pri osebah ženskega spola, ter da študentje za lajšanje simptomov anksioznosti uporabljajo komplementarne metode (pogovor, športna aktivnost, sprostitvene tehnike. Razprava: Raziskave drugih in tudi naše raziskave kažejo na potrebo po dolgoročnem spremljanju duševnih motenj pri študentih, kar bi omogočilo zgodnje odkrivanje tistih, ki potrebujejo zdravstveno pomoč. Pomembno je ozaveščanje študentov o pristopih reševanja anksioznih motenj. Veliko pristopov za lajšanje anksioznih motenj ni zahtevnih, vendar nič ne koristijo, če jih ne poznamo oziroma se bolezni sramujemo oziroma si je ne priznamo. | 
|---|
 | Ključne besede: | anksiozne motnje, duševne motnje, izobraževanje, študent | 
|---|
 | Kraj izida: | Maribor | 
|---|
 | Kraj izvedbe: | Maribor | 
|---|
 | Založnik: | R. Hrastnik | 
|---|
 | Leto izida: | 2024 | 
|---|
 | Leto izvedbe: | 2024 | 
|---|
 | Št. strani: | 44 str. | 
|---|
 | PID: | 20.500.12556/ReVIS-11873   | 
|---|
 | UDK: | 616.89-008.441-057.875 (043.2) | 
|---|
 | COBISS.SI-ID: | 240855811   | 
|---|
 | Datum objave v ReVIS: | 30.06.2025 | 
|---|
 | Število ogledov: | 373 | 
|---|
 | Število prenosov: | 1 | 
|---|
 | Metapodatki: |       | 
|---|
 | 
  :
   | 
  
  Kopiraj citat | 
|---|
 
  |   |   | | Objavi na: |   | 
|---|
 
  
    
 
    Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
    podrobnosti ali sproži prenos.  |