| Title: | E-intervencija ekspresivnega pisanja kot možnost lažjega dostopa do psihosocialnega svetovanja |
|---|
| Authors: | ID Banfi, Nataša (Author) ID Podgornik, Nevenka (Mentor) More about this mentor...  |
| Files: | 13254$$zakljucno_delo.pdf (2,00 MB) MD5: CB6D133264080CACEF88915BFDC25FE7
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Master's thesis/paper |
|---|
| Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
|---|
| Abstract: | V magistrskem delu smo raziskali možnost uporabe ekspresivnega pisanja (EP) v obliki e-intervencijske oblike psihosocialne podpore za posameznike, ki zaradi različnih ovir nimajo dostopa do klasičnih terapevtskih storitev ali si take oblike pomoči ne želijo. Ob kritičnem pregledu literature smo se usmerili v delovanje, terapevtske učinke in možnost prilagoditve EP v digitalno okolje.
Izvedli smo tematsko kvalitativno raziskavo s fenomenološkim pristopom, v kateri je sodelovalo šest odraslih udeležencev. Skozi štiridnevni proces strukturiranega ekspresivnega pisanja so zapisovali osebna doživljanja in čustvene odzive, nato pa v nadaljevanju delili razmišljanja in občutke v poglobljenih polstrukturiranih intervjujih.
Analiza je pokazala, da udeleženci e-intervencijo ekspresivnega pisanja doživljajo kot učinkovito in varno ter kot izkušnjo, ki jim je omogočila čustveno predelavo in jih spodbudila k večji pripravljenosti za iskanje nadaljnje strokovne psihološke pomoči. Rezultati kažejo, da ima e-intervencija lahko pomembno vlogo pri dopolnjevanju klasičnih oblik psihosocialne ali psihološke pomoči, saj omogoča večjo dostopnost, zasebnost, varnost in prilagodljivost glede na osebne potrebe uporabnikov.
Sklepi magistrske naloge potrjujejo potencial e-intervencij EP na področju mentalnega zdravja in nakazujejo očitno potrebo po nadaljnjem razvoju digitalnih orodij. E-intervencije so na predmetnem področju ob strokovnih temeljih znanstvenih metod ter spoštovanju in sprejemanju individualnih značilnosti in potreb uporabnikov pomemben korak k dvigu kakovosti duševnega zdravja širše skupnosti. |
|---|
| Keywords: | Ekspresivno pisanje, e-intervencija, duševno zdravje, psihosocialno svetovanje, samopomoč. |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/ReVIS-12181  |
|---|
| Publication date in ReVIS: | 12.09.2025 |
|---|
| Views: | 213 |
|---|
| Downloads: | 13 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |