| Opis: | Namen: Prispevek raziskuje, kako so na človeka osredotočeni pristopi k tehnologiji opredeljeni in usklajenis turizmom kot ilustrativnim primerom, vendar z implikacijami za management, organizacijsko učenje in inovacije v različnih sektorjih. Identificira načine, kako povečati vrednost za deležnike in človeško izkušnjo onkraj ciljev, usmerjenih zgolj v dobiček.
Oblika študije/metodologija/pristop: Sistematični pregled literature, izveden po smernicah PRISMA, je analiziral recenzirane članke iz multidisciplinarnih in turizmu specifičnih baz podatkov. Študije, ki so izpolnjevale vključitvena merila, so bile tematsko pregledane z namenom kartiranja definicij, aplikacij in omejitev.
Ugotovitve:V literaturi s področja turizma so človeku osrediščeni pristopi nedosledno opredeljeni in pogosto omejeni na uporabnost in oblikovanje vmesnikov. Širše družbenopolitične in sistemske razsežnosti, ki izhajajo iz zgodovinskega razvoja koncepta, so manj upoštevane. Pomanjkanje operativnih meril in skupnega besedišča omejuje primerljivost in integracijo znanja. Kljub temu ostajajo priložnosti za vključitev človeku osrediščenih načel v soustvarjanje, opolnomočenje deležnikov in etično vključevanje tehnologije v turistične ekosisteme.
Izvirnost:Gre za prvi sistematični pregled, ki povezuje uporabo človeku osrediščenih pristopov v turizmu z njihovimi teoretičnimi in zgodovinskimi temelji ter ponuja poti k bolj trajnostnim, etičnim in človeku osrediščenim inovacijam. Pregled obravnava aktualne izzive v managementu in organizacijskem učenju s pojasnjevanjem razdrobljenega diskurza o človeku osrediščenih pristopih in prikazuje, kako lahko ti pogledi spodbujajo inovacije in podjetništvo v turizmu ter primerljivih storitveno usmerjenih organizacijah.
|
|---|