| Abstract: | Namen: Kritično mišljenje kot nov izobraževalni trend so v zadnjih desetletjih veliko razpravljali in predlagali teoretiki in pedagogi, zlasti v okoljih tujih jezikov (Tarvin in Al-Arishi, 1991; Halpern, 2004; Liaw, 2007). Spreminjajoče se gospodarsko okolje je postavilo nove zahteve glede visokega šolstva, saj delodajalci od bodočih diplomantov zahtevajo nove spretnosti in sposobnosti, med drugim tudi kritično mišljenje (McNair, 1997; Avis, 2010). Če torej želimo naše bodoče diplomante pripraviti na delovno mesto in življenje, učitelji angleškega jezika za strokovne namene ne smejo biti drugačni od te nove zahtevne situacije. Namen študije je bil torej vstopiti v novo izkušnjo poučevanja in učenja z namenom raziskati uporabo filma kot gradiva, ki bi študentom angleškega jezika za strokovne namene pomagalo izboljšati njihove spretnosti kritičnega mišljenja ob učenju jezika.
Zasnova/metodologija/pristop študije: Študija je poročilo o kvalitativni akcijski raziskavi, katere cilj je bil raziskati, kako bi lahko izboljšali spretnosti kritičnega mišljenja pri študentih angleškega jezika za strokovne namene v prvem letniku s preučevanjem gledanja in analize filmov. Podatki so bili zbrani predvsem z intervjuji, opazovanji v razredu in artefakti učencev.
Ugotovitve: Študija je pokazala, da so udeleženci po ogledu in analizi filma izboljšali svoje sposobnosti kritičnega mišljenja. Študija je tudi pokazala, da je film kot vsebinsko gradivo lahko učinkovito učno orodje, ki učence spodbuja k analizi, interpretaciji in razpravi. Tako zagotavlja vpogled v uporaben učni pristop, ki lahko učencem angleškega jezika pomaga izboljšati njihove sposobnosti kritičnega mišljenja. Izvirnost/vrednost: Integracija filmov v kontekst angleškega jezika za profesionalce je obetavna učna izkušnja za učence in učitelje angleškega jezika, saj jim ponuja priložnost za spodbujanje učnega procesa poučevanja jezika in uspešen pristop, ki spodbuja refleksijo, analizo, vrednotenje in presojo. Prav tako menim, da je ta študija skromen prispevek, ki pobožavlja Atkinsonov skepticizem (1997) glede »učljivosti« veščin kritičnega mišljenja v kontekstu angleščine kot tujega jezika. S tem ovrže njegove trditve, da je kritično mišljenje »družbena praksa« (prav tam, str. 72), ki je kulturno specifična in je ni mogoče uporabiti v nezahodnih kontekstih, saj se nezavedno pridobi s socializacijo v otroštvu. |
|---|