Repository of colleges and higher education institutions

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Pravni vidiki in omejitve trženja alkoholnih pijač : magistrsko delo
Authors:ID Schöffmann, Maj (Author)
ID Strojin Štampar, Anja (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf EPF_2025_Maj_Schöffmann.pdf (2,53 MB)
MD5: 647D59CD1E7A06EEF7DA7CB4C3D92D7A
 
Language:Slovenian
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:EVRO-PF - Nova Univerza - European Faculty of Law
Abstract:Trženje alkoholnih pijač je pomembno pravno in družbeno vprašanje, saj vpliva na gospodarstvo, potrošnike in javno zdravje. Kljub pravnim ukrepom na ravni Evropske unije in Slovenije ostajajo izzivi pri nadzoru tržnih praks, digitalnega oglaševanja in zaščiti mladoletnikov. Magistrsko delo analizira pravne vidike trženja alkoholnih pijač ter ocenjuje učinkovitost slovenske zakonodaje v primerjavi z evropskimi smernicami. Uporabljeni sta deskriptivna in primerjalna metoda za proučitev zakonodaje, sodne prakse ter vpliva trženja na potrošnike. Trenutni pravni okvir ne sledi hitrim spremembam v oglaševalskih strategijah, kar povzroča pravne praznine. Posebej problematično je spletno oglaševanje, kjer regulacija zaostaja za tehnološkim napredkom, kar podjetjem omogoča doseganje ranljivih skupin. Poleg tega obstajajo znatne razlike v nacionalnih zakonodajah, kar lahko vodi do nelojalne konkurence med podjetji in otežuje enoten nadzor. Strožje regulativne omejitve in boljša uskladitev nacionalnih politik bi prispevale k učinkovitejšemu nadzoru nad trženjem alkoholnih pijač. Med predlogi za izboljšave so strožji nadzor nad spletnim oglaševanjem, večja odgovornost podjetij ter uskladitev nacionalnih zakonodaj z evropskimi standardi. Magistrsko delo prispeva k razpravi o pravnih omejitvah trženja alkoholnih pijač ter ponuja predloge za izboljšanje zakonodaje in zaščito javnega interesa. Priporočila raziskav so relevantna tako za zakonodajalca kot za panogo, ker spodbujajo odgovorno trženje in zmanjšanje negativnih učinkov alkohola na družbo.
Keywords:trženje alkoholnih pijač, oglaševanje, ranljive skupine, digitalizacija, javno zdravje, pravni vidiki, nelojalna konkurenca
Place of publishing:Ljubljana
Place of performance:Ljubljana
Publisher:M. Schöffmann
Year of publishing:2025
Year of performance:2025
Number of pages:1 spletni vir (1 datoteka PDF (90 str.))
PID:20.500.12556/ReVIS-12469 New window
COBISS.SI-ID:245762051 New window
UDC:34(043.2)
Note:Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 18. 8. 2025;
Publication date in ReVIS:20.10.2025
Views:149
Downloads:6
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:English
Title:Legal aspects and restrictions on the marketing of alcoholic beverages


Back