| Naslov: | Bivanje tujcev v Republiki Sloveniji po vstopu Slovenije v Evropsko unijo : magistrsko delo |
|---|
| Avtorji: | ID Fridl, Jožefa (Avtor) ID Jazbec, Milan (Mentor) Več o mentorju...  |
| Datoteke: | RAZ_Fridl_Jozefa_i2015.pdf (3,76 MB) MD5: 137946EE677DE8655B9E19B56D1789D1
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
|---|
| Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
|---|
| Organizacija: | FDŠ - Nova Univerza - Fakulteta za državne in evropske študije
|
|---|
| Opis: | V Republiki Sloveniji položaj tujcev okvirno ureja Ustava v 13. členu, ki pa ureditev njihovega položaja prepušca zakonodaji. V Republiki Sloveniji vstop in prebivanje tujcev ureja Zakon o tujcih. Do leta 2004, ko je Republika Slovenija vstopila v Evropsko unijo, so za vse tujce veljala enotna pravila. Z vstopom Republike Slovenije v Evropsko unijo pa smo postali državljani Republike Slovenije tudi državljani Evropske unije. S tem smo dobili novo kategorijo tujcev, to so državljani Evropske unije, za katere veljajo drugačni pogoji za vstop in bivanje v Republiki Sloveniji. V pričujočem magistrskem delu smo največ pozornosti posvetili državljanom Evropske unije. Državljani Evropske unije lahko v Republiko Slovenijo vstopijo z veljavno osebno izkaznico ali veljavnih potnim listom in v njej bivajo 90 dni od datuma vstopa, ne glede na razlog vstopa. V zvezi s prebivanjem državljanov Evropske unije je pomembno tudi poznavanje prava Evropske unije, predvsem direktiv, ki jih je Republika Slovenija vnesla v svoj pravni red, torej v Zakon o tujcih. Zato smo četrto poglavje namenili preučevanju direktiv, ki jih je Republika Slovenija prenesla v Zakon o tujcih. Osrednji in najpomembnejši del magistrskega dela je raziskava o pomembnosti izdaje potrdil o prijavi prebivanja za državljane Evropske unije. V raziskavi smo prišli do zaključka, da je o državljanih Evropske unije nesmiselno govoriti kot o tujcih in da bi bilo potrebno evidentiranje državljanov Evropske unije urediti na enak način, kot velja za državljane Slovenije. To pomeni, da bi jim po vstopu v Republiko Slovenijo v register stalnega prebivalstva le prijavili prebivališče, ne bi jim pa izdajali potrdil o prijavi prebivanja. Z zbranimi podatki ministrstva za notranje zadeve in s podatki z nekaterih upravnih enot smo potrdili postavljeno hipotezo. |
|---|
| Ključne besede: | tujci, zakon o tujcih, prost pretok oseb in delovne sile, potrdilo o prijavi prebivanja, Evropske direktive, Slovenija, Evropska unija, magistrske naloge |
|---|
| Kraj izida: | Kranj |
|---|
| Kraj izvedbe: | Kranj |
|---|
| Založnik: | [J. Fridl] |
|---|
| Leto izida: | 2015 |
|---|
| Leto izvedbe: | 2015 |
|---|
| Št. strani: | VIII, 205 str. |
|---|
| PID: | 20.500.12556/ReVIS-1718  |
|---|
| UDK: | 351.756(4-6 EU)(043.2) |
|---|
| COBISS.SI-ID: | 1024544865  |
|---|
| Opomba: | Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija;
|
|---|
| Datum objave v ReVIS: | 31.08.2017 |
|---|
| Število ogledov: | 5926 |
|---|
| Število prenosov: | 185 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |