Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Upravičenost spreminjanja upravnih aktov po nastopu pravnomočnosti : magistrsko delo
Avtorji:ID Jakobčič, Nataša (Avtor)
ID Jerovšek, Tone (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Jakobcic_Natasa_i2017.pdf (943,15 KB)
MD5: A44984B47D5BCBD35359E1E0756CB7FF
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDŠ - Nova Univerza - Fakulteta za državne in evropske študije
Opis:Magistrsko delo z naslovom Upravičenost spreminjanja upravnih aktov po nastopu pravnomočnosti obravnava sistem spreminjanja pravnomočnih upravnih aktov, ki velja v Republiki Sloveniji. V upravnem postopku se odloča o javnopravnem razmerju med posameznikom in državo, upravni akt, s katerim se stranki prizna določeno pravico ali naloži obveznost, pa je temelj nastanka takega upravnopravnega razmerja. Za posameznika ima pravnomočen upravni akt največjo pravno in dejansko vrednost, saj je namen pravnomočnosti doseči nespremenljivost upravnega akta,ki pripomore k zagotavljanju pravne varnosti posameznika in pravnega reda. Celotna ureditev upravnega postopka temelji na devetih temeljnih načelih, katerih dosledno spoštovanje in upoštevanje je ključno za pravilno razumevanje posameznih procesnih pravil, da ne prihaja do njihovih kršitev. Ker so najtežje in najbolj grobe kršitve procesnih pravil upravnega postopka najpogostejši razlogi, zaradi katerih sme upravni organ pod točno določenimi pogoji poseči v pravnomočen upravni akt in ga spremeniti, smo v prvem delu analizirali temeljna načela upravnega postopka. S pravnomočnostjo postane upravni akt relativno nespremenljiv, zato smo v drugem, osrednjem delu obravnavane tematike analizirali vsa štiri izredna pravna sredstva, s katerimi je dopustno spremeniti pravnomočen upravni akt. Prav tako smo proučili razloge, ki opravičujejo spremembo pravnomočnega upravnega akta, ob tem pa ugotavljali, ali je sprememba upravnega akta po nastopu pravnomočnosti sploh upravičena z vidika načela zaupanja v pravo. V tretjem delu smo povzeli nekaj zadev Vrhovnega sodišča RS in Upravnega sodišča RS, v katerih sta presojali pravilnost in zakonitost upravnih odločitev o izrednih pravnih sredstvih.
Kraj izida:Kranj
Kraj izvedbe:Kranj
Založnik:[N. Jakobčič]
Leto izida:2017
Leto izvedbe:2017
Št. strani:VIII, 130 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-4772 Novo okno
UDK:35.077.3:347.953(043.2)
COBISS.SI-ID:2053191094 Novo okno
Opomba:Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija;
Datum objave v ReVIS:16.08.2018
Število ogledov:2263
Število prenosov:137
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Opis:Master's thesis with the title "Justification for changing administrative documents after occurrence od finality" deals with the system of changing final administrative documents, which is valid in the Republic of Slovenia. The administrative procedure deals with the public legal relation between an individual and the state. The administrative document, which grants certain rights to citizens or imposes obligations, is the base for occurrence of such administrative legal relation. The final administrative document has the largest legal and actual value for the individuals because the purpose of finality is to achive unchangeable administrative documents, which contribute to provision of legal certainty of individuals and the legal order (acquis).The whole arrangement of the administrative procedure is based on nine basic principles, the compliance with which is of key importance for occurate understanding of individual process rules to avoid violations of them. The most severe violations of process rules of the administrative procedure are the most frequent reasons, which allow the administrative authority to interfere with the final administrative document under specified conditions and change it. This is the reason why the first part od the thesis analyses the basic principles of the administrative procedure. The final administrative documents becomes relatively unchangeable, so the second (central) pat of the topic under consideration analyses all four extraordinary channels of appeal, with which it is allowed to change the final adminsitrative document and deals with reasons, which justify changes of the final administrative document. At the same time we have explored whether changes of administrative documents after occurence of finality is justified from the view of the principle oflegitimate expectation. The third part summaries a few cases of the Supreme Court of the Republic of Slovenia and Administrative Court of the Republic of Slovenia, in which accuracy and legality of administrative decisions about extraordinary channels of appeal have been considered.
Ključne besede:Upravni postopek


Nazaj