Naslov: | Optimalni model teritorialne organizacije davčne uprave v Republiki Sloveniji : magistrsko delo |
---|
Avtorji: | ID Špilar, Slavica (Avtor) ID Virant, Grega (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | RAZ_Spilar_Slavica_i2011.pdf (1,42 MB) MD5: 07D999EF888ACB47B0BAEC5B1EA942C3
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FDŠ - Nova Univerza - Fakulteta za državne in evropske študije
|
---|
Opis: | Državna uprava mora delovati v javnem interesu. Organizirana mora biti tako, da lahko svoje naloge izvaja v skladu s sodobnimi načeli delovanja javne uprave (novi javni menedžment), ki zagotavljajo kakovostne storitve, usmerjene k njihovim uporabnikom. Zakon o državni upravi določa, da izvajajo upravne naloge, ki jih je zaradi njihove narave potrebno organizirati teritorialno, predvsem upravne enote kot neke vrste "splošen upravni okraj". Hkrati pa so po teritorialnem principu organizirana tudi nekatera ministrstva oziroma organi v njihovi sestavi, ki imajo lastno mrežo organizacijskih enot za posamezna območja države. Tako je državna uprava na številnih področjih organizirana trinivojsko, in sicer na ravni centralnih organov, na območni (pokrajinski) ravni in na lokalni ravni. Pri tem so območja območnih enot in izpostav posameznih organov v veliki meri neusklajena. Naloge državne uprave se opravljajo razpršeno, pri čemer je ta predvsem na lokalni ravni razdrobljena in nepovezana. Takšna ureditev je nepregledna, neracionalna in ni najbolj prijazna do uporabnikov. Hkrati pa so oslabljene tudi vertikalne povezave med upravnimi enotami in ministrstvi ter horizontalne povezave med upravnimi enotami in drugimi teritorialnimi organi državne uprave. Eden izmed večjih državnih organov z lastno trinivojsko mrežo teritorialnih organizacijskih enot za posamezna območja države je tudi Davčna uprava Republike Slovenije, kot organ v sestavi Ministrstva za finance. Predvsem na območni ravni ima davčna uprava nesorazmerno velike davčne urade, ki niso primerljivi z drugimi organi državne uprave na tej ravni. Na lokalnem nivoju, kjer delujejo davčne izpostave pa davčna uprava ne izvaja vseh nalog davčne službe, pač pa zgolj tiste, ki se nanašajo na obdavčitev fizičnih oseb, kar ni v skladu z načelom usmerjenosti storitev k uporabnikom. Pri tem pa izpostave davčne uprave na lokalni ravni tudi niso ustrezno horizontalno povezane z upravnimi enotami oziroma upravnimi centri. Navedena tematika je v magistrski nalogi podrobno prikazana s pravno teoretičnega in tudi primerjalnega vidika, v okviru katerega je predstavljena organizacija davčnih služb v nekaterih državah Evropske unije (Avstrija, Nizozemska, Italija). |
---|
Kraj izida: | Kranj |
---|
Kraj izvedbe: | Kranj |
---|
Založnik: | [S. Špilar] |
---|
Leto izida: | 2011 |
---|
Leto izvedbe: | 2011 |
---|
Št. strani: | VII, 95 str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-5000 |
---|
UDK: | 35:336.225.2(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 2053209014 |
---|
Opomba: | Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija;
|
---|
Datum objave v ReVIS: | 22.08.2018 |
---|
Število ogledov: | 2938 |
---|
Število prenosov: | 138 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |