Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Ohranjanje in reprodukcija umetniških in zgodovinskih del skozi pravice intelektualne lastnine : diplomsko delo
Avtorji:ID Janežič, Mia (Avtor)
ID Dežman, Aljoša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Janezic_Mia_i2020.pdf (2,45 MB)
MD5: A90BAA0498C12BE9012A4BC2F0E59427
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo zaključne refleksije študija
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Diplomsko delo predstavlja pogled prava na tehnike ohranjanja in reprodukcije umetniških del, posebej skozi pravice intelektualne lastnine, ter razmerje med lastninsko pravico in javnim dobrom, še posebej, kar zadeva kulturne znamenitosti. V začetku so opredeljene pravice intelektualne lastnine in avtorska pravica v umetnosti. Pomembnost te tematike je v težki naravi umestitve umetnosti v rigidne okvire pravne sfere, različnih načinih, kako bi dela pravno in dejansko zavarovali za prihodnje generacije, ter posebni problematiki, ki se pojavlja ob vsakršnem soočanju lastninske in avtorske pravice. Osredotoča se na opredelitev izvirnega dela in ved, ki se z ohranjanjem in reprodukcijo del ukvarjajo, ter tako povzame bistvene lastnosti arheologije, muzeologije in etnografije ter njihove vplive na izvirno delo, prav tako pa na tehnike in načine njegovega predelovanja, ki narekujejo podaljšanje in zavarovanje samega obstoja dela. Srečamo se z inspiracijo, predelavo in reprodukcijo, pri kateri gre predvsem za kopistiko iz ene vrste likovnih del v enake ali druge. Drugi del naloge je posvečen javnemu dobru in predvsem kulturni dediščini. Opredeljeni sta lastninska pravica in njeno delovanje, prav tako pa tudi njeno konkuriranje z javnim dobrom in pogoji, ki so le-temu v prid pri morebitnem razlastninjenju. Uporabljene metode dela so interpretativna, analitična, primerjalna in zgodovinska.
Ključne besede:pravice intelektualne lastnine, avtorsko delo, avtorske pravice, varstvo umetniških del, pravica reproduciranja, kulturni spomeniki, lastninska pravica
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[M. Janežič]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:53 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-7168 Novo okno
UDK:347.78(043.2)
COBISS.SI-ID:42596611 Novo okno
Opomba:Dipl. delo 1. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 14. 12. 2020;
Datum objave v ReVIS:31.12.2020
Število ogledov:1958
Število prenosov:122
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The thesis represents ways in which intellectual property rights are protected and preserved when it comes to works of art. It will show the relationship between au thor's rights and property rights with a special focus on cultural and natural monuments. The beginning holds the definition of intellectual property rights with a special focus on author's right in regards to works of art. The importance of this topic comes through when we are presented with the challenge of defining the fluid nature of art in the rigid framework of the law, and the role that conservation and similar practices play in restoring and preserving works of art for future generations. The focus of this thesis lies in defining the criteria for the original work, i.e. the work that inspired future modifications, and the techniques of its reproductions or changes. It will discuss the many sciences that perform those actions, such as archeology, museology and ethnography. We will also come across defining inspiration, moderation and reproduction of a work and how that affects its origin, as described before as the original work, as well as looking at the relationship between public good and property rights, and conditions needed for expropriation. The methods used are the interpretative, the analytic, the comparative and the historical method.


Nazaj